XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.201
Ik zeg niet dat ze volledige te vertrouwen zijn, maar ik geloof niet dat er één centrale macht is die er op uit is om ons te onderdrukken, daarvoor zijn er te veel tegenstrijdige belangen bij de machthebbenden.
1 centrale macht voor wie? De wereld? Europa? Nederland?

Ik ben een onderwijzer, dus mijn mening is uiteraard zwaar biased en opgedwongen vanuit de overheid. Maar ik heb toch wel hele andere dingen geleerd bij 'kritisch denken' en 'logische vragen' stellen. Zo nu en dan zie ik hier wel goede argumenten voor-, maar ook tegen voorbij komen. Maar met name bij de tegengroep, zitten er een hoop argumenten tussen die niet kritisch en/of logisch zijn.

Wat is er logisch en kritisch aan mensen die zeggen dat je magnetisch wordt van het vaccin, die het 'bewijzen' met materialen die überhaupt niet magnetisch zijn? Wat is er logisch aan dat 5G het virus verspreid? Met 2G, 3G, 4G en in de toekomst ook met 6G, zijn er altijd weer van die idiote, niet logisch nog kritische argumenten tegen die dingen. De term wappie is gewoon een keurige term voor mensen die niet kritisch en ook niet logisch zijn.

De geschiedenis heeft ook wel laten zien dat de term wappie correct is. Bij ELK nieuwe uitvinding en een stap vooruit, heb je wappies die niet die stap vooruit durven te gaan. Je had mensen tegen mobiele telefoons, krijg je kanker van in je plasser. Je had mensen tegen magnetrons, levensgevaarlijk allemaal straling. Mensen tegen TV's, tegen het internet, tegen 2g, 3g, 4g en 5g.

Ik ken nog wel iemand die denkt dat de overheid fluoride in kraanwater heeft gedaan om ons dom te houden. Die drinkt alleen fleswater, poetst fluoride-vrij en blowt zijn laatste hersencellen weg. Die overheid kan wel fluoride doen in het drinkwater van heel het land (wat ook nog eens makkelijk te testen en meten is), maar niet in fleswater. Daar hebben we de term wappie voor.

Voor iedere wappie: Iedereen mag gewoon een wetenschapper worden. Gewoon lekker zelf op onderzoek uit gaan als je geen vertrouwen hebt in de wetenschappers. Iedereen kan gegevens verzamelen van corona-besmettingen binnen 10, 100, 1000, 10.000 en 100.000 meter van een 5G mast. Kun je je eigen onderzoek publiceren dat 5G masten inderdaad covid verspreid of niet.
Je noemt dus allemaal extreme punten op waar slechts een klein groepje 'wappies' het mee eens is. De meeste 'wappies' geloven niet in die onzin maar zijn slechts kritisch op het covid beleid en het nut van vaccineren voor henzelf.

Dat jij denkt dat al die kritische 'wappies' in die extreme onzin geloven bewijst dat de propaganda goed werkt.

Omdat er een heel klein groepje moslims graag mensen onthooft betekend dat natuurlijk niet dat alle moslims graag mensen onthoofden.. toch? Ik dacht dat jullie niet zo van het generaliseren waren in het onderwijs. Of slechts wanneer het uitkomt?

Bro, heb een beetje vertrouwen in de overheid. Ze zijn toch altijd transparant wanneer het de volksgezondheid betreft?
iets met munitie die met uranium verrijkt was en kinderen van beroeps militairen die met opvallend veel gebreken geboren zijn .
iets met china geloven over het feit dat ze het in de hand hadden
iets met elke dooie op nemen in de statistieken als een covid dooie . denk dat als we werkelijk goed gaan kijken dat ik morgen nog aan het typen ben

• #4.204
iets met munitie die met uranium verrijkt was en kinderen van beroeps militairen die met opvallend veel gebreken geboren zijn .
iets met china geloven over het feit dat ze het in de hand hadden
iets met elke dooie op nemen in de statistieken als een covid dooie . denk dat als we werkelijk goed gaan kijken dat ik morgen nog aan het typen ben
Er is een hele lijst op te noemen. Je bent dan morgen idd nog aan het typen. Chroom-6 is ook zo'n dingetje.

God bestaat denk ik niet, maar kan het nooit bewijzen.

Hier zat laatst iemand in de stad met een bordje God bestaat en binnen 30 seconden kan ik het bewijzen.

Toen wou ik hem achter op zijn kop slaan en vragen zag je die aankomen? Nee he God bestaat niet 😋. Niet gegaan uiteindelijk

• #4.207
oom van me is overleden aan het werken met , hebben de rechtzaak zolang getrokken zodat iedereen dood was en niet hoefde te betalen
Fucked up man :/. Fucking schandalig.

Hier zat laatst iemand in de stad met een bordje God bestaat en binnen 30 seconden kan ik het bewijzen.

Toen wou ik hem achter op zijn kop slaan en vragen zag je die aankomen? Nee he God bestaat niet 😋. Niet gegaan uiteindelijk
Dat was goddelijke interventie. Had die man dus toch gelijk.

Wat zou er op lange termij kunnen gebeuren? Je lichaam maakt even spike eiwitten aan, bestrijd het, onthoudt het en het mRNA is weer weg want mRNA is rete instabiel. De bijwerking die er zijn, zijn bijwerkingen die door het virus zelf ook zouden kunnen komen (allergieën achterwege gelaten). En gezien het ook een hart- en vaatziekte is, is dat helaas het geval met bv tromboses of myocarditis. Maar dat risico is alsnog hoger met een echte infectie.

Snap niet hoe mensen nog zo bang zijn voor vaccinaties. Baarmoederhalskanker, wat al jaren positief bleek te zijn in Denemarken, werd in Nederland ook weer over gezeurd.
1629749646897.png

dus omdat moederstaat zegt dat het veilig is , is het veilig ? ik snap je gedachte gang maar kritiek gaat er nou eenmaal zijn hetzij terecht , het zij onterecht . het is aan de fabrikanten gewoon gelegen om te bewijzen dat hun spul deugt en vooralsnog is een aantal maanden tot 1 jaar een redelijk kleine tijdspanne
Nee. Omdat het door alle stages van de testen is gegaan, is het veilig. Heeft niets met de overheid te maken. Een medicijn is ontwikkeld, getest op kleine groepen, grote groepen en tot slot goedgekeurd. Het enige risico wat daarna nog is, is dat er eventuele hele zeldzame problemen niet voor zijn gekomen in de testen met een paar duizend mensen. Dat was enkele jaren terug het probleem met een of andere Spaanse of Mexicaanse griepvirus oid. Bleek dat een eiwit van het virus invloed had op een gemuteerd receptor in de hersenen wat erg zeldzaam was. Mensen die ziek werden van het virus zelf of het vaccin krege , kregen daardoor problemen met hun slaap/waakritme.

Kun jij andere vaccins noemen met lange termijn effecten? Voor zover ik weet, komen lange termijn effecten bij vaccinaties zelden tot niet voor. Wat ook logisch is. Een vaccinatie is niets meer dan een gecontroleerde infectie, maar dan eentje met een verzwakte of dode ziekteverwekker, of stukken daarvan.
Dat jij denkt dat al die kritische 'wappies' in die extreme onzin geloven bewijst dat de propaganda goed werkt.
Zie mijn reactie daarna op brainfart. Een wappie is voor mij meer specifiek per onderwerp. Je kan best een coronawappie zijn en verder gewoon prima.

Het eerste jaar is al geweest :D. Maar nee, dat vind ik geen wappie. Wel een niet al te beste afweging van voor- en nadelen. Er zijn meerdere problemen die ook veroorzaakt kunnen worden door ook een milde infectie, zoals erectieproblemen wat ik hier laatst heb geplaatst. Covid is niet alleen een longaangdoening, maar tast ook hart- en bloedvaten aan. Het vaccin is al op een behoorlijk grote bevolking 'uitgetest' onderhand.

Ok prima dat het de verkeerde afweging is, zoals in Australië nog steeds 70% die verkeerde afweging maakt.
Maar het gaat erom dat je de vrijheid moet blijven houden die afweging voor jezelf te kunnen kiezen, zonder drang. Omdat het zo goed werkt loopt de gevaccineerde ook geen gevaar door de ongevaccineerde. Er zullen er vast een aantal overlijden, net als influenza, maar dat hoorde altijd al bij het leven wat we voor Corona kenden.

Er is nu prima in te schatten hoeveel ic bedden er bij moeten komen als 90% wel en 10% niet gevaccineerd is en ook duidelijk is dat Corona, net als influenza nooit zal verdwijnen en dat het niet zo dodelijk blijkt als een jaar geleden gedacht.
Dat we in de problemen komen als pak 'm beet een extra 200 zwakken op een bevolking van 17.500.000 extra zorg en controle in het ziekenhuis nodig hebben er strenge maatregelen en zelfs lockdowns nodig zijn. In strenge griepseizoenen ging het altijd net goed op de ic, Corona laat het emmertje wat verder overlopen. Vergroot die emmer ipv de kraan maar telkens dicht te draaien voor iedereen.

Waarom was er in het verkiezingsprogramma geen enkele partij die opperde voor meer ic bedden en meer geld naar de zorg? Leek mij wel een belangrijk onderwerp, in geen enkele stemwijzer kwam deze vraag terug. Wel diverse onnozele vragen over hoofddoekjes in treinen etc.

Dit zegt dus niets zonder getallen.
Je vroeg wat er zou kunnen gebeuren, dit is het antwoord. Voel je vrij er meer vragen over te stellen.

Ik vraag me zelf bijvoorbeeld wel eens af waarom ze eigenlijk de risico's/bijwerkingen op het etiket zetten als het je keuze tot het nemen ervan toch niet zou mogen beïnvloeden.

Ok prima dat het de verkeerde afweging is, zoals in Australië nog steeds 70% die verkeerde afweging maakt.
Maar het gaat erom dat je de vrijheid moet blijven houden die afweging voor jezelf te kunnen kiezen, zonder drang. Omdat het zo goed werkt loopt de gevaccineerde ook geen gevaar door de ongevaccineerde. Er zullen er vast een aantal overlijden, net als influenza, maar dat hoorde altijd al bij het leven wat we voor Corona kenden.

Er is nu prima in te schatten hoeveel ic bedden er bij moeten komen als 90% wel en 10% niet gevaccineerd is en ook duidelijk is dat Corona, net als influenza nooit zal verdwijnen en dat het niet zo dodelijk blijkt als een jaar geleden gedacht.
Dat we in de problemen komen als pak 'm beet een extra 200 zwakken op een bevolking van 17.500.000 extra zorg en controle in het ziekenhuis nodig hebben er strenge maatregelen en zelfs lockdowns nodig zijn. In strenge griepseizoenen ging het altijd net goed op de ic, Corona laat het emmertje wat verder overlopen. Vergroot die emmer ipv de kraan maar telkens dicht te draaien voor iedereen.
Ik ben het er zeker mee eens dat er geen dwang opgelegd mag worden. Anders ging ik wel in China wonen. Iedereen heeft nog altijd recht om een eigen keuze te maken en de vrijheid daarin.

Het probleem itt influenza was alleen dat 0% immuniteit had. Als er geen lockdowns oid waren, dan was de zorg heel snel overbelast. Dat is nu wel beter geregeld. Nou gaat Nederland ook best goed qua versoepelingen, met een eindpunt in het oog. Ik zou het er zelf ook niet mee eens zijn als vaccineren gedwongen wordt voor die "vrijheid". Dat test gebeuren kan ik nog snappen.

Je vroeg wat er zou kunnen gebeuren, dit is het antwoord. Voel je vrij er meer vragen over te stellen.

Ik vraag me zelf bijvoorbeeld wel eens af waarom ze eigenlijk de risico's/bijwerkingen op het etiket zetten als het je keuze tot het nemen ervan toch niet zou mogen beïnvloeden.
Als je een medicijn voorgeschreven krijgt, neem je die toch ook? Het is wel handig om te weten wat mogelijke bijwerkingen zijn, dan kun je z.s.m. de huisarts of ziekenhuis opzoeken als je iets begint te merken. Als ik bijvoorbeeld pijn op de borst krijg, dan ben ik er als de kippen bij (recent prik 2 gehad).

Nee, het gegeven is dat de Wappies altijd in de minderheid zijn. Hier zijn degene die geloven in 69 maagden na de dood inderdaad de Wappies. Maar kom je ergens anders is het compleet omgedraaid, ben jij de Wappie.
En daar komt wetenschap om de hoek kijken, als het gros van de mensheid A zegt maat wetenschappelijk bewijs zegt dat het B moet zijn, dan zijn de A zeggers wappies.

• #4.220
Waarom was er in het verkiezingsprogramma geen enkele partij die opperde voor meer ic bedden en meer geld naar de zorg? Leek mij wel een belangrijk onderwerp, in geen enkele stemwijzer kwam deze vraag terug. Wel diverse onnozele vragen over hoofddoekjes in treinen etc.
Weet je wel hoelang dat duurt, mensen opleiden tot IC-verpleegkundige?:o

Kun jij andere vaccins noemen met lange termijn effecten?
Ook niet bij zwangere vrouwen?

Terug
Naar boven