Fitness Seller

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

• Topic Starter Topic Starter
Nice ben benieuwd man. Ik heb zeker een log: https://forum.bodybuilding.nl/topics/beginnen.419600/
Ik ben bijna tegelijk met jou begonnen met loggen. Dus we zijn redelijk gelijkwaardig nu denk ik :p En het feit dat je iig nog niet hebt opgegeven, ook beide gemotiveerd :)
Helaas zit ik nu wel voor 10 weken ofzo in een cut, dus ik zal niet veel winst hebben in kracht helaas. Jij hebt overigens wel echt een mooi start punt om te gaan bulken nu.
Ik zou echt 2 jaar lang bulken en proberen elke maand 1kg aan te komen oid. In elk geval voor het eerste jaar.

Gevonden! Snel doorgelezen en ik ga je volgen hoor ;)

Dag 5 van het schema, vandaag stond rug op de planning. Morning weight: 60.0kg (zelfde als gisteren)

Pull B

Pullups 4x6 ~ bodyweight

T-Bar Row 3x10 ~ 30kg

Lat pulldown 3x10 ~ 59kg

Machine row (breed) 3x10 ~ 45kg

Lying dumbell row 3x 10 ~ 16kg

Facepulls 4x8 ~ 17kg

Machine shrug 4x10 ~ 40kg

Hammer curl rope 3x 12 ~ 17kg

Alternate concentration curl 3x12 ~ 9kg dumbells

Prima workout! Precies voldoende volume voor mijn gevoel.

Voeding vandaag helaas uitgekomen op 2200 ipv 2500 wat mijn doel is. Morgen is het zondag A.K.A patatdag :p, makkelijk om aan de cals te komen dus! Morgen compenseren van vandaag en dus de teller op 2700 gezet ipv 2500.

Vandaag wel 150g eiwit behaald dus daar zit ik safe!

Morgen legday B, en is mijn schema compleet. Ik maak dan een overzicht van het totaalschema zodat jullie evt van feedback kunnen voorzien :).

Nu nog een bakkie havermout met whey en aardbeien en me bed in, tot morgen! :)

20190817_231822.jpg

Dag 5 van het schema, vandaag stond rug op de planning. Morning weight: 60.0kg (zelfde als gisteren)

Pull B

Pullups 4x6 ~ bodyweight

T-Bar Row 3x10 ~ 30kg

Lat pulldown 3x10 ~ 59kg

Machine row (breed) 3x10 ~ 45kg

Lying dumbell row 3x 10 ~ 16kg

Facepulls 4x8 ~ 17kg

Machine shrug 4x10 ~ 40kg

Hammer curl rope 3x 12 ~ 17kg

Alternate concentration curl 3x12 ~ 9kg dumbells

Prima workout! Precies voldoende volume voor mijn gevoel.

Voeding vandaag helaas uitgekomen op 2200 ipv 2500 wat mijn doel is. Morgen is het zondag A.K.A patatdag :p, makkelijk om aan de cals te komen dus! Morgen compenseren van vandaag en dus de teller op 2700 gezet ipv 2500.

Vandaag wel 150g eiwit behaald dus daar zit ik safe!

Morgen legday B, en is mijn schema compleet. Ik maak dan een overzicht van het totaalschema zodat jullie evt van feedback kunnen voorzien :).

Nu nog een bakkie havermout met whey en aardbeien en me bed in, tot morgen! :)

20190817_231822.jpg
Onzin dat je die 300kcal niet haalt. Dan ram je maar 30ml olijfolie in je mik

Yes yes! Heerlijke workout gehad (eindelijk)

Gewicht; 59.8

LEGS B

Squat 5x5 ~ 60kg

Leg press in egym machine 4x10 ~ 100kg

Single leg extension in egym 3x12(per leg) ~20kg

Leg curl in egym 3x12 ~ 35kg

Standing calf extension 3x20 ~ 80kg

Rope ab crunch 3x15 ~ 35.2kg

Hanging leg raise 3x8 ~ bodyweight

Gewicht gemiddeld rond de 60, ik kijk het nog 1 week aan en ga dan uppen als ik stagneer. Ik zat zelf te denken om er 200 bij te gooien, en dus van 2500 naar 2700 te gaan. Een stap van 200 extra dus. Wat denken jullie?

Ook is nu mijn schema compleet, hij ziet er zo uit:

Frequentie 6x pw (push/pull/legs) <-- focus op spiermasse opbouwen.

Dag 1: Pushday A

Flat bench 5x5
Incline dumbell press 4x8
Overhead press 5x5
Machine fly 3x12
Dips 3x10
Dumbell side raise 3x12
Skullcrushers 4x10
Triceps ext met rope (dropset)

Pullday A

Pullups 4x6
Barbell Bendover row (chest supported) 4x8
Lat pulldown 4x8
Standing pullover 3x10
Dumbell shrug 3x10
Dumbell biceps curl 3x10
Dumbell alternate hammer curl 3x12
Facepulls 4x8
Hammer curl rope (dropset)

Legs A

Squat 5x5
Leg press in egym 4x10
Leg curl in egym 3x12
Leg extension in egym 3x12
Standing calf extension 3x20
Rope crunch abbs 3x15
Hanging knee raise 3x8

Push B

Bench press 5x5
Incline bench in smith machine 4x10
Dumbell shoulder press 3x10
Cable incline fly 3x12
Alternate dumbell front raise 3x10 elk hand (20 totaal dus)
Dips 3x10
Reverse fly 3x12
One arm triceps cable extension 3x15 elk hand

Pull B

Pullups 4x6
T-Bar row 3x10
Lat pulldown 3x10
Machine row (breed grip) 3x10
Lying dumb row 3x10
Facepull 4x8
Machine shrug 4x10
Hammer curl touwtje 3x12
Dumb concentration curl 3x12

Legs B

Squat 5x5
Legpress in egym 4x10
Single leg extension in egym 3x12
Leg curl in egym 4x12
Standing calf extension 3x20
Rope ab crunch 3x15
Hanging knee raise 3x8

Mensen feedback op het schema? Heb geprobeerd de compounds op 5x5 te houden en de isolatie oefeningen wat meer HH. De deadlift mist, maar die ga ik ook niet doen. Echt een &$^@%@% hekel aan die oefening, ik train ook deels voor plezier en de deadlift haalt dat plezier omlaag wat niet gewenst is.. vandaar dus.

Opmerkingen / aanmerkingen graag! =)

Vandaag had een rustdag kunnen zijn, maar toch vanmorgen voor het werk nog even 1,3 uurtje's vrij kunnen maken om week 2 van mijn PPL schema in te gaan.
Tot op heden nog geen reactie's ontvangen op mijn schema, misschien dat @Starx6673 nog ff kijkje naar kan nemen? :rolleyes:

Ochtend gewicht: 60,2kg

Week 2 - Pushday A

Benchpress 5x5 - 60kg

Incline dumbell press 4x8 - 20kg dumbells (22kg was te zwaar)

Overhead press 5x5 - 8,75kg (voelde lekkerrrr)

Fly Machine 3x 12 - 86kg (93kg was te zwaar)

Dumbell side raise 3x12 - 8kg <-- volg keer zwaarder

Skullcrushers 4x10 - 25kg totaalgewicht

Triceps rope extension --Dropset--
19,3kg <-- 12HH
17kg <-- 10HH
14,7kg <-- 10HH
12,5kg <-- 12HH
10,2 <-- 15HH

Gisteren 2750 calorieën genuttigd. Pulled pork met extra patat om de zaterdag te compenseren. Deze week wil ik echt wel 61 wegen, anders gaan de calorieën 200 omhoog (2700 dagelijks).

Morgen Pullday B :clap:

Waarom knal je sws niet naar 2700kcal? Je kan het makkelijk hebben

Waarom knal je sws niet naar 2700kcal? Je kan het makkelijk hebben

Mentaal vind ik het eerlijk gezegd moeilijk om meer te gaan eten, daarom probeer ik het in kleine sprongen te verhogen. Ik weet dat ik het makkelijk kan hebben (iedereen zegt dat ik mager ben etc.), maar me stomme mind heb ik daar gewoon moeite mee... ={

Balen dat t zo een mindfuck is met ophogen.
Maar puur uit interesse... is het dat je huiverig bent om vet aan te zetten? Of is t puur t getal? Ben je ooit "dik" geweest?
Want je weet volgens mij dondersgoed wat je (eventeel) moet doen als het voor je gevoel "te snel"zou gaan

ps... als ik me er niet mee moet bemoeien zeg t dan gewoon. Wil je nl alleen maar helpen :o

Mentaal vind ik het eerlijk gezegd moeilijk om meer te gaan eten, daarom probeer ik het in kleine sprongen te verhogen. Ik weet dat ik het makkelijk kan hebben (iedereen zegt dat ik mager ben etc.), maar me stomme mind heb ik daar gewoon moeite mee... ={
Ik denk dat je makkelijk op 2800kcal kan gaan zitten voor een paar weken en dan kijken wat er gebeurt, je zal zien dat het allemaal reuze meevalt. Mocht het je wel te snel gaan weet je dat er prima weet af te krijgen :)

Gewoon uit je comfort zone gaan en knallen

Tuurlijk mag je er op reageren! Ik ben vroeger tijdens de pubertijd wel mollig geweest, ik vond onlangs een mail waarin ik mijn Tanita weegschaal resultaten besprak met de fitnessinstructeur. Tot mijn verbazing woog ik toen 82 kilo met een bmi van 25.7 (5 jaar terug). Sinds dien ben ik gaan afvallen en heb ik altijd wel moeite met de weegschaal. Het is eigenlijk niet eens dat ik bang ben om vet aan te komen, dit zou me misschien alleen meer beter staan. Het is meer het getal op de weegschaal.. Het slaat nergens op en ik weet precies wat ik moet doen indien ik af wil vallen zodra het te snel gaat.

Daarom probeer ik met kleine stapjes te verhogen en dit te overwinnen!

Ik ben ook echt van plan te gaan verhogen. Ik moet natuurlijk uit kijken dat ik dit niet ga compenseren met cardio (wat ik voorheen wel deed). Ik blijf gewoon met kleine stapjes verhogen, dit voelt veiliger..

Gewoon niet meer op die weegschaal gaan staan. Foto's maken en twee weken later weer een foto's exact zelfde pose etc, kan je beter daar vanuit gaan. :)

Dat is inderdaad een zware mindfuck...
Het lijkt een soort controledrang....
Je wil t zelf onder controle houden en veranderen maar toch lukt t niet omdat je vast zit in een patroon. Dat is lastig te doorbreken.
Je bent wss ook erg perfectionistisch?

Tuurlijk mag je er op reageren! Ik ben vroeger tijdens de pubertijd wel mollig geweest, ik vond onlangs een mail waarin ik mijn Tanita weegschaal resultaten besprak met de fitnessinstructeur. Tot mijn verbazing woog ik toen 82 kilo met een bmi van 25.7 (5 jaar terug). Sinds dien ben ik gaan afvallen en heb ik altijd wel moeite met de weegschaal. Het is eigenlijk niet eens dat ik bang ben om vet aan te komen, dit zou me misschien alleen meer beter staan. Het is meer het getal op de weegschaal.. Het slaat nergens op en ik weet precies wat ik moet doen indien ik af wil vallen zodra het te snel gaat.

Daarom probeer ik met kleine stapjes te verhogen en dit te overwinnen!
Denk dat velen op het forum zichzelf in jou zullen herkennen :o
Het kan soms mentaal erg zwaar zijn allemaal. Langs de ene kant wil je wel aankomen (en gains maken!), maar langs de andere kant toch ook weer niet. Dit komt bij jou wellicht doordat je ooit wat dikker bent geweest en dat je bang bent dat je terug zou "verglijden" naar de situatie van 5 jaar geleden. Echter, je weet precies wat je moet doen om af te vallen (want je hebt het al een keer eerder heel goed gedaan), dus die angst is rationeel gezien ongegrond. Maar mensen zijn nu eenmaal mensen met emoties en angsten, helaas... :)
Maar als het even kan, laat de ratio zegevieren en probeer toch die klik te maken. Ik hoop echt dat het je lukt! :o

Bedankt allemaal voor de lieve reacties. Ik denk dat heel veel mensen op dit forum hier last van hebben idd, maar niet toegeven. Ik wil idd aan de ene kant gains maken = gewichtsverhoging, maar aan de andere kant toch niet aankomen. Zware Mindfuck idd. Maar ik ga er nu echt 100% voor, ik weet dat meer vet me beter staat en de medemens me er dan ook "gezonder" uit zal vinden zien. Zoals eerder gezegd ga ik met kleine stapjes verhogen maar ik blijf echt volhouden nu. Het moet gewoon lukken, ik moet over die Mindfuck heen

Gewicht : 59.2? Raar dat het elke dag bijna een kilo scheelt.

Week 2; Pullday A

Pullups 4x6 - bodyweight

Barbell row chest supported 4x8 ~ 45kg <-- volg training verzwaren, voelde goed!

Lat pulldown 4x8 ~ 59kg

Pullover 3x10 ~ 21.6kg

Dumbell shrug 3x10 ~ 34kg per dumbell

Dumbell bicep curl 3x10 ~12kg per dumbell

Facepulls 4x8 ~ 17kg <-- volg keer 1tje zwaarder!

Alternate dumbell hammer curl 3x20 ~ 16kg per dumb

Hammer curl touwtje (dropset)

19.3kg <-- 8x
17kg <-- 8x
14.7kg <-- 8x
12.5kg <-- 10x
10.2kg <-- 12x

Voldaan gevoel, training ging lekker!

Nogmaals bedankt allemaal voor de motiverende reacties op mijn bulkprobleem. Dit stimuleert mij enorm door de zetten!

Ik kreeg ook reacties in karma, maar ik weet niet hoe ik hierop kan reageren via telefoon! Iemand die dit wel weet? Igg bedankt allemaal ;)

Terug
Naar boven