AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Elke 24 uur. Hoe ga je dat doen als je 12 uur per dag werkt? (Inb4 niet 12 uur per dag werken).

Het is gewoon dwang. En iedereen slikt het voor zoete koek wanneer men op de preekbuis weer de woorden 'vrijwillig' rept.
Er zijn meerdere beroepen waar al decennia lang een vaccinatieplicht geldt, voor mij ook. Ik heb hier nog nooit iemand over horen klagen en nu opeens is het een issue en niet-verplicht tegen Covid-19.

Er zijn meerdere beroepen waar al decennia lang een vaccinatieplicht geldt, voor mij ook. Ik heb hier nog nooit iemand over horen klagen en nu opeens is het een issue en niet-verplicht tegen Covid-19.
Ja, maar dat gaat dan om veel ernstigere ziektes en vaccins die veel minder risico met zich meebrengen. ;)

Of de gewone priklocatie was niet makkelijk te bereiken voor de mensen.
Die is niet zo ver daar vandaan, 1,7km lopen.

Wel op 200 meter naast een voorgezet onderwijs, lekker al die jongeren verleiden met meer vrijheid als ze 't prikje maar nemen.

Zijn die beroepen allemaal in de publieke sector?

Die is niet zo ver daar vandaan, 1,7km lopen.
Ik kon geen afspraak maken bij een aantal locaties relatief dichtbij en heb dus een half uur moeten rijden naar voor mijn prik, met het OV zou ik anderhalf uur onderweg zijn geweest. Dus ik kan begrijpen dat er best wel wat mensen zich niet hebben laten prikken, maar nu er een prikbus staat ze het alsnog doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.086
Ja maar dat weet je dus ook wanneer je soliciteert. Waarom zou er dan iemand klagen?

• #4.087

Goedzo.

Kill em all

• #4.089
Dat wist ik niet toen ik solliciteerde. Er zijn enkelen die er een issue van maken wegens religie.
Maar je bent niet verplicht. Je kan immers ook ander werk zoeken.

Dat is anders als je ergens al (tientalle)jaren werkt en opeens komen ze met een vaccinatieveplichting. Zeggen dat je dan ook ander werkt kan gaan zoeken is niet realistisch en niet eerlijk. Hoe gaan 50+ers en 60+ers dat doen? Die worden niet/moeilijk opnieuw aangenomen.

Maar je bent niet verplicht. Je kan immers ook ander werk zoeken.

Dat is anders als je ergens al (tientalle)jaren werkt en opeens komen ze met een vaccinatieveplichting. Zeggen dat je dan ook ander werkt kan gaan zoeken is niet realistisch en niet eerlijk. Hoe gaan 50+ers en 60+ers dat doen? Die worden niet/moeilijk opnieuw aangenomen.
Het is ook niet reëel om te verwachten dat je werkgever dit had kunnen weten en dit in je contract had moeten staan.

Ik denk wanneer je om medische redenen niet gevaccineerd kan worden of dit een risico vormt je werkgever daar wel begrip voor heeft.

Je noemt 50+'ers en 60+'ers, maar ik mag hopen dat mensen op die leeftijd het nut van vaccineren wel inzien.

• #4.091
Ik denk wanneer je om medische redenen niet gevaccineerd kan worden of dit een risico vormt je werkgever daar wel begrip voor heeft.
Alleen mag je werkgever daar niet naar vragen. Zie hier het probleem van vaccinaties verplichten.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #4.093
Je noemt 50+'ers en 60+'ers, maar ik mag hopen dat mensen op die leeftijd het nut van vaccineren wel inzien.
Het nut van vaccineren?

Screenshot_20210821-171012_Chrome.jpg

Gezonde levensstijl > vaccineren, tenzij je natuurlijk de rest van je leven meerdere boostershots per jaar wilt nemen..

• #4.095
Een minder ernstig ziekteverloop.
Ah dus voor kinderen is het onzinnig om te vaccineren aangezien die er toch niet ziek van worden (op een paar uitzonderingen met onderliggend lijden na).

Toch wel vreemd dan dat ze willen dat we kinderen gaan vaccineren. Smells like bullshit.

Maar was de reden van vaccineren niet om de verspreiding te stoppen en ouderen te beschermen. Je deed het uit solidariteit voor je medemens. Zoals uit de data van Israël blijkt is dat dus gewoon gebakken lucht.

Ah dus voor kinderen is het onzinnig om te vaccineren aangezien die er toch niet ziek van worden (op een paar uitzonderingen met onderliggend lijden na).
MIS-C, een mogelijk deelse immuniteit voor andere coronavirussen in de toekomst. Wellicht komt er een gevaarlijkere variant zoals SARS-COV-1 waar het vaccin in de toekomst een (klein) voordeel kan geven. Er zijn een hoop coronavirussen in de omloop, er zal hoe dan ook een nieuwe, wellicht gevaarlijkere, in omloop komen.
Maar was de reden van vaccineren niet om de verspreiding te stoppen en ouderen te beschermen. Je deed het uit solidariteit voor je medemens. Zoals uit de data van Israël blijkt is dat dus gewoon gebakken lucht.
Dat is ook een trieste reden. Je doet het voor jezelf. Wellicht dat dat verhaal rondging om twijfelende mensen alsnog over te halen oid. Ik word net zo graag volgespoten met vaccins #nohomo, als @Steks wattenstaafjes in z'n neus stopt. Kreeg toen ik naar China ging ook de vraag of ik 2 prikken Rabiës wilde, mocht er ook wel bij in. Als ik nu een wilde aap wil aaien, is het minder gevaarlijk.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
  • #4.097
MIS-C, een mogelijk deelse immuniteit voor andere coronavirussen in de toekomst. Wellicht komt er een gevaarlijkere variant zoals SARS-COV-1 waar het vaccin in de toekomst een (klein) voordeel kan geven. Er zijn een hoop coronavirussen in de omloop, er zal hoe dan ook een nieuwe, wellicht gevaarlijkere, in omloop komen.
En die variant zal dus resistent zijn voor je vaccin, anders komt ie niet in omloop. Zo zie je nu ook met de delta variant waarbij tevens de effectiviteit van de vaccins flink afneemt na 6 maanden. De enige oplossing is dan jaarlijks meerdere boostershots te nemen. Ik ga niet in die angst leven.
Kreeg toen ik naar China ging ook de vraag of ik 2 prikken Rabiës wilde, mocht er ook wel bij in.
Rabies is ook wel next-level fucked up om te krijgen.

Toch wel vreemd dan dat ze willen dat we kinderen gaan vaccineren. Smells like bullshit.
Ligt aan de risco’s van het virus t.o.v. het vaccin

In eerste instantie was dat wel het idee, maar in de praktijk blijkt dat voor dit virus niet echt op te gaan.

Terug
Naar boven