MuscleMeat

Gymbunny on a mission!

Oke man, post eens pics van jezelf bro. Of ga GVT doen en kijk hoe hard je gaat ;D

EDIT: je log gezien dus je filmpje: ecto. stfu en ga powerliften plz.

(sorry voor offtopic)

maar gymbunny ik trainde altijd 5x5 en werd ziekelijk sterk maar zeker niet groter. Barely. Nu ga ik als een raket met excentrisch trainen (ipv de nadruk op explosief) en meer volume... en Mack, dan doel ik niet per se op de reprange ;) Maar het totale plaatje volume.

Wtf broeder :roflol: Zo ecto is hij echt hoor.

Zeker niet als je nog maar een jaar trained. Hou gewoon lekker je gemak :roflol:

Oke man, post eens pics van jezelf bro. Of ga GVT doen en kijk hoe hard je gaat ;D

EDIT: je log gezien dus je filmpje: ecto. stfu en ga powerliften plz.

(sorry voor offtopic)

maar gymbunny ik trainde altijd 5x5 en werd ziekelijk sterk maar zeker niet groter. Barely. Nu ga ik als een raket met excentrisch trainen (ipv de nadruk op explosief) en meer volume... en Mack, dan doel ik niet per se op de reprange ;) Maar het totale plaatje volume.

Beetje kansloos om niet eens z'n bron af te wachten en hem gelijk de grond in te boren. Waar haal jij je info vandaan? En hoe weet je zo zeker dat hij ongelijk heeft? Doe is even normaal..

En als je zo ziekelijk sterk bent, wat zijn je stats?

• Topic Starter Topic Starter
Oelala, reuring in mn log. :cheer:

Maar vraag was, klopt het schema zo qua assistancewerk?

hangt af van de reden tot die assistance lijkt me, doe je het om je lifts te versterken of doe je die assistance om die spieren te laten groeien? 't een sluit het ander het niet uit, maar 't lijkt me goed om dat duidelijk te hebben.

Beetje kansloos om niet eens z'n bron af te wachten en hem gelijk de grond in te boren. Waar haal jij je info vandaan? En hoe weet je zo zeker dat hij ongelijk heeft? Doe is even normaal..

En als je zo ziekelijk sterk bent, wat zijn je stats?

Ik geef geen fck om m'n stats, maar als jij er wel om geeft check m'n logs. (SQ A2G 140, DL 170, BE 105 alles zonder straps poespas weet ik wat voor geleuter)

Ik vind het nogal koort door de bocht van hem om volume weg te zetten als broscience. Het kereltje heeft net gehoord wat broscience is en moet daarom gymbunny van het padje brengen.

Met volume bedoel ik het totale aantal reps binnen een tijdsbestek. Dus de totale klap die je aan je spieren geeft. Volume kan zijn gewoon 100 setjes van 1 rep, of 10x10, of 1x100.. whatever.
Google: 5x5 en vind alleen maar resultaten voor krachtschema's (http://www.bodybuilding.com/fun/sclark70.htm bijv).

Als je wil bulken neem ik aan dat je massa aan wil zetten. 5x5 is leuk voor als je sterker wil worden. En ja, kracht en massa gaan DEELS samen. Maar ik heb zoveel filmpjes gezien van ecto's die 200+ deadliften... leuk voor ze. Niet mijn doel. Ik wil er gewoon goed uit zien :)

Schema ziet er best goed uit.

GVT is grotendeels gebaseerd op broscience. 10x10 klinkt wel leuk en is zeker een hoog volume maar aangezien je ver weg zit van je 1RM (50 tot misschien hooguit 70%) ligt de intensiteit erg laag en is het meer een manier om je uithoudingsvermogen en stamina te trainen. Wat op zich niet erg is natuurlijk, voor een paar weken ofzo.
Qua herstel is 10x10 op oefeningen als squats en deadlifts ook lastig, waardoor je al automatisch op een split schema uitkomt waarbij de verschillende lifts en spiergroepen dus maar 1 keer in de week aan de beurt komen, wat voor de meer gevorderde naturel krachtatleet over t algemeen te weinig is.
Daarmee komt ook je volume over de hele week gezien dus meestal niet hoger uit dan dat van iemand die 2 of misschien zelfs 3x of vaker in de week squat/bencht/deadlift etc en dat dan ook nog eens op een hogere intensiteit doet.

En nu niet direct weer gaan schelden willem

Ik geef geen fck om m'n stats, maar als jij er wel om geeft check m'n logs. (SQ A2G 140, DL 170, BE 105 alles zonder straps poespas weet ik wat voor geleuter)

Ik vind het nogal koort door de bocht van hem om volume weg te zetten als broscience. Het kereltje heeft net gehoord wat broscience is en moet daarom gymbunny van het padje brengen.

Met volume bedoel ik het totale aantal reps binnen een tijdsbestek. Dus de totale klap die je aan je spieren geeft. Volume kan zijn gewoon 100 setjes van 1 rep, of 10x10, of 1x100.. whatever.
Google: 5x5 en vind alleen maar resultaten voor krachtschema's (http://www.bodybuilding.com/fun/sclark70.htm bijv).

Als je wil bulken neem ik aan dat je massa aan wil zetten. 5x5 is leuk voor als je sterker wil worden. En ja, kracht en massa gaan DEELS samen. Maar ik heb zoveel filmpjes gezien van ecto's die 200+ deadliften... leuk voor ze. Niet mijn doel. Ik wil er gewoon goed uit zien :)

Met zwaar trainen en gewoon een goed volume op je assistance kun je op zich prima groeien. Kijk jij bent natuurlijk wel 10 keer zo buff maar we hoeven niet allemaal monsters te worden toch

Hoezo doe je constant zo denigrerend? En wat maakt het uit wat jij wil? Het is toch haar log zeker? Ze wilt sterker worden, nou dan is die 5x5 + assistance helemaal prima.

Jij bent hier diegene die iemand van het padje wilt brengen met een schema (naar mijn mening nog een onzinnig schema ook) wat totaal niet zal bijdragen aan haar doelen.

10x10 is inderdaad duidelijk meer volume. Maar dan doe je waarschijnlijk minder oefeningen of minder zwaar. Bovendien 'bulk' ik niet en is het natuurlijk niet de enige manier voor spiergroei.

Ik wil eigenlijk nog even door met de krachttraining, omdat ik dat gewoon erg leuk vind en mn doelen nog lang niet behaald heb. Twee keer per week een spiergroep/compound pakken beviel ook erg goed, maar niet als ik elke keer moet maxen (zoals bij Bill Stars 5x5).
Daarnaast wil ik ook weer wat meer BB-achtige oefeningen en bijbehorende repranges doen, omdat dat qua spiergroei (uiterlijk) veel beter bevalt en ik graag wat uitgebreider train.
Hoop het op deze manier goed te kunnen combineren.

Assistance is dus vooral bedoeld voor spiergroei, maar hoop dat het daarnaast zn vruchten afwerpt qua assistance voor de main lifts.

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Ik laat me trouwens door niemand van mn padje brengen hoor :D

Vraag alleen regelmatig om tips of advies, omdat ik geen zin heb om alles eerst zelf uit te proberen.

10x10 is inderdaad duidelijk meer volume. Maar dan doe je waarschijnlijk minder oefeningen of minder zwaar. Bovendien 'bulk' ik niet en is het natuurlijk niet de enige manier voor spiergroei.

Ik wil eigenlijk nog even door met de krachttraining, omdat ik dat gewoon erg leuk vind en mn doelen nog lang niet behaald heb. Twee keer per week een spiergroep/compound pakken beviel ook erg goed, maar niet als ik elke keer moet maxen (zoals bij Bill Stars 5x5).
Daarnaast wil ik ook weer wat meer BB-achtige oefeningen en bijbehorende repranges doen, omdat dat qua spiergroei (uiterlijk) veel beter bevalt en ik graag wat uitgebreider train.
Hoop het op deze manier goed te kunnen combineren.

Assistance is dus vooral bedoeld voor spiergroei, maar hoop dat het daarnaast zn vruchten afwerpt qua assistance voor de main lifts.

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Ik laat me trouwens door niemand van mn padje brengen hoor :D

Vraag alleen regelmatig om tips of advies, omdat ik geen zin heb om alles eerst zelf uit te proberen.

Opbouw van je schema ziet er gewoon goed uit. Vooral ook met die grote compound op "hoge reps" na je main oefeningen en daarna nog het pompwerk kom je toch wel aan een mooi totaal volume

Al enig idee welke oefeningen je wilt doen voor assistance dan?

Al enig idee welke oefeningen je wilt doen voor assistance dan?

Wil dat vooral beetje afwisselen, wel lekker als het niet zo vast staat. Er is ook totaal geen focus op gewicht, dus dan kan dat. Zal iets zijn in de trant van:

Benen: SLDL of GHR; front squats; walking lunges
Kuiten: seated of standing calf raises

Rug: Pull-ups; BOR of seated row; straight-arm pulldown
Biceps: BB curl of EZ-bar curl
Rear delt: Facepulls of rear delt flyes

Borst: Inclined DB presses; declined flyes
Schouders: OHP of clean&press; upright row of side raises
Triceps: Dips of GBP; pushdowns of extensions

Twijfel nog wel of ik schouders bij triceps en borst moet nemen, of liever wat meer aandacht geef. Maar dan moet ik eigenlijk meer dagen gaan trainen en wordt OHP een extra main lift. Eerst dit maar eens proberen.

Schema ziet er best goed uit.

GVT is grotendeels gebaseerd op broscience. 10x10 klinkt wel leuk en is zeker een hoog volume maar aangezien je ver weg zit van je 1RM (50 tot misschien hooguit 70%) ligt de intensiteit erg laag en is het meer een manier om je uithoudingsvermogen en stamina te trainen. Wat op zich niet erg is natuurlijk, voor een paar weken ofzo.
Qua herstel is 10x10 op oefeningen als squats en deadlifts ook lastig, waardoor je al automatisch op een split schema uitkomt waarbij de verschillende lifts en spiergroepen dus maar 1 keer in de week aan de beurt komen, wat voor de meer gevorderde naturel krachtatleet over t algemeen te weinig is.
Daarmee komt ook je volume over de hele week gezien dus meestal niet hoger uit dan dat van iemand die 2 of misschien zelfs 3x of vaker in de week squat/bencht/deadlift etc en dat dan ook nog eens op een hogere intensiteit doet.

En nu niet direct weer gaan schelden willem

"In Germany, the 10 sets method was used in the off-season to help weightlifters gain lean body mass. It was so efficient that lifters routinely moved up a full weight class within 12 weeks. German Volume Training was the base program of Canadian weightlifter Jacques Demers, a silver medalist in the Los Angeles Olympic Games who was coached by Pierre Roy. Jacques was known in weightlifting circles for his massive thighs, and he gives credit to the German method for achieving such a spectacular level of hypertrophy. The same method was also used by Bev Francis in her early days of bodybuilding to pack on muscle."

Ik probeer het gewoon, en deel mijn ervaring. Heb 5x5 gedaan, heeft me decent krachtstats gegeven maar zeker niet de looks die ik zoek. Switch sowieso elke 10 weken van schema. Heb ook een Upperbody lowerbody gedaan, en nog een variant daarop waarbij training UB A en LB A lage reps zijn (maar dus geen 'kracht', want dat is broscience :angstig:) en UB B en LB B hoge reps (zeker niet voor definitie en spiergrootte :angstig: allemaal broscience.. slowtwitch fasttwitch ook allemaal uit de dikke duim :o) waar ik zeker in kracht en massa mee vooruit ben gegaan. Nu GVT, omdat iemand in de gym hier een REUS mee is geworden. Zonder troep.

@ TS; sorry my bad, dacht een pagina terug gelezen te hebben dat je aan het bulken was. Als je dit leuk vind moet je vooral doorgaan :) Je moet lol hebben in wat je doet.

Alleen lol is niet genoeg, het moet ook resultaat hebben he ;)

Blijf vooral jouw ervaring delen. Maar waarom elke 10 weken veranderen, als iets werkt?

Wil dat vooral beetje afwisselen, wel lekker als het niet zo vast staat. Er is ook totaal geen focus op gewicht, dus dan kan dat. Zal iets zijn in de trant van:

Benen: SLDL of GHR; front squats; walking lunges
Kuiten: seated of standing calf raises

Rug: Pull-ups; BOR of seated row; straight-arm pulldown
Biceps: BB curl of EZ-bar curl
Rear delt: Facepulls of rear delt flyes

Borst: Inclined DB presses; declined flyes
Schouders: OHP of clean&press; upright row of side raises
Triceps: Dips of GBP; pushdowns of extensions

Twijfel nog wel of ik schouders bij triceps en borst moet nemen, of liever wat meer aandacht geef. Maar dan moet ik eigenlijk meer dagen gaan trainen en wordt OHP een extra main lift. Eerst dit maar eens proberen.

Ziet er goed uit.

Alleen lol is niet genoeg, het moet ook resultaat hebben he ;)

Blijf vooral jouw ervaring delen. Maar waarom elke 10 weken veranderen, als iets werkt?

Omdat ik nu pas een jaar m'n voeding op orde heb en die als variable dus constant. Dus nu moet ik kijken met welk schema ik het hardst spiermassa aankom (en waar ik me goed bij voel, weinig blessures, die factoren). Er zijn zoveel 'bewezen' schema's te vinden op het internet, maar er is nooit 1 die precies bij je aansluit. Dus ik ben nog zoekende naar het schema dat het beste aansluit bij mijn lichaam. Na GVT (en de daarbij behorende 3 weken deload) wil ik iets van een split gaan doen ala FST-7
The FST-7 name stands for Fascial Stretch Training, which indicates that one of the primary objectives this program attempts to achieve is to stretch the fascia tissue, which is the soft connective tissue that is found surrounding your muscles as well as throughout the rest of the body.

It is primarily responsible for helping to maintain the structural integrity of the body, provide support and protection, as well as work as a shock absorber when you perform activity throughout the day, both in the gym and out.

When this tissue is stretched you will see increases in muscle growth. There will be a higher deliverance of minerals, amino acids and oxygen to the tissues.

With this set-up, perform seven sets of 15 reps for the last exercise you do for each muscle group. It's important to keep your rest periods between these sets shorter - right around 30 seconds total.

Daarnaast 'moet' je ook elke zoveel weken (maanden) veranderen om de volgende reden (ik ga het wel broscience uitleggen, heb geen wetenschappelijke artikelen bij m'n bookmarks staan):

Stel je loopt elke week 5km hard. Je lichaam 'adapt'. Waar een noob in het begin nog aan het infuus moet na zo'n loopje, is het voor de gevorderde wellicht een herstel training. Je lichaam past zich aan. Het brengt niks meer teweeg. Dit kan je min of meer ook vertalen naar krachttraining. Gewoon elke keer dat lichaam verrassen! Ik ken zelfs een prof bodybuilding die doet niet aan schema's, vaste reps of setjes, elke dag is 'nieuw' voor zijn lichaam. Ik hou echter wel van een beetje structuur, dus ga toch voor schema's en wissel die dan af.

lekker laten schrikken idd

boe!

Ik wil ook graag bodybuilding worden

Hehe, m'n lichaam schrok zeker even. Gelijk overal kramp :o

Squat
1 × 5 × 20
1 × 5 × 30
2 × 5 × 40

Deadlift
1 × 5 × 40
1 × 5 × 50