Ik weet niet hoe het daar zit met de nieuwsvergaring, maar hier doet men prima hun best. (Voorbeeldje van samenvatting van afgelopen weekend)
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/nederland_en_nu_vooruit.html
Niet echt een antwoord op de vraag maar goed.
En de politie antwoord geweld (in de praktijk) inderdaad met geweld. Of kan jij een doorgesnoven cokecrimineel met je woorden afdoen? Zo werkt het gewoon niet.
Bepaalde politie toch.
Ik zal je vertellen hoe agenten hier worden opgeleid : onnodig verwonden is, en je zegt het zelf al, onnodig. Wanneer het nodig is : doet men dit ook.
En 3 agenten tegen 1 dronken suffe man en een vrouw die even knietjes mag uitdelen om de heren onder de indruk te brengen, dat is natuurlijk geheel nodig. En als je dat niet gelooft maken we je wel wat anders wijs.
Tegenstribbelen = tegenwerken/niet mee werken. Dat noemen wij wederspanningheid. Dan kan het doel niet worden bereikt en kan er geweld tegen je worden gebruikt. Jammer maar helaas, zo steekt het in elkaar.
Zie stukje over Wikipedia. Daar zijn zeer strikte regels over.
Misschien moet je eens over de grens gaan hoe het er daar aan toe gaat. Probeer in Spanje,Italie,Frankrijk,Duitsland eens om een agent uit te schelden. De aanpak die je hier (NL) krijgt is dan, vergeleken met daar, uiterst voorzichtig.
Ok, nee dan is het goed. Eigenlijk mogen we nog blij zijn joh, in bepaalde landen hadden ze hem gewoon ter plekke geëxecuteerd. Wat hebben we toch een geweldige overheid en politie. Jammer van die ondankbare honden die dat niet kunnen appreciëren!
Volgens mijn informatie is de historie van de betrokken persoon in kwestie zodanig geweest dat het handelen legitiem is bevonden. Dit is bevonden op basis van verklaringen van getuigen. Ik kan mij voorstellen dat als jij daar stond ook een andere mening had dan dat ik zou hebben. Dus zijn er ook meerdere verhalen en dus andere invalshoeken/interpretaties.
Het is een typisch gevalletje macht van politie en OM tegen weerloze burger. Eerst fysiek daarna nog eens op papier. We zien hetzelfde in België. Tegen de overheid kan je niet winnen, wat die overheid ook fout heeft gedaan.
Die wikipedia-quote klopt inderdaad, maar wij verschillen in dit geval gewoon van mening op basis van het incident.
Had nog wat toegevoegd nadat je reageerde, misschien nuttig om nog eens door te nemen.
Het OM is in dit geval belast met het onderzoek van de strafbaarheid. Men kan hier in bezwaar tegen gaan (art 12 procedure) zodat het een eventuele rechtsgang kan worden.
Dat zou mooi zijn, maar helaas zoals gezegd kansloos.
Als jouw idee hier zo goed over is, moet je eens overwegen om hier wat mee te doen.
No thanks, ik heb geen politieke ambities. Ik realiseer me dat ik daarmee de zaak niet help, maar ik ben gelukkiger met andere doelen in het leven.
Zal het overwegen
Het NIET doen hoop ik toch?