- Waardering
- 17.420
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eigenlijk met als gevolg dat het vrouwen gedeelte op DBB een cardio gedeelte aan het worden is, met censuur voor de dames die wel serieus trainen.
Er wordt nu wel heel zwart/wit gekeken, Nitwit geeft aan dat het toch wel iets meer krachtsport gericht mag worden in de vrouwenlogs. Volgens mij heeft zij nergens gezegd dat je streven 10% moet zijn om een log bij te houden. En de vrouwensectie is natuurlijk niet te vergelijken met de mannensectie (zijn al een hoop serieuze logs), als ik ging googlen op bodybuilding en zag alleen maar logjes met wat voor cardio die gene had gedaan zou ik ook niet blijven hangen. Want al die snotneuzenn die net een paar maandjes trainen vind ik ook niet echt interessant (gelukkig zijn er wel een hoop interessante logs in het pl-gedeelte, en een paar verdwaalde in het bb-gedeelte)
Lijkt me toch ook niet de bedoeling dat er zich nu vrouwelijke leden bij me melden die zich willen afmelden op DBB omdat ze het idee krijgen dat ze misschien niet hardcore genoeg zijn.
Zou mss ook wel leuk zijn om subfora voor vrouwen te maken zoals op wedstrijden misschien?
Zoals bikini, fitness, physique, etc ...

Wat raar. Hebben ze dan het topic wel goed gelezen?
Misschien is het idee van een aparte sectie, zoals Big T voorstelt.
Er moet natuurlijk ruimte zijn voor iedereen, maar dan kun je het wel beter scheiden misschien?

Denk dat het forum zich wel meer als BB mag profileren en dat negatieve opmerkingen over gespierde vrouwen weer strenger bestraft mogen worden. Dat laatste stond trouwens ook al lang in de regels hoor.

Zou mss ook wel leuk zijn om subfora voor vrouwen te maken zoals op wedstrijden misschien?
Zoals bikini, fitness, physique, etc ...
En dan 1 logje per categorie.. Zoveel vrouwen zijn hier niet aanwezig, en dan krijg je echt dode secties
tja waar is dit forum ooit voor opgestart?
Ik denk om mensen die meer over bb willen weten de kans te geven om vragen te stellen en contact te krijgen met andere bb geintreseerden.
Ik moet zeggen dat de laatste tijd als je kijkt bij nieuwe posts dat het niveau erg aan het veranderen is. Het lijkt inderdaad meer op een kippenhok waarbij veel leden de meeste normale vraagstellers zo snel mogelijk willen demotiveren of willen beledigen.
Het is juist mooi dat iedereen die interesse heeft met een vraag kan komen op elk niveau.
Ja er zitten soms domme vragen bij.. Maar domme vragen bestaan niet alleen maar domme antwoorden.
Elkaar helpen dat is de bedoeling van dit forum en niet elkaar afzeiken.
Wij bb hebben al een naam dat we domme krachten zijn of alleen maar crimineel zijn of aan de anabolen zitten dus ik durf al soms niet eens te zeggen dat ik als sport aan bb doe. Laten we dus meer begrip voor onze sport proberen te krijgen en elkaar hier niet weg jagen met vreemde opmerkingen maar juist proberen deze sport bij meer mensen bekend te maken ongeacht het niveau waar zij hun sport op willen beoefenen.
je zou er ook zo tegenaan kunnen kijken:
Elke sectie die met voeding, dieten, cutten, trainen, etc te maken heeft, heeft 'last' van zowel mannelijke als vrouwelijke posters die vol goede moed ergens aan beginnen en dan toch hun trainings- of voedingsschema of log niet doorzetten. Dat gebeurt in real life aan de lopende band (mensen die opgeven), dus op een groot forum als dbb uiteraard ook. Diegenen zijn wellicht niet de meest waardevolle aanwinst voor het forum, maar dat soort verloop kan je simpelweg niks aan doen. Daar zal een ander beleid op dbb of ander modgedrag ook niks aan veranderen.
En van het deel wat wel langer blijft hangen dat wat betreft sommigen niet in de categorie hardcore bb valt en voornamelijk of alleen aan cardio doet, kunnen we alleen maar hopen dat ze worden aangestoken door het bb virusdat hoe meer ze hier lezen, hoe meer ze leren, hoe meer foto's van mooie gespierde dames ze zien, hoe meer ze gemotiveerd zullen worden om ook eens een db op te pakken of eens een paar schijven extra op de bb te schuiven.
Want ik weet niet hoe het met de rest hier zit natuurlijk, maar als ik terugdenk aan hoe ik jaaaaren terug begon, wat ik allemaal wel niet fout deed, wat ik allemaal voor rare ideeen had over voeding en met wat voor trainingsschema ik begonnen ben... Dan zou het jammer zijn als de beginners van nu misschien wel weggejaagd worden als hun logje wordt verplaatst van de iets 'veiligere' vrouwensectie, naar de gewone vetverlies-log sectie. Want het is in ieder geval wel gebleken dat een hoop vrouwen een eigen vrouwen logsectie wel fijn vinden. Ik was hier al toen er nog geen aparte vrouwen logsectie was, en sinds die er wel is, is de hoeveelheid vrouwen die überhaupt een logje bijhouden of zelfs maar in het algemene vrouwen subforum posten echt flink toegenomen.
Dus ik begrijp je behoefte aan serieuze bb-info en motivatie van/door andere fanatiek trainende bb vrouwen, maar ik denk dat je in the long run meer vrouwen zal motiveren richting bb door ze niet bij wijze van spreke meteen weg te sturen naar een andere, niet-women-only sectie, als hun logje niet voldoende kt bevat o.i.d., maar door ze gewoon de kans te geven te leren en bb/spieren ook mooi te gaan vinden, er zeg maar ook een beetje aan te wennen.
Het zou misschien een optie zijn om een subsectie in de vrouwensectie te maken met cardio/vetverlieslogs, maar ten eerste denk ik dat er simpelweg te weinig logjes zijn om al subsecties te gaan maken, en ten tweede dwing je mensen dan ook een beetje om meteen een keuze te maken dat ze echt alleen maar gaan cardio'en/afvallen i.p.v. Dat ze hun opties open houden en wellicht later in hun logje nog langzaam aan beginnen met steeds meer kt, want dan zouden ze meteen een nieuw logje moeten openen omdat het niet meer in die betreffende sectie past...
Ik volg maar een paar logjes, de rest sla ik simpelweg geheel over als ik ze niet interessant/motiverend vind. Maar vind ik serieus dat het aantal beginners-, cardio- of vetverlieslogjes echt het niveau van de gehele vrouwensectie naar beneden halen, nee.