XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.123
So you're saving... dat bijbelse teksten een divine waarheid bevatten?
Misschien is er voor jou nog wel meer hoop dan voor mij.
Volgens de gelovers van die teksten wel ja ;).

>HBO (al versta ik daar niet alle HBO studies onder)

En in welk (eerste wereld) land ben je dan wel zo anoniem als jij zou willen?
Zo anoniem als ik zou willen?

Die is makkelijk; geen enkel.

Laatst bewerkt:
Wat noem je hoogopgeleid? :bang:

Niet alleen in de wetenschap gebeuren dit soort zaken, ook gewoon in het bedrijfsleven. Eergisteren nog op mijn werk een discussie over de betrouwbaarheid van onze resultaten gevoerd. Ik was het eens met de conclusie, maar van de 5 data sets die aangehaald werden waren er 4 niet bruikbaar om tot die conclusie te komen en de vijfde was discutabel. Het verzoek was om onze kritiek voor ons te houden want daar zat het management niet op te wachten.

En wat wetenschappelijke waarheden betreft, die zijn nooit voor eeuwig, maar slechts totdat een een betere waarheid is ontdekt.

Dit heb ik je volgens mij al vaker zien schrijven, maakt mij wel nieuwsgierig naar wat voor bedrijf jullie zijn en aan wie jullie producten en/of diensten leveren :lol:

• #5.126

Sommige mensen gun je covid. Zijn naam past wel goed bij hem, het is het enige dat ik deze papz*k steeds zie/hoor doen.

• #5.131
En wat wetenschappelijke waarheden betreft, die zijn nooit voor eeuwig, maar slechts totdat een een betere waarheid is ontdekt.
Maar sommigen zijn dus niet eens tijdelijke waarheden maar gefabriceerde waarheden. Wat kan je vertrouwen en wat niet? Ik vertrouw iig heel weinig en als de overheid erachter zit dan vertrouw ik het zelden tot nooit.

Maar sommigen zijn dus niet eens tijdelijke waarheden maar gefabriceerde waarheden. Wat kan je vertrouwen en wat niet? Ik vertrouw iig heel weinig en als de overheid erachter zit dan vertrouw ik het zelden tot nooit.
Vertrouwen moet je verdienen en het verleden heeft er toch wel voor gezorgd dat ik heel wat vertrouwen ben verloren in de diverse onderdelen of uitvoeringsinstanties van de overheid.

En de andere regeringspartij gaat ook niet echt lekker.

Het kunnen reproduceren is een belangrijke toetsing, wat in de minder exacte wetenschappen ook nogal problematisch blijkt te zijn.

• #5.136
Het kunnen reproduceren is een belangrijke toetsing, wat in de minder exacte wetenschappen ook nogal problematisch blijkt te zijn.
Niet alles is zo 1 2 3 reproduceerbaar.

Stel een groepje onderzoekers doet onderzoek naar 'global warming', heeft als hypothese dat de ijskappen smelten door global warming en om dit te toetsen doen ze metingen van de ijsdiktes op verschillende plaatsen op de noordpool.

Ze kunnen liegen over de verkregen resultaten. Wie zegt dat de door hen geconstateerde waardes daadwerkelijk die waardes zijn? Niemand die ff naar de poolkap reist om het na te meten.

Als dan ook nog blijkt dat dit onderzoek gesponsord wordt door bedrijven als Greenpeace, die baat hebben bij een bepaalde uitkomst van het onderzoek, dan gaat mijn bullshit detector meteen af.

Lol alsof Greenpeace een paper zou publiseren waarin ze zeggen dat de ijskappen groeien en dat er geen global warming plaatsvind :roflol:.

Maar dit soort 'wetenschappelijke' onderzoeken haalt men maar al te graag aan in dat soort discussies, met name in de MSM.

BC4C6000-6800-406F-A133-04DF916F9516.jpeg

Je zou maar in het uiterste noorden, de oostelijke achterhoek, west zeeuws-vlaanderen, goeree overflakkee, etc etc wonen. Wie gaat er een half uur heen en een half uur terug rijden voor een biertje in de plaatselijke kroeg?

Terug
Naar boven