XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Hier in BE nog niet, de 20ste pas. Start in code groen (dus terug “oncampus” lessen voor iedereen)
(Gelukkig) geen mondmasker plicht meer in de lokalen.
Alles terug redelijk normaal maar ik vermoed voor kort.

Ahhh zo ja, dat verklaart een boel. Volgens mij hier alles 6/9 op zijn laatst weer van start gegaan. Dus we lopen hier een paar weken voor op jullie. Maar goed wij zijn al rood op de kaarten, dus zal vast niet lang duren voor we hier weer terug gaan naar de mondmaskers :emo:

En alle griep varianten zijn op een gelijke wijze (als bij sars-cov-2) varianten van elkaar
Niet helemaal gelijk want griep varianten kunnen van een ander type (soort) influenza zijn, in mensen A B of C waarbij de B en C varianten volgens mij ook niet met HxNy worden aangeduid, terwijl het voor covid-19 varianten van enkel de soort sars-cov-2 zijn.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Beiden is alleen als het over personen gaat?
:thumbs:
Wilde niet bijdehand zijn, maar inderdaad. Eigenlijk best wel belachelijk hoeveel regeltjes onze taal heeft die voor veel mensen echt onbekend zijn, laat staan te bevatten voor buitenlanders. Toch vind ik het ook wel weer grappig, het toepassen van al die regeltjes.

Waarom noem je daar covidmutaties, terwijl we bij covid ook van varianten spreken en, voor beide, de varianten uit mutaties bestaan?
Zijn het niet gewoon synoniemen?

RIVM:
1631199206681.png

Waarom noem je daar covidmutaties, terwijl we bij covid ook van varianten spreken en, voor beide, de varianten uit mutaties bestaan?
Omdat mutaties sequentieel zijn en eerdere covid mutaties vrijwel zeker nooit meer terug komen als een andere mutatie dominant is geworden. De griepvariant van jaren terug kan wel weer gewoon de kop opsteken.

Verder is het vergelijken van corona en de griep vergelijkbaar met het vergelijk van een Pandabeer met een Grizzlybeer. Het zijn beide grote beren, maar daar houden de gelijkenissen dan ook wel zo’n beetje op.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Verder is het vergelijken van corona en de griep vergelijkbaar met het vergelijk van een Pandabeer met een Grizzlybeer. Het zijn beide grote beren, maar daar houden de gelijkenissen dan ook wel zo’n beetje op.

Zijn beide beren even dodelijk, alleen krijgen de Panda's wat lastiger nakomelingen, zo iets?

Panda is de Aziatische variant en Grizzly Noord-Amerikaans.

Omdat mutaties sequentieel zijn en eerdere covid mutaties vrijwel zeker nooit meer terug komen als een andere mutatie dominant is geworden.
Oh echt? Is het bij influenza dan dat het als het ware weer terug/opzij muteert naar een al eerder geziene variant? Niet dat van beide altijd alle varianten (in reservoirs oid) blijven bestaan en weer los kunnen barsten?

Voor beide blijf ik veilig op mijn zolderkamertje!

Deze zin is voor mij te kortaf om te begrijpen wat je er nou helemaal mee bedoelt.

Van sars-cov-2 zijn overigens reservoirs in herten gevonden.
Ik gaf je je gelijk. Verder is mij geleerd dat de verschillende subtypen varianten zijn.

Mooi voor het virus dat herten als rerevoir kunnen dienen dan is de kans dat wij dat organisme uitroeien ook weer kleiner.

Voor Pandaberen is Nederland op dit moment ook een reservoir.

Terug
Naar boven