- Waardering
- 25.459
- Lengte
- 1m83
Vrijheden zijn nooit onbeperkt en worden voortdurend aan alle kanten beperkt, door botsingen van vrijheden, maar ook door conflicten tussen de positieve en negatieve verplichtingen van de overheid. Niet iedere beperking is een indirecte verplichting.Ja want het wordt ook niet verplicht, je verliest slechts wat constitutionele vrijheden, mogelijk zelfs je baan, maar hey het is totaal niet verplicht.
Hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood aan longkanker? Maar roken is gewoon nog legaal? En jij denkt dat de overheid dit paspoort invoert voor jouw (in algemene zin) gezondheid?
I rest my case.
Roken is legaal, maar roken in de buurt van anderen word je steeds moeilijker gemaakt. Een vaccin neem je niet alleen voor jezelf.
Je zou dit idee kunnen gebruiken voor het doordrukken van een EU-grondwet, oh wacht.Ja die gele boekjes, die ze ook wel vaccinatiepaspoorten noemen. En dan daar een digitaal systeem van.
Een soort van digitaal vaccinatiepaspoort dus. Maar dan noemen we het geen paspoort, want dat is het niet, maar eigenlijk ook weer wel.
Je zou iets moeten doen met dit idee.
Een onderscheid dat een 'paspoort' maakt is, denk ik, dat het voor meer is om bij te houden wat je al gehad hebt, maar ook voor wat je mag.
Zelfs als er evenveel mensen overlijden in een hevig griepjaar tov corona, dan is dat zonder allerlei beperkende maatregelen. De houding van de meeste mensen tov griep is veel te laks.Het heeft de symptomen va de griep, het ziet er uit als de griep, er overlijden evenveel mensen aan als aan de griep maar we noemen het Corona.
Je zou iets moeten kunnen met dit idee.
Zelf heb ik voor zover mij bekend geen ervaring met corona, ken wel mensen die het in verschillende vormen van heftigheid hebben gehad en van wie familieleden zijn overleden.Is dit om ervaringen die je zelf in het echt hebt opgedaan of mensen die je kent, of vooral o.b.v. twitter/nu.nl/nos?
Ik zou me al laten vaccineren om wat ooit Amsterdam was niet in te hoeven (een enkele gelegenheid daargelaten), supermarkt kan je online regelen.Vraag me af waar dat paspoort binnenslands voor gaat dienen. Kinderopvang ok. Mag ik straks Amsterdam niet in? ok. Geen supermarkt in? wordt al vervelender.