AndroidHealthClinic

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

• Topic Starter Topic Starter
Beste volgers, na een offtime wat betreft loggen heb ik besloten dit weer op te gaan pakken. Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten wat betreft trainingen. Gemideld 5x per week getraind maar zonder echt schema, ik ging wel maar ik probeerde mezelf niet echt te pushen of uit te dagen. Weinig progressie dus, ook voeding niet on point..

Prive gaat het wel redelijk. Ik ga nu 3 dagen in de week werken in het lager onderwijs als gymdocent. Mijn scriptie is helaas afgekeurd net voor de zomervakantie met een 5.0 :mad:.
Voorlopig nog 3 weken vakantie en dan weer aan mijn scriptie verder en dan gaat het werk op de basisscholen ook weer van start. Tijd om mijn hobby (fitness) ook weer eens serieus op te gaan pakken.
Goed, al met al een lang verhaal maar hier het plan van aanpak:

Voeding: BULK. Ik ga starten op 2500 calorieen per dag met een minimaal van 140g eiwitten. Ik ga elke dag gewicht wegen en bijhouden in een schriftje, hierin worden ook de trainingen gelogt. Cardio gaat er uit (behalve op rustdag). Zodra weight stagneert ga ik cals uppen!

Training: 6x per week push, pull, legs. Trainingen ga ik loggen en opschrijven in schrift. Progressive overload is het doel.

De eerste training was gisteren (push) en deze zal ik vandaag nog loggen. Verdere info volgt snel! :D

Daar gaan we!

Gewicht was een schrikbarende 58.3.. aardig wat kilos verloren in mijn 3 weken zomervakantie in spanje ondanks het lekkere eten (zie fotos)
Maargoed.. we gaanner weer voor!

Push A - maandag 12 aug 2019

Flat bench (5x5) - 60kg

Incline dumbell press (4x8) - 22kg

OH press (5x5) - 37.5 kg

Fly machine ( 3x 12) - 93kg

Dips (3x10) - bodyweight

Dumbell side raise (3x12) - 8kg

Skullcruchers (4x10) - 25kg

Triceps rope ext (dropset)
19.3kg voor 10 hh
17kg voor 8 hh
14.7kg voor 8 hh
12.5kg voor 10 hh
10.2kg voor 10 hh
----------------

Pull A - dinsdag 13 aug 2019

Pullups (4x6) - bodyweight

Barbell row chest supported (4x8) - 45kg

Lat pulldown (4x8) - 59kg

Standing rope pullover (3x10) - 21.6kg

Dumb shrugs (3x10) -34kg dumbells

Dumb curl (3x10) - 12kg dumbells

Alt hammer curl (3x12) 16kg dumbells

Facepulls (4x8) - 17kg

Dropset hammercurl met touwtje
19.3kg - 8 HH
17kg - 8 HH
14.7 - 8 HH
12.5 - 10 HH
10.2- 10 HH

Meningen over deze 2 push/ pull dagen qua schema? Heb zelf in elkaar gezet namelijk! Miss @Starx6673 nog tips??

Zoals vermeld ben ik dus in spanje op vakantie geweest en lekker genoten van o.a pizza. Mezelf vandaag verwend met een biefstukje van de keurslager en een groene 3D energy haha

20190813_163905.jpg

20190809_195635.jpg

Ook wat random fotos van mijn beginshape (please be nice :(:o

20190813_194401.jpg

20190813_194240.jpg

20190813_194324.jpg

Meningen over deze 2 push/ pull dagen qua schema? Heb zelf in elkaar gezet namelijk! Miss @Starx6673 nog tips??
Zonder het complete schema te kennen is het altijd lastig oordelen, is er bijvoorbeeld ook nog een push en pull B? Wat is je doel precies, want ik vind de oefeningselectie prima, maar de volgorde en reps en sets vind ik wat minder.

Zonder het complete schema te kennen is het altijd lastig oordelen, is er bijvoorbeeld ook nog een push en pull B? Wat is je doel precies, want ik vind de oefeningselectie prima, maar de volgorde en reps en sets vind ik wat minder.

De rest van het schema komt deze week online, miss kan je dan feedback geven! Ja er is ook een B versie die ik de anderr dagen pak ;)

Damn wat een kutnacht achter de rug, om 2:00 wakker geworden en niet meer kunnen slapen. Kreeg enorm trek in stomme dingen die ik normaal nooit eet. Ik ging bijvoorbeeld watertanden bij de gedachten van zo'n kant & klare smoothie vol met suiker of eeb pakje taxi drink.. slaat nergens op.

Enfin, uiteindelijk naar beneden gelopen en een bak halotop red velvet (tel 360cals) opgegeten... vandaag beetje compenseren dus.. (cals op 2200 gezet ipv 2500)

Er is wel getraind!

Legday A

Squat (5x5) - 60kg

Leg press in e-gym machine (4x10) - 100kg

Leg curl in e-gym (3x12) - 35kg

Leg extension in e-gym (3x12) -45kg

Standing calf extension (3x20) - 80kg

Rope ab crunch (3x15) - 35.2kg

Hanging leg raise (3x 8)

-------------

Squat verwacht ik binnekort snel te kunnen verhogen. Nu mezelf verwennen met een witte 3d energy + een protein milkshake met speltpoffs en vanavond BIEFSTUK!:p

20190814_161102.jpg

Laatst bewerkt:
Rustdag vandaag, prima dag voor home made pizza!

20190815_183625.jpg

Enfin, uiteindelijk naar beneden gelopen en een bak halotop red velvet (tel 360cals) opgegeten... vandaag beetje compenseren dus.. (cals op 2200 gezet ipv 2500)
dat compenseren lijkt me niet nodig als ik zo naar je pics kijk, ik zou toch een tijdje aanzienlijk meer gaan eten dan dat je nu doet

dat compenseren lijkt me niet nodig als ik zo naar je pics kijk, ik zou toch een tijdje aanzienlijk meer gaan eten dan dat je nu doet

Is ook niet echt nodig, maar ben bang dat mijn gewicht te snel aan het stijgen is. Nu bijna +3kg in 1 week :eek:

Hey Hertog, ik heb je log deels doorgelezen. Ik krijg de indruk dat je bang bent om vet aan te zetten / veel te eten, klopt dat?

Hey Hertog, ik heb je log deels doorgelezen. Ik krijg de indruk dat je bang bent om vet aan te zetten / veel te eten, klopt dat?

Hey leuk dat je meeleest!, ik heb opzich geen moeite of angst om aan te komen, maar ik ben inderdaad niet iemand die er erg gemakkelijk in staat. Ik ben geen YOLO ik eet alles wat los en vast zit zolang ik maar groei. Ja mentaal vind ik het best lastig te accepteren om iets aan te komen ookal weet ik als geen ander dat dit simpelweg nodig is in progressie te boeken...

Hey leuk dat je meeleest!, ik heb opzich geen moeite of angst om aan te komen, maar ik ben inderdaad niet iemand die er erg gemakkelijk in staat. Ik ben geen YOLO ik eet alles wat los en vast zit zolang ik maar groei. Ja mentaal vind ik het best lastig te accepteren om iets aan te komen ookal weet ik als geen ander dat dit simpelweg nodig is in progressie te boeken...
Je spreekt jezelf erg tegen in je eerste en laatste zin.

Zou gewoon een doel stellen. En pas gaan cutten als je doel behaald hebt. Ikzelf sta bv di en vr op de weegschaal. Als ik 2x een vrijdag zelfde gewicht zie. Dan ga ik meer eten maar niet in te grote stappen omhoog.

We zijn ongeveer tegelijk begonnen zie ik. Net je log doorgelezen. Je logt ongeveer het zelfde als mij, veel bij informatie etc. Wel fijn om te lezen

Maar wat me opvalt is dat je regelmatig weer helemaal terugvalt. Waarom begin je nu niet gewoon met 5x5 en volg je dat voor een half jaar?
Hiermee echt een goede basiskracht opbouwen.

En betreft voeding.
Je geeft bijvoorbeeld aan dat je 3kg bent aangekomen in één week. Dat kan dus nooit, dat zou betekenen dat je 21.000 calorieen in surplus moet hebben gezeten. Ja of je moet
een goede vakantie hebben gehad en dan je elke dag naar de klote hebben gegeten. Met andere woorden, wees niet bang om aan te komen, zo hard gaat het echt niet.
Meet jezelf elke dag, en neem het gemiddelde van elke week. Dan zul je zien dat je een aardig constante lijn zult hebben met gewicht toename (in bulk) of afname (in cut).

Verder moet je natuurlijk doen waar je je goed bij voelt, dit is alleen als advies bedoelt dus weeg het niet te zwaar :p Zoals ik al aangaf ben ik zelf ook nog niet zo lang bezig en heb ik zelf ook nog genoeg te leren.

Ik volg je iig, succes :)

Je spreekt jezelf erg tegen in je eerste en laatste zin.

Zou gewoon een doel stellen. En pas gaan cutten als je doel behaald hebt. Ikzelf sta bv di en vr op de weegschaal. Als ik 2x een vrijdag zelfde gewicht zie. Dan ga ik meer eten maar niet in te grote stappen omhoog.

Je hebt helemaal gelijk, bulken is mn doel. Ik ga er 100% voor dit keer. Zal wel een leerzaam proces en een mentaal proces wat me alleen maar goed zal doen.

We zijn ongeveer tegelijk begonnen zie ik. Net je log doorgelezen. Je logt ongeveer het zelfde als mij, veel bij informatie etc. Wel fijn om te lezen

Maar wat me opvalt is dat je regelmatig weer helemaal terugvalt. Waarom begin je nu niet gewoon met 5x5 en volg je dat voor een half jaar?
Hiermee echt een goede basiskracht opbouwen.

En betreft voeding.
Je geeft bijvoorbeeld aan dat je 3kg bent aangekomen in één week. Dat kan dus nooit, dat zou betekenen dat je 21.000 calorieen in surplus moet hebben gezeten. Ja of je moet
een goede vakantie hebben gehad en dan je elke dag naar de klote hebben gegeten. Met andere woorden, wees niet bang om aan te komen, zo hard gaat het echt niet.
Meet jezelf elke dag, en neem het gemiddelde van elke week. Dan zul je zien dat je een aardig constante lijn zult hebben met gewicht toename (in bulk) of afname (in cut).

Verder moet je natuurlijk doen waar je je goed bij voelt, dit is alleen als advies bedoelt dus weeg het niet te zwaar :p Zoals ik al aangaf ben ik zelf ook nog niet zo lang bezig en heb ik zelf ook nog genoeg te leren.

Ik volg je iig, succes :)

Allereerst tof dat je in bent en jij ook succes! Heb jij toevallig een log om je te volgen? En ook jij hebt gelijk, zodra ik naar mijn mening teveel aankom wordt het heet onder mn voeten en geeft ik op. Slaat nergens op, dit gaat 100% anders dit keer. Ik ga me 100% inzetten om eindelijk eens spiermassa op te gaan bouwen en het vet voor lief nemen. Ik kan het wel gebruiken volgens vele andere. Jij ook succes! :)

Er is weer getraind.

Gewicht in de ochtend: 60.0 kg.

Pushdag B

Benchpress 5x5 ;
4x (60kg)
5x (60kg)
5x (60kg)
4x (60kg)
3x (60kg)
3x (57.5kg)

Incline smith machine bench press 4x10 ~
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg

Dumbell shoulder press 3x 10 ~
10x 16kg (elk hand)
10x 16kg
10x 16kg

Incline cable fly 3x 12 ~
12x 10.2kg
12x 10.2kg
12x 10.2kg

Dumbell alt front raise 3x 10 (elk hand) ~
10x 7kg
10x 7kg
10x 7kg

Dips 3x 10 ~ bodyweight

Reverse fly 3x 12 ~
12x 3.4kg
12x 3.4kg
12x 3.4kg

One arm cable tri extension 3x15 (elk hand) ~
15x 5.7kg
15x 5.7kg
15x 5.7kg

Done

Training ging kut.. bench ben ik echt schrikbarend achteruit gegaan. Voor mijn vakantie (3 weken terug) kon ik de bench 5x5 voor 70kg. Nu haal ik 5x5 met 60kg niet eens :eek: Baal ik enorm van, maar komt hopelijk snel progressie in.

Gewicht ik deze week +3kg (nee dit kan nooit vet zijn dat weet ik) , maar ik kom dus nog aan dus cals hou ik nog even op 2500 tot ik stagneer

Morgen pull B!

Allereerst tof dat je in bent en jij ook succes! Heb jij toevallig een log om je te volgen? En ook jij hebt gelijk, zodra ik naar mijn mening teveel aankom wordt het heet onder mn voeten en geeft ik op. Slaat nergens op, dit gaat 100% anders dit keer. Ik ga me 100% inzetten om eindelijk eens spiermassa op te gaan bouwen en het vet voor lief nemen. Ik kan het wel gebruiken volgens vele andere. Jij ook succes! :)

Nice ben benieuwd man. Ik heb zeker een log: https://forum.bodybuilding.nl/topics/beginnen.419600/
Ik ben bijna tegelijk met jou begonnen met loggen. Dus we zijn redelijk gelijkwaardig nu denk ik :p En het feit dat je iig nog niet hebt opgegeven, ook beide gemotiveerd :)
Helaas zit ik nu wel voor 10 weken ofzo in een cut, dus ik zal niet veel winst hebben in kracht helaas. Jij hebt overigens wel echt een mooi start punt om te gaan bulken nu.
Ik zou echt 2 jaar lang bulken en proberen elke maand 1kg aan te komen oid. In elk geval voor het eerste jaar.

Terug
Naar boven