AndroidHealthClinic

Het grote alien en multi-dimensionale universum topic.

Praktisch gesproken, mbt zoeken naar leven, wel.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is leven...

Interessant. Er zijn ontzettend veel leefbare planeten, althans, uitgaande van planeten met vergelijkbare omstandigheden als de aarde. We weten immers niet of leven ook mogelijk is op planeten met andere omstandigheden.

Men zegt altijd, al zou er leven zijn op andere planeten, de afstanden zijn te groot waardoor de reistijd te lang wordt. Volgens onze conventionele manieren van propulsie.

Maar wat is te lang? Als een beschaving cryosleep heeft ontwikkeld kan de crew een lange reis overleven. Logischer lijkt mij dat ze droids sturen, of nog logischer dat ze zover ontwikkeld zijn dat ze zelf half mechanisch zijn.

Of, dat die hele beschaving niet eens organisch maar robotisch is, zeer geavanceerde AI. De oude organische beschaving inmiddels uitgestorven, maar hun AI leeft voort. Verre van ondenkbaar. Dan zijn tijd en sterven geen factor meer.

Maar wat is lang? De dichtsbijzijnde ster met een mogelijk leefbare planeer zweeft rondt de ster Alpha Centauri op 4,2 lichtjaren afstand.

365(dagen)×24(uren in een dag)x3,600(seconden per uur)×300,000(lichtsnelheid in km/sec)×4.2= 39,735,360,000,000 kilometer.

Wij reizen met ongeveer 30.000 km in de ruimte. Maar stel je hebt een ruimtevaartuig met een ion-drive (hebben wij al ontwikkeld) en gebruikt kernenergie om deze aan te kunnen drijven gedurende je reis, dan kan je flinke snelheden behalen. Ion-drive heeft een zeer langzame versnelling, maar dus geschikt voor zeer lange ritjes. Je kan immers velen jaren blijven versnellen voordat je moet afremmen. I.t.t. raketten die in slechts enkele minuten hun brandstof verbruiken.

Stel je haalt gemiddeld 2 miljoen kilometer per uur (kometen kunnen 300k kilometer per uur). Dat is met onze huidige technologie zelfs te doen.

2 miljoen km/h = 555 km/s

Met die gemiddelde snelheid kost dat ritje van 4,2 lichtjaar 'slechts' 2270 aardse jaren. Dat is helemaal niet zoveel.

Kan je 10x sneller, dan is het nog maar 227 jaar...

Food for thought, ik ga slapen ;).

Waarschijnlijk is 300 miljoen schromelijk overdreven, daarom is ook jammer dat er geen onderbouwing van dat aantal wordt gegeven. Het is leuk dat de Drake vergelijking wordt aangehaald maar niet welke getallen er zijn ingevuld en hoe die getallen zijn bepaald.

Waarschijnlijk is 300 miljoen schromelijk overdreven, daarom is ook jammer dat er geen onderbouwing van dat aantal wordt gegeven. Het is leuk dat de Drake vergelijking wordt aangehaald maar niet welke getallen er zijn ingevuld en hoe die getallen zijn bepaald.
De Drake vergelijking heeft geen biologische parameters en die zijn nogal bepalend in dit verhaal.

On Wednesday, The Debrief published a story involving several incidents reported by pilots in recent days who say they have observed bright objects in American airspace that they were at a loss to explain. The primary incident, involving a former Navy F-18 pilot named Mark Hulsey and his copilot, occurred on August 18, 2022, as they were flying a Gulfstream private jet over Los Angeles.

Laatst bewerkt:
De poppenkast gaat door, alsof we niet weten dat er minimaal sinds vlak na de 2e wereldoorlog Trilljon's of dollars uitgegeven zijn om dit te onderzoeken.

Laatst bewerkt:

Wie 's nachts naar boven kijkt ziet er genoeg.

imo is dit een nuchtere analyse van het fenomeen

Er wordt vaak gezegd dat het hoogmoed is om te denken dat we de enige intelligente levensvorm zijn die verder kijkt dan de eigen planeet, maar is het niet minstens zo hoogmoedig om te denken dat (onze vorm) van intelligentie het ultieme doel van leven is.

Als je al een doel aan het leven kunt toekennen is een levensvorm die voor altijd zal blijven bestaan en zichzelf zo massaal als mogelijk creëert niet superieur aan iets wat wij intelligentie noemen? Een dikke slijmlaag die een hele planeet bedekt, geen concurrentie meer ondervindt van andere levensvormen en zal blijven bestaan zolang de planeet waar het omheen zit intact blijft is toch verreweg superieur t.o.v. de nietige mensheid?

Er wordt vaak gezegd dat het hoogmoed is om te denken dat we de enige intelligente levensvorm zijn die verder kijkt dan de eigen planeet, maar is het niet minstens zo hoogmoedig om te denken dat (onze vorm) van intelligentie het ultieme doel van leven is.

Als je al een doel aan het leven kunt toekennen is een levensvorm die voor altijd zal blijven bestaan en zichzelf zo massaal als mogelijk creëert niet superieur aan iets wat wij intelligentie noemen? Een dikke slijmlaag die een hele planeet bedekt, geen concurrentie meer ondervindt van andere levensvormen en zal blijven bestaan zolang de planeet waar het omheen zit intact blijft is toch verreweg superieur t.o.v. de nietige mensheid?

Leuke benadering en afhankelijk van wat je verstaat onder superioriteit kom je op een winnaar. In die zin zijn voor mij bacteriën of virussen die miljarden jaren hebben overleefd, onder de meest extreme omstandigheden de grote winnaars. Ik ga er alleen even vanuit dat er onder die levensvormen geen bewustzijn is, waarmee je je af kunt vragen wat die superioriteit voor waarde heeft uiteindelijk.

Leuke benadering en afhankelijk van wat je verstaat onder superioriteit kom je op een winnaar. In die zin zijn voor mij bacteriën of virussen die miljarden jaren hebben overleefd, onder de meest extreme omstandigheden de grote winnaars. Ik ga er alleen even vanuit dat er onder die levensvormen geen bewustzijn is, waarmee je je af kunt vragen wat die superioriteit voor waarde heeft uiteindelijk.
Ja maar is het dan niet te veel onze eigen levensvorm als (tussentijds) summum beschouwen door te denken dat er buiten de aarde nog meer (wat wij noemen) intelligent leven is ontstaan.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja maar is het dan niet te veel onze eigen levensvorm als (tussentijds) summum beschouwen door te denken dat er buiten de aarde nog meer (wat wij noemen) intelligent leven is ontstaan.

Ik denk dat de term intelligente levensvorm daarvoor te generiek is en dat heel veel mensen hier zich iets anders bij voorstellen. Een hoge mate van intelligentie, maakt nog niet dat er een bewustzijn bestaat. Dat zijn imo wel echt twee verschillende dingen. Verder heb ik denk ik al wel vaker door laten schemeren ook hier op het forum dat ik de mens extreem megalomaan vindt in haar doen, laten en denken.

Ik denk dat de term intelligente levensvorm daarvoor te generiek is en dat heel veel mensen hier zich iets anders bij voorstellen. Een hoge mate van intelligentie, maakt nog niet dat er een bewustzijn bestaat. Dat zijn imo wel echt twee verschillende dingen. Verder heb ik denk ik al wel vaker door laten schemeren ook hier op het forum dat ik de mens extreem megalomaan vindt in haar doen, laten en denken.
Nou die lizard people kunnen er ook wat van als ik zo naar die Kagedis in vak K kijk.

Terug
Naar boven