Fitness Seller

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.901
Voelt wel zwaar homoseksueel. :$
Ja voelt meteen goed. Pijn is van de hele week tegen de 6-8 aan nu op een 1 of 2.

Ben vandaag in de pauze 15min gaan lopen en dat was zeker goed voor me. Ga ik erin houden ondanks dat we een heel saai industrieterrein hebben. ook de single leg oefeningen altijd op bw doen.

Ook zondag perfect gesquat doordat ik mijn kuiten gestekt heb en de tijd nam voor mijn warming up. Vandaag eens koud gedaan en zag er niet uit. Naar Squat university gekeken voor wat slim is en dan even kijken wat de fysio vind. Ik heb er vertrouwen in dat ik het de komende tijd ga tackelen.

Dit was het voor vandaag lief dagboek

• #1.904
Gewicht 90,4kg.

RTS Week 5 GPP
29 pull ups in 10min
5x8 en 2x6 an wheel in 10min

10min mobility
10min lopen

Hammer curls
12x14kg
12x16kg
11x18kg

Niks interessant maar knie voelt nu weer rond de 3 aan qua pijn. De afgelopen 3 dagen ervaar ik ironisch genoeg de minste pinn.,dus dat is hoopgevend.

De pijn zal niet plots helemaal verdwijnen denk ik. Het zal wel wat opflakkeren en dan weer een heel stuk minder zijn. Maar op den duur ga je toch merken dat je minder en minder last gaat ondervinden.
Gewoon volhouden met die load management.

• #1.906
De pijn zal niet plots helemaal verdwijnen denk ik. Het zal wel wat opflakkeren en dan weer een heel stuk minder zijn. Maar op den duur ga je toch merken dat je minder en minder last gaat ondervinden.
Gewoon volhouden met die load management.
Ja dit is ook inderdaad wat ik doe, vandaag front squaten en ga 4x9x60kg doen als mijn knieen het toelaten of anders alleen met de stang. Weer met de handrem erop, zoals ik van oktober tot december ook heb gedaan.

Ik hoop dat je snel van die vervelende pijn verlost bent, kerel.
Dan kan je weer aan die squat gains beginnen. :)

Gewicht 90,4kg.

RTS Week 5 GPP
29 pull ups in 10min
5x8 en 2x6 an wheel in 10min

10min mobility
10min lopen

Hammer curls
12x14kg
12x16kg
11x18kg

Niks interessant maar knie voelt nu weer rond de 3 aan qua pijn. De afgelopen 3 dagen ervaar ik ironisch genoeg de minste pinn.,dus dat is hoopgevend.

Zieke training

• #1.909
  • #1.911
Gewicht 90kg

RTS Week 5 Day 3

Squats ipv front squats
3x8x60kg

Rustig opgebouwd en voelde goed, nog geen pijn of iets dus dat is mooi. Maandag 4x8x80kg en dan donderdag 4x8x100kg. Even kijken of dat haalbaar is.

Touch and go bench press
1x107,5kg @8.5 pr
7x90kg @10
10x80kg @10
8x80kg @10

Wilde eerst 110kg doen maar slim.107 5kg gedaan. Volgende keer weer hetzelfde gewicht dus. Daarna moest ik 8 reps @10.maar werd 7. Dus bewust voor 80kg gekozen IPV 85kg maar dat was duidelijk te laag. Achteraf tevreden met deze PR's

Incline close grip bench press
9x50kg @6
9x52,5kg @7.5
7x52,5kg @8
9x50kg @8.5
9x50kg @8.5
9x50kg @9

Accessoires dus beetje voorzichtig gedaan. Moest eigenlijk 9x57,5kg @8 maar dat werd hem vandaag gewoonweg niet.

10min gelopen op een loopband met flinke helling.

Mooi, direct weer aan de PR's begonnen. :)
Wel moeilijk inschatten zo als je sets @10 moet doen.

• #1.913
Mooi, direct weer aan de PR's begonnen. :)
Wel moeilijk inschatten zo als je sets @10 moet doen.
Ja daarom telt het RPE ook boven het aantal reps halen. Hun website heeft wel een tool die de gewichten uitrekent op basis van je Estimated One Rep Max. Daar doe je dus 8 reps @10 en Dan geeft die in mijn geval 90kg aan.

Ergens wel absurd dat ik nu 90kg 7 keer kan benchen waar ik dit jarenlang niet eens voor meerdere reps kon. Alles klikt al een tijdje en daar pluk ik nu de vruchten van. Ik hoop zeer snel de 115kg en daarna de 120kg te kunnen pakken en de RTS methode werkt daarin heerlijk. Ik weet niet wat Mike T exact doet maar die vent weet wel echt wat die programmeert. Misschien dat ik van de sbd naar de DRC voor hun volledige coaching ga om emerging strategies eens te ervaren maar dan moet ik wel heel blijven.

Knieën voelen goed en vandaag voelen ze als een 3 op de pijnschaal iets meer dan gisteren. Maar heb nu geen benen oefeningen gepland de komende dagen. Misschien dat ik zaterdag nog even wat reps doe maar eerst even de komende dagen afwachten.

Ja daarom telt het RPE ook boven het aantal reps halen. Hun website heeft wel een tool die de gewichten uitrekent op basis van je Estimated One Rep Max. Daar doe je dus 8 reps @10 en Dan geeft die in mijn geval 90kg aan.

Ergens wel absurd dat ik nu 90kg 7 keer kan benchen waar ik dit jarenlang niet eens voor meerdere reps kon. Alles klikt al een tijdje en daar pluk ik nu de vruchten van. Ik hoop zeer snel de 115kg en daarna de 120kg te kunnen pakken en de RTS methode werkt daarin heerlijk. Ik weet niet wat Mike T exact doet maar die vent weet wel echt wat die programmeert. Misschien dat ik van de sbd naar de DRC voor hun volledige coaching ga om emerging strategies eens te ervaren maar dan moet ik wel heel blijven.

Knieën voelen goed en vandaag voelen ze als een 3 op de pijnschaal iets meer dan gisteren. Maar heb nu geen benen oefeningen gepland de komende dagen. Misschien dat ik zaterdag nog even wat reps doe maar eerst even de komende dagen afwachten.
Ja, emerging strategies door Mike T. zelf geïmplementeerd lijkt me zelf ook wel heel erg interessant.
Dat zou wel eens heel erg goeie resultaten kunnen opleveren.
Volgens mij heeft Mike dat op Bryce Krawczyk toegepast.

• #1.918
RTS Week 5 Day 4
6cm deficit snatch grip deadlift
9x60kg @5
9x80kg @6
9x80kg @7
3x9x90kg @8

Voelde verrassend lekker en geen last van de knieën maar moest wel eerst even mijn enkels stretchen daarvoor.

2board (6cm) board press
2x100kg @7
2x105kg @8.5
2x105kg @9
2x105kg @10

Moest eigenlijk 2x110kg @9 maar vandaag was het 105kg @9. Na al dat bench geweld tevreden mee.

Cable rows
7x72kg @7
7x77kg @8
4x7x79 @8.5

Even geen t bar of bent over rows die durf ik niet aan met mijn knieën. Al vind ik dit maar een saaie oefening.

• #1.920
2x deficit dus? Damn, dat lijkt me eigenlijk niet zo prettig om te doen.
Voelde verrassend goed, maar wel zwaar inderdaad. |Lijkt een beetje op olympic lifting en de houding voelt best natuurlijk.voor mij. Alleen weet ik dat ik in die positie last van mijn knieën heb gekregen in het verleden dus veilig voor dit gewicht gekozen. Met 100kg+ lijkt het me echt een hel.:o

Terug
Naar boven