MuscleMeat

Het grote anatomie en oefeningen topic voor maximale groei

Keep up the good work rnbflavour.

@ BigT: en wat krijgen we voor positieve reacties? :D :knipoog:

Karma, als het goede informatie is voor dit topic :thumb:

Het ziet er prima uit allemaal, het zal leuk zijn als toevoeging, maar blijf van mening dat ook al weetje welke oefening het meest effectief is , dat het altijd verschilt per persoon. En dat je dus niet door studie kan aantonen welke oefening effectief is voor jouw.

Keep up the good work :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Het ziet er prima uit allemaal, het zal leuk zijn als toevoeging, maar blijf van mening dat ook al weetje welke oefening het meest effectief is , dat het altijd verschilt per persoon. En dat je dus niet door studie kan aantonen welke oefening effectief is voor jouw.

Keep up the good work :thumbs:

ik ben het in zekere zin met je eens.
ik denk niet dat voor iedereen dezelfde beenwijdte of stand van de voet het beste werkt.
ook verschilt de uitvoering van de oefening van persoon tot persoon waardoor niet elke oefening voor iemand hetzelfde zou zijn
maar ik denk tog dat aangezien origo en insertie bij iedereen hetzelfde is die oefeningen die het beste dat gedeelte pakken voor iedereen hetzelfde is.

dus de algemene richtlijnen.

het enige verschil zit hem dus in de oefening aanpassen aan bijvoorbeeld eigen lengte/blessures etc etc

Misschien tip voor als je de onderarm gaat doen:
Bij extensie en flexie van de hand kan je het accent wat verleggen door je hand ook wat richting pink/duim te bewegen. :)

Misschien tip voor als je de onderarm gaat doen:
Bij extensie en flexie van de hand kan je het accent wat verleggen door je hand ook wat richting pink/duim te bewegen. :)

heej :)

super dat je meedekt.
onderarmen zullen ook nog wel aan bod komen, maar als 1 van de laatste.

maar ik vraag mij af.....kun jij anatomisch gezien of via een EMG studie bewijzen dat dat zo is?

want daar is dit topic juist voor....om te onzerzoeken wat nu waar is en wat niet

rnbflavour, je bent een monster-kerel, met dit soort info worden we 2 keer zo groot als Marcus en Coleman!

Bedankt!
:bow: :thumbs:

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit ook iets is voor dit topic:

[Link niet meer beschikbaar]

heej :)

super dat je meedekt.
onderarmen zullen ook nog wel aan bod komen, maar als 1 van de laatste.

maar ik vraag mij af.....kun jij anatomisch gezien of via een EMG studie bewijzen dat dat zo is?

want daar is dit topic juist voor....om te onzerzoeken wat nu waar is en wat niet
Heb een jaartje voor fysio gestudeerd... Maar ben gestopt. :o

Ik weet niet of dit ook iets is voor dit topic:

[Link niet meer beschikbaar]

we kunnen alles gebruiken :)

post wat je hebt en dan kijken we hoe bruikbaar het is....

het enige wat ik nu doe is de anatomie en emg studies plaatsen :)

later kunnen we nog veel meer dingen doen als per oefening bekijken welke spieren werken in welke mate etc

en evenueel ook de verdeling van type vezels in elke spiergroep, mar dit is allemaal voor later...eerst mr eens zorgen dat het gros va het werk klaar komt ::)

als het je gewoon gaat om spiergroepen en afbeeldingen kan ik je wel helpen, heb een hele cursus vol tekeningetjes van die rotspieren :). Mogelijks dezelfde cursus als Samu want is dezelfde prof.

als het je gewoon gaat om spiergroepen en afbeeldingen kan ik je wel helpen, heb een hele cursus vol tekeningetjes van die rotspieren :). Mogelijks dezelfde cursus als Samu want is dezelfde prof.

ja dat is in eerste instantie de bedoeling.....er moet een basis zijn waaruit je kunt werken :)

zoals je misschien wel gezien hebt kom ik steeds weer dingen tegen die ik er dan bij zet :)

nieuwe duidelijke plaatjes, nieuwe studies etc :)

waar doen jullie die cursus dan?
want wat ik wel zou kunnen gebruiken namelijk is iets waar ik alle verschillende soorten bewegingen en alle namen van de botten en pezen kan vinden.

ik heb zelf het boek van frederic delvier KRACHTTRAINING de anatomische benadering is een mooi boek. mischien ken je het wel

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

de plaatjes zijn een beetje klein maar hij zet alle namen bij de spiergroepen en goede uitleg hoe je de oefening moet doen

ik heb zelf het boek van frederic delvier KRACHTTRAINING de anatomische benadering is een mooi boek. mischien ken je het wel

de plaatjes zijn een beetje klein maar hij zet alle namen bij de spiergroepen en goede uitleg hoe je de oefening moet doen

ja die ken ik ja is al wat over gezegd hier.

ik vind dat boek niet 100% geloofwaardig en ik mis bepaalde info

Respect omdat je dit hier allemaal wil neerzetten met alles erop en eraan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven