AndroidHealthClinic

Heb jij Mein Kampf gelezen?

Peiling Peiling Heb jij Mein Kampf gelezen?

• Totaal stemmers
    156
Ik vond het buitengewoon lastig te lezen.....te wollig en breedsprakig taal gebruik om enigzins toegakelijk te zijn.

Maar goed...onsamenhangend en behoorlijk verontrustend.

Ik vraag me nog steeds af hoe alles wat er daarna gebeurd is dan toch nog zo'n verrassing kon zijn.

Heb ondertussen ook enkele pagina's gelezen. Het is inderdaad moeilijk te volgen, omdat hij zo'n lange zinnen gebruikt met vele onderzinnen, beschrijvingen, beeldspraken etc.. Kan natuurlijk ook aan de vertaling liggen. Ik probeer toch nog wat meer te lezen, heb latijn gedaan, dus ben op een manier die lange zinnen, beeldspraak en woordgebruik wel gewoon.

Gelezen,langdradig,heel politiek en heel saai. Wel interessant omdat je ook te weten komt waarom ie precies de joden haatte.

Lees hem gewoon zou ik zeggen :)

Het is een bijzonder saai boek om te lezen, maar het is wel een boek geweest dat ten grondslag ligt aan een van de meest traumatische gebeurtenissen in de moderne geschiedenis. Een gebeurtenis waar nog steeds heel, heel erg veel duiscussie over is en dat tot op heden nog verstrekkende implicaties heeft voor maatschappelijke en sociale inrichting van de mondiale samenleving.

Daarmee is het belangrijk genoeg om gelezen te hebben. Hetzelfde geldt in meer of mindere mate voor Het Kapitaal (of MINSTENS het communistisch manifest); de Bijbel, De Koran, Sprookjes van de gebroeders Grimm ;)

Het is altijd weer heel erg feest als je inhoudelijk een discussie hebt over...bijvoorbeeld...noem maar eens iets...de Islam....met iemand die de Koran niet heeft gelezen.

;):D

Lijkt net alsof het boek door Marky is geschreven.

Ik en Adolph hebben ook wel wat in gemeen. Door dagdromen zie je wat voor een kwestbaar stukje aandrijfmechanisme er zich in de mens bevind. En vooral hoe het te 'manipuleren'. Hetzelfde geld voor Christus en Mohammed. Allen formidabele programmeurs.

:roflol:

Ik weet zeker dat jij van psychedelische middelen hebt gesnoept, Marky:o Ja, ik herken die gedachtekronkels wel...:cool:

Wel eens een poging tot gedaan. Een irritante schrijfsT; of gewoon slecht geschreven. Maar ik zal hem even downloaden. Misschien dat ik mooie passages vind, dan kan ik dat verheerlijken in de media en stellen dat Mein Kampf een prachtig boek is en de rest is uit de context gehaald!

heb er een heel werkje over gemaakt op school:D

goede punten voor gehaald.
dat hitler een idioot met een laag iq was is belachelijk. de helft van de wereld verover, een land overtuigen van je goede bedoelingen terwijl je eigenlijk een gigantische massamoord van plan bent...dat zijn dingen die een idioot niet kan.

niet dat ik sympathie heb voor hem, ik interesseer me er gewoon in

Heb enkele stukken van Mein Kampf gelezen. Echter kan men beter Hitlers Tafelgesprekken lezen, wilt men werkelijk de persoon Hitler leren kennen want dat boek legt de onbekende kant van hem bloot op het hoogtepunt van zijn 'carrieré'.

Zo is Hitler gecultiveerd tot een bizar buitenissig monster, dat op raadselachtige wijze een compleet volk – èn de westerse beschaving - inpakte en naar onpeilbare dieptes meesleurde.

Tijdens de periode 1941-1944 dineerde de Fuhrer regelmatig in het gezelschap van uiteenlopende gasten. Hij was met zijn ellenlange monologen het stralende middelpunt, en doordat hij over het algemeen weinig tegenspraak kreeg kon hij er duchtig op los kletsen. Rechterhand Martin Bormann vond de gesprekken van fundamenteel belang voor de toekomst en liet een stenotypist alles noteren.

Het is niet al te moeilijk om walging op te brengen voor het publieke personage dat na de oorlog rond Adolf Hitler werd gecreëerd. Het wordt echter een stuk lastiger wanneer blijkt dat er achter deze duivelse façade een mens zit die goed kan vertellen, grappig en innemend kan zijn, intelligent is, over een veelzijdige nieuwsgierigheid beschikt, verrassende dwarsverbanden kan leggen, en die hardop durft te dromen.

Mein Kampf werd verboden omdat het mensen op verkeerde ideeën zou brengen. Wat mij betreft is Hitlers Tafelgesprekken een tikkeltje explosiever en ligt het wat zwaarder op de maag, omdat het aantoont dat goed en kwaad dikwijls onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Heb enkele stukken van Mein Kampf gelezen. Echter kan men beter Hitlers Tafelgesprekken lezen, wilt men werkelijk de persoon Hitler leren kennen want dat boek legt de onbekende kant van hem bloot.

Zo is Hitler gecultiveerd tot een bizar buitenissig monster, dat op raadselachtige wijze een compleet volk – èn de westerse beschaving - inpakte en naar onpeilbare dieptes meesleurde.

Tijdens de periode 1941-1944 dineerde de Fuhrer regelmatig in het gezelschap van uiteenlopende gasten. Hij was met zijn ellenlange monologen het stralende middelpunt, en doordat hij over het algemeen weinig tegenspraak kreeg kon hij er duchtig op los kletsen. Rechterhand Martin Bormann vond de gesprekken van fundamenteel belang voor de toekomst en liet een stenotypist alles noteren.

Het is niet al te moeilijk om walging op te brengen voor het publieke personage dat na de oorlog rond Adolf Hitler werd gecreëerd. Het wordt echter een stuk lastiger wanneer blijkt dat er achter deze duivelse façade een mens zit die goed kan vertellen, grappig en innemend kan zijn, intelligent is, over een veelzijdige nieuwsgierigheid beschikt, verrassende dwarsverbanden kan leggen, en die hardop durft te dromen.

Mein Kampf werd verboden omdat het mensen op verkeerde ideeën zou brengen. Wat mij betreft is Hitlers Tafelgesprekken een tikkeltje explosiever en ligt het wat zwaarder op de maag, omdat het aantoont dat goed en kwaad dikwijls onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Zo verwerd Hitler tot een bizar buitenissig monster, dat op raadselachtige wijze een compleet volk – èn de westerse beschaving - inpakte en naar onpeilbare dieptes meesleurde. Maar wie was eigenlijk de mens achter Adolf Hitler?

‘Hitlers tafelgesprekken’ legt een onbekende kant van hem bloot.

Tijdens de periode 1941-1944 dineerde de Fuhrer regelmatig in het gezelschap van uiteenlopende gasten. Hij was met zijn ellenlange monologen het stralende middelpunt, en doordat hij over het algemeen weinig tegenspraak kreeg – Duh! – kon hij er duchtig op los kletsen. Rechterhand Martin Bormann vond de gesprekken van fundamenteel belang voor de toekomst en liet een stenotypist alles noteren.

http://www.spitse.nl/html/modules.php?name=News&file=article&sid=195

Knappe copy-paste hoor. Verder blijven Hitler en co gewoon een stel gestoorde en zieke geesten, mooi dat ze roemloos kapot zijn gegaan.

De enige goede nazi is een dode nazi :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Misschien is Fonkmeistah wel H.J.A. Hofland :p

Terug
Naar boven