AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ja want het wordt ook niet verplicht, je verliest slechts wat constitutionele vrijheden, mogelijk zelfs je baan, maar hey het is totaal niet verplicht. :o

Hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood aan longkanker? Maar roken is gewoon nog legaal? En jij denkt dat de overheid dit paspoort invoert voor jouw (in algemene zin) gezondheid?

I rest my case.
Vrijheden zijn nooit onbeperkt en worden voortdurend aan alle kanten beperkt, door botsingen van vrijheden, maar ook door conflicten tussen de positieve en negatieve verplichtingen van de overheid. Niet iedere beperking is een indirecte verplichting.

Roken is legaal, maar roken in de buurt van anderen word je steeds moeilijker gemaakt. Een vaccin neem je niet alleen voor jezelf.
Ja die gele boekjes, die ze ook wel vaccinatiepaspoorten noemen. En dan daar een digitaal systeem van.

Een soort van digitaal vaccinatiepaspoort dus. Maar dan noemen we het geen paspoort, want dat is het niet, maar eigenlijk ook weer wel.

Je zou iets moeten doen met dit idee.
Je zou dit idee kunnen gebruiken voor het doordrukken van een EU-grondwet, oh wacht.

Een onderscheid dat een 'paspoort' maakt is, denk ik, dat het voor meer is om bij te houden wat je al gehad hebt, maar ook voor wat je mag.
Het heeft de symptomen va de griep, het ziet er uit als de griep, er overlijden evenveel mensen aan als aan de griep maar we noemen het Corona.

Je zou iets moeten kunnen met dit idee.
Zelfs als er evenveel mensen overlijden in een hevig griepjaar tov corona, dan is dat zonder allerlei beperkende maatregelen. De houding van de meeste mensen tov griep is veel te laks.
Is dit om ervaringen die je zelf in het echt hebt opgedaan of mensen die je kent, of vooral o.b.v. twitter/nu.nl/nos?
Zelf heb ik voor zover mij bekend geen ervaring met corona, ken wel mensen die het in verschillende vormen van heftigheid hebben gehad en van wie familieleden zijn overleden.
Vraag me af waar dat paspoort binnenslands voor gaat dienen. Kinderopvang ok. Mag ik straks Amsterdam niet in? ok. Geen supermarkt in? wordt al vervelender.
Ik zou me al laten vaccineren om wat ooit Amsterdam was niet in te hoeven (een enkele gelegenheid daargelaten), supermarkt kan je online regelen.

En hier is dus waar het botst.

Dit is jouw mening verkapt als een waarheid, ik denk hier anders over.
Laat ik het anders zeggen, een vaccin is niet alleen bedoeld voor het beschermen van de gevaccineerde, maar ook als onderdeel van de bescherming van de groep.

Om groepsimmuniteit of -bescherming te bereiken moeten er toch voldoende mensen gevaccineerd zijn? Ook omdat er altijd mensen zijn die (eventueel tijdelijk) niet gevaccineerd kunnen worden?

Arjan Lubach met paraplu-voorbeeld.

Kan je uitleggen in hoeverre dit een mening is?

Om groepsimmuniteit of -bescherming te bereiken moeten er toch voldoende mensen gevaccineerd zijn? Ook omdat er altijd mensen zijn die (eventueel tijdelijk) niet gevaccineerd kunnen worden?

Arjan Lubach met paraplu-voorbeeld.
Ligt aan de peildatum van de definitie groepsimmuniteit.

Bedoel je de begin 2020 definitie of de 2021 definitie?

Wat als sommige kwetsbaren niet willen? Door geloof, of andere overtuigingen. Mogen zij dan wel weigeren in jouw ogen?

En waar ben je bang voor, als niet iedereen zich vaccineert?

Zelfs als er evenveel mensen overlijden in een hevig griepjaar tov corona, dan is dat zonder allerlei beperkende maatregelen.
Maar wel met griepprik. (soms wel de verkeerde wat het erger maakt oeps!)

Zelf heb ik voor zover mij bekend geen ervaring met corona, ken wel mensen die het in verschillende vormen van heftigheid hebben gehad en van wie familieleden zijn overleden.
Geeft dat ook een gebalanceerd beeld van hoe vaak dat voorkomt en hoe uitzonderlijk dat zou zijn tov andere ziektes? Bijvoorbeeld allemaal ongezonde mensen die in de laatste jaren van het leven zijn, of maak je zo via via mee dat allerlei topfitte 20-30ers plots op gruwelijke wijze overlijden?

Ik kan eea over de ICs op het AMC meekrijgen. Als er dan wordt gezegd dat er hele families op de beademing liggen dan denk je wow wat heftig, maar dan volgt al snel dat die allemaal morbide obesitas hebben en dan denk ik er toch anders over. Als ik me dan realiseer dat op elk willekeurig moment uit miljoenen infecties maar wat honderden mensen in heel NL er zo aan toe zijn kan ik het niet echt heftig vinden.

Ik zou me al laten vaccineren om wat ooit Amsterdam was niet in te hoeven (een enkele gelegenheid daargelaten),
Moet je je straks dus niet laten vaccineren :P

supermarkt kan je online regelen.
Ik vind het wel handig dat m'n dagelijkse boodschappen aan de deur worden geleverd, maar er zijn ook wat makkelijke spontane aankopen die ik graag zou willen doen. Op een mooie zomer dag tijdens het wandelen bedenken wel een colatje light te lusten. Of na het trainen nog even een banaantje en pakje chocomel halen om met gezelschap langs het water te gaan zitten. Toch fijn om bij de kleine dingen in het leven geen totalitair gestel in je nek te hebben hijgen.

Dat het niet meer voorkomt vind ik het echt hele kwalijke uitspraak. Het suggereert dat die mensen met polio niet bestaan en vaccineren tegen polio geen nut meer heeft.
Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat er geen meldingen meer zijn geweest sindsdien.
Ik heb geen idee hoe hoog de vaccinatiegraad is.
Op 2 jarige leeftijd heeft 92,6% van de kinderen dktp vaccinaties gehad (difterie/ kinkhoest/ tetanus/ polio), 93,6% voor bmr (bof/ mazelen/ rode hond).
Ik weet niet wat je onder een kleine uitbraak en zelfreinigend vermogen verstaat.
Meestal (90-95%) verloopt een infectie met polio zonder verschijnselen en merken de mensen er amper iets van. In 1992-1993 waar je eerder over schreef ging het om 71 mensen met polio en zijn 2 mensen overleden. Veel meer mensen waren wel besmet maar niet ziek, omdat de infectie meestal zonder ziekteverschijnselen verloopt. In 1971 overleden 5 mensen, 39 mensen werden ziek. Het zijn dus kleine aantallen.

De Wereld Gezondheidsorganisatie ziet de Nederlandse bible belt nog steeds als gevarenzone, lieden daar zien een inenting als een interventie in goddelijke voorzienigheid.
Bij 1 op de 100-200 personen met een polio infectie treedt een verlamming op, meestal aan de benen of armen, omdat de zenuwen die de bewegingen van deze lichaamsdelen aansturen beschadigd raken. Ongeveer 2-10% van de patiënten met verlammingen overlijdt omdat de zenuwen van slik- of ademhalingsspieren worden aangetast. De overige patiënten houden blijvende verlammingen en herstellen vaak maar gedeeltelijk door intensieve fysiotherapie. In ongeveer 20-30% van de mensen met een verlamming kan jaren na de infectie opnieuw spierzwakte, spierpijn, vermindering van spierweefsel en moeheid ontstaan. Dit wordt ook wel het ‘post-poliosyndroom’ genoemd.
Er zijn zoveel mensen gevaccineerd dat er slechts een relatief kleine uitbraak kan ontstaan in gemeenschappen die zich niet hebben laten vaccineren. Hoe schrijnend elk individu ook is, met het oog op de gehele samenleving valt zo'n epidemie zoals in '92-'93 dus mee. Vooral als je het afzet tegen 1956, vlak voor de introductie van het vaccin, toen waren er 2200 slachtoffers. Naar schatting waren er toen 2 miljoen mensen besmet.
Naamloos.png

Laatst bewerkt:
Aantal opgenomen coronapatiënten in ziekenhuizen daalt opnieuw
Het aantal opgenomen coronapatiënten in de ziekenhuizen is opnieuw gedaald. Ziekenhuizen behandelen momenteel 2.545 mensen vanwege COVID-19. Dat zijn er 68 minder dan op dinsdag en bijna 100 minder dan op maandag. Het aantal coronapatiënten op intensive cares (ic's) blijft redelijk stabiel. Afgelopen etmaal steeg het aantal patiënten op die ic's met 12 naar 830. Dat aantal schommelt al drie weken tussen de 800 en 850.

Vooral op verpleegafdelingen is het de afgelopen dagen rustiger geworden. Op die vleugels liggen nu 1.715 coronapatiënten, 80 minder dan op dinsdag en ruim 100 minder dan op maandag. Sinds afgelopen vrijdag zijn netto 184 bedden op corona-afdelingen vrijgekomen.

Ziekenhuizen hebben afgelopen etmaal 291 nieuwe coronapatiënten opgenomen. Volgens cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) zijn in de afgelopen week in totaal 2.098 coronapatiënten opgenomen op ic's en verpleegafdelingen, gemiddeld net geen 300 per dag.

@ThuggishRuggish zijn er vandaag nog ICT storingen of gesloten teststraten?

Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat er geen meldingen meer zijn geweest sindsdien.

Op 2 jarige leeftijd heeft 92,6% van de kinderen dktp vaccinaties gehad (difterie/ kinkhoest/ tetanus/ polio), 93,6% voor bmr (bof/ mazelen/ rode hond).

Meestal (90-95%) verloopt een infectie met polio zonder verschijnselen en merken de mensen er amper iets van. In 1992-1993 waar je eerder over schreef ging het om 71 mensen met polio en zijn 2 mensen overleden. Veel meer mensen waren wel besmet maar niet ziek, omdat de infectie meestal zonder ziekteverschijnselen verloopt. In 1971 overleden 5 mensen, 39 mensen werden ziek. Het zijn dus kleine aantallen.

De Wereld Gezondheidsorganisatie ziet de Nederlandse bible belt nog steeds als gevarenzone, lieden daar zien een inenting als een interventie in goddelijke voorzienigheid.

Er zijn zoveel mensen gevaccineerd dat er slechts een relatief kleine uitbraak kan ontstaan in gemeenschappen die zich niet hebben laten vaccineren. Hoe schrijnend elk individu ook is, met het oog op de gehele samenleving valt zo'n epidemie zoals in '92-'93 dus mee. Vooral als je het afzet tegen 1956, vlak voor de introductie van het vaccin, toen waren er 2200 slachtoffers. Naar schatting waren er toen 2 miljoen mensen besmet.
Naamloos.png
Ok, maar wat is nu je punt?

Haha. Ik licht een en ander toe op jouw aanmerkingen.

Ik kan eea over de ICs op het AMC meekrijgen. Als er dan wordt gezegd dat er hele families op de beademing liggen dan denk je wow wat heftig, maar dan volgt al snel dat die allemaal morbide obesitas hebben en dan denk ik er toch anders over. Als ik me dan realiseer dat op elk willekeurig moment uit miljoenen infecties maar wat honderden mensen in heel NL er zo aan toe zijn kan ik het niet echt heftig vinden.
Oke dat mag jij niet heftig vinden. Maar dankzij die druk op de IC heeft dat gevolgen voor andere hulp. Bijvoorbeeld operaties die worden uitgesteld. Mensen die met een tumor rondlopen en enkele dagen voor de afgesproken datum horen dat deze operatie wordt uitgesteld. Wat vind je daarvan dan. Toch schrijnend. Die mensen die dat overkomt zijn er echt niet happy mee. Nou kunnen we gaan uitkauwen hoeveel mensen dat zijn en hoeveel operaties, hoeveel % daarvan echt schrijnend is maar punt blijft dat die druk toch omlaag moet zodat de reguliere zorg weer volle kracht vooruit kan gaan.

Laatst bewerkt:
Echt? Jij begint nu over een punt? Haha. Is goed met je. Ik licht een en ander toe op jouw aanmerkingen. Bij deze voor het laatst overigens.
Wat jij wil. Zoals wel vaker gebruik jij zoveel willekeurig gekopieerde tekst erbij, dat het een raadsel is wat je nu probeert duidelijk te maken. Dat ik vraag wat je punt is, is meer omdat ik een discussie over de betekenis van "niet meer voorkomen" zonde vind. Simpelweg omdat we volgens mij beiden van mening zijn dat polio niet uitgestorven is, of niet meer kan voorkomen.

Die wappies hadden gelijk omdat ze zoveel ideeën over Corona verspreid hebben dat er achteraf altijd wel iets waar blijkt te zijn. Meer of minder zeg ik niet, ik geef daarin geen oordeel over het paspoort, zelfs niet over die wappies.

Ben wel benieuwd wie dit een jaar geleden nog ondenkbaar vond en er om moest lachen dat het heus niet zo ver zou komen.

Maarja, spitten in het Corona topic is zoeken als een speld in een hooiberg :D

Tjah. Wat voor goeds komt er nou uit de EU?
Vrij verkeer van goederen (bij diensten, personen en geld ligt het wat genuanceerder), standaarden voor producten zijn vaker prettig dan vervelend, indien goed geregeld gemeenschappelijke buitengrens en douane, voornamelijk de dingen die de EEG ook al deed. Er zitten fikse nadelen aan, maar het is net als aangebakken eten, het lekker kan je er zo afhalen.
Geeft dat ook een gebalanceerd beeld van hoe vaak dat voorkomt en hoe uitzonderlijk dat zou zijn tov andere ziektes? Bijvoorbeeld allemaal ongezonde mensen die in de laatste jaren van het leven zijn, of maak je zo via via mee dat allerlei topfitte 20-30ers plots op gruwelijke wijze overlijden?

Je vraag naar mijn eigen ervaring tov nieuws en nu probeer je me te verwijten dat het mogelijk slechts mijn ervaring is?

Bovendien suggereer je dat covid of geen gevolgen heeft voor topfitte 20-30ers, of dat ze op gruwelijke wijze overlijden: zoveel topfitte mensen zijn er niet, anders was het niet de top en de gevolgen van covid voor 20-30ers zijn niet alles of niets. Dat er behoorlijk fitten 20-30ers zijn die wel ernstige gevolgen hebben zou juist een reden moeten zijn voor deze groep om ook heel voorzichtig te zijn. Een lager risico door een gezonde levensstijl zegt blijkbaar ook niet alles. Velen in die categorie zullen er nauwelijks iets van merken dat ze het hebben, veel ook nog niet dat ze het hebben gehad, dat is fijn, maar ook een beetje het linke.

Noem de druk op de gezondheidszorg en de vele uitgestelde zorg maar niet heftig, ik geef daar een andere invulling aan.
Wat als sommige kwetsbaren niet willen? Door geloof, of andere overtuigingen. Mogen zij dan wel weigeren in jouw ogen?
Daar heb ik geen antwoord op, hoogstens dat er wat kwetsbaren in het nieuws zijn geweest die heel veel spijt hadden dat ze geweigerd hadden, dat verwacht ik bij gelovigen minder: De HEEERE heeft gegeven, de HEERE heeft genomen, de HEERE zij geprezen!
En waar ben je bang voor, als niet iedereen zich vaccineert?
Bijna per definitie kan niet iedereen zich vaccineren: kwetsbaren, kinderen, kinderdragers, kinderwenserinnen, al kantelt het beeld op een aantal, ik houd het niet zo goed bij.

Het is niet zo dat ik ergens bang voor ben, het is meer de overtuiging dat meer gevaccineerden zorgt voor een sneller terug naar normaal en kleinere uitbraken.
Ligt aan de peildatum van de definitie groepsimmuniteit.

Bedoel je de begin 2020 definitie of de 2021 definitie?
Deze vraag ontweek ik preventief door er ook groepsbescherming aan toe te voegen.

Aantal opgenomen coronapatiënten in ziekenhuizen daalt opnieuw
Het aantal opgenomen coronapatiënten in de ziekenhuizen is opnieuw gedaald. Ziekenhuizen behandelen momenteel 2.545 mensen vanwege COVID-19. Dat zijn er 68 minder dan op dinsdag en bijna 100 minder dan op maandag. Het aantal coronapatiënten op intensive cares (ic's) blijft redelijk stabiel. Afgelopen etmaal steeg het aantal patiënten op die ic's met 12 naar 830. Dat aantal schommelt al drie weken tussen de 800 en 850.

Vooral op verpleegafdelingen is het de afgelopen dagen rustiger geworden. Op die vleugels liggen nu 1.715 coronapatiënten, 80 minder dan op dinsdag en ruim 100 minder dan op maandag. Sinds afgelopen vrijdag zijn netto 184 bedden op corona-afdelingen vrijgekomen.

Ziekenhuizen hebben afgelopen etmaal 291 nieuwe coronapatiënten opgenomen. Volgens cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) zijn in de afgelopen week in totaal 2.098 coronapatiënten opgenomen op ic's en verpleegafdelingen, gemiddeld net geen 300 per dag.
Ook nog eens goed nieuws gelukkig!

Gefeliciteerd jongens, we krijgen een vaccinatiepaspoort (niet dat gele boekje) voor covid. Fijne bevrijdingsdag allemaal.. wie heeft de vlag halfstok (of omgekeerd) hangen?

Hadden de wappies toch gelijk.
E0k0TgRXsAETMVT.jpeg

Nu.nl is weer eens full of shit.

E0k0TsSWEAAmGrP.jpeg
Wel lichtelijk ironisch op 5 mei.

Wel benieuwd hoe dit zich straks gaat verhouden tot 'vluchtelingen'. Als die zich gewoon vrij mogen bewegen en de Dublin overeenkomst wordt nog steeds aan de laars gelapt want geen mens is illegaal.

Het gaan bijzondere tijden worden.

Bijna per definitie kan niet iedereen zich vaccineren: kwetsbaren, kinderen, kinderdragers, kinderwenserinnen, al kantelt het beeld op een aantal, ik houd het niet zo goed bij.
Misschien moet ik het anders formuleren.

Als 60% van de volwassen gevaccineerd is, zou er sprake zijn van groepsimmuniteit. Het lijkt erop dat de bereidheid aanzienlijk hoger ligt. Wat voor toegevoegde waarde heeft een vaccinatiepaspoort binnen Nederland dan? Voor de percentages hoeft het niet, want dat wordt als het goed is al (deels anoniem) bijgehouden

Edit: er is namelijk ook een groot (en groeiend) deel van de mensen bij wie zoiets averechts werkt. Het zou zonde zijn als het daardoor z'n doel voorbij gaat.

Laatst bewerkt:
het is meer de overtuiging dat meer gevaccineerden zorgt voor een sneller terug naar normaal en kleinere uitbraken.
Dat is wel iets waar de experts telkens op wijzen. Los daarvan vind ik voor mijzelf een dag ziek zijn al onwenselijk, ik krijg volgens mij binnen afzienbare tijd een uitnodigingen ga direct heen. Ik kan niet zeggen of ik een prik had genomen als ik onder de 21 was geweest, tenzij noodzakelijk voor vakantie en deelname aan de maatschappij.

Wat jij wil. Zoals wel vaker gebruik jij zoveel willekeurig gekopieerde tekst erbij, dat het een raadsel is wat je nu probeert duidelijk te maken. Dat ik vraag wat je punt is, is meer omdat ik een discussie over de betekenis van "niet meer voorkomen" zonde vind. Simpelweg omdat we volgens mij beiden van mening zijn dat polio niet uitgestorven is, of niet meer kan voorkomen.
Het is niet uitgestorven dat klopt, maar er komen zo goed als geen besmettingen meer voor in Nederland de laatste decennia.

Komt het pokkenvirus volgens jou nog voor, of is dit wel uitgestorven?

Terug
Naar boven