MuscleMeat

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.982
  • #1.984
Gewicht vanmorgen 88,7kg en gisteren nog 89,3kg. Ik durf nu ik blessurevrij ben langzaam wat gewicht te verliezen.

RTS Week 8 Day 2
Deadlifts
1x185kg @6
1x195kg @7
1x205kg @8
1x195kg @8
1x195kg @8

Weer langzaam opbouwen en dacht na die reps van gisteren dat ik beter wat sub optimale singles kon gaan trekken en het voelde goed voor de knietjes.

Feet up bench press
8x60kg @6
8x70kg @7
8x75kg @8
8x72,5kg @8
8x72,5kg @8.5
8x72,5kg @9
8x72,5kg @9

Met been gestrekt en was best intensief maar wel lekkere chest pomp.

Splits squats met safety bar
2x8xbw
5x8x20kg

Alles ging lekker tot de laatste set en toen voelde ik iets in mijn linkerknie. Maar denk dat het meevalt en ben best blij dat het snel herstelt. Benieuwd hoe die gaat voelen na die 7x8 high bar Squats van donderdag.

Toch al hele aardige DL's die je daar doet.

• #1.986
Meh, als ik fit was dan had ik 235 moeten trekken dus dat is toch meer dan 10% verschil. Maar de knietjes voelden ook vannacht en nu goed, dus ben daar meer dan blij mee!
Da's mooi, dat de knieën goed blijven aanvoelen.
Dan zullen de strength gains ook wel weer komen.

• #1.988
Gewicht was gisteren 88,6kg en voelde dit vandaag wel qua energielevel.

RTS Week 8 Day 3
High bar squats
8x80kg @6
8x100kg @7
7x8x110kg @8

Touch and go bench press
1x107,5kg @8.5
6x92,5kg @9.5
8x85kg @10
8x80kg @9.5
9x80kg @9

Die @8.5 zat dichter tegen de @9 aan maar was ook wel een late training en dan ben ik altijd zwakker. Die 92,5kg moest eigenlijk 8 reps maar had maximaal 7 ingezeten. Daarna nog wel redelijk gerept ondanks toch 2kg minder sinds de wedstrijd dus niet ontevreden.

Standing military press
8x40kg @6
8x45kg @7
8x45kg @8
8x45kg @8
8x45kg @8
8x45kg @8.5
8x45kg @8.5

Was echt leeg dus vandaag waren dit de @8 sets en nu echt dood van al dit volume.

Laatst bewerkt:
Stevig aan het bodybuilden. :D

De tandjes wat een volume :D

• #1.991
Ja Mike laat me flink wat off season volume draaien, niet normaal hoe stuk je hierna bent:roflol:

Wel even een tegenvaller, had gisteravond wat later gegeten en vanmorgen uur eerder gewogen en kwam op 89,6kg uit :mad: Dus vandaag even extra opletten, want heb gisteren wel de hele dag honger geleden.

Ook even aan het twijfelen of ik de tren van vanavond naar morgen verplaatst omdat ik me beetje ziekjes voel en vrijdagavond trainingen standaard kut zijn.

Wat moest je in je TRAC invullen vandaag: "Severe soreness. I experience some pain to use this muscle in full ROM."? :D

• #1.993
Wat moest je in je TRAC invullen vandaag: "Severe soreness. I experience some pain to use this muscle in full ROM."? :D
Haha ik kwam vandaag op een hoge 7 uit (dit is nog nooit zo hoog geweest) maar komt vooral omdat ik me moe en niet recovered voel. Staat denk ik een beetje los van mijn training.
TRAC.jpg

Jij volgt nu al een tijdje guided progamming van RTS, nu zit ik zelf te denken om dit ook te gaan doen.
Kun je eens een kleine review geven?

• #1.996
"Normal/moderate training load." Say whut?!?:eek:
Haha ik heb geen zieke spierpijn of zo dus het valt wel mee.
Jij volgt nu al een tijdje guided progamming van RTS, nu zit ik zelf te denken om dit ook te gaan doen.
Kun je eens een kleine review geven?
Officieel nu 6 maanden ja. Het voordeel is dat je een goed programma en uitleg krijgt. Maar niet hun emerging strategies en echte 1 op 1 coaching. Je moet daarom zelf je techniek controleren en fixen. Filmpjes sturen kan wel maar verwacht dat je zelf redelijk wat moet uitzoeken maar wel altijd hun advies kan vragen. Mike t weet waarover die het heeft en zijn schema's zitten solide in elkaar. Als je voeding en recovery on point zijn dan kun je hier mooie gains op maken en is dit wel een van de betere schema's die ik heb gezien. Als je het geld hebt raad ik het zeker aan maar je zou ook zelf op basis van emerging strategies kunnen doen al mis je dan wel hun feedback en gedachte hierover maar ik merk sowieso dat zij wel durven te experimenteren en daarna kijken of iets werkt of niet. Sommige schema's zitten soms echt vast in oude ideeën zoals een 5x5. Je moet in meerdere rep ranges trainen en ook op jaarbasis periodes hebben met volume en dan weer blokken met hongere intensiteit en dat heb je al automatisch met guided programming. Ook vind ik het leuk trainen al is het soms wel echt doorduwen met gewichten die je niet gewend bent. Rpe is ook een skill die maanden duurt om echt goed te krijgen maar wel echt zeer nuttig. Als je echt voor het maximale wilt gaan zou ik 1op1 coaching pakken of anders dit. Ik gaat niet meer snel terug naar een schema zonder coach.

• #1.997
RTS Week 8 Day 4
Safety bar good mornings
8x60kg @6
8x65kg @7
7x8x75kg @8-8.5

Boah was wel kapot gaan en sterretjes zien.

2 board bench press
5x87,5kg @7
5x95kg @8
5x100kg @9
5x95kg @8.5
5x95kg @9

Flink wat volume gedraaid en zat er vandaag goed in.

Bent over rows
8x60kg @6
8x65kg @7
8x75kg @8
8x75kg @8
8x75kg @8
8x75kg @8.5
8x75kg @8.5

Niet vanaf de grond gedaan omdat ik eigenlijk ook pull ups moest dus was dit een mooie tussenoplossing. Maar vond het maar een klote oefening.

Lekker volume baas

Hallo,

Doe jij nog steeds guided Programming? Of 1 on 1 op het moment?

Ik heb vorige woensdag guided programming besteld. Maar tot nog toe geen programmering ontvangen.

Enkele vraagjes;

-Is het elk weekend dat je de week programmatie ontvangt?
-Die coaching calls.. is dat via facebook ofzo ? Want op YouTube zijn de meest recente reeds een jaar oud.

Dit guided Programming gebeuren lijkt niet meer zo actief. Ik voel me er een beetje raar bij.

Heb weekje terug 90 euro betaald. Heb erna een link gekregen om een personaliteitstest te vervolledigen en mij te registreren en athlete profile in te vullen op RTS website.
Dagje later kreeg ik bestelbevestiging en melding dat shipping (online) compleet is.
Nu 4 dagen later . Nog niets. En het is zondag reeds. Wil toch graag morgen terug beginnen.
Gisteren ook mailtje gestuurd naar Mike . Maar tot op heden nog geen antwoord.

Ik ben nieuw tot dit gebeuren. EN eerste maal dat ik betaal voor een dienst. Maar is dus meteen al een beetje teleurstellend.
Zeker aangezien ik betaal voor 4 weken. En nu dus al 1 week zit te wachten .

Kan jij mij mss wat uitleg over mijn vraagjes geven? Of ergens geruststellen ?

Alvast bedankt.

Btw nice log. Het is door dit te lezen dat ik besloot het zelf uit te proberen

• #2.000
Hallo,

Doe jij nog steeds guided Programming? Of 1 on 1 op het moment?

Ik heb vorige woensdag guided programming besteld. Maar tot nog toe geen programmering ontvangen.

Enkele vraagjes;

-Is het elk weekend dat je de week programmatie ontvangt?
-Die coaching calls.. is dat via facebook ofzo ? Want op YouTube zijn de meest recente reeds een jaar oud.

Dit guided Programming gebeuren lijkt niet meer zo actief. Ik voel me er een beetje raar bij.

Heb weekje terug 90 euro betaald. Heb erna een link gekregen om een personaliteitstest te vervolledigen en mij te registreren en athlete profile in te vullen op RTS website.
Dagje later kreeg ik bestelbevestiging en melding dat shipping (online) compleet is.
Nu 4 dagen later . Nog niets. En het is zondag reeds. Wil toch graag morgen terug beginnen.
Gisteren ook mailtje gestuurd naar Mike . Maar tot op heden nog geen antwoord.

Ik ben nieuw tot dit gebeuren. EN eerste maal dat ik betaal voor een dienst. Maar is dus meteen al een beetje teleurstellend.
Zeker aangezien ik betaal voor 4 weken. En nu dus al 1 week zit te wachten .

Kan jij mij mss wat uitleg over mijn vraagjes geven? Of ergens geruststellen ?

Alvast bedankt.

Btw nice log. Het is door dit te lezen dat ik besloot het zelf uit te proberen
Mooi om te lezen dat je door mijn log geïnteresseerd bent geraakt in guided programming!

Met guided programming krijg ik elke zaterdag mijn training en meestal rond 14uur. In het begin duurde het bij mij ook even en kreeg ik op maandag mijn training. Ik moest toen ook Mike even daarvoor mailen. De coaching calls doet hij tegenwoordig niet meer omdat de animo minimaal is. Daarentegen kun je gewoon mailen naar info@ en mike@ met je vragen, gebruik dan wel coaching question in je onderwerp. Meestal reageren ze vrij snel maar kan bij Mike wel eens een dag of twee duren. Ook goed de FAQ doorlezen en je kunt aan mij altijd vragen. Je krijgt in ieder geval je 4 weken guided programming maar bij mij duurde het ook een weekje langer dan gepland. Voor de rest krijg je wel goede programmering maar is 4 weken wel vrij kort. Normaal draai je een cyclus tot aan een meet en om echt de kracht van RTS te ervaren raad ik je dat ook aan. Vooral als je vast begint te lopen gooien ze je schema om en ga je weer flink vooruit.

Terug
Naar boven