MuscleMeat

Nieuws Het gevaar van de rondslingerende handboeien

Neerschieten is ook effectief en snel, maar is het juist niet de taak van de politie voor alle betrokken partijen het zo veilig mogenlijk te doen?

Klopt.. Waarbij eigen veiligheid voorop gaat.. In dit geval ging haar eigen veiligheid voorop want niemand weet wat ervoor gebeurde..

Denk eens na.. ze zal heus niet zomaar die gast gepakt hebben..
Maar blijkbaar denk jij dat alles op de PvdA manier opgelost kan worden met een kopje thee.
De straat word harder... De politie nog harder.. Goede zaak dus.

Misschien de leeftijd? :dunno:. Gewoon wijzer worden? Of wat meer leren over geschiedenis. Of je meer verdiepen in verschillende filosofieën en hoe die zich verhouden tot de mens. Ik weet het niet precies. 10-15j geleden dacht ik anders, geloofde toen ook veel meer in het idee dat politie "gezag moet uitstralen" en daarom "respect moet afdwingen met hardhandig optreden". Of ik dit toen ook zou hebben goedgekeurd weet ik eigenlijk niet. Ik weet dat ik toen voor keiharde aanpak van zware criminelen was, desnoods met flink wat geweld, maar dat is toch nog van een andere orde dan dit.

Ja zou wel eens kunnen kloppen. Ook ik, wil dat men k*tjongeren die op straat de boel verstoren hard aanpakt, maar ik weiger te aanvaarden dat dit moet gebeuren door meppende politieagenten.
Als men dit aanvaardt, en de politie steeds verder gaat zodner dat men dit afkeurt, zuden we wel eens heel snel in een politiestaat kunnen belanden waar niemand nog durft te bewegen zodra hij een agent ziet.

Klopt.. Waarbij eigen veiligheid voorop gaat.. In dit geval ging haar eigen veiligheid voorop want niemand weet wat ervoor gebeurde..

Maar blijkbaar denk jij dat alles op de PvdA manier opgelost kan worden met een kopje thee.

En ik denk wel dat een agent soms zomaar iets doms kan doen, het zijn namelijk mensen. Zoek eens op google, hoeveel nieuws er is omtrent NL agenten die hun boekje op wat voor manier dan ook te buiten zijn gegaa en zin geschorst of ontslagen. Een keurkorps is het niet meer het is nu een kwantitieitskorps met een aantal degelijke agenten.

http://www.google.nl/#hl=nl&sclient....,cf.osb&fp=9e112e247a8470d4&biw=1366&bih=628

Overigens is wel duidelijk wat er gebeurd is bij de arrestatie van deze dronken Let alleen dat komt de polizei niet zo heel goed uit.

Jij gelooft zeker ook heilig in elke leraar die alleen netjes les geeft ? Of een geestelijke die alleen maar het geloof verkondigd ? Of personen die in de het kinderopvangwezen/sportaktiviteiten allemaal zuiver zijn ?

Politie harder ? Dan moet je geen dronken malloot gaan schoppen maar deze gasten pakken...

Een stokoude vrouw is vorige maand hardhandig beroofd in Amsterdam. De oma (98) werd hardhandig tegen de muur gedrukt.
Het slachtoffer stond in de hal van woonzorgcentrum Otter-Knoll in Buitenveldert. Een man en een vrouw kwamen met een kaart van Nederland het zorgcentrum binnengelopen en vroegen de weg. Toen de bejaarde vrouw wilde helpen, werd ze keihard tegen de muur geduwd. Vervolgens pakten de dieven haar portemonnee af.
De politie zoekt naar de twee daders, die vermoedelijk deel uitmaken vaneen grote bende. [Link niet meer beschikbaar] foto's van de verdachten.

Wat heeft de PvdA er nou weer mee te maken:haha:

Jij gelooft zeker ook heilig in elke leraar die alleen netjes les geeft ? Of een geestelijke die alleen maar het geloof verkondigd ? Of personen die in de het kinderopvangwezen/sportaktiviteiten allemaal zuiver zijn ?

Leraren. Nee.. Is allemaal uit het boekje.
Geestelijke. Nee.. Is allemaal bullshit.
personen die in de het kinderopvangwezen/sportaktiviteiten allemaal zuiver zijn ? Mag hopen van wel maar de laatste jaren is duidelijk geworden van niet.. Nee dus..

Politie harder ? Dan moet je geen dronken malloot gaan schoppen maar deze gasten pakken...

Een stokoude vrouw is vorige maand hardhandig beroofd in Amsterdam. De oma (98) werd hardhandig tegen de muur gedrukt.
Het slachtoffer stond in de hal van woonzorgcentrum Otter-Knoll in Buitenveldert. Een man en een vrouw kwamen met een kaart van Nederland het zorgcentrum binnengelopen en vroegen de weg. Toen de bejaarde vrouw wilde helpen, werd ze keihard tegen de muur geduwd. Vervolgens pakten de dieven haar portemonnee af.
De politie zoekt naar de twee daders, die vermoedelijk deel uitmaken vaneen grote bende. [Link niet meer beschikbaar] foto's van de verdachten.
Deze personen zijn niet aangehouden of aangetroffen.. Kan hier dus geen oordeel over geven. Maar wat mij betreft mogen deze ook een paar flinke trappen krijgen..

Of ben jij iemand die vind dat overvallers van bejaarden gewoon maar een Nederlands strafje moeten krijgen?
Of ben jij iemand die vind dat kindermisbruikers gewoon maar een Nederlands strafje moeten krijgen?
Of ben jij iemand die vind dat aanranders van vrouwen en kinderen gewoon maar een Nederlands strafje moeten krijgen?

Jij off-topic.. Ik ook

Of ben jij iemand die vind dat overvallers van bejaarden gewoon maar een Nederlands strafje moeten krijgen?
Of ben jij iemand die vind dat kindermisbruikers gewoon maar een Nederlands strafje moeten krijgen?
Of ben jij iemand die vind dat aanranders van vrouwen en kinderen gewoon maar een Nederlands strafje moeten krijgen?

Jij off-topic.. Ik ook

Ik ga nergens off topic maar jij hebt kennelijk een heilig vertrouwen in de politie dus moest ik even controleren of dat voor andere beroepen ook telt.

De afgelopen drie jaar zijn in totaal 219 agenten ontslagen wegens wangedrag, zegt RTL. Daarnaast verlieten 101 agenten vrijwillig de politie nadat ze wangedrag hadden vertoond. Bij elkaar zijn dat 320 agenten die moesten vertrekken. Nog eens 179 agenten kregen voorwaardelijk ontslag.

'Agente zou niet zomaar slaan want het is een agente ehhh'

Ik ga nergens off topic maar jij hebt kennelijk een heilig vertrouwen in de politie dus moest ik even controleren of dat voor andere beroepen ook telt.
Heb nergens gezegd dat ik heilig vertrouwen heb in de politie. Zeg alleen dat ik het goed vind dat ze harder gaan optreden tegen sommige lui.

• Topic Starter Topic Starter

Veiligheid staat blijkbaar niet voorop, want de veiligheid van de man die stilstond werd niet gerespecteerd.
Daarbij is het gelul van de bovenste plank, als die handboeien zo gevaarlijk waren moet daarnaar worden gebrepen en niet erop los getrapt wat kans op zeflverdediging en het rond zwaaien met de armen juist vergroot.

Ze pakte zeker die gast niet zomaar aan, dat deed ze omdat ze niet met de situatie kon omgaan en dat is heel kwalijk.

Harder is iets compleet anders dan de situatie verkeerd inschatten en onnodig geweld gebruiken.

Heb nergens gezegd dat ik heilig vertrouwen heb in de politie. Zeg alleen dat ik het goed vind dat ze harder gaan optreden tegen sommige lui.

Ja en 'sommige lui' is in deze niet een verdwaasde Let die op straat zijn roes ligt uit te slapen en wakker schrikt en wat met zijn armpjes draait.

Een echtpaar uit Nieuwegein is vorige week verhuisd uit de wijk Doorslag, nadat ze aanhoudend waren lastiggevallen door een groep hangjongeren in de wijk. Ze kregen onder meer met de jaarwisseling een zware vuurwerkbom in hun tuin gegooid, waardoor hun huis aanzienlijke schade opliep. Eerder kregen ze ook te maken met vernieling aan hun auto.

Kijk, dan is de politie heel wat minder slagvaardig om stoten en klappen uit te delen en daadkrachtig op te treden.

Leraren. Nee.. Is allemaal uit het boekje.
Geestelijke. Nee.. Is allemaal bullshit.
personen die in de het kinderopvangwezen/sportaktiviteiten allemaal zuiver zijn ? Mag hopen van wel maar de laatste jaren is duidelijk geworden van niet.. Nee dus..

Deze personen zijn niet aangehouden of aangetroffen.. Kan hier dus geen oordeel over geven. Maar wat mij betreft mogen deze ook een paar flinke trappen krijgen..

Jij off-topic.. Ik ook

Oh dus jij vind gewoon dat de politie ter plekke mag bepalen wat voor straf de persoon krijgt ipv dat er een eerlijk proces volgt.
Hele rechtstaat afschaffen dus en overlaten aan de wraakgevoelens van politie.

Ja en 'sommige lui' is in deze niet een verdwaasde Let die op straat zijn roes ligt uit te slapen en wakker schrikt en wat met zijn armpjes draait.
Hoe kan je daar over oordelen als je er niet bij was?
Een echtpaar uit Nieuwegein is vorige week verhuisd uit de wijk Doorslag, nadat ze aanhoudend waren lastiggevallen door een groep hangjongeren in de wijk. Ze kregen onder meer met de jaarwisseling een zware vuurwerkbom in hun tuin gegooid, waardoor hun huis aanzienlijke schade opliep. Eerder kregen ze ook te maken met vernieling aan hun auto.
:trollface:
De hangjeugd heeft de toekomst. Weg met die babyboomende echtparen.
Kijk, dan is de politie heel wat minder slagvaardig om stoten en klappen uit te delen en daadkrachtig op te treden.

Deze jongens zijn nooit op heterdaad betrapt, en blijkbaar geen bewijzen..
Dat is aan de recherche en de rechter.. Niet aan een agent op straat die alleen op een melding af komt.

Oh dus jij vind gewoon dat de politie ter plekke mag bepalen wat voor straf de persoon krijgt ipv dat er een eerlijk proces volgt.
Hele rechtstaat afschaffen dus en overlaten aan de wraakgevoelens van politie.
Nee maar denk meer dat hier sprake is van actie - reactie..
Die politie mag van mij hier in Nederland meer aanzien krijgen.. Van die softe image afkomen..
Bij onschuldige mensen.......... Tja daar is iedereen het wel over eens..
Maar bij schuldige..... Wie niet horen wil moet maar voelen...

Moet elke agent straks over zich heen laten lopen als een of ander boefje gewoon zegt: Nee.. Ik ga niet mee.. Nee.. Ik ga niet luisteren??
Dat is het probleem wat we nu hebben.. Iedereen loopt over agenten heen..
En dat mag van mij veranderen..

En er zijn inderdaad gevallen bekent hier in Nederland waarvan ik denk : Hele rechtstaat afschaffen en overlaten aan wraakgevoelens..

Laatst bewerkt:
Falcor, meerdere getuigen hebben ook in de media hun verhaal verteld. Wat er IS gebeurd is niks onbekends meer.

""Hij stond met z'n armen te zwaaien en kwam niet dreigend over", aldus Nancy Pardo. Uit de verklaring die Pardo aflegde tegen het Openbaar Ministerie zou duidelijk zijn geworden dat de dronken man zich agressief gedroeg voordat de politie hem aanpakte". Dat het OM hier een soort mogelijke gruwelmoordenaar van maakt die klaar was om te moorden is natuurlijk lachwekkend.

Tevens kun je zelf vast wel zien dat ze gewoon tegenover hem staan, niks in houdig of strak van de spanning de vrouwelijke agent gaat gewoon (licht) haar boekje te buiten. Wellicht ingeburgerd of angst maar ga geen onzin verkondigen.

Deze jongens zijn nooit op heterdaad betrapt, en blijkbaar geen bewijzen..
Dat is aan de recherche en de rechter.. Niet aan een agent op straat die alleen op een melding af komt.

Deden ze maar iets om hen op heterdaad te betrappen, hangjongeren in de wijk...echt lastig is dat niet ? Maar heeft geen prioriteit waarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
Falcor, meerdere getuigen hebben ook in de media hun verhaal verteld. Wat er IS gebeurd is niks onbekends meer.

""Hij stond met z'n armen te zwaaien en kwam niet dreigend over", aldus Nancy Pardo. Uit de verklaring die Pardo aflegde tegen het Openbaar Ministerie zou duidelijk zijn geworden dat de dronken man zich agressief gedroeg voordat de politie hem aanpakte"

Deden ze maar iets om hen op heterdaad te betrappen, hangjongeren in de wijk...echt lastig is dat niet ? Maar heeft geen prioriteit waarschijnlijk.
Bull-shit.. Die gasten waren al aan het filmen en hebben dus de moeite gedaan om hun telefoon uit hun zak te halen, van camera modus naar film modus te gaan en beginnen met filmen..
Dus er is iets vooraf gegaan..
Tenzij zijn hobby :'politie agenten filmen met een telefoon is'..

Over de situatie in Nieuwegein ga ik niet op in.. Dit heeft namelijk niets met dit filmpje te maken..

Bull-shit.. Die gasten waren al aan het filmen en hebben dus de moeite gedaan om hun telefoon uit hun zak te halen, van camera modus naar film modus te gaan en beginnen met filmen..
Dus er is iets vooraf gegaan..
Tenzij zijn hobby :'politie agenten filmen met een telefoon is'..

Ze hebben toch verteld wat er is gebeurd Falcortje ?

"'De dronken Let die in Rotterdam op straat werd geschopt door een politieagente, gedroeg zich niet agressief. Hij stond met z'n armen te zwaaien en kwam niet dreigend over', aldus Nancy Pardo tegen RTV Rijnmond."

Nee maar denk meer dat hier sprake is van actie - reactie..
Die politie mag van mij hier in Nederland meer aanzien krijgen.. Van die softe image afkomen..
Bij onschuldige mensen.......... Tja daar is iedereen het wel over eens..
Maar bij schuldige..... Wie niet horen wil moet maar voelen...

Moet elke agent straks over zich heen laten lopen als een of ander boefje gewoon zegt: Nee.. Ik ga niet mee.. Nee.. Ik ga niet luisteren??
Dat is het probleem wat we nu hebben.. Iedereen loopt over agenten heen..
En dat mag van mij veranderen..

En er zijn inderdaad gevallen bekent hier in Nederland waarvan ik denk : Hele rechtstaat afschaffen en overlaten aan wraakgevoelens..

Actie - reactie in de zin van, man staat tegen muurtje en word verrot geschopt?
Kom nou niet met dat gezever dat de politie meer aanzien moet krijgen, want dat heeft er helemaal niks mee te maken.
We hebben het hier over een man die tegen een muur aan leunde en dat moment geen gevaar vormde.

Politie moet zeker meer aanzien krijgen, maar dat begint bij de spiegel waar ze wel eens in mogen kijken.
Overheid maakt het natuurlijk ook niet makkelijk voor ze om ze alleen maar bonnen uit te laten schrijven.
Maar net als geloof trekt het ook een hoop zwakkere aan die het voor de status en macht doen.

Maar heb toch niet zo'n bord voor je harses man, je kan toch een hgoudgreep doen ipv iemand willen te beschadigen met knieen.
Ga je me nou echt lopen vertellen dat dit de oplossing was, de man gewoon verrot schoppen omdat hij niet luistert?
Vind dat achterlijke ideeen.

Ik los ook graag me problemen zelf op ivm politie erbij te betrekken, maar de rechtstaat afschaffen is gevaarlijk.
Een politie die iedereen mag verrot schoppen die niet luistert ook.

Actie - reactie in de zin van, man staat tegen muurtje en word verrot geschopt?
Kom nou niet met dat gezever dat de politie meer aanzien moet krijgen, want dat heeft er helemaal niks mee te maken.
We hebben het hier over een man die tegen een muur aan leunde en dat moment geen gevaar vormde.

Politie moet zeker meer aanzien krijgen, maar dat begint bij de spiegel waar ze wel eens in mogen kijken.
Overheid maakt het natuurlijk ook niet makkelijk voor ze om ze alleen maar bonnen uit te laten schrijven.
Maar net als geloof trekt het ook een hoop zwakkere aan die het voor de status en macht doen.

Maar heb toch niet zo'n bord voor je harses man, je kan toch een hgoudgreep doen ipv iemand willen te beschadigen met knieen.
Ga je me nou echt lopen vertellen dat dit de oplossing was, de man gewoon verrot schoppen omdat hij niet luistert?
Vind dat achterlijke ideeen.

Ik los ook graag me problemen zelf op ivm politie erbij te betrekken, maar de rechtstaat afschaffen is gevaarlijk.
Een politie die iedereen mag verrot schoppen die niet luistert ook.

Gestopt met lezen bij :
:p

Hap niet zo.. het enige wat er niet klopte zijn de knietjes. ;)

ook niet algemeen de politie vergelijken met dit tuig dat zen badge niet waard is

Zit je de boel te trollen ofzo? :roflol:
Is toch de knietjes waar het om ging, grappemaker.

Je was in dit topic gewoon te makkelijk..

De trap in het kruis kan ik nog wel begrijpen als een agent dat doet..
Als afleiding van een arrestatie (Lees makkelijker overmeesteren)
De knietjes daarna waren geheel overbodig..
Dat was gewoon geweld als strafmaatregel..

Maar niet alles wat ik zei was een troll...
Heb wat verdomt serieuze shit neergezet in mijn post die ik wel meen..
;)

Je was in dit topic gewoon te makkelijk..

De trap in het kruis kan ik nog wel begrijpen als een agent dat doet..
Als afleiding van een arrestatie (Lees makkelijker overmeesteren)
De knietjes daarna waren geheel overbodig..
Dat was gewoon geweld als strafmaatregel..

Maar niet alles wat ik zei was een troll...
Heb wat verdomt serieuze shit neergezet in mijn post die ik wel meen..
;)

Blijkbaar was ik niet makkelijk want volgens mij begrijp je het nog steeds niet :D

Terug
Naar boven