Fitness Seller

Het doel van dit forum

Nou, ik ben voor de BB vrouwen hoor!

Ok, dit is dus een bb forum: alleen voor mannen? Voor vrouwen is het een cardio/fitness/kleinbeetjebbforum?

Logisch.

Niet zo raar he, dat er weinig hardcore dames (meer) zijn. Die gaan vanzelf weer lopen.

Grappig dat juist een man vind dat het allemaal wel meevalt, terwijl de vrouwen die hier hebben gereageerd bijna allen aangeven inderdaad behoefte te hebben aan een serieuzere sectie.

?

Dat zegt hij toch niet dat het voor mannen alleen bb is en voor vrouwen "cardio/fitness/kleinbeetjebbforum"

Bij de mannen logjes komen dergelijke gevallen ook voor

Ok, dit is dus een bb forum: alleen voor mannen? Voor vrouwen is het een cardio/fitness/kleinbeetjebbforum?

Logisch.

Niet zo raar he, dat er weinig hardcore dames (meer) zijn. Die gaan vanzelf weer lopen.

Grappig dat juist een man vind dat het allemaal wel meevalt, terwijl de vrouwen die hier hebben gereageerd bijna allen aangeven inderdaad behoefte te hebben aan een serieuzere sectie.

?

Ik heb geen recht op een mening dan? Je vliegt er nogal vol in en vind het dan vreemd dat zo'n topic als dit ontspoort.

Ik geef alleen aan dat gelet op de aanloop in de vrouwensectie het weinig zin heeft om een splitsing in secties te laten plaatsvinden. Mijn mening, als er behoefte is aan een hardcore vrouwensectie vraag ik me toch af waar al die hardcore vrouwen zijn. Nu is het meer een 'nice to have' wens met een grote kans dat er dan twee of nog meer secties zijn die aardig leeg aandoen.

De opzet is ooit geweest om het inderdaad te laten verworden tot een redelijk hardcore sectie en ja er werd toen ook stevig gemod op white knighting en andere ongein. Daarna zijn er nog wat maatregelen genomen om vrouwonvriendelijke postings tegen te gaan, heb zelf ingevoerd dat het vragen om foto's kan leiden tot sancties. Maar als na vele jaren de sectie nooit is verworden tot iets wat de eerste opzet is geweest kan je misschien beter de conclusie trekken dat ook de vrouwen die minder hardcore bezig zijn aan hun info kunnen komen. Een lagere drempel opwerpen heeft meer voordelen dan nadelen wat mij betreft.

nitwit krijgt een keer haar zin niet, snel roep je legertje aan wk's erbij
(dg80, grosje, whami etc.)

Ik zie overigens 4 a 5 vrouwelijke leden posten die er een probleem mee hebben dat dit deze sectie niet specifieker gericht is op BB. Dat kan ik toch moeilijk consensus noemen.

Trouwens zo hardcore zijn jullie ook weer niet. Jullie durven niet eens te bulken :p.

Nitwit, het feit dat je binnen 1 dag al 5 pagina's hebt in je topic zegt al genoeg: genoeg discussie mogelijk. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet heel hardcore ben, maar een kritische noot over de inhoud van deze sectie in het forum kan geen kwaad denk ik.

Waar ik me persoonlijk het meeste aan 'stoor' (heb het op eerdere pagina's ook al gelezen): mensen die zich aanmelden omdat ze zichzelf te dik vinden en willen afvallen door zichzelf uit te hongeren. En vervolgens hoor je niks meer van deze mensen. Ik zat laatst te denken dat een 'afvallen-sticky' misschien wel uitkomst zou bieden, met daarin wat basic tips en tricks en daarbij benoemen dat het doel van dit forum het verkrijgen van spier(massa) is, niet om je bmi zo laag mogelijk te krijgen.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik de vele input van mannen ook jammer vind. In deze topic is ook ruim de helft van de reacties geposts door mannelijke leden, terwijl het de dames-hoek is. Lijkt mij relevant wat dames ervan vinden, niet wat mannen ervan denken.
Sommige vragen stel ik hier specifiek omdat ik benieuwd ben hoe dames het hier doen. De meeste topics kunnen ook elders op het forum worden ondergebracht, maar juist omdat ik benieuwd ben hoe dames iets doen of welk advies mensen van hetzelfde geslacht mij geven.

Waarom ik een speciale ladies-corner fijn vind op dit forum? In de sportschool ben ik de enige dame zo ongeveer. Ik vind het leuk om dames te 'ontmoeten' die dezelfde passie delen (de één wat meer BB, de ander allicht iets meer een cardio). Als ik iets van mannen wil weten, dan kan ik ook in de sportschool wel rondvragen: mannen genoeg (met alle respect).

Ik weet nog wel dat ik hier compleet afgebrand werd omdat ik op een niet al te subtiele manier wat zei over Jose Raymond (dit topic). Toen was het dus opeens wel een bodybuildingforum. Lol ik ben groter en train langer dan het grootste deel van dit forum.

En logisch dat ik het vaak voor Nitwit opneem, ik ken haar persoonlijk.

Ik zie overigens 4 a 5 vrouwelijke leden posten die er een probleem mee hebben dat dit deze sectie niet specifieker gericht is op BB. Dat kan ik toch moeilijk consensus noemen.
Wanneer je alle reacties van mannen weghaalt, is het overgrote deel van de vrouwen het wel eens met de kritiek..

Wanneer je alle reacties van mannen weghaalt, is het overgrote deel van de vrouwen het wel eens met de kritiek..

4 a 5, wat nog steeds amper consensus te noemen is. Zolang het geen Viva-forum wordt lijkt het me toch geen probleem dat hier vrouwen een log willen bijhouden of vragen willen stellen over BB of fitness.

Ik ben het eens met Nitwit

Ik vraag me anders wel nog altijd af welke logs juist bedoeld worden waar serieuze vrouwen afgebrand worden als ze reageren. Kan iemand hier een voorbeeld van geven?

Vind het zelf wel jammer dat het meerendeel van de logjes over afvallen gaat. Dat is ook geen fitness he BigT.

En posten er eigenlijk mog wel eens wedstrijdatletes?

Heb er verder geen last van, post vooral om mn eigen progressie bij te houden, maar echt inspirerend is het allemaal niet.

---------- Post toegevoegd Sun 18 Mar 2012 om 23:38 ----------

Trouwens zo hardcore zijn jullie ook weer niet. Jullie durven niet eens te bulken :p.

Check mn vorige log even ;)

Maar durf het nu inderdaad niet meer

Nee. Gespierde vrouwen zijn niet mooi. Get over it.

Nitwit, het feit dat je binnen 1 dag al 5 pagina's hebt in je topic zegt al genoeg: genoeg discussie mogelijk. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet heel hardcore ben, maar een kritische noot over de inhoud van deze sectie in het forum kan geen kwaad denk ik.

Waar ik me persoonlijk het meeste aan 'stoor' (heb het op eerdere pagina's ook al gelezen): mensen die zich aanmelden omdat ze zichzelf te dik vinden en willen afvallen door zichzelf uit te hongeren. En vervolgens hoor je niks meer van deze mensen. Ik zat laatst te denken dat een 'afvallen-sticky' misschien wel uitkomst zou bieden, met daarin wat basic tips en tricks en daarbij benoemen dat het doel van dit forum het verkrijgen van spier(massa) is, niet om je bmi zo laag mogelijk te krijgen.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik de vele input van mannen ook jammer vind. In deze topic is ook ruim de helft van de reacties geposts door mannelijke leden, terwijl het de dames-hoek is. Lijkt mij relevant wat dames ervan vinden, niet wat mannen ervan denken.
Sommige vragen stel ik hier specifiek omdat ik benieuwd ben hoe dames het hier doen. De meeste topics kunnen ook elders op het forum worden ondergebracht, maar juist omdat ik benieuwd ben hoe dames iets doen of welk advies mensen van hetzelfde geslacht mij geven.

Waarom ik een speciale ladies-corner fijn vind op dit forum? In de sportschool ben ik de enige dame zo ongeveer. Ik vind het leuk om dames te 'ontmoeten' die dezelfde passie delen (de één wat meer BB, de ander allicht iets meer een cardio). Als ik iets van mannen wil weten, dan kan ik ook in de sportschool wel rondvragen: mannen genoeg (met alle respect).

Een forum is een discussieplatform, ga ergens anders mannenhaten of vraag T. om een exclusieve vrouwensectie.
Jezus zeg.

Nee. Gespierde vrouwen zijn niet mooi. Get over it.

Dit soort reacties zouden best wat strenger gemodereerd mogen worden.

Wat doe je dan in de vrouwensectie op een BB forum Panzer?

Dat vrouwen bang zijn om te gespierd te worden is al jammer, maar verandert meestal wel met wat meer kennis of als ze langer trainen. Maar ga je er niet als man mee bemoeien. Zou andersom ook niet gewaardeerd worden ;)

Ik zou commentaar op mijn trainingen zeker appreciëren, kijk maar even op mijn log. Van harte welkom :)

Terug
Naar boven