MuscleMeat

Reactive Training Systems

Voelde verrassend goed, maar wel zwaar inderdaad. |Lijkt een beetje op olympic lifting en de houding voelt best natuurlijk.voor mij. Alleen weet ik dat ik in die positie last van mijn knieën heb gekregen in het verleden dus veilig voor dit gewicht gekozen. Met 100kg+ lijkt het me echt een hel.:o
En dan nog voor 9 reps ...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.922
Gewicht 90kg knieën voelen goed dus ga langzaam de kcals verlagen. Vroeger de harde manier geleerd dat je tijdens blessure op onderhoud moet eten:o

RTS Week 5 GPP2
10min pull ups
10min ab wheels
10min mobility
12x14kg en 10x16kg Hammer curls
10min Heuvel lopen

Het broodnodige gedaan, knieën voelen nu zelfs pijnloos! Echt belachelijk hoe dit in een week van ik schop mijn knieën kapot naar ik ben fit is gegaan. Soms snap ik er ook geen kut meer van, maar nu rustig opbouwen en deze onzin verslaan. Rechter elleboog doet wel een beetje zeer. Even in de gaten houden of 1 a 2 trainingen wat minder volume doen. Voor de rest wil ik nu gaan knallen maar moet ik geduld hebben.:mad:

Echt cool dat het zo snel beter gaat met je knieën.:thumb:

• #1.924
Echt cool dat het zo snel beter gaat met je knieën.:thumb:
I snap er geen kut meer van, maar vandaag pijnvrij?

Zaterdag naar p*ssy lounge geweest en verwacht dat mijn knieën nu weer helemaal naar de klote zouden zijn maar nee? Mike T snapt er ook geen kut van en op zijn advies de barbell medicine gasten gemaild voor een consult.

Gewicht 89,5kg

RTS Week 6 Day 1
Squats
12x20kg
8x40kg
8x60kg
6x70kg
5x80kg
3x90kg
3x100kg
3x110kg
3x120kg

Hierna iets last van mijn knieën maar ging vrij snel weg. Mijn linkerknie voelt nu wel raar maar niet pijnlijk. Ik snap er echt geen kut meer van. Ook alles knee sleeve loos gedaan en dat helpt of zo?

Comp bench press
1x97,5kg @7
1x105kg @9
5x2x97,5kg

Moest een 1x@8 en na die 97,5kg leek 105kg goed te zijn maar voelde vandaag meer als een 9 dan een 8 ooh well. Moest eigenlijk 5x2x102,5kg daarna maar dus aangepast naar 5kg minder. Toch wel leuk om nu setjes te doen met bijna 100kg.

Dumbbell bench press
10x20kg @6
10x22kg @7
5x10x24kg @8-9

Wel lekker pompen broer voor dem chest gainz

Tevreden dat ik weer wat kan squaten en wil morgen 3x180kg deadliften volgens programma. Zou 10 a 15% minder zijn dan gepland en misschien nog iets te hoog gegrepen maar we zullen zien.

I snap er geen kut meer van, maar vandaag pijnvrij?

Zaterdag naar p*ssy lounge geweest en verwacht dat mijn knieën nu weer helemaal naar de klote zouden zijn maar nee? Mike T snapt er ook geen kut van en op zijn advies de barbell medicine gasten gemaild voor een consult.
Je vraagt een consult aan omdat je pijnvrij bent?:scratch:
Maar wel heel mooi dat je knieën nu weer goed aanvoelen! :thumbup:

Hierna iets last van mijn knieën maar ging vrij snel weg. Mijn linkerknie voelt nu wel raar maar niet pijnlijk. Ik snap er echt geen kut meer van. Ook alles knee sleeve loos gedaan en dat helpt of zo?
Ik heb soms ook last van de knee sleeves. Hele strakke sleeves drukken nogal op de patella heb ik de indruk. En dan is ook niet zo geweldig.
Ik gebruik lossere sleeves voor trainingen met redelijk wat volume.

• #1.927
Je vraagt een consult aan omdat je pijnvrij bent?:scratch:
Maar wel heel mooi dat je knieën nu weer goed aanvoelen! :thumbup:
Hmm ja daarover twijfel ik nu ook, maar wil ergens wel een professionele mening hebben en in Nederland is er niemand die ik echt vertrouw daarin. Veel van die fysio's hadden net zo goed werkeloos kunnen zijn, want die kunnen niks.

Hmm ja daarover twijfel ik nu ook, maar wil ergens wel een professionele mening hebben en in Nederland is er niemand die ik echt vertrouw daarin. Veel van die fysio's hadden net zo goed werkeloos kunnen zijn, want die kunnen niks.
Ja, ik denk ook dat ik eerder bij BBM zou gaan voor een consult dan in B iemand te zoeken die me zou kunnen helpen.
Hoewel ik geen slechte ervaringen heb met Dokter Reyskens uit Hasselt. Da's ook voor jou nog te doen qua afstand.

• #1.929
Ik heb soms ook last van de knee sleeves. Hele strakke sleeves drukken nogal op de patella heb ik de indruk. En dan is ook niet zo geweldig.
Ik gebruik lossere sleeves voor trainingen met redelijk wat volume.
Ja dat merkte ik dus inderdaad ook, mijn comp fit draag ik dan ook niet op de wedstrijd, maar maatjes M is ook in training al redelijk strak.
Ja, ik denk ook dat ik eerder bij BBM zou gaan voor een consult dan in B iemand te zoeken die me zou kunnen helpen.
Hoewel ik geen slechte ervaringen heb met Dokter Reyskens uit Hasselt. Da's ook voor jou nog te doen qua afstand.
Ja, het probleem is dat ik zeer waarschijnlijk dan vrij moet pakken van het werk en minimaal een uur moet rijden voor minimaal een afspraak. Niet echt ideaal.

Alleen vragen ze $200 voor een consult die ik natuurlijk niet vergoed ga krijgen. Dus dat is nog even twijfelen, vooral omdat vandaag alles goed voelt en met wat rustig opbouwen ik dit wel kan tackelen gok ik zo.

Ja dat merkte ik dus inderdaad ook, mijn comp fit draag ik dan ook niet op de wedstrijd, maar maatjes M is ook in training al redelijk strak.

Ja, het probleem is dat ik zeer waarschijnlijk dan vrij moet pakken van het werk en minimaal een uur moet rijden voor minimaal een afspraak. Niet echt ideaal.

Alleen vragen ze $200 voor een consult die ik natuurlijk niet vergoed ga krijgen. Dus dat is nog even twijfelen, vooral omdat vandaag alles goed voelt en met wat rustig opbouwen ik dit wel kan tackelen gok ik zo.
Die prijs houd me ook wat tegen.
Maar zij zitten in een heel ander systeem van sociale zekerheid he. Daar is het dokken en hopen dat je verzekering bijspringt.

De belasting is ooit te hoog geweest voor hetgeen wat je lichaam aan kan. Of je techniek was slecht daardoor heb je een blessure gekregen, of combi van beide.

Herstel die 2 dingen en je lichaam hoeft geen signaal af te geven (blessure) dat het lichaam het niet aan kan.

De belasting is ooit te hoog geweest voor hetgeen wat je lichaam aan kan.
Dat kan je wel met bijna zekerheid zeggen.
Of je techniek was slecht daardoor heb je een blessure gekregen,
Die kans is heel erg klein.
Er zijn zo goed als geen aanwijzingen dat dit voor blessures zou zorgen.
of combi van beide.

Herstel die 2 dingen en je lichaam hoeft geen signaal af te geven (blessure) dat het lichaam het niet aan kan.
Load management is zowat de hoofdzaak bij het oplossen van zulke problemen.
Alleen is load management vaak niet zo eenvoudig te implementeren als je het zelf moet doen. Wat is teveel? Wat is voldoende? Op welke manier (beperking ROM, beperking volume, beperking intensiteit, en combinatie van dit alles, ...) ga je het implementeren zonder je trainingsdoelen onnodig in de weg te zitten?

Techniek die slecht is veroorzaakt absoluut een blessure. Als je een beweging niet goed uitvoert komt de druk van het gewicht verkeerd op je lichaam te staan (als voorbeeld een goodmorningsquat waardoor je last van je rug krijgt)

Techniek die slecht is veroorzaakt absoluut een blessure. Als je een beweging niet goed uitvoert komt de druk van het gewicht verkeerd op je lichaam te staan (als voorbeeld een goodmorningsquat waardoor je last van je rug krijgt)
1) Wat is goeie techniek: geef eens een definitie?
2) Oh ja? Krijg je last van je rug door een goodmorning squat? Hmmm, ben je daar zeker van?

1) Wat is goeie techniek: geef eens een definitie?
2) Oh ja? Krijg je last van je rug door een goodmorning squat? Hmmm, ben je daar zeker van?

1) De vorm waarbij je met jou anatomie de spieren optimaal traint die je wilt trainen met de oefening
2) Ik gaf een voorbeeld maar is dat niet zo dan?

Ander voorbeeld te holle rug (achteroverleunen) met Overheadpress. Train je dan nog je schouders of train je je borst? En komt er dan onnodig druk op je rug te staan?

Genoeg mensen en wss zelfs in hogere klaases die goodmorning squatten en geen last hebben. Maar ben het wel eens dat slechte techniek blessures kan veroorzaken. Maar slechte techniek is voor iedereen anders. De ene squat perfect in goodmorning squat terwijl dat bij een ander voor blessures zorgt. Dus techniek is persoonsgebonden en wat de bewegingsmogelijk / ratio's van je lichaam is

Nogmaals de vraag: Wat is slechte techniek?
Daar valt namelijk geen antwoord op te geven.
Wat is je spieren optimaal trainen? Optimaal voor wat?

Er zijn geen aanwijzingen dat je techniek voor meer of minder blessurelast zou zorgen.
Dat slecht load-management voor blessure kan zorgen is wel bewezen. (naast acute over-stress)

1) De vorm waarbij je met jou anatomie de spieren optimaal traint die je wilt trainen met de oefening
Maar wat is optimaal?
En kan je daaruit 1 bepaalde techniek afleiden die voor iedereen geldig is?
En als je die techniek dan niet aanhoudt, krijg je dan blessures?
2) Ik gaf een voorbeeld maar is dat niet zo dan?
Er zijn heel weinig redenen om dat aan te nemen. Genoeg toppers die het doen en er nooit last van hebben. Genoeg sukkeltjes die het doen en ook nooit last hebben. Ook genoeg van beide types die wel last hebben. Ligt dat dan aan de goodmorning of aan iets anders?
Ander voorbeeld te holle rug (achteroverleunen) met Overheadpress. Train je dan nog je schouders of train je je borst? En komt er dan onnodig druk op je rug te staan?
Als je gaat voor een zo groot mogelijk gewicht te pressen en binnen je federatie is het toegestaan achterover te leunen ... go fot it! Als dit je toelaat meer gewicht te tillen.
Komt er onnodig veel druk op je rug te staan? Dat hangt van individu tot individu af en van hoe dat individu met die trainingsstress omgaat.

Maar wat is optimaal?
En kan je daaruit 1 bepaalde techniek afleiden die voor iedereen geldig is?
En als je die techniek dan niet aanhoudt, krijg je dan blessures?

Er zijn heel weinig redenen om dat aan te nemen. Genoeg toppers die het doen en er nooit last van hebben. Genoeg sukkeltjes die het doen en ook nooit last hebben. Ook genoeg van beide types die wel last hebben. Ligt dat dan aan de goodmorning of aan iets anders?

Als je gaat voor een zo groot mogelijk gewicht te pressen en binnen je federatie is het toegestaan achterover te leunen ... go fot it! Als dit je toelaat meer gewicht te tillen.
Komt er onnodig veel druk op je rug te staan? Dat hangt van individu tot individu af en van hoe dat individu met die trainingsstress omgaat.

Nee daarom zeg ik er ook bij voor jou anatomie. Waarbij je dan je spier die je wilt trainen maximaal kan activeren en kracht mee kan genereren.

Ik had het over een goodmorningsquat. Squat waarbij je vanuit bodempositie je heupen omhoog gooit en je schouders blijven hangen zeg maar. Niet de goodmorning oefening zelf.

Bij een overheadpress wil je toch je schouders trainen en niet je borst die je dan mee pakt omdat je helemaal naar achteren hangt.

Maar TS heeft last van zijn knieen en zal dus moeten kijken naar de belasting en uitvoering van de oefeningen waarbij zijn kniegewricht beweegt . Belasting rustig opbouwen en kijken of die geen techniekfoutjes heeft indien dit wel het geval is dit gaan finetunen eventueel met een goede coach. Of ga je nu ook vragen wat een goede coach is.

Nee daarom zeg ik er ook bij voor jou anatomie. Waarbij je dan je spier die je wilt trainen maximaal kan activeren en kracht mee kan genereren.
Waarom zou je 1 spier trainen? En kan dat wel?
En als je dan iemand zij anatomie kent. Hoe kan je dan bepalen wat optimaal is?
Wat is dan de techniek waarbij die persoon geen blessures krijgt? Is zo'n techniek er wel?
Ik had het over een goodmorningsquat. Squat waarbij je vanuit bodempositie je heupen omhoog gooit en je schouders blijven hangen zeg maar. Niet de goodmorning oefening zelf.
Ja, ik ook.
Maakt geen verschil uit wat mijn betoog betreft. ;)
Bij een overheadpress wil je toch je schouders trainen en niet je borst die je dan mee pakt omdat je helemaal naar achteren hangt.
Dat is misschien wat jij wil.
Wil ik dat ook?
Ik wil misschien zoveel mogelijk gewicht boven mijn hoofd kunnen steken. En dat lukt beter als ik achterover ga leunen en meer borst gebruik. Er bestaan zelfs competities waarbij dit een onderdeel is waarbij je gescoord wordt op het hoogste gewicht dat je tijdens 1 van je 3 pogingen getild hebt.
Is jouw techniek dan nog steeds de beste?
Maar TS heeft last van zijn knieen en zal dus moeten kijken naar de belasting en uitvoering van de oefeningen waarbij zijn kniegewricht beweegt . Belasting rustig opbouwen en kijken of die geen techniekfoutjes heeft indien dit wel het geval is dit gaan finetunen eventueel met een goede coach. Of ga je nu ook vragen wat een goede coach is.
Welke techniekfoutjes? En wat moet ie dan aanpassen als ie wel nog kniepijn heeft als ie zijn huidige techniek blijft gebruiken? Wie gaat dat bepalen en hoe weet die persoon dat dan?

Ik kan je zeker vragen wat een goeie coach is. Maar die heeft ie al. Ik kan geen betere bedenken dan degene die hij nu heeft. Echt, als je Mike T. Als coach hebt ...
En ik denk dat Mike T. het met mij eens is wat die techniek betreft. ;)

Terug
Naar boven