MuscleMeat

Heljen's log v2

Mooie training :D En nog steeds jaloers op je deadlift :( :p

• Topic Starter Topic Starter
Schouders/triceps:

Dumbbell Shoulder Press:
12x8,5kg
10x12,5kg
10x14,5kg

Side Lateral Raise:
10x7,5kg
8x8,5kg

Front-Raise:
6x8,5kg

Reverse Dumbbell Flyes:
10x5kg
8x8,5kg

Dips tussen 2 bankjes:
15xBodyweight + 7 kg
8xBodyweight + 27 kg

Lying Triceps Extensions: (EZ bar)
10x18,5kg
8x23,5kg

Seated Triceps Press:
10x12,5 kg
8x14,5 kg

Ben blij dat schouders al beetje beter gingen. Volgende keer nog meer gewicht :lifter:

Good job :thumb:

bij die side raises he. ligt het gewicht van je warming-up en van de werkset niet te dichtbij elkaar?? Als je werkset dus met 8,5 kg is waarop je failt, dan is een warmin-up setje van 5kg bijv. toch al voldoende? Lijkt me dat je 7,5kg ook al goed voelt

bij die side raises he. ligt het gewicht van je warming-up en van de werkset niet te dichtbij elkaar?? Als je werkset dus met 8,5 kg is waarop je failt, dan is een warmin-up setje van 5kg bijv. toch al voldoende? Lijkt me dat je 7,5kg ook al goed voelt

Ja inderdaad, ik wou eens kijken als het zo ging. Maar kwam tot de conclusie dat 7,5 voorlopig al veel is. :p. Maar zo pak ik ze ook weer hard aan dan. :D. Volgende keer hopelijk 7,5 en 9,5 ofzo. :p

Benen:

Squat:

Warm up:
12 x 40 kg
12 x 60 kg

Werk set:
8 x 80 kg

Leg Extensions:

Warm up
12 x 20 kg
12 x 30 kg

Werk set:
12 x 40 kg

Stiff legged deadlift:

Warm up:
12 x 30 kg

Werk set:
8 x 40 kg

Borst:

Decline Bench Press:

12x40kg
10x50kg
6x52 kg

Incline dumbbell press:

12x14,5kg
8x17,5kg

Flat dumbbell fly's:

12x12,5 kg
8x14,5 kg

Biceps:

12x12,5 kg
8x14,5 kg

Ez bar curls:

6x20 kg gevolgd door dropset. (Altijd - 2 kg)

Training afgesloten met een dubbel gevoel. Had liever de gewichten omhoog gehad maar ben wel met elke oefening tot het aller uiterste gegaan. Dus heb wel voldoening van de training. Maar volgende training de gewichten omhoog. Ik merkte wel een verhoging in kracht kon meer herhalingen doen dan vorige training met hetzelfde gewicht.

Laatst bewerkt:
Trainingen gaan goed, maar waarom liggen je warmup gewichten zo dicht op je werksets. Is er niet veel meer uit je werksets te halen als je je warmingup wat minder zwaar pakt. Of misschien beter nog iets opbouwen met minder gewicht en herhalingen en dan omhoog met gewicht en omlaag in herhalingen en dan knallen met je werkset. Ben verder helemaal niet thuis in Yates, dus misschien volg je gewoon strict zijn programma.

Trainingen gaan goed, maar waarom liggen je warmup gewichten zo dicht op je werksets. Is er niet veel meer uit je werksets te halen als je je warmingup wat minder zwaar pakt. Of misschien beter nog iets opbouwen met minder gewicht en herhalingen en dan omhoog met gewicht en omlaag in herhalingen en dan knallen met je werkset. Ben verder helemaal niet thuis in Yates, dus misschien volg je gewoon strict zijn programma.

Hier ben ik zelf ook nog wat in aan het zoeken.

Yates raadt aan de eerste warm up een 12 reps met een gewicht waarmee je gemakkelijk de herhalingen kan doen.
Dan een 10-12 waarmee het al wat zwaarder gaat.
En dan de werkset waarmee je max 8 herhalingen kan doen. En zoals ik nu mijn gewichten pak gaat het wel. Maar meestal zit ik net niet aan falen bij de 2de warm up set. Dus misschien inderdaad ietsje lichter en dan de werkset nog wat zwaarder. Volgende keer eens testen.

Thanks Mike ;)

Denk dat dat misschien beter is. Succes!

Vandaag Schouder en triceps getraind. :D

Schouders:

Dumbbell press:

12x7,5 kg
10x12,5 kg

8x17,5 kg

Lateral raise:

12x7,5 kg

8x8,5 kg

Front raise:

8x8,5 kg

Reverse fly's:

12x5 kg

8x8,5 kg

Triceps:

Dips:

12x BW + 15 kg

8x BW + 30 kg

Lying tricep press (ez bar):

12x18,5 kg
7x23,5 kg

Seated tricep press:

10x12,5 kg

7x16,5 kg

En goed bevallen? Zo te zien wel.

Ja ik heb geprobeerd om de warm up gewichten niet te verhogen. Wat ik anders wel zou doen. En bij verschillende oefeningen nu toch een stuk hoger kunnen gaan. :D. Ga het zo blijven doen nu. :D

Thanks Mike :thumbs:

Goed om te horen dat het z'n vruchten afwerpt. Keep on going!!:D

Benen:

Squat:

Warm up:
12 x 40 kg
12 x 60 kg

Werk set:
8 x 80 kg

Leg Extensions:

Warm up
12 x 20 kg
12 x 30 kg

Werk set:
12 x 40 kg

Stiff legged deadlift:

Warm up:
12 x 30 kg

Werk set:
8 x 40 kg

Calf raises:

12 x 40 kg
12 x 60 kg

Toch maar wel weer verhogen tijdens je warmingup? :D

Van benen heb ik alles voorlopig hetzelfde gelaten als de vorige training. :p. Gewichten volgende keer van de squat wat omlaag om dieper te gaan. :p.

Gisteren eens naar de gym met een gratis dagpas maar wat een k*tgym was dat. :p. 2 bankjes maar voor met losse gewichten te trainen. 30 mm bars met een adaptor maar max 200 kg aan schijven en dumbbells tot 30 kg.

Rug:

Dumbbell pullover.

12 x 14 kg
12 x 16 kg
10 x 20 kg

Pull down: (eerste keer)

12 x 30 kg

8 x 50 kg

BOR:

12 x 20 kg + Bar*
12 x 40 kg + Bar

8 x 50 kg + Bar

* niemand wist er hoeveel de bar woog. :headbang:

Wide grip row: (eerste keer)

12 x 30 kg

8 x 50 kg

Deadlift uitvoeren was er onmogelijk. Gewoon geen plaats en geen degelijke baar ervoor. Squats kunnen er ook niet gedaan worden. :p.

Thuis trainen is leuker maar die kabel oefeningen waren wel weer zalig. :p.

Nog een kleine vraag: Aangezien ik merk dat mijn benen zwaar achterlopen zou het dan misschien aangeraden zijn om na elke training nog een 2 setjes squats toe te voegen. Niet met het gewicht van de werkset op de benen dag maar met een 50 - 60 kg. Op zo een 70% van mijn 1rep max een 2 x 12 herhalingen.

Toevoegen kan volgens mij geen kwaad. Als het niet bevalt doordat je niet herstelt kan je het weer schrappen. Probeer anders is wat op video te zetten en kijken waar aandachtspuntjes zitten in je oefeningen.

Ik heb besloten om te beginnen nog 1 dag extra squats te doen. Dinsdag 3 setjes met een 60 kg. :D.

MikeT heb vandaag je advies opgevolgd met de warmup. :D.
Filmpjes van squat zal ik vrijdag proberen. :D

Borst:

Decline benchpress:

12x30 kg
10x40 kg

8x58 kg

DB press:

12x14 kg

8x20 kg

DB fly's:

12x12,5 kg

6x17,5 kg

Biceps:

12x12,5 kg

8x17,5 kg

Ez bar curls:

8x21 kg

+ Enkele forced reps en extra negatives.

Fijne training en we zullen het wel zien dan vrijdag.

Terug
Naar boven