Fitness Seller

Gymbunny on a mission!

Ik geef geen fck om m'n stats, maar als jij er wel om geeft check m'n logs. (SQ A2G 140, DL 170, BE 105 alles zonder straps poespas weet ik wat voor geleuter)

Ik vind het nogal koort door de bocht van hem om volume weg te zetten als broscience. Het kereltje heeft net gehoord wat broscience is en moet daarom gymbunny van het padje brengen.

Met volume bedoel ik het totale aantal reps binnen een tijdsbestek. Dus de totale klap die je aan je spieren geeft. Volume kan zijn gewoon 100 setjes van 1 rep, of 10x10, of 1x100.. whatever.
Google: 5x5 en vind alleen maar resultaten voor krachtschema's (http://www.bodybuilding.com/fun/sclark70.htm bijv).

Als je wil bulken neem ik aan dat je massa aan wil zetten. 5x5 is leuk voor als je sterker wil worden. En ja, kracht en massa gaan DEELS samen. Maar ik heb zoveel filmpjes gezien van ecto's die 200+ deadliften... leuk voor ze. Niet mijn doel. Ik wil er gewoon goed uit zien :)

Did not read, maar jij bent wel zo'n mannetje die denkt dat hij het al helemaal gemaakt heeft he ?

Ik ga het ook het hardst op veel volume; wat zoveel betekent als gemiddeld 8 x 8 of 7 x 7 op alle assistentie-oefeningen muv kuiten en schouders die ik in een nog hogere reprange heb zitten. Gemiddeld dus een totale reprange van ongeveer 50 reps tot 70 reps per oefening.
Compounds laat ik meestal 5 x 5 , maar soms ook drietjes of als ik events heb gedaan en mijn rug zit vast, dan ga ik op 80% dl's doen in een range van 7 x 7 of 8 x 8, dan is mijn rug daarna weer a-ok.

Kortom, ik sta er niet afwijzend tegenover, voor mij werkt het ook. Wil alleen niet zeggen dat het voor jou ook zo is. Moet ook bij je passen, moet je zin in hebben en je lijf moet er vooral iets aan hebben.

ben eigenlijk ook van plan om mijn zware compounds 5x5 te blijven doen, maar resterende oefeningen met reprange 8-10
puur omdat het mij ook niet zo'n slecht idee lijkt, dus is het proberen waard... maar zoals sjors zegt: het moet uiteindelijk ook werken voor je lichaam (dus valt ook af te wachten wat het zal geven)

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren kon ik nog niet lopen :o
Nu dus maar een rondje gedaan. 4 km, rustig aan. Conditie is wel achteruit, lukte me niet om met mn mond dicht te lopen...
Volgende week 6, dan 8 en lekker snelheid opbouwen. Wil voor de zomer 10 km in 50 minuten lopen en Coopertest (12 min) 3000 m.

Morgen nieuw schema starten. :cool:

wel lekker om dan een rustige hersteltraining te doen.
Mooi loopdoel, succes!

Succes met je nieuwe schema :D

Squat
1 × 5 × 20
1 × 5 × 30
1 × 5 × 40
1 × 3 × 45
1 × 2 × 50 + 3 × 40
Benen nog gaar van vorige week. Wtf...

Deadlift
1 × 8 × 20
1 × 8 × 40
1 × 8 × 50
Alleen conditioneel zwaar.

Smith lunges, voorste been op opstapje
2 × 10 × 0 (= stang)
4 × 08 × 10
Geklooi joh

Smith calf raises
1 × 20 × 10
1 × 12 × 50
2 × 08 × 80

GHR
Te pijnlijk voor mn quads

SLDL
1 × 10 × 20
3 × 06 × 40
Lang niet gedaan zeg

Klaar.
Morgen weer spierpijn :'(
Maar wel leuk om zo te trainen.

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

Oh, abs vergeten, bedenk ik me net...

Laatst bewerkt:
smith lunges zeg je eerst enkel stang, daarna 10. Reken jij de gewichten zonder stang of weegt stang bij jullie smith minder dan 10kg?

Geen idee wat dat ding weegt, maakt niet uit ook eigenlijk. Gewicht is daar wat ik eraan hang.

Wijzig t wel ff.

Geen idee wat dat ding weegt, maakt niet uit ook eigenlijk. Gewicht is daar wat ik eraan hang.

Wijzig t wel ff.

Zo doe je het bij alles, of bij de rest wel gewicht incl stang? Maakt voor mij niet zoveel uit hoe je het weg zet, maar kan behoorlijk verschillen in gewicht

Ja, bij losse gewichten natuurlijk wel incl. stang.

klinkt lekker!!

Was t ook :D

Kan nu weer niet rechtop staan van de spierpijn in hams en kuiten. Echt te erg. Hopelijk snel weer aan trainen gewend.

Nog steeds 58.6 kg, maar eet ook pas een paar dagen weer volgens plan. Merk dat mn lichaam even moeite heeft met zoveel carbs savonds, hele buik is opgezwollen.

Vanavond 5×5 benchen! :heart:

Benchpress
1 × 5 × 25
1 × 5 × 30
1 × 5 × 35
1 × 5 × 40
1 × 3 × 40
Weer rustig opbouwen.

Squat
1 × 8 × 20 back
1 × 8 × 30
1 × 8 × 20 front
1 × 6 × 30
Jeetje, ff spieren los gooien, pfieuw...

Overhead press
1 × 8 × 15
1 × 8 × 20
1 × 8 × 25
Laatste reps met wat push. Toch soepeltjes.

Inclined DB flyes
1 × 10 × 5
1 × 08 × 7
1 × 08 × 8
Meh. Suf. Volgende keer weer s inclined DB pressen, krijg ik dikke chesticles van :cool:

Side raises
1 × 10 × 4
1 × 08 × 5
1 × 10 × 5

Dips
3 × 5
Nog laaaang niet diep genoeg. Blijven oefenen dus.
Misschien s negatives doen, dat hielp bij pull-ups ook.

Cable push-down, rechte stang
1 × 10 × 20
2 × 08 × 30
Lekkah!

En klaar. Echt wel fijn om weer zo te trainen. Hopelijk ook te combineren met sterker worden.
Eerst maar weer s terug op krachten komen!

Zaterdag deadlift-dag. :)

Nette pushdowns ;)
Combineer je dit trainingsschema ook met een ander voedingsschema?

Nee zelfde voeding als de voor mn vakantie. Minus de chocoladeletters ;)
Carbbackloading en op of net boven onderhoud. Moet je ff terugzoeken.

Knal mn voeding pas naar beneden als ik echt ga cutten. Dus eind februari of als ik mn vetpercentage echt helemaal zat ben.
Nu even lekker doorbouwen.

Lekkere training hoor! Hoe is het nu met je spierpijn?

Nog erger dan gisteren. :'(
Daarom ook licht gesquat.

Nee zelfde voeding als de voor mn vakantie. Minus de chocoladeletters ;)
Carbbackloading en op of net boven onderhoud. Moet je ff terugzoeken.

Knal mn voeding pas naar beneden als ik echt ga cutten. Dus eind februari of als ik mn vetpercentage echt helemaal zat ben.
Nu even lekker doorbouwen.

Haha oke :thumb:

Ziet er goed uit, goeie oefeningen.

Terug
Naar boven