XXL Nutrition

HertogSandBox - Road to 100KG BenchPress

("Spannend moment") voor mij. Vanaf vandaag consistent op 2700 calorieen gaan zitten. Dit is het meest wat ik ooit heb gegeten. Ik moet gewoon mentaal doorzetten, ik heb het jullie beloofd, mezelf en omringden. Maar het is echt nodig. Gewicht vanmorgen was weer een karige 58.8, en de training ging fucking kut..

Het was niet normaal warm (we hebben geen airco), ik was duizelig en hoofdpijn achtig, maar ik ben geweest en heb hier en daar toch wat gewichten verplaatst:

Week 3: Pushday A

Bench 5x5 -60KG <-- eindelijk zonder spotter gelukt

Incline dumbell chest press (4x8)
8x 22kg per dumb
8x 20kg
8x 20kg
8x 20kg (22 net te zwaar)

Standing overhead press (5x5)

5x 8.75
3x 8.75 <-- Ik werd na 3e rep ineens heel erg duizelig, dusdanig dat ik gewicht snel terug moest leggen voor ik die stang liet vallen. Ik heb dit vaker bij de OHP. Misschien dat het vandaag extra was door de hitte. Besloten gelijk te stoppen met de OHP en dumbells te pakken, maar wel door te trainen.

Seated dumbell should press 3x10 ~16kg per dumbell

Chest fly machine 3x12 ~ 86kg

Dips 3x10 ~ bodyweight

Dumbell side raise 3x12 ~9kg per dumb (pr)

Skullcrushers 4x10 ~ 25kg

Triceps rope extension (dropset)
19.3kg ~ 12 herhalingen
17kg ~ 10 herhalingen
14.7kg ~ 10 herhalingen
12.5kg ~ 12 herhalingen
10.2 ~ 15 herhalingen

Done :bow2:

Wat doen jullie in mijn geval bij de OHP, stoppen jullie heel je training? Of pas je de training aan op gevoel? Zoals vermeld heb ik dit vaker ALLEEN bij de OHP.

Yes en vanaf vandaag 2700 calorieen :engel:
60 vet
170 eiwit
370 carbs

Morgen lekker op mijn gemakje pullday A, want vrij van werk / studie :clap:

:wave2::wave:

Nice bench. Ik snap niet hoe je op 8.75 komt. Wat betekend dat

Wat doen jullie in mijn geval bij de OHP, stoppen jullie heel je training? Of pas je de training aan op gevoel? Zoals vermeld heb ik dit vaker ALLEEN bij de OHP.

Heb dit een keer gehad na een tweede setje squatten. Trainde toen nog niet heel serieus. Ook duizelig en voelde me wegzakken in mijn hoofd. Ben toen op de bank gaan zitten, maar training wel gestopt daarna, omdat ik het nog niet eerder had gehad en het me niet verstandig leek om door te gaan.

Heb je nu nog steeds last van duizeligheid dan?

Laatst bewerkt:
Voel je je intussen wel beter, hoop ik? Had je voor de training voldoende gegeten? Inderdaad wel vreemd dat je dit dan enkel hebt bij de OHP...

Nu is het echt kwestie van (mentaal) door te zetten en die kcals vanaf vandaag consistent te uppen. Zal je zeker wel lukken, nu je het aan je familie en naasten (en het hele dbb forum) hebt beloofd. :thumb:

Is vrij normaal bij de OHP hoor. Maar in tegenstelling tot bij deadlifts heb ik nog nooit iemand out zien gaan.

Waar ligt dit aan dan? Ik hoor het ook wel eens maar heb het zelf goddank nog nooit gehad.

-Te weinig gegeten
-Verkeerd bracen
-Verkeerd/te weinig ademhalen
-Te veel spanning
-Rug te veel gearched
-Te zwaar gewicht

Oplossingen
-Meer pre-workout eten
-Beter ademhalen
-Belt dragen
-Zittende presses doen

• Topic Starter Topic Starter
Nog nooit gehad zoiets, ja 1 keer maar daf kwam door de nacht daarvoor :emo: adem je wel door tijdens de oefening?

Pff, ik probeer er wel op te letten maar heb er moeite mee. Ik neem vaak een grote hap lucht voor ik mn 1e herhaling doe en soms blaas ik idd niet uit. Moet ik aan werken.. miss helpt dat

Nice bench. Ik snap niet hoe je op 8.75 komt. Wat betekend dat

Op de overhead press bedoel je? Ja sorry beetje rare manier van opschrijven, maar er zit 8.75kg aan elke kant van de stang. De stang weegt 20kg als het goed is, dus totaalgewicht van 37.5kg!

Heb dit een keer gehad na een tweede setje squatten. Trainde toen nog niet heel serieus. Ook duizelig en voelde me wegzakken in mijn hoofd. Ben toen op de bank gaan zitten, maar training wel gestopt daarna, omdat ik het nog niet eerder had gehad en het me niet verstandig leek om door te gaan.

Heb je nu nog steeds last van duizeligheid dan?

Nee totaal geen last meer van, het is ook alleen op de overheadpress. Tijdens andere oefeningen minder

Voel je je intussen wel beter, hoop ik? Had je voor de training voldoende gegeten? Inderdaad wel vreemd dat je dit dan enkel hebt bij de OHP...

Nu is het echt kwestie van (mentaal) door te zetten en die kcals vanaf vandaag consistent te uppen. Zal je zeker wel lukken, nu je het aan je familie en naasten (en het hele dbb forum) hebt beloofd. :thumb:

Yes yes voel me stukkie beter, wel duizelig en misselijk nog maar komt goed :o. En heb zelfde pre-workout meal als altijd op. (40g havermout , 50g fruit, 15g whey, 10g cacao). Dit is meestal wel voldoende, het komt mede door de hitte denk ik

Is vrij normaal bij de OHP hoor. Maar in tegenstelling tot bij deadlifts heb ik nog nooit iemand out zien gaan.

Ja normaal? Ik moet soms als ik de stang pak echt even 5 seconden stil staan voor ik mn 1e HH doe, zodat dat duizeligheid wegtrekt. Iets wat ik er aan kan doen? Is de seated OHP in de smith machine bijv een goede vervanger?

In geval van OHP zou het ook mijn voorkeur niet hebben. Je hebt met smith machine OHP een "vaste bewegingsbaan" die niet altijd even optimaal is voor iedereen. Dit kan best wel schouderklachten geven. Het is in ieder geval wel redelijk blessure gevoelig. Ik zou dan eerder ook voor een rack kiezen en wel een vrije bewegingsbaan.

@HertogSandBox you goo met de ophoging he! Het is een mentaal dingetje wat verdomd lastig is. Maar je kan het echt!!
Hou je doel voor ogen en als het lastig wordt gewoon hier even lezen ;)

• Like
Waarderingen: Xrp
In geval van OHP zou het ook mijn voorkeur niet hebben. Je hebt met smith machine OHP een "vaste bewegingsbaan" die niet altijd even optimaal is voor iedereen. Dit kan best wel schouderklachten geven. Het is in ieder geval wel redelijk blessure gevoelig. Ik zou dan eerder ook voor een rack kiezen en wel een vrije bewegingsbaan.

Absoluut gelijk in, je praat over voorkeur nu he, bovenstaande heeft het over ten alle tijden vermijden wat ook weer niet zo is imo :)

Ja normaal? Ik moet soms als ik de stang pak echt even 5 seconden stil staan voor ik mn 1e HH doe, zodat dat duizeligheid wegtrekt. Iets wat ik er aan kan doen? Is de seated OHP in de smith machine bijv een goede vervanger?
Wellicht dat mijn grote vriend Brian Alsruhe je op weg kan helpen:

Absoluut gelijk in, je praat over voorkeur nu he, bovenstaande heeft het over ten alle tijden vermijden wat ook weer niet zo is imo :)
Er zijn ook echt wel oefeningen die je wel in een smith kan doen hoor. :)
Smith is lekker om zware calfraises te doen :D
En ik moet zeggen ... met mijn nekhernia is er een periode geweest dat ik alleen kon squatten in de smith (meer box squat achtig). Niet het meest ideale maar dat was iig iets. :o

En deze heeft ook wel wat ter afwisseling.

• Like
Waarderingen: Xrp
Op de overhead press bedoel je? Ja sorry beetje rare manier van opschrijven, maar er zit 8.75kg aan elke kant van de stang. De stang weegt 20kg als het goed is, dus totaalgewicht van 37.5kg!
Ah check! Dan kan je gewoon 37,5kg zeggen, zelfde wat je doet bij de squat, bij de squat zeg je bijv ook geen 20 kilo :p

Terug
Naar boven