XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Nou moeten we daar maar heen
Screenshot_20210505-102732_Instagram.jpg
Screenshot_20210505-102725_Instagram.jpg
Daar word je nu dus zonder registratiesysteem gevaccineerd. Dat is wel een goede vooruitgang.

"Mogelijk hoeven ze met zo'n bewijs ook niet meer in quarantaine als ze in een hoogrisicogebied zijn geweest."

Maar al ben je gevaccineerd dan kan je het nog steeds krijgen en een ander besmetten. Dus ik snap het even niet😆

@Steks hoe zit dit

Vraag me af waar dat paspoort binnenslands voor gaat dienen. Kinderopvang ok. Mag ik straks Amsterdam niet in? ok. Geen supermarkt in? wordt al vervelender.

Maar al ben je gevaccineerd dan kan je het nog steeds krijgen en een ander besmetten.
Maar de kans dat iemand naar de IC gaat als gevolg van besmetting door iemand die gevaccineerd is, neemt wel af. Klachten zijn veel milder namelijk. Komen vaak niet eens in het ziekenhuis. Gommers zei dat vorige week op de radio. Waar het ging over een vraag die op hetzelfde neerkomt als jouw post.

Maar de kans dat iemand naar de IC gaat als gevolg van besmetting door iemand die gevaccineerd is, neemt wel af. Klachten zijn veel milder namelijk. Komen vaak niet eens in het ziekenhuis.
Ja voor jou aka de personen die gevaccineerd zijn.. Jij komt uit een risicogebied en kan dus eventueel anderen besmetten die niet gevaccineerd zijn. 🤨 dan heb je de mutaties nog.

Maar de kans dat iemand naar de IC gaat als gevolg van besmetting door iemand die gevaccineerd is, neemt wel af. Klachten zijn veel milder namelijk. Komen vaak niet eens in het ziekenhuis. Gommers zei dat vorige week op de radio. Waar het ging over een vraag die op hetzelfde neerkomt als jouw post.
Jaaaa daar issie weer ~je doet het voor een ander~

Ja voor jou aka de personen die gevaccineerd zijn.. Jij komt uit een risicogebied en kan dus eventueel anderen besmetten die niet gevaccineerd zijn. 🤨 dan heb je de mutaties nog.
Een vaccin werkt nooit 100% het verlaagd de kans op besmetting en indien je toch wel besmet raakt verlaagd het de kans op een ernstig verloop.

Als je twee weken eerder een vaccinatie hebt gehad kan het zijn dat je in de daarop volgende dagen/week covid krijgt omdat er dan nog onvoldoende antistoffen aanwezig zijn.

Als dat zo is, is daar iets mis mee?

Zul je ook verschillende vrijheden krijgen afhankelijk van welk vaccin je hebt gehad? Omdat die verschillend effectief zijn... :thinking:

Een vaccin werkt nooit 100% het verlaagd de kans op besmetting en indien je toch wel besmet raakt verlaagd het de kans op een ernstig verloop.
Ja boeit mij niet dat jij besmet raakt terwijl je gevaccineerd bent. Maar jij kan een ander ook weer besmetten die niet gevaccineerd is. Dus dat je dan niet in quarantaine hoeft vind ik nogal raar wanneer je uit India komt. De logica ontbreekt mij even 🙃

Screenshot_20210505-114711_Instagram.jpg

Laatst bewerkt:
Vaccin?? Ik heb nooit over iemand gehoord of gelezen met een beetje polio of een beetje cholera :rolleyes:

Verander de definitie van iets (vaccin) en iedereen loopt er blind in want Vaccins = supergoed

Sacha Baron Cohen Thumbs Up GIF by Amazon Prime Video

Terug
Naar boven