Je zou er ook zo tegenaan kunnen kijken:
Elke sectie die met voeding, dieten, cutten, trainen, etc te maken heeft, heeft 'last' van zowel mannelijke als vrouwelijke posters die vol goede moed ergens aan beginnen en dan toch hun trainings- of voedingsschema of log niet doorzetten. Dat gebeurt in real life aan de lopende band (mensen die opgeven), dus op een groot forum als DBB uiteraard ook. Diegenen zijn wellicht niet de meest waardevolle aanwinst voor het forum, maar dat soort verloop kan je simpelweg niks aan doen. Daar zal een ander beleid op DBB of ander modgedrag ook niks aan veranderen.
En van het deel wat wel langer blijft hangen dat wat betreft sommigen niet in de categorie hardcore bb valt en voornamelijk of alleen aan cardio doet, kunnen we alleen maar hopen dat ze worden aangestoken door het bb virus

Dat hoe meer ze hier lezen, hoe meer ze leren, hoe meer foto's van mooie gespierde dames ze zien, hoe meer ze gemotiveerd zullen worden om ook eens een db op te pakken of eens een paar schijven extra op de bb te schuiven.
Want ik weet niet hoe het met de rest hier zit natuurlijk, maar als ik terugdenk aan hoe ik jaaaaren terug begon, wat ik allemaal wel niet fout deed, wat ik allemaal voor rare ideeen had over voeding en met wat voor trainingsschema ik begonnen ben... dan zou het jammer zijn als de beginners van nu misschien wel weggejaagd worden als hun logje wordt verplaatst van de iets 'veiligere' vrouwensectie, naar de gewone vetverlies-log sectie. Want het is in ieder geval wel gebleken dat een hoop vrouwen een eigen vrouwen logsectie wel fijn vinden. Ik was hier al toen er nog geen aparte vrouwen logsectie was, en sinds die er wel is, is de hoeveelheid vrouwen die überhaupt een logje bijhouden of zelfs maar in het algemene vrouwen subforum posten echt flink toegenomen.
Dus ik begrijp je behoefte aan serieuze bb-info en motivatie van/door andere fanatiek trainende bb vrouwen, maar ik denk dat je in the long run meer vrouwen zal motiveren richting bb door ze niet bij wijze van spreke meteen weg te sturen naar een andere, niet-women-only sectie, als hun logje niet voldoende kt bevat o.i.d., maar door ze gewoon de kans te geven te leren en bb/spieren ook mooi te gaan vinden, er zeg maar ook een beetje aan te wennen.
Het zou misschien een optie zijn om een subsectie in de vrouwensectie te maken met cardio/vetverlieslogs, maar ten eerste denk ik dat er simpelweg te weinig logjes zijn om al subsecties te gaan maken, en ten tweede dwing je mensen dan ook een beetje om meteen een keuze te maken dat ze echt alleen maar gaan cardio'en/afvallen i.p.v. dat ze hun opties open houden en wellicht later in hun logje nog langzaam aan beginnen met steeds meer kt, want dan zouden ze meteen een nieuw logje moeten openen omdat het niet meer in die betreffende sectie past...
Ik volg maar een paar logjes, de rest sla ik simpelweg geheel over als ik ze niet interessant/motiverend vind. Maar vind ik serieus dat het aantal beginners-, cardio- of vetverlieslogjes echt het niveau van de gehele vrouwensectie naar beneden halen, nee.