MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Gelijk, maar dan komt de betrouwbaarheidsinterval om de hoek kijken en 95% van de politici zullen dit niet goed begrijpen.
Mensen in het algemeen snappen kansen en waarschijnlijkheden niet (ik ook niet).

Er gaan door windmolens en zonnepanelen veel meer mensen dood dan door kerncentrales en steeds krijg je dat geblaat van ja, maar als het misgaat....

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn dus wel integere politici?
Een integere politicus is een zeldzaam ras.

Ik vind Wilders en Bosma redelijk integere politici. Hart op de tong, winden er geen doekjes om, politiek incorrect, geen schijnheilig gelul en gedraai. Recht voor z'n raap zonder alle bullshit. Je kan dat natuurlijk populisme noemen.

Ik denk dat dit hem juist zo populair maakt en niet al dat anti-islam gelul. Al zal de media dat natuurlijk niet zo snel erkennen.

Laatst bewerkt:
Gelijk, maar dan komt de betrouwbaarheidsinterval om de hoek kijken en 95% van de politici zullen dit niet goed begrijpen.
Ik begrijp je nog steeds niet. Kloppen de cijfers van het rivm, waaruit is de data verkregen, heeft de politiek keuzes gemaakt op de juiste info, zijn verschillende discussies?

Ja en nee. Er zullen ondertussen misschien wel honderd modellen zijn gemaakt, vooral gebaseerd op aannames en onzekerheden. Dan is het toch logisch dat er veelvuldig op een verkeerd model gewed is.
Ik denk dat de vraag naar transparantie meer van toepassing is op het controleren dat er niet moedwillig met cijfers is gekloot. Zoals in Duitsland bleek te gebeuren.

Ah kzie em al.

Ik doelde op het regeringsbeleid en jij op de partij zelf.
Elke partij/politicus zou (strafrechtelijk) verantwoordelijk gehouden (vervolgd) moeten worden wanneer zij moedwillig lopen te kloten met cijfers. Het is dan ook niks minder dan valsheid in geschrifte/fraude.

Of Forum daar ook zo over denkt? Nu wel aangezien ze in de oppositie zitten en dus zelf geen beleid doorvoeren. Of ze er zo over denken als ze in de coalitie zitten blijft speculatie.

Ik denk dat de vraag naar transparantie meer van toepassing is op het controleren dat er niet moedwillig met cijfers is gekloot. Zoals in Duitsland bleek te gebeuren.
Is er moedwillig gekloot of hebben de wetenschappers de cijfers op een wijze proberen te presenteren die door leken beter op waarde zou worden geschat?

Ah kzie em al.

Ik doelde op het regeringsbeleid en jij op de partij zelf.
Elke partij/politicus zou (strafrechtelijk) verantwoordelijk gehouden moeten worden wanneer zij moedwillig lopen te kloten met cijfers. Het is dan ook niks minder dan fraude.

Of Forum daar ook zo over denkt? Nu wel aangezien ze in de oppositie zitten en dus zelf geen beleid doorvoeren. Of ze er zo over denken als ze in de coalitie zitten blijft speculatie.
Ik denk het niet, als de SP ooit mee zal regeren blijven ze toch ook niet gewoon overal tegen stemmen. :D

Was nog groot in het nieuws geweest.

Dit zegt Forum erover.

In deze slaat Forum, in mijn opinie, de spijker op de kop. Dit is inderdaad psychologische oorlogsvoering. Schandalig.

Zie ook die mooie lichtroze vlakken om de voorspellingslijn heen. Er kunnen over 2 weken 500 mensen op de ICs liggen of wel 4500. En een week later stellen we de lijn wat bij maar kan het weer 2 weken later alsnog 500-4500 worden. And so on and so forth.

Leuk dat van Dissel zich hiermee kan indekken maar wat hebben we daar nou echt aan om beleid mee te maken?

Het is naief om te denken dat de Nederlandse overheid zich niet schuldig heeft gemaakt aan dit soort praktijken. Het zou de tegenstemmen op die motie iig verklaren.

Gaan we dan nu braaf alles opvolgen wat de raad van Europa beslist?

Een resolutie als deze heeft niets te maken met braaf opvolgen.
Het is expliciet bedoeld om bepaalde keuze vrijheden te behouden, zonder dat je daar -direct of indirect- voor wordt gestraft.

Op deze manier kan namelijk worden voorkomen dat we door sancties alles maar braaf moeten opvolgen als gevolg van indirecte dwang en verplichting.
Door een vaccinatie paspoort kan namelijk de situatie kan ontstaan dat je wordt gediscrimineerd, buitengesloten en mogelijk je baan kwijt raakt omdat je je niet wilt laten vaccineren/gevaccineerd bent.

Laatst bewerkt:
Het gaat toch niet om de cijfers, maar om de modellen. Het probleem omtrent modellen wordt hier wel redelijk goed uitgelegd.
Bekijk Hoe moeilijk is het om goede voorspellingen te doen met coronacijfers? op https://www.npostart.nl/POMS_NTR_16447700
Mooi stukje!
Kende het nog niet. Denk dat mijn anti-Disselscanner het blokkeerde :o

Op de persconferentie vertelde Rutte dat een kwart van de mensen die positief getest is, de quarantaine regels niet respecteren. Net als dat bericht dat mensen nog amper de handen wassen. Dat is info waarvan ik denk: hoe komen ze bij zoiets? Ik weet niet of ze zulke info erin stoppen, maar als ze dat doen, dan worden absolute meetpunten verhoudingsgewijs toch kleiner?

Terug
Naar boven