Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.101
Rubber kogels? :(

Zullen wel een reden gehad hebben? Een groepje dat zich niet kan gedragen, schieten nogal gericht en laten ook genoeg mensen gewoon rustig weg- of zelfs tussen hen door lopen.
Tuurlijk heeft het een reden, namelijk tyrannie.

Wat ik wederom zie, is dat de collectieve hersentjes voornamelijk die kant op worden gemasseerd en gekneed.
Een sluipend geleidelijk proces, waardoor dit alles in onze belevingswereld ook de échte waarheid en werkelijkheid gaat worden.

Ik ben er bang voor @harpep zo gek was die tweede wereld oorlog nog niet, toen je de vijand nog gewoon in de ogen aan kon kijken voordat je ze spreekwoordelijk in de reet ging neuken.. Of werd geneukt natuurlijk.

Excuses voor het grove taalgebruik ;)

De overheid zou ook nooit burgers naaien met toeslagen.

Of demissionair, opgestapt, vrolijk verder regeren. Nieuwe leden beëdigen, nadat er nog meer opgestapt zijn. Of opstappen om vervolgens weer vrolijk terug te keren straks, in wellicht een nog hogere positie. Zulke dingen gebeuren alleen in de republiek Congo.

De overheid zou ook nooit burgers naaien met toeslagen.
Mwah, er is veel mis aan die corona app (zie stukjes van Daniel Verlaan), maar dat privacy verhaal gaat niet op. Nog niet, want dataleks zijn veelal een kwestie van tijd, maar een datalek is wat anders dan getrackt worden.

Dat van de toeslagen affaire is nooit met zoveel woorden gezegd. De gemiddelde burger had niet verwacht dat een overheid daartoe in staat is. Dat is wat anders

• #5.108
Of demissionair, opgestapt, vrolijk verder regeren. Nieuwe leden beëdigen, nadat er nog meer opgestapt zijn. Of opstappen om vervolgens weer vrolijk terug te keren straks, in wellicht een nog hogere positie. Zulke dingen gebeuren alleen in de republiek Congo.
Lol kan je nog die bananenrepubliek herinneren waar een klein groepje dictators tegen aangenomen moties in, alsnog gewoon vrijheidsbeperkende wetten doorvoerde?.

• Haha
Waarderingen: Vonk
  • #5.109
De gemiddelde burger had niet verwacht dat een overheid daartoe in staat is.
Dat komt omdat de gemiddelde burger fucking dom is. Ik had een docent die altijd zei "assumption is the mother of all fuckups".

Nog niet, want dataleks zijn veelal een kwestie van tijd, maar een datalek is wat anders dan getrackt worden.
Je wordt al getracked, wat denk je dat die camera's boven de snelweg doen.

Laatst bewerkt:
Mwah, er is veel mis aan die corona app (zie stukjes van Daniel Verlaan), maar dat privacy verhaal gaat niet op. Nog niet, want dataleks zijn veelal een kwestie van tijd, maar een datalek is wat anders dan getrackt worden.

Dat van de toeslagen affaire is nooit met zoveel woorden gezegd. De gemiddelde burger had niet verwacht dat een overheid daartoe in staat is. Dat is wat anders
Dat het nu niet gedaan wordt wilt niet zeggen dat er toch ergens een boel data ''gelekt'' wordt naar een overheidsdatabase, er zijn volgens mij genoeg voorbeelden waarbij de overheid dingen met persoonsgegevens doet die niet mogen. De meest recentste is de toeslagenaffaire met hun zwarte lijsten op basis van data uit hun databases die privé zouden moeten zijn.

• #5.111
De overheid is de grootste vijand van de burger. Daarom moeten we de overheid ook in check houden. "Macht corrumpeert altijd, totale macht corrumpeert totaal." 'De afwezigheid van controle leidt onherroepelijk tot corruptie.'

Ik er gewoon niet met mijn hoofd bij dat mensen vertrouwen hebben in de overheid.

Dat komt omdat de gemiddelde burger fucking dom is. Ik had een docent die altijd zei "assumption is the mother of all fuckups".

Dit is wel tekenend voor de moderne wereld; omdat we ons iets niet voor kunnen stellen is het gewoon niet zo en gaat het nooit gebeuren. Blijft me verbazen hoe hardnekkig dit fenomeen is bij heel veel hoog opgeleide personen met een bovengemiddeld IQ.

Je wordt al getracked, wat denk je dat die camera's boven de snelweg doen.
En in welk (eerste wereld) land ben je dan wel zo anoniem als jij zou willen?

• #5.116
Dit is wel tekenend voor de moderne wereld; omdat we ons iets niet voor kunnen stellen is het gewoon niet zo en gaat het nooit gebeuren. Blijft me verbazen hoe hardnekkig dit fenomeen is bij heel veel hoog opgeleide personen met een bovengemiddeld IQ.
Zelfde geldt voor wetenschappelijk onderzoek. Deze docent, die zelf een PhD in biochemie heeft en zelf meerdere papers heeft gepubliseerd in vooraanstaande tijdschriften, vond het dom dat men blind vertrouwen in de wetenschap heeft. Veel onderzoeken worden gefund door belanghebbende partijen, waarbij sjoemelen met data om maar een (voor het bedrijf) juiste uitkomst van de hypothese te krijgen dagelijks aan de orde is.

Volgens haar is de wetenschap niet zo objectief als men denkt en kan je door sjoemelen met data of spelen met statistiek uitkomsten en conclusies naar je hand zetten.

Is de uitkomst negatief voor de geldschieter, dan gaat de geldkraan dicht, dus wat dat betreft hebben de onderzoekers niet veel keus. Wie betaald, bepaalt.

Dit wordt trouwens op grote schaal toegepast, af en toe komt er iets aan het licht. Zie het volkswagen schandaal dat sjoemelde met cijfers omtrend de uitstoot.

Heeft mij wel aan het denken gezet. Sindsdien ben ik veel meer wantrouwend richting de wetenschap. Sommigen hier doen net alsof wetenschappelijke artikels bijbelse teksten zijn die een soort divine waarheid bevatten. Met name de hoogopgeleiden denken dat. Vaak ook omdat de laagopgeleide de inhoud van de papers ook niet snappen waardoor ze zich verheven voelen.

Hoogopgeleide arrogantie en naïviteit. Je ziet het ook wel eens op dit forum. Of niet @Steks ?

Laatst bewerkt:
Zelfde geldt voor wetenschappelijk onderzoek. Deze docent, die zelf een Phd in biochemie heeft en zelf meerdere papers heeft gepubliseerd in vooraanstaande tijdschriften, vond het dom dat men blind vertrouwen in de wetenschap heeft. Veel onderzoeken worden gefund door belanghebbende partijen, waarbij sjoemelen met data om maar een (voor het bedrijf) juiste uitkomst van de hypothese te krijgen dagelijks aan de orde is.

Volgens haar is de wetenschap niet zo objectief als men denkt en kan je door sjoemelen met data of spelen met statistiek uitkomsten en conclusies naar je hand zetten.

Is de uitkomst negatief voor de geldschieter, dan gaat de geldkraan dicht, dus wat dat betreft hebben de onderzoekers niet veel keus. Wie betaald, bepaalt.

Dit wordt trouwens op grote schaal toegepast, af en toe komt er iets aan het licht. Zie het volkswagen schandaal dat sjoemelde met cijfers omtrend de uitstoot.

Heeft mij wel aan het denken gezet. Sindsdien ben ik veel meer wantrouwend richting de wetenschap.

Je kunt hele boeken schrijven over de cluster f**k ups van de wetenschap. De wetenschap en haar resultaten zijn zelden definitief, echter handelen wij als mensheid daar wel zo naar. O.a. vanwege door hetgeen jij aanhaalt, de diverse belangen die er komen kijken bij onderzoeken, resultaten en publicaties daarvan.

Hoger onderwijs is een opleidingsvorm die volgt op het voortgezet onderwijs (in Nederland) of secundair onderwijs (in Vlaanderen). Ze omvat het hoger beroepsonderwijs dat onderwezen wordt aan hogescholen, en wetenschappelijk onderwijs dat onderwezen wordt aan universiteiten. Het wetenschappelijk onderwijs is vooral gericht op wetenschappelijk onderzoek: nieuwe ontdekkingen of bevestiging van eerdere ontdekkingen. Hoger beroepsonderwijs is vooral gericht op het toepassen van bestaande wetenschappelijke kennis in de maatschappij en bedrijfsleven. Zowel op de universiteit als hogeschool wordt onderscheid gemaakt in drie hoofdstromingen: alfa (bijv. talen en geschiedenis), gamma (bijv. bedrijfskunde) en bèta (bijv. natuurkunde). Het hoger onderwijs kent sinds de Bolognaverklaring in 1999 een tweeledige structuur: drie of vier jaar Bacheloropleiding, al dan niet gevolgd door één of twee jaren Masteropleiding. Na de mastertitel bestaat de mogelijkheid ook de graad van doctor te behalen. Hiervoor verricht men enige jaren onderzoek, waarna men een proefschrift schrijft en hierop promoveert.

Wat noem jij hoog opgeleid?

Zelfde geldt voor wetenschappelijk onderzoek. Deze docent, die zelf een PhD in biochemie heeft en zelf meerdere papers heeft gepubliseerd in vooraanstaande tijdschriften, vond het dom dat men blind vertrouwen in de wetenschap heeft. Veel onderzoeken worden gefund door belanghebbende partijen, waarbij sjoemelen met data om maar een (voor het bedrijf) juiste uitkomst van de hypothese te krijgen dagelijks aan de orde is.

Heeft mij wel aan het denken gezet. Sindsdien ben ik veel meer wantrouwend richting de wetenschap. Sommigen hier doen net alsof wetenschappelijke artikels bijbelse teksten zijn die een soort divine waarheid bevatten. Met name de hoogopgeleiden denken dat. Vaak ook omdat de laagopgeleide de inhoud van de papers ook niet snappen waardoor ze zich verheven voelen.

Hoogopgeleide arrogantie en naïviteit. Je ziet het ook wel eens op dit forum. Of niet @Steks ?

Wat noem je hoogopgeleid? :bang:

Niet alleen in de wetenschap gebeuren dit soort zaken, ook gewoon in het bedrijfsleven. Eergisteren nog op mijn werk een discussie over de betrouwbaarheid van onze resultaten gevoerd. Ik was het eens met de conclusie, maar van de 5 data sets die aangehaald werden waren er 4 niet bruikbaar om tot die conclusie te komen en de vijfde was discutabel. Het verzoek was om onze kritiek voor ons te houden want daar zat het management niet op te wachten.

En wat wetenschappelijke waarheden betreft, die zijn nooit voor eeuwig, maar slechts totdat een een betere waarheid is ontdekt.

Terug
Naar boven