AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Zou de Nieuw-Zeelandse aanpak hier gewerkt hebben en geaccepteerd zijn? Heel snel een harde lockdown telkens als er ook maar één nieuwe besmetting opduikt?
Het werkt ook in dichtbevolkte sloppenwijken in India.

Test, Trace, Isolate.

Het kan een heel goede strategie zijn, maar je moet beginnen als de besmettingsgraad laag genoeg is en dan vroegtijdig in durven grijpen.

Zou de Nieuw-Zeelandse aanpak hier gewerkt hebben en geaccepteerd zijn? Heel snel een harde lockdown telkens als er ook maar één nieuwe besmetting opduikt?
De onzekerheid dat je vandaag niet weet of je morgen weer in full lockdown zit, lijkt me behoorlijk stressvol. Voor een eiland lijkt me dit praktisch gezien ook beter uitvoerbaar dan voor een land als Nederland. Je zou dan bijvoorbeeld de grenzen met België en Duitsland ook hermetisch moeten afsluiten...

Het werkt ook in dichtbevolkte sloppenwijken in India.

Test, Trace, Isolate.

Het kan een heel goede strategie zijn, maar je moet beginnen als de besmettingsgraad laag genoeg is en dan vroegtijdig in durven grijpen.
Toch is India nou niet bepaald licht geraakt dus ik vraag me maar af hoe dat ene voorbeeld in het grote plaatje past. Wat een hoeveelheid middelen er voor die ene wijk nodig waren, hoe schaalbaar en representatief dat is. Is het überhaupt wel het beleid in heel India daar hebben ze toch nooit de middelen voor? Hoeveel kunnen ze testen door heel India?

Hebben wij niet ook een dorp in quarantaine gehad? Hoe goed werkte dat? Of stelde dat niet zoveel voor?

Laatst bewerkt:
Toch is India nou niet bepaald licht geraakt dus ik vraag me maar af hoe dat ene voorbeeld in het grote plaatje past. Wat een hoeveelheid middelen er voor die ene wijk nodig waren, hoe schaalbaar en representatief dat is. Is het überhaupt wel het beleid in heel India daar hebben ze toch nooit de middelen voor?

Hebben wij niet ook een dorp in quarantaine gehad? Hoe goed werkte dat? Of stelde dat niet zoveel voor?
Als ik naar Mumbai kijk; ongeveer evenveel inwoners als NL ik denk wat minder 85+ers die nog leven ondanks 3 comorbiditeiten, altijd zomer, en toch 11000 doden.

Wat is iedereen weer lekker egocentrisch. Jij bent te jong om je bij de nutteloze bejaarden te scharen en te oud om een domme ouder van een vadsige kleuter te zijn.
En daarom perfect geschikt om dit te kunnen overzien.
Dat heeft niets met egocentrisch te maken. Ik stel juist het belang van het groter geheel voorop. Willen wij als Nederlanders als een ziekelijk en bejaard volk, de toekomst in ? En dat laten betalen door de gezonde hard werkende ?
Prima hoor, maar ik vind bv dat mensen van boven de 70 niet de toekomst van een land zouden moeten beïnvloeden. En al helemaal niet als blijkt dat 50% het via de post stemmen al niet foutloos kan volbrengen.

En daarom perfect geschikt om dit te kunnen overzien.
Dat heeft niets met egocentrisch te maken. Ik stel juist het belang van het groter geheel voorop. Willen wij als Nederlanders als een ziekelijk en bejaard volk, de toekomst in ? En dat laten betalen door de gezonde hard werkende ?
Prima hoor, maar ik vind bv dat mensen van boven de 70 niet de toekomst van een land zouden moeten beïnvloeden. En al helemaal niet als blijkt dat 50% het via de post stemmen al niet foutloos kan volbrengen.
En als de meerderheid vind dat jij geen nuttige bijdrage levert aan de samenleving, dan mag jij ook overal buitengesloten worden?

In hoeverre is dit haalbaar, als je kijkt naar Schiphol? En de miljarden kilo's afval die Nederland importeert voor onze afvalverbranding? Valt dat afval überhaupt stil te leggen?

Zo ja, waarom importeren we nu dan nog afval uit Ierland?

Gewoon van Friesland één groot kamp maken voor zwakkere en 70+'ers.

Het is toch al net alsof iedereen daar een beroerte heeft gehad aan die taal te horen.

Hele volksstammen zijn uitgemoord vanwege ' beschaving'. :dunno:

I hate to say I told you so.

Je hebt gelijk te pas en te onpas word corona vergeleken met de griep en in doe daar ook gewoon lekker aan mee.

Een andere insteek is kijken naar de kosten die gemaakt (mogen) worden. De afgelopen jaren heb ik meerdere malen gehoord dat medisch gezien één levensjaar tussen de 80k en 100k mag/kan kosten in Nederland, neem het gemiddelde van €90.000 en bedenk dan dat er nu al 15miljard aan overheidsgeld wordt vrijgemaakt en dit mag oplopen tot 90miljard, daar zouden we dan minimaal 167.000 tot 1.000.000 levensjaren voor moeten redden. Het lijkt me dat als je dat door 10 deelt je aan de veilige kant zit wat betreft het aantal leven dat we daarvoor zouden moeten redden, dus 16.700 tot 100.000 Nederlanders. Dat zijn er best veel en dat is alleen nog maar het geld dat de overheid middels een noodfonds wil uitkeren, daar bovenop komen nog ontzettend veel andere kosten en de economische gevolgen van de maatregelen. Al met al hebben we nog nooit zoveel geld uitgegeven om mensenlevens te redden.

Terug
Naar boven