Laten we dit eerst afhandelen voordat we de discussie verleggen.Lol dat is slechts je antwoord? Niet enige verontwaardiging dat je bent voorgelogen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laten we dit eerst afhandelen voordat we de discussie verleggen.Lol dat is slechts je antwoord? Niet enige verontwaardiging dat je bent voorgelogen?
Hoezo, hoeveel gevaccineerde Israeliërs overlijden er nu dan aan corona?
Lol begon de discussie niet hierbij?Laten we dit eerst afhandelen voordat we de discussie verleggen.
Goh wie had dat verwacht. Blijken die wappies warempel gelijk te krijgen.
Zelfs een kapotte klok heeft 2x per dag gelijk. Hugo zal wel een digitale hebben waarvan de batterijen leeg zijn.
Ondertussen stapelen de juiste voorspellingen op en blijken de experts/politici keer op keer ernaast te zitten.
Als je het artikel had gelezen dan zie je dat er nergens data staat van het aantal dat komt te overlijden. Maar 'grafely ill' en "bezorgheid dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen" impliceert dat die mensen er niet kwamen met een liche verkoudheid.Hoezo, hoeveel gevaccineerde Israeliërs overlijden er nu dan aan corona?
Wanneer geloof je dit soort vage beweringen wel en wanneer niet? Doe je dat op gevoel?Als je het artikel had gelezen dan zie je dat er nergens data staat van het aantal dat komt te overlijden. Maar 'grafely ill' en "bezorgheid dat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen" impliceert dat die mensen er niet kwamen met een liche verkoudheid.
Maar de data is vast wel ergens te vinden.
Maar ze blijken dus toch ook gelijk te hebben als 60% van de ernstig zieken in Israël (dubbel) gevaccineerden zijn?Wat mij betreft begon de discussie hier.
Maar ik ga van mijn vrije zondag genieten.

Sciencemag is een slechte bron?Wanneer geloof je dit soort vage beweringen wel en wanneer niet? Doe je dat op gevoel?
In jouw voordeel voor welk streven? Om logisch gelijk te hebben met opmerkingen of om iets nuttigs bij te dragen? Vind je het dan zinvol om vraagtekens over nieuwe vaccinatietechnologie gelijk te stellen aan geloof in pedofiele salamanders?De term wappie is door de ander eerst gebruikt en niet gedefinieerd en dus kies ik de betekenis van de term wappie natuurlijk in mijn voordeel. Dus mensen die beweren dat je magnetisch wordt van het vaccin, dat het virus middels 5G zendmasten wordt verspreid, dat de wereld geregeerd wordt door pedofiele salamanders, dat de aarde een platte schijf is enz.
Deze twee zou ik wel los zien van de rest. Dat 60% van de zieken gevaccineerd zijn kan nog steeds binnen het gegeven dat bijna 100% van die gevallen worden voorkomen. Dat eerste van 21 juli zou nog op moeten gaan, het moet wel zeer effectief tegen ernstige ziekte beschermen. Het werkt alleen verre van zo goed/lang tegen besmetting.21 juli, vaccinaties super effectief tegen ziek worden en in het ziekenhuis belanden.
De realiteit
16 augustus 2021, 60% van zeer zieken in Israël zijn (dubbel) gevaccineerden.
Ja, maar ze waren ook een stuk sneller met vaccineren. Dat Nederland traag begon kon hiermee wel eens in het voordeel zijn, want hier zie je dat net zo goed.Israël heeft dacht ik de relatief grootste gevaccineerde populatie (op IJsland ofzo na). Israël was HET voorbeeld. In eerste instantie daalden het aantal besmettingen dan ook drastisch. Nu blijkt dat die vaccins na een paar maanden al drastisch dalen in effectiviteit.
Staat allemaal in het artikel
Dat is niet de reden.Ja, maar ze waren ook een stuk sneller met vaccineren. Dat Nederland traag begon kon hiermee wel eens in het voordeel zijn, want hier zie je dat net zo goed.
![]()
En is toch niet zo gek? Hoe ouder je wordt, hoe slechter je afweer werkt. Je maakt dan minder snel antistoffen aan, de hoeveelheid antistoffen is lager en je antistoffen raak je sneller kwijt. Dat an sich is niets nieuws.
En kijk, de bereidheid was daar helemaal niet zo hoog (en ze zijn inmiddels al bezig met de boosters).
![]()
En leuk voor Marien de Jonge, de broer vanDat is niet de reden.
De reden is dat na 6 maanden het vaccin nog maar de helft zo effectief is. Die golf gaan wij dus ook krijgen, maar wat later omdat wij later zijn begonnen met flink te vaccineren.
Zij nemen dus een booster om de effectiviteit omhoog te krikken. En dan straks nog een booster. En nog 1, en nog 1, en nog 1. Enzovoort.
Leuk voor Pfizer though.

Ik zag trouwens voorbij komen dat immuniteit van besmetting dat (herbesmetting voorkomen) wel weer richting 100% doet. Alleen is dat voor ouderen/zwakkeren natuurlijk een groter risico.
Despite the Delta variant, real-world studies in Israel show that the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine is still 64% effective against both infection and symptomatic disease, and over 93% effective against serious illness and hospitalization[9].
Is gewoon toeval joh. Belangenverstrengeling, op dat niveau, in Nederland? We zijn toch geen bananenrepubiek..
Maar voor hoelang? Misschien net na vaccinatie, maar er zijn steeds meer signalen dat deze effectiviteit snel doet afnemen.![]()
COVID-19 vaccines are a much safer way of acquiring immunity than infection, which requires exposing the person to risks from the disease
The spread of the Delta variant has caused new COVID-19 surges in many countries, including Israel. Data from Israel indicates that the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine has a lower effectiveness (64%) against infection and symptomatic illness with this variant, but the vaccine remains highly...healthfeedback.org
Denk eens kritisch na over het losstaande gebruik van percentage, ik neem aan dat jij ook statistiek hebt gekregen tijdens je opleiding.Maar ze blijken dus toch ook gelijk te hebben als 60% van de ernstig zieken in Israël (dubbel) gevaccineerden zijn?
Die signalen gaan zo ver ik zie over besmettingen, niet over het ziekteverloop. Dat artikel in sciencemag bijvoorbeeld noemt dat besmettingen onder gevaccineerden weer oplopen, maar zegt niets over of het relatieve aantal ernstige zieken in die gevaccineerde besmette groep vervolgens ook weer toeneemt. Als het goed is blijft de druk op de ziekenhuizen ondanks nieuwe besmettingen toch een stuk lager dan voorheen.Maar voor hoelang? Misschien net na vaccinatie, maar er zijn steeds meer signalen dat deze effectiviteit snel doet afnemen.
Despite the Delta variant, real-world studies in Israel show that the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine is still 64% effective against both infection and symptomatic disease, and over 93% effective against serious illness and hospitalization[9]. The result of this is that the number of cases, hospitalizations, and particularly deaths in Israel is now much lower than in previous waves (see Figure 1).

Ohja ik zag deze nog:Daarmee is het nu dan helemaal gelijk aan de jaarlijkse griepjes![]()

Met vaccinatie tegen griep, zonder vaccinatie tegen corona, toch echt even grote overlijdensgolvengriepepidemie 2018 9444 overlijdens
1e golf corona 9768

Met als nummer 4 ziekten van ademhalingsorganen

Hier 'lieg' je zelf, kop van artikel zegt: 'nearly'.22 juli, 2 dosis Pfizer of Astra zenica even effectief tegen de nieuwe delta variant als tegen de oude variant.
O jeetje, een vertaal fout. Nu is mijn hele post niet meer valide. Er staan vast nog wel meer foutjes in aangezien ik net wakker was.Hier 'lieg' je zelf, kop van artikel zegt: 'nearly'.