XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ik ben nog steeds van mening dat dit geldt:

Daarnaast dringt de wetenschap zich niet op met slecht voorspellende maatregelen, de politiek vraagt om inzicht en advies en dan is dit het beste wat er geboden kon en kan worden.
Ik denk dat het allemaal vooral beter is voor de wetenschap. Mensen bijhouden en modellen maken als nooit tevoren, razendsnel mRNA vaccins maken, kunnen we in de toekomst elk soort snotje mee uitschakelen.

Kunnen we mooi allemaal tot ons 120e jaar zonder bezittingen in metropoles van bij de 1000en opgestapelde matrix pods wegslaven voor de elite.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds van mening dat dit geldt:

Daarnaast dringt de wetenschap zich niet op met slecht voorspellende modellen, de politiek vraagt om inzicht en advies en dan is dit het beste wat er geboden kon en kan worden.
Wat is in jouw ogen reëel qua verwachtingen?

Ik denk dat het allemaal vooral beter is voor de wetenschap. Mensen bijhouden en modellen maken als nooit tevoren, razendsnel mRNA vaccins maken, kunnen we in de toekomst elk soort snotje mee uitschakelen.

Kunnen we mooi allemaal tot ons 120e jaar zonder bezittingen in metropoles van bij de 1000en opgestapelde matrix pods wegslaven voor de elite.
Wanneer behoor je tot de elite? :)

Wat bedoel je precies? Wat is reëel om ban de wetenschap te verwachten als advies, of wat zijn de reëele verwachtingen wat betreft het verloop van de corona cijfer, of bedoel je iets anders?
Ik dacht dat al het advies is gebaseerd op de cijfers van het rivm. Dus wat mag er verwacht worden van die cijfers?

Ik dacht dat al het advies is gebaseerd op de cijfers van het rivm. Dus wat mag er verwacht worden van die cijfers?
Van de cijfers mag je niets verwachten en van de modellen weinig, zulk soort modellen moeten gefinetuned worden voordat ze smalbandig enige nauwkeurigheid kunnen bieden en daar heb je gewoon veel tijd en veel data voor nodig. In het meest positieve geval hebben we straks van veel verschillende landen data die grondig geanalyseerd kan worden en kunnen we in de toekomst en soortgelijke pandemie beter controleren.

Van de cijfers mag je niets verwachten en van de modellen weinig, zulk soort modellen moeten gefinetuned worden voordat ze smalbandig enige nauwkeurigheid kunnen bieden en daar heb je gewoon veel tijd en veel data voor nodig. In het meest positieve geval hebben we straks van veel verschillende landen data die grondig geanalyseerd kan worden en kunnen we in de toekomst en soortgelijke pandemie beter controleren.
Dan snap ik niet waarom alles op die cijfers en modellen gericht is? Alles lijkt daarvan afhankelijk te zijn?

Ik denk dat het goed zou zijn geweest om alles te laten gaan. In de natuur geldt ook "survival of the fittest." Dan waren veel zwakke mensen die weinig bijdragen aan de wereld er nu niet meer geweest. Maar niet iedereen durft zo te denken, laat staan het uit te spreken.
Zo denk ik er ook over.
De korte pijn, zowel economisch als qua doden begraven.
Het is zeer hard maar het is nu zo.
Het enige waar ik echt over twijfel is of dit echt moeder natuur is die op haar eigen houtje deze pandemie veroorzaakt heeft.
Of ze een helpende hand gekregen heeft.

Er ging tenminste plaats zijn nu in de woonzorgcentra voor een hoop hulpbehoevende 70+ers.

Zo denk ik er ook over.
De korte pijn, zowel economisch als qua doden begraven.
Het is zeer hard maar het is nu zo.
Het enige waar ik echt over twijfel is of dit echt moeder natuur is die op haar eigen houtje deze pandemie veroorzaakt heeft.
Of ze een helpende hand gekregen heeft.

Er ging tenminste plaats zijn nu in de woonzorgcentra voor een hoop hulpbehoevende 70+ers.

Ik begrijp dat ' corona krijgen we er samen onder ' ook niet zo. We beschermen de zwakkeren, maar dat ten koste van onze economie en het welzijn van onze kinderen.
Waar wil je dan de toekomst mee in ??
Dit was redelijk ideaal om met een lichtere gezondheidszorg en gezondere bevolking de toekomst in te gaan.
Ik snap domweg niet waarom 90 jarigen nog een open hart operatie en een pacemaker moeten krijgen?
En dat terwijl er tegenwoordig kleuters zijn die diabetes type 2 klachten ontwikkelen. Daar moet je mee aan het werk gaan, met die ouders dus.

De helft van de mensen die op Forum voor Democratie (FvD) willen stemmen, denkt dat het coronavirus bewust is ontwikkeld om burgers wereldwijd te onderdrukken. 51 procent denkt dat corona een biologisch wapen is dat in een laboratorium is gefabriceerd.

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/...rona-is-ontwikkeld-om-burgers-te-onderdrukken
Nep nieuws.
Ze bedoelen 11% van de Nederlanders. Er is immers nog niet gestemd :dunno:
Dit is een woordspelletjes van onze nationale nieuwszender.
En ik vraag me af of ze de ' buitenlanders' al gevraagd hebben. Die zeggen dit al sinds Mei 2020.

Neemt niet weg dat Baudet eens een tijdje onderzocht zou moeten worden in het Pieter baan centrum. Net als Grapperhaus. Dan gaan we pas echt lachen.

Ik begrijp dat ' corona krijgen we er samen onder ' ook niet zo. We beschermen de zwakkeren, maar dat ten koste van onze economie en het welzijn van onze kinderen.
Waar wil je dan de toekomst mee in ??
Dit was redelijk ideaal om met een lichtere gezondheidszorg en gezondere bevolking de toekomst in te gaan.
Ik snap domweg niet waarom 90 jarigen nog een open hart operatie en een pacemaker moeten krijgen?
En dat terwijl er tegenwoordig kleuters zijn die diabetes type 2 klachten ontwikkelen. Daar moet je mee aan het werk gaan, met die ouders dus.
Wat is iedereen weer lekker egocentrisch. Jij bent te jong om je bij de nutteloze bejaarden te scharen en te oud om een domme ouder van een vadsige kleuter te zijn.

Zou de Nieuw-Zeelandse aanpak hier gewerkt hebben en geaccepteerd zijn? Heel snel een harde lockdown telkens als er ook maar één nieuwe besmetting opduikt?

Zou de Nieuw-Zeelandse aanpak hier gewerkt hebben en geaccepteerd zijn? Heel snel een harde lockdown telkens als er ook maar één nieuwe besmetting opduikt?
Nee zo te zien werkt het alleen in tropische eilanden die door andere landen in leven worden gehouden en zonder maatregelen al nauwelijks last van het virus hebben. Tegen de tijd dat hier een kneusje positief getest is zijn er al duizenden door de randstad of carnavalgebieden besmet. En de middelen voor de mate van testen die hier nodig is begon er pas na maanden een beetje te komen en is eigenlijk nog steeds niet genoeg. Zijn we toch ook veel te verbonden voor met brandhaarden om ons heen en als internationale handel hub.

Was toen aan het begin met NZ ook maar de vraag of ze dan niet door totaal gebrek aan groepsimmuniteit bij het opengaan alsnog hard zouden worden geraakt en eigenlijk jaren in lockdown moeten afwachten voor het uit de wereld is of een vaccin beschikbaar kwam.

Laatst bewerkt:
Nee zo te zien werkt het alleen in tropische eilanden die door andere landen in leven worden gehouden en zonder maatregelen al nauwelijks last van het virus hebben. Tegen de tijd dat hier een kneusje positief getest is zijn er al duizenden door de randstad of carnavalgebieden besmet. En de middelen voor de mate van testen die hier nodig is begon er pas na maanden een beetje te komen en is eigenlijk nog steeds niet genoeg. Zijn we toch ook veel te verbonden voor met brandhaarden om ons heen en als internationale handel hub.

Was toen aan het begin met NZ ook maar de vraag of ze dan niet door totaal gebrek aan groepsimmuniteit bij het opengaan alsnog hard zouden worden geraakt en eigenlijk jaren in lockdown moeten afwachten voor het uit de wereld is of een vaccin beschikbaar kwam.
Helemaal mee eens.

Terug
Naar boven