Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Waarom noemen we het eigenlijk varianten en mutaties?
Ik weet niet wat Steks bedoelt, beiden hebben varianten en mutaties. Van influenza zijn er ook verschillende (sub)typen (A/B/..) waarvoor andere antistoffen nodig zijn.

Ik weet niet wat Steks bedoelt, beiden hebben varianten en mutaties. Van influenza zijn er ook verschillende (sub)typen (A/B/..) waarvoor andere antistoffen nodig zijn.

Ik was er vooral benieuwd naar, omdat ik het veel zie gebeuren om iets minder of juist meer kracht te geven.

Hier wat uiteg over influenza.

Klopt, dat zijn varianten.

Waarom zou het corona virus dan niet ook varianten kunnen hebben? Er is helaas nog niet heel veel beeldmateriaal beschikbaar, waardoor ik het lastig vind om erachter te komen hoe dit zich verhoudt tot mutaties en wanneer iets een variant is. Voor de griep is dat wel duidelijk aangegeven met H en N.

1631184220829.png

De Delta versie heeft ten opzichte van de Alpha versie nog maar weinig overeenkomsten met de Alpha. Ik heb verder veel te weinig kaas gegeten om zelfs ook maar deze afbeelding correct te interpreteren :roflol: Misschien zijn er wat micro biologen aanwezig hier die wat duiding kunnen geven? :)

Hier nog wat meer uitleg, waar men de verschillende mutaties wel als varianten duidt;

Laatst bewerkt:
Waarom zou het corona virus dan niet ook varianten kunnen hebben?
Dat heeft met de definitie van die termen te maken influenza H1N1 en H5N1 zijn varianten van elkaar, de een hoeft niet in de ander gemuteerd te zijn.

Het probleem is dat al je nu gaat zoeken naar de verschillen tussen de griep en corona vind je heel moeilijk relevante info over wat de wezenlijke biologische verschillen zijn tussen die twee virussen.

Dat heeft met de definitie van die termen te maken influenza H1N1 en H5N1 zijn varianten van elkaar, de een hoeft niet in de ander gemuteerd te zijn.

Ik snap het nog steeds niet, bij biologie lette ik maar op 1 ding en dat was de lerares waarvan ik zo gebiologeerd was :rolleyes:

Er zijn geen types van sars-cov-2. Sars-cov-2 is een betacoronavirus. Zo heb je de genus types alpha, beta, gamma, delta coronavirussen.

Influenza heeft ook types, H1N1, H3N1 bijvoorbeeld zijn influenzavirussen van het type A. Zo heb je genus types A, B, C, D influenzavirussen.

Sars-cov-2 heeft variants of concern van gegroepeerde mutaties binnen zijn soort. Het slimme is dat ze daar ook opeens griekse letters voor zijn gaan gebruiken.

De beta variant is een variant of concern van Sars-cov-2 wat een coronavirus is in subgroup b van het beta genus coronavirussen. :o

Laatst bewerkt:
Er zijn geen types van sars-cov-2. Sars-cov-2 is een betacoronavirus. Zo heb je de genus types alpha, beta, gamma, delta coronavirussen.

Influenza heeft ook types, H1N1, H3N1 bijvoorbeeld zijn influenzavirussen van het type A. Zo heb je genus types A, B, C, D influenzavirussen.

Sars-cov-2 heeft variants of concern van gegroepeerde mutaties binnen zijn soort. Het slimme is dat ze daar ook oppeens griekse letters voor zijn gaan gebruiken.

De beta variant is een variant of concern van Sars-cov-2 wat een coronavirus is in subgroup b van het beta genus coronavirussen.

Thanks voor de heldere uitleg. Waar vallen dan de Alpha en de Delta en de Kappa onder? Nog even om het beeld compleet te krijgen :o

Thanks voor de heldere uitleg. Waar vallen dan de Alpha en de Delta en de Kappa onder? Nog even om het beeld compleet te krijgen :o
Een lineage met bepaalde mutaties (B.1.1.7) van sars-cov-2 ontdekt in de UK wat de Britse variant werd genoemd wordt nu de Alpha variant genoemd. Delta een sars-cov-2 lineage voor het eerst gezien in India.

alpha variant < sars-cov-2 < beta coronavirus
beta variant < sars-cov-2 < beta coronavirus
delta variant < sars-cov-2 < beta coronavirus
kappa variant < sars-cov-2 < beta coronavirus

Zo zou je van H1N1 influenza ook een lineage met bepaalde mutaties bij kunnen houden en die specifieke lineage kunnen noemen waar die het eerst wordt ontdekt, bijvoorbeeld Florida. En als je dan niet als een r*tard plots omschakelt naar griekse letters omdat de WHO dat lekker politiek correct vind:

florida (variant?) < H1N1 < alpha influenza virus

Laatst bewerkt:
WHO recommendations for the viruses to be used in the 2012 Southern Hemisphere Influenza Vaccine zei:
Compared to the A/California/7/2009 vaccine virus
Compared to the A/Perth/16/2009 vaccine virus
Compared to the B/Brisbane/60/2008 vaccine virus
Compared to reference viruses B/Wisconsin/01/2010, B/Hubei-Wujiagang/158/2009 or B/Bangladesh/3333/2007

Ik mis voor influenza alleen elk jaar het in alle media uitschreeuwen dat de Brisbane variant wel tig keer erger is dan de Perth variant Aaaaaa!!! We weten niet wat de variant doet!! Misschien is zelfs 99% vaccinatiedekking nog niet genoeg! Het zorgstelsel kan de variant niet aan! Nieuwe variant dus ook jonge mensen lopen ongekend nieuw gevaar!! Aaaaaaaaaa!! :eek: :eek: :eek:

Terwijl het in werkelijkheid om mutaties voor een procentje betere receptor binding hier en daar gaat.

Een lineage met bepaalde mutaties (B.1.1.7) van sars-cov-2 ontdekt in de UK wat de Britse variant werd genoemd wordt nu de Alpha variant genoemd. Delta een sars-cov-2 lineage voor het eerst gezien in India.

Zo zou je van H1N1 influenza ook een lineage met bepaalde mutaties bij kunnen houden en die specifieke lineage kunnen noemen waar die het eerst wordt ontdekt, bijvoorbeeld Florida. En als je dan niet als een r*tard plots omschakelt naar griekse letters omdat de WHO dat lekker politiek correct vind:

Dank u! Nu helemaal helder, dus we kunnen over tot de orde van de dag.

Nog 5,5 week tot de nieuwe lockdown maatregelen? :rolleyes:

Nee ik bedoel meer het seizoenseffect wat straks optreedt en wat dat gaat doen met de cijfertjes van van Dissel en Co. En de manier waarop Hugo en Markie daar weer mee om zullen gaan.

14/9 zal er nog niet zoveel aan de hand zijn gok ik. Dus het wordt het standaard riedeltje dat veel nog echt niet kan.

Nee ik bedoel meer het seizoenseffect wat straks optreedt en wat dat gaat doen met de cijfertjes van van Dissel en Co. En de manier waarop Hugo en Markie daar weer mee om zullen gaan.

14/9 zal er nog niet zoveel aan de hand zijn gok ik. Dus het wordt het standaard riedeltje dat veel nog echt niet kan.
Dacht dat ze voor 14/9 gingen kijken of de cijfers wel goed genoeg zijn om zoals beloofd de laatste maatregelen los te laten, maar hebben al gezegd dat het er nu niet goed uitziet!

Maar jij schaart dan alles onder de noemer variant?

Dank u! Nu helemaal helder, dus we kunnen over tot de orde van de dag.

Nog 5,5 week tot de nieuwe lockdown maatregelen? :rolleyes:
Denk sneller, als volgende week de hogescholen en universiteiten + het kotleven weer start is er weer een zondebok

Denk sneller, als volgende week de hogescholen en universiteiten + het kotleven weer start is er weer een zondebok

Ja het zou zomaar kunnen, sowieso als we ons blijven baseren op aantal positieve testen en niet op basis van de zorgcapaciteit en leeftijdscategorieën onder de positieve testen. Slecht twee hele kleine variabelen die oh zoveel uit kunnen maken. Maar zijn de universiteiten en hoge scholen dan nog niet begonnen nee? Of heb je het over het prachtige België?

Ja het zou zomaar kunnen, sowieso als we ons blijven baseren op aantal positieve testen en niet op basis van de zorgcapaciteit en leeftijdscategorieën onder de positieve testen. Slecht twee hele kleine variabelen die oh zoveel uit kunnen maken. Maar zijn de universiteiten en hoge scholen dan nog niet begonnen nee? Of heb je het over het prachtige België?
Hier in BE nog niet, de 20ste pas. Start in code groen (dus terug “oncampus” lessen voor iedereen)
(Gelukkig) geen mondmasker plicht meer in de lokalen.
Alles terug redelijk normaal maar ik vermoed voor kort.

Terug
Naar boven