- Waardering
- 10.933
Nou, het betekent dat Justitie de wet correct heeft gebruikt en er dus niks 'illegaal' doorheen is gedrukt.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nou, het betekent dat Justitie de wet correct heeft gebruikt en er dus niks 'illegaal' doorheen is gedrukt.
Als je dan een ander op een veel gemaakt fout wijst verwacht ik wel dat je daarna een simpele vraag juist kunt beantwoorden. Voorzover ik weet kan ja nooit een juist antwoord zijn op hoezo.
Nu ik het nog een keer terug lees, heb je daar wel gelijk in. Ik las het in de haast als: "Hoezo? Ben je daar blij mee?". Subtiel verschil.Als je dan een ander op een veel gemaakt fout wijst verwacht ik wel dat je daarna een simpele vraag juist kunt beantwoorden. Voorzover ik weet kan ja nooit een juist antwoord zijn op hoezo.
Ja, die opmerking bedoelde ikHoe bedoel je dit precies? Ik ga trouwens niet beweren dat het wel betrouwbaar is, maar wellicht is jouw interpretatie niet de juiste.
Edit:
Bedoel je dit?
Dan hebben ze dan toch goed afgedekt door de R factor van de laatste 2 weken niet te vermelden.

Ik hoop het! Die van mij is niet bestmaar wellicht is jouw interpretatie niet de juiste.
Even serieus, dit soort mensen moeten toch gewoon tegen een muur worden gezet en afgeschoten.Hier wordt de rechter van de eerste uitspraak even vertelt dat deze slecht werk heeft geleverd en had de regeling niet buiten werking mogen stellen, zo ziet een juridische bitchslap eruit.6.3.
De vraag welke maatregelen moeten worden getroffen ter bestrijding van de coronacrisis en of die maatregelen proportioneel en subsidiair zijn vergt primair een politieke afweging. Dat die politieke afweging met betrekking tot de invoering van de avondklok ook heeft plaatsgevonden, blijkt zowel uit de toelichting bij de Voortduringswet als uit het besluit van het kabinet om voorafgaand aan het instellen van de avondklok de Tweede Kamer te raadplegen. De civiele rechter – en zeker de rechter in kort geding – moet zich daarom terughoudend opstellen bij de beoordeling van de keuzes die de Staat binnen de grenzen van zijn beoordelings- en beleidsvrijheid maakt. Alleen als evident is dat de Staat onjuiste keuzes maakt en de Staat dus in redelijkheid niet voor het gevoerde beleid heeft kunnen kiezen, of wanneer de Staat een bevoegdheid aanwendt zonder dat daarvoor in de gegeven omstandigheden een wettelijke grondslag bestaat, is plaats voor rechterlijk ingrijpen. De rechter in kort geding heeft bovendien slechts bij een onmiskenbaar onverbindende regeling de bevoegdheid om de betreffende bepalingen buiten werking te stellen. Hij mag de Staat niet bevelen wetgeving tot stand te brengen met een bepaalde, specifieke inhoud.
Welke maatregel staat er 1 mei gepland? Dat ze weten dat het dan weer zal afnemen..
Voorjaarsvakantie (scholen dicht) en mooi weer.Welke maatregel staat er 1 mei gepland? Dat ze weten dat het dan weer zal afnemen..

Als ze dat nou nu alvast toepassen...
Het grote verschil zit mi in het verschil hoe er getoetst wordt, daardoor wordt de uitkomst totaal verschillend. Het is net als met afronden, als je dat te vroeg doet, krijg je een heel ander sommetje.We hebben het hier over de juridische uitspraken van 2 verschillende rechters, die lijnrecht tegenover elkaar staan in hun oordeel.
De eerste oordeelt dat de wet er wel degelijk 'illegaal' is doorgedrukt, de tweede oordeelt dat dit juist wel 'legaal' is gegaan.
Dat is best wel een flinke discrepantie en dat zegt ook iets over de subjectiviteit van de jurisprudentie.
Want het zijn wel zéér ruime interpretatie-verschillen, zelfs onder het mom van "buitengewone omstandigheden door de corona epidemie".
Ik weet eerlijk gezegd niet of we er nou echt zo blij mee moeten zijn met de manier waarop dit gaat.
En dan duid ik op dit soort verdeeldheid onder de rechterlijke machten.
Dood en verderf.Welke maatregel staat er 1 mei gepland? Dat ze weten dat het dan weer zal afnemen..
Nu nog 10km/u harder rijden en je bent bijna wappie afNu ik het nog een keer terug lees, heb je daar wel gelijk in. Ik las het in de haast als: "Hoezo? Ben je daar blij mee?". Subtiel verschil.
Je gaat wel lekker door met suggestief je mening onderstrepen zegEigenlijk is dit nog wel het meest spectaculair:
Hier wordt de rechter van de eerste uitspraak even vertelt dat deze slecht werk heeft geleverd en had de regeling niet buiten werking mogen stellen, zo ziet een juridische bitchslap eruit.
Maar het was een leuke poging @tymboo en @Sterling, bedankt voor het spelen!
. Waar komt opeens die drang bij je vandaan om overal je gelijk in te halen? Zo kende ik je namelijk totaal niet.Was de afweging die de VR eerder maakte niet of er wel of niet sprake was van een crisissituatie? Dat zijn namelijk de omstandigheden waarin deze wet gebruikt kan worden.Alleen als evident is dat de Staat onjuiste keuzes maakt en de Staat dus in redelijkheid niet voor het gevoerde beleid heeft kunnen kiezen, of wanneer de Staat een bevoegdheid aanwendt zonder dat daarvoor in de gegeven omstandigheden een wettelijke grondslag bestaat, is plaats voor rechterlijk ingrijpen.
Hij is eigenlijk een kloon van mij.Waar komt opeens die drang bij je vandaan om overal je gelijk in te halen? Zo kende ik je namelijk totaal niet.
Ik wilde zijn manier van doen eigenlijk al Steksiaans noemen, maar dat vond ik uiteindelijk toch een onnodige belediging.
Laten we afwachten of @Mentat het een belediging of compliment vindt.Ik wilde zijn manier van doen eigenlijk al Steksiaans noemen, maar dat vond ik uiteindelijk toch een onnodige belediging.
Het dikgedrukte van de tekst ging wat mij betreft vooral over hoe het Hof oordeelde over de Voorzieningenrechter. Dit is mi een snoeihard oordeel in rechterstaal.Je gaat wel lekker door met suggestief je mening onderstrepen zeg. Waar komt opeens die drang bij je vandaan om overal je gelijk in te halen? Zo kende ik je namelijk totaal niet.
Het zinnetje dat je bewust niet uitlicht is m.i. de crux in deze hele situatie.
Was de afweging die de VR eerder maakte niet of er wel of niet sprake was van een crisissituatie? Dat zijn namelijk de omstandigheden waarin deze wet gebruikt kan worden.
Laatste woorden zijn hier in ieder geval nog niet over uitgesproken aangezien Engel en co in cassatie gaan.
Alles wat ik daarover wil zeggen is: het hangt ervan af.Laten we afwachten of @Mentat het een belediging of compliment vindt.

Geen idee. Volgens van Dissel is dit het effect van maatregelen. In de rechterkolom staat een pijl, dat zou overeen komen met de avondklok. Alles daaronder heeft minder effect.Welke maatregel staat er 1 mei gepland? Dat ze weten dat het dan weer zal afnemen..