XXL Nutrition

Heljen's log v2

Kijk als je iemand z'n programma wil volgen moet je dat doen natuurlijk, maar je moet ook voor jezelf bedenken of je wel overal achter staat.

Ik zou altijd met de grote compounds beginnen in je training. Zo haal je hier het meeste uit. Of dat moet je doelstelling niet zijn om zo sterk mogelijk te worden op de grote 3.

Volgens Dorian Yates haal je meer uit die oefeningen als je die op het einde pakt.

---------- Toegevoegd om 17:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:05 ----------

Schouders / Triceps:

Dumbbell shoulder press:

Warm up:
12 x 7,5 kg
10 x 8,5 kg

Werk set:
8 x 12,5 kg

Side Lateral Raise:

Warm up:
12 x 7 kg

Werk set:
8 x 8 kg

Reverse DB fly:

Warm up:
12 x 4,5

Werk set:
10 x 7 kg

Dips:

Warm up:
15 x Bodyweight

Werk set:
10 x BW + 15kg

Lying triceps extensions:
Warm up:
12 x 16,5 kg

Werk set:
8 x 21,5 kg

Seated Tricep press:
Warm up:
10 x 12,5 kg

Werk set:
8 x 14,5 kg

Schouders zijn een echt werkpunt. En moeten dus nog harder aangepakt worden. :p. Volgende keer de gewichten omhoog aangezien ik merkte dat bij sommige oefeningen de gewichten te laag waren. Verder tijdens de training een heerlijke pomp in de triceps. :p. Morgen knallen op de benen. :D

Schouders komen inderdaad beetje achter precies :p
Hoe doe jij dips? Tussen bankjes? Of heb je dips bar? Want die gewichten op je schoot leggen vind ik niet zo simpel :p

• Topic Starter Topic Starter
Volgens Dorian Yates haal je meer uit die oefeningen als je die op het einde pakt.

---------- Toegevoegd om 17:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:05 ----------

Schouders komen inderdaad beetje achter precies :p
Hoe doe jij dips? Tussen bankjes? Of heb je dips bar? Want die gewichten op je schoot leggen vind ik niet zo simpel :p

Tussen 2 banken. :p. Schouders moeten nog een boost krijgen ja. :p. Ik zet me neer op 1 bank en leg het gewicht dan op mijn schoot. en dan trippel ik met mijn voeten naar de andere bank en zet ik mijn voeten er heel voorzichtig op. :p

Tussen 2 banken. :p. Schouders moeten nog een boost krijgen ja. :p. Ik zet me neer op 1 bank en leg het gewicht dan op mijn schoot. en dan trippel ik met mijn voeten naar de andere bank en zet ik mijn voeten er heel voorzichtig op. :p

Idem :p Maar toch niet zo praktisch :D

...Of dat moet je doelstelling niet zijn om zo sterk mogelijk te worden op de grote 3.

Vraag me af wie dat nou niet zou willen als bb-er xD

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:51 ----------

Idem :p Maar toch niet zo praktisch :D

Wel meer tricep gerichter dan die andere dips toch^^

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:53 ----------

Valt me op dat je gek bent op halve kilo's Heljen haha. Voegt niet veel toe aan de training maargoed:p.. 3 goede tricep oefeningen. Voel je wel he na de tijd.^^

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:51 ----------

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:53 ----------

Valt me op dat je gek bent op halve kilo's Heljen haha. Voegt niet veel toe aan de training maargoed:p.. 3 goede tricep oefeningen. Voel je wel he na de tijd.^^

Die halve kilo's komt omdat ik met verstelbare halters werk. En die wegen 2,5 kg. :p. Vandaar dat het dus altijd ,5 is. :p. Die triceps voel je enorm ja. :D

Deed toch liever dips met dipbars :p Voel dit toch meer dan tussen 2 bankjes.
Eens wat meer gewicht gaan gebruiken dus.

Prima dan moet je dat gewoon blijven doen. Ik zie het voordeel er niet van als je eerst oefeningen voor dezelfde spiergroepen pakt en dan hierna pas de "grote" oefening.

lekkere training gisteren heb ik ook schouders gedaan :D

Benen

Gisteren voor het eerst benen getraind, was even zoeken naar de juiste gewichten.

Squat:

Warm up:
12 x 40 kg
12 x 60 kg

Werk set:
8 x 80 kg

Leg Extensions:

Warm up
12 x 20 kg
12 x 30 kg

Werk set:
12 x 40 kg

Stiff legged deadlift:

Warm up:
12 x 30 kg

Werk set:
8 x 40 kg

De hamstring curls waren niet mogelijk om uit te voeren op mijn bank. Heb zo een bankje met een been gedeelte. Iemand suggesties voor een andere oefening?

De kuit oefeningen had ik helaas geen tijd meer voor. :(.

Wat jij doet lijkt meer op een excuus om zo min mogelijk te doen, niet rot bedoeld ofzo. Maar dorian yates werkt met forced reps, rust-pause sets etc etc, zijn intensiteit lag vele malen hoger dan de jouwe. Als ik jou was zou ik er mee stoppen en meer werksets gaan doen en anders zorgen dat je intensiteit vele malen hoger ligt.

Wat jij doet lijkt meer op een excuus om zo min mogelijk te doen, niet rot bedoeld ofzo. Maar dorian yates werkt met forced reps, rust-pause sets etc etc, zijn intensiteit lag vele malen hoger dan de jouwe. Als ik jou was zou ik er mee stoppen en meer werksets gaan doen en anders zorgen dat je intensiteit vele malen hoger ligt.

Ik snap je punt. Maar met een gewone split gaan de werksets meestal 3x12 reps zijn. En dan is er niet echt sprake van een warm up. Enkel bij de eerste oefening van elke spiergroep. Nu de warm up bij dit schema doe ik meestal 12 en 10 reps. Maar het gewicht gaat dan omhoog. Bij een gewone split zou ik 3 x 10-12 reps doen met een gewicht dat ongeveer hetzelfde is als nu in de warm up. Dus de intensiteit ligt toch redelijk hoog.

Over de forced reps heb je helemaal gelijk, die rust pauze sets ook. Die doe ik ook maar die schrijf ik gewoon niet allemaal neer. Als ik bv 8 reps doe is het dat ik 8 reps juist heb kunnen uitvoeren. En dan doe ik nog halve reps, forced reps,...

Borst/Biceps:

Decline Bench Press:

10x40kg
8x50kg
6x52 kg

Nieuwe oefening. Ervoor altijd flat bench gedaan, nu dus decline. Dat was direct een heel pak zwaarder vond ik persoonlijk.

Incline dumbbell press:

10x14,5kg
6x17,5kg

Flat bench fly's:

12x12,5kg
6x14,5kg

Borst totaal uitgeput. Echt een heerlijke pomp en goed gevoel met de trainig.

Concentration Curls:

12x12,5 kg
6x14,5 kg

Ez bar curls:

7x21 kg

Verder afgewerkt met een dropset. Gewichten verminderd en altijd tot failure gegaan.

Rug training:

Dumbbell pullover:

12x14,5 kg
10x17,5 kg
8x19,5 kg

Bent over row:

12x48 kg
8x58 kg

One arm dumbbell row:

12x19,5 kg
6 x 32,5 (iets te zwaar, volgende keer 30 kg)

Deadlift:
12x56 kg
8x88 kg

nice deadlift !

nice bent over ja:O ik deed gister ook 48 kg. Kan ik net 5x:S en das joun warming-up met je 12 reps.. nice

Waarom zo weinig volume ?
Waarom maar 1 work set deadlift

Terug
Naar boven