MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Was iedereen maar zo'n ervaren bestuurder als @wovano. Dan kon iedereen 180 rijden op de snelweg. :popcorn2:
Moeten we eerst op een partij stemmen die weer minstens 130 overdag invoert op de snelweg. Geloof dat FvD het naar Duits model wil doen, op sommige plekken zo hard als je wil.

Veiligheid in het verkeer is eerst de 80+ers vaccineren, die vervolgens op weg gaan, met als gevolg dat ze kinderen gaan doodrijden.
Hoe redt het vaccin dan nog ?
Omdat minder mensen = minder besmettingen èn beter voor het milieu. Win win
:trollface:

Veiligheid in het verkeer is eerst de 80+ers vaccineren, die vervolgens op weg gaan, met als gevolg dat ze kinderen gaan doodrijden.
Hoe redt het vaccin dan nog ?
Die bejaarden moeten ze sowieso veel beter en frequenter testen op rijvaardigheid. De vriend van mijn oma heeft longvlieskanker en ligt er echt slecht bij. Hij is al compleet buiten adem als hij naar de auto loopt. Moet dan eerst 10 minuten in de auto op adem komen en gaat dan doodleuk een stuk rijden. Zijn reactievermogen is echt enorm traag ook.

Duizenden horecazaken willen terrassen op 2 maart openen: ‘Ze staan op het punt om kapot te gaan’​

Robèr Willemsen, de voorzitter van de landelijke afdeling van Koninklijke Horeca Nederland, gaat de actie niet proberen tegen te houden. ,,Hier is geen stoppen meer aan, het gaat echt gebeuren”, zegt Willemsen. ,,Het water staat de ondernemers niet aan de lippen, ze zijn al aan het verdrinken. Ze staan op het punt om kapot te gaan. Dit is gewoon pure noodzaak. Wij hebben alle begrip voor deze actie.” Willemsen verwacht dat het aantal afdelingen dat meedoet aan de actie zal oplopen de komende dagen.

Alleen als het kabinet binnen enkele dagen met perspectief komt, zoals een datum van de heropening, kan Willemsen de ondernemers mogelijk op andere gedachten brengen. ,,Zo niet, dan is burgerlijke ongehoorzaamheid de volgende stap. De geest is uit de fles. Het is nu aan het kabinet om met een goede tegenreactie te komen. Anders gaan veel terrassen dinsdag weer open.”

Laat het alsjeblieft gebeuren.. en laat velen volgen

Moeten we eerst op een partij stemmen die weer minstens 130 overdag invoert op de snelweg. Geloof dat FvD het naar Duits model wil doen, op sommige plekken zo hard als je wil.
Denk dat dit in Nederland echt totaal fout gaat eerlijk gezegd. Eerst mensen maar eens leren dat de juiste plaats op de weg rechts is en daar streng op handhaven lijkt me beter.

Daarmee kun je alle gedrag goedpraten toch?

"Als met 180 over de snelweg rijden zo gevaarlijk was geweest, had niemand het gedaan."

Mwa, @Portonia1 heeft hier wel een punt. Helemaal in het begin wisten we nog niks van het virus en hielden mensen zich beter aan de regels. Omdat men toen nog bang was. Dat is tegenwoordig wel anders.
Daarom is die vergelijking van bejaarden met de oorlog ook zo belachelijk. Toen bleef je binnen, omdat je werd doodgeschoten of opgepakt als je buiten kwam. Als je nu de regels breekt, is de kans dat er niks gebeurt groter dan dat er wel iets gebeurt. En als je dan toch besmet raakt, is de kans dat je er langdurig iets aan overhoudt ook niet bijzonder groot zolang je niet in de risico categorieën valt.

• Topic Starter Topic Starter
Politie bekogeld, daar was de troep van, zachte aanpak van Halsema werkt wel.

Overigens zaten de grote vuilcontainers zichtbaar in de repo overvol.
Dat is wel een standaard probleem in het vondelpark, op mooie dagen zet de gemeente altijd te weinig vuilcontainers neer. Voorgaande jaren zag je dat ook waardoor ze opeens bbq'en gingen verbieden.

Als het virus echt gevaarlijk zou zijn geweest had je als overheid mensen niet hoeven dwingen om binnen te blijven...
Dan blijven ze vrijwillig wel binnen, mensen willen niet graag dood hoor.

Zo simpel is het gewoon, althans binnen de -beperkte- context van directe sociale perceptie.

Als ieder willekeurig persoon 1 of meerdere personen om zich heen daadwerkelijk dood ziet gaan aan covid, dan laten ze het wel uit hun hoofd om mensen-massa's op te zoeken.

Kijkend naar mezelf, ik heb het virus ook gehad en inmiddels ken ik pakweg 50 personen die ook besmet zijn geweest.
Ze zijn -mezelf incluis- er allemaal zonder noemenswaardige problemen binnen 1 a 2 weken bovenop gekomen.

Dit is wellicht niet representatief voor cijfers binnen een groter geheel en zaken als statische significantie.
Wat het in ieder geval wel heel duidelijk verklaart, is het gedrag van mensen op zo'n moment als in het vondelpark.

Ook ik merk dat ik echt niet (meer) wakker kan liggen van corona.
Helemaal niet als het inmiddels toch wel algemeen duidelijk is dat het percentage mensen dat overlijdt aan corona maar 0,3% is of iets dergelijks.

Dat is wel een standaard probleem in het vondelpark, op mooie dagen zet de gemeente altijd te weinig vuilcontainers neer. Voorgaande jaren zag je dat ook waardoor ze opeens bbq'en gingen verbieden.
Nu wil ik even wegblijven van het bbq verbod in diverse Amsterdamse parken.

Hoewel ik het met je eens ben dat je het op z'n minst makkelijk moet maken om van je vuilnis af te komen, is het wel zo dat als je iets kan meenemen naar een park, je het ook kan meenemen tot je het kan weggooien.

Anders ben je gewoon een asociale eikel (m/v/x) die het verdient om in een fluoriderend hesje dat je een milieumisdadiger bent, gestreamd op je socials, onder "aanmoediging en begeleiding" van de ME, het park schoon te maken.

• Topic Starter Topic Starter
O begrijp me niet verkeerd, ik heb een hekel aan dat pauper volk. Maar de gemeente weet dit en doet er jaar op jaar helemaal niks aan. Ze klagen alleen achteraf.

O begrijp me niet verkeerd, ik heb een hekel aan dat pauper volk. Maar de gemeente weet dit en doet er jaar op jaar helemaal niks aan. Ze klagen alleen achteraf.
Dan begreep ik je niet verkeerd, maar ik waardeer deze uitbreiding.

Ook als er wel genoeg bakken staan met wat drank en drugs op als het al laat begint te worden worden mensen steeds makkelijker.

De Gemeente Amsterdam en jarenlang niets doen, komt anders nooit voor, toch?

Zie ook: bruggen en kades vs genderneutrale toiletten en vegetarische buffetten op de stopera.

Dit gaat dus echt niet gebeuren. De VVD was altijd de partij die sneller wilde, en 130 ooit wilde. Uiteindelijk niet te houden, vanwege stikstof.

FvD gaat dat ook niet even regelen. Dan zullen ze landbouw of woningbouw moeten minderen. Toevallig willen ze dat ook niet. Valse beloftes dus...

Dit gaat dus echt niet gebeuren. De VVD was altijd de partij die sneller wilde, en 130 ooit wilde. Uiteindelijk niet te houden, vanwege stikstof.

FvD gaat dat ook niet even regelen. Dan zullen ze landbouw of woningbouw moeten minderen. Toevallig willen ze dat ook niet. Valse beloftes dus...
Hoezo MOET dat? Stel FvD zou de grootste partij worden, hebben zij er een grote stem in.

Hoezo MOET dat? Stel FvD zou de grootste partij worden, hebben zij er een grote stem in.
Heeft allemaal geen nut. De andere partijen vormen een coalitie waardoor zij de meerderheid van de kamerstemmen en zetels in de hand hebben. Dit gebeurt elke keer.

Heeft allemaal geen nut. De andere partijen vormen een coalitie waardoor zij de meerderheid van de kamerstemmen en zetels in de hand hebben. Dit gebeurt elke keer.
+ Eerste kamer
+ Rechter (zie Urgenda, als er bewuste schade aan het milieu is, dit tegen te houden)

Dus na corona komt er een klimaatverandering spoedwet met soortgelijke vrijheidsbeperkingen maar dan om het acute gevaar van co2 uitstoot te verminderen?

En wij stemmers zijn de enige die dat ooit kunnen veranderen. Ik was hiervoor altijd redelijk voor de VVD, maar aangezien het toch altijd een coalitie wordt stem ik liever zo rechts mogelijk. Dat inzicht zouden meer VVD stemmers moeten hebben.

Terug
Naar boven