- Waardering
- 14.814
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Interessant. Er zijn ontzettend veel leefbare planeten, althans, uitgaande van planeten met vergelijkbare omstandigheden als de aarde. We weten immers niet of leven ook mogelijk is op planeten met andere omstandigheden.
.De Drake vergelijking heeft geen biologische parameters en die zijn nogal bepalend in dit verhaal.Waarschijnlijk is 300 miljoen schromelijk overdreven, daarom is ook jammer dat er geen onderbouwing van dat aantal wordt gegeven. Het is leuk dat de Drake vergelijking wordt aangehaald maar niet welke getallen er zijn ingevuld en hoe die getallen zijn bepaald.
Ze hebben het over bewoonbare planeten, niet over planeten waar leven zou kunnen (zijn) ontstaan.De Drake vergelijking heeft geen biologische parameters en die zijn nogal bepalend in dit verhaal.
Weet ik en die denkwijze is een doodlopende weg.Ze hebben het over bewoonbare planeten, niet over planeten waar leven zou kunnen (zijn) ontstaan.
Er wordt vaak gezegd dat het hoogmoed is om te denken dat we de enige intelligente levensvorm zijn die verder kijkt dan de eigen planeet, maar is het niet minstens zo hoogmoedig om te denken dat (onze vorm) van intelligentie het ultieme doel van leven is.
Als je al een doel aan het leven kunt toekennen is een levensvorm die voor altijd zal blijven bestaan en zichzelf zo massaal als mogelijk creëert niet superieur aan iets wat wij intelligentie noemen? Een dikke slijmlaag die een hele planeet bedekt, geen concurrentie meer ondervindt van andere levensvormen en zal blijven bestaan zolang de planeet waar het omheen zit intact blijft is toch verreweg superieur t.o.v. de nietige mensheid?
Ja maar is het dan niet te veel onze eigen levensvorm als (tussentijds) summum beschouwen door te denken dat er buiten de aarde nog meer (wat wij noemen) intelligent leven is ontstaan.Leuke benadering en afhankelijk van wat je verstaat onder superioriteit kom je op een winnaar. In die zin zijn voor mij bacteriën of virussen die miljarden jaren hebben overleefd, onder de meest extreme omstandigheden de grote winnaars. Ik ga er alleen even vanuit dat er onder die levensvormen geen bewustzijn is, waarmee je je af kunt vragen wat die superioriteit voor waarde heeft uiteindelijk.
Ja maar is het dan niet te veel onze eigen levensvorm als (tussentijds) summum beschouwen door te denken dat er buiten de aarde nog meer (wat wij noemen) intelligent leven is ontstaan.
Nou die lizard people kunnen er ook wat van als ik zo naar die Kagedis in vak K kijk.Ik denk dat de term intelligente levensvorm daarvoor te generiek is en dat heel veel mensen hier zich iets anders bij voorstellen. Een hoge mate van intelligentie, maakt nog niet dat er een bewustzijn bestaat. Dat zijn imo wel echt twee verschillende dingen. Verder heb ik denk ik al wel vaker door laten schemeren ook hier op het forum dat ik de mens extreem megalomaan vindt in haar doen, laten en denken.