AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ik denk niet zo zeer overschatten, maar meer dat als we blijven doen wat altijd hebben gedaan, dan blijven we ook krijgen wat we altijd hebben gekregen. Derhalve altijd goed om nieuwe dingen te proberen, maar verandering gaat tegen de stroming in altijd, de meeste mensen haten verandering.
Ik ben het tot op zekere hoogte wel eens met je analyse van het probleem, maar de oplossing valt vaak tegen.

Herman Heinsbroek?

En onze held Omtzigt gaf zelf aan dat het hem eerst een paar jaar gekost heeft om te leren hoe je als Kamerlid effectief kan werken.

Eerder denk ik dat het probleem is dat de politiek wordt overgenomen door managers en consultants met modellen, excelsheets en gelikte powerpoints. De waanzin dat biomassa goed is voor klimaat en milieu is daar een voorbeeld van. Je zou het stuk van Chris bij TPO over Volt eens moeten lezen, wat een verschrikking! Het is D66 on steroids (om verwarring te voorkomen, dat bedoel ik in deze context niet positief :D).

• Like
Waarderingen: Vonk
Mensen overschatten zo'n zakenkabinet nogal eens en onderschatten dat politiek óók een vak is.

Met een zakenkabinet krijg je allemaal mensen als Grapperhaus. De slechtste periode van Ronald Plasterk was als minister.

Ik post hier straks nog de link naar een stuk in Vrij Nederland over hem als laatste echte Sociaaldemocraat binnen de PvdA die de partij probeert scherp te houden met columns in de T.
Komt dat ook niet doordat de meest capabele mensen niet eens kamerlid willen worden voor het salaris van minister president?

• Like
Ik ben het tot op zekere hoogte wel eens met je analyse van het probleem, maar de oplossing valt vaak tegen.

Herman Heinsbroek?

En onze held Omtzigt gaf zelf aan dat het hem eerst een paar jaar gekost heeft om te leren hoe je als Kamerlid effectief kan werken.

Eerder denk ik dat het probleem is dat de politiek wordt overgenomen door managers en consultants met modellen, excelsheets en gelikte powerpoints. De waanzin dat biomassa goed is voor klimaat en milieu is daar een voorbeeld van. Je zou het stuk van Chris bij TPO over Volt eens moeten lezen, wat een verschrikking! Het is D66 on steroids (om verwarring te voorkomen, dat bedoel ik in deze context niet positief :D).

Weet je dat ik me daar niet eens toe kan zetten, om zulke shit te lezen over bijvoorbeeld Volt. D66 is al erg genoeg, laat staan een versie daarvan on steroids.
Die hele klimaat en co² certificaten etc., biomassacentrales, exit kolencentrales en het niet willen overwegen van kern energie. Ik kan er met mijn hoofd niet bij wat er allemaal gebeurt. Je zegt het goed; waanzin!

Ik denk toch nog steeds dat we meer hebben aan mensen zoals Omtzigt, dan bijvoorbeeld aan een Kaag of een Hugo. Die transitie die ze door moeten maken naar volwaardig politicus kan weliswaar jaren duren, maar m.i. is dat het meer dan dubbel en dwars waard in the long run.

Heinsbroek is overigens wel echt een dramatisch voorbeeld :p Een beetje van het genre; uitzondering bevestigt de regel.

Komt dat ook niet doordat de meest capabele mensen niet eens kamerlid willen worden voor het salaris van minister president?
Voor veel van de huidige Kamerleden is die functie slechts een stap op de carrièreladder. Wellicht gaat er eea fout in het selectieproces. De meeste Kamerleden zijn van de uni fractiemedewerker geworden en worden dan via de stap ambtenaar of werken voor een lobbygroep Kamerlid.

Zeg van Grapperhaus of Omtzigt wat je wilt, maar die hebben er echt iets voor opgegeven. Grapperhaus was partner bij een groot advocatenkantoor, Omtzigt was docent op een uni in Italië.

Dat is inderdaad veelal een overweging om het niet te doen. Die hele Balkenende norm is overigens echt weer typisch Nederlands. Je diskwalificeert jezelf eigenlijk in zijn geheel als land door dit op deze manier in te richten. Natuurlijk moeten er grenzen zijn, maar zoals wij het hier toepassen, ook in de banken sector etc., ja dan ga je geen hoogvliegers meer vangen nee.

In de UK is iedereen verbaasd dat de cijfers sterk dalende zijn, precies nadat het hele land weer opengegooid is. Zou men daar het kantelpunt bereikt hebben inmiddels?

Festivals zijn te gevaarlijk Ivm besmettingen. Maar nu via het Olympische team duidelijk wordt hoe makkelijk je via een vliegtuig besmet raakt, worden vakanties gestimuleerd. Logisch :loony:

Screenshot_20210727_092623_com.android.chrome_edit_200538249099607.jpg

Screenshot_20210727_092547_com.android.chrome_edit_200505766040758.jpg

Daarbij: als je het nu niet doet, wanneer dan wel? In de herfst?

Nee natuurlijk niet, variant X komt dan om de hoek kijken, iedereen moet zijn 2e of 3e prik halen. Mondkapjes weer verplicht, want variant X is nog besmettelijker dan variant Delta. And so on.

Nee natuurlijk niet, variant X komt dan om de hoek kijken, iedereen moet zijn 2e of 3e prik halen. Mondkapjes weer verplicht, want variant X is nog besmettelijker dan variant Delta. And so on.
En vooral niet op antistoffen testen, want dan gaat het verkooppraatje van de fabrikant er in als koek.

• Like
En vooral niet op antistoffen testen, want dan gaat het verkooppraatje van de fabrikant er in als koek.

Nee lekker vasthouden aan die waardeloze PCR en vergeet ook niet dat er nog honderden miljoenen mondmaskers op voorraad liggen overal, die moeten natuurlijk nog wel op.

In de UK is iedereen verbaasd dat de cijfers sterk dalende zijn, precies nadat het hele land weer opengegooid is. Zou men daar het kantelpunt bereikt hebben inmiddels?

Dit zou weleens de sleutel kunnen worden.

Stijgt het daar ook maar ietsje meer dan hier krijg je de deugers met een "zie je nou wel" die cijfers niet in perspectief kunnen zien. Elke besmetting (vroeger ic bed, daarvoor nog dode) is er een teveel.
Er zullen zelfs idioten zijn die hopen dat het daar mis gaat.

Stijgt het daar ook maar ietsje meer dan hier krijg je de deugers met een "zie je nou wel" die cijfers niet in perspectief kunnen zien. Elke besmetting (vroeger ic bed, daarvoor nog dode) is er een teveel.

Ja ik hoop dat ze ons het tegendeel daar bewijzen. De eerste berichten zijn in elk geval hoopvol. Het is fijn en handig dat we nog eventjes geen herfstweer hebben voor langere tijd. Want dat zal de kaarten snel doen keren ben ik bang en dan krijgen die idioten alsnog hun zin. Hoe langer deze dalende trend standhoudt des te beter voor iedereen.

De man van de hamer en de dans aanstonds bij Nieuwsuur.

Lijkt er helaas op dat die daling niet helemaal doorzet...

r.png

Moeten we nu geloven dat de eigenlijke R-waarde van de delta variant rond de 5-6 ligt maar dankzij het sluiten van nachtclubs net op tijd van effectief 3 naar 0.8 is teruggebracht?

Terug
Naar boven