MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ivo is ook weer uit de dood herrezen hoor. Hoe was het tijdens je absentie hier?
Dat hou ik liever voor mezelf dankjewel.

Haha dat bedoel ik dus. Helemaal doorgedraait. Alles goed voor de rest in je bovenkamer? Mafklapper
Ik omschreef het misschien niet zo netjes, maar de reden van al die maatregelen is om te voorkomen dat de ziekenhuizen vol lopen. Als de wappies dan ermee akkoord gaan dat ze onderop de wachtlijst komen dan kunnen we gewoon ons oude leventje weer oppakken met z'n allen.
Als jij het daar niet mee eens bent dan hoor ik graag waarom niet.

Misschien hebben we wel qrcodes op het terras om rellen te voorkomen van ongevaccineerden die vinden dat ze recht hebben om naar de wc te mogen binnen.

Ik moet je trouwens teleurstellen. Vrijwel alleen vadsige bejaarden sterven aan covid. Gezonde 30ers zijn hoogstens een weekje ziek.
Dan reken je vast de mensen niet mee met anderen klachten die langer moeten wachten op zorg omdat corona mensen voorrang hebben.

Ik hoop gewoon dat deze winter de sportschool wel open blijft en m'n concertjes waar ik kaartjes voor heb niet afgelast worden. Als dat dan kan door een qrcode dan vind ik dat dikke prima.

Volgens mij waren ze aan het bezuinigen en komt het tekort echt niet alleen door veel zieken, ze waren er gewoon niet op voorbereid. Geen idee, ik sta in het midden op dit punt.
De uitgaven aan de gezondheidszorg zijn alleen maar verder gestegen. Niet alleen in absolute getallen, maar ook geïndexeerd naar uitgave per inwoner en inflatie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.164
Als de wappies dan ermee akkoord gaan dat ze onderop de wachtlijst komen dan kunnen we gewoon ons oude leventje weer oppakken met z'n allen.
Als jij het daar niet mee eens bent dan hoor ik graag waarom niet.
Ja hoor geen probleem, maar alleen als dan ook iedereen die zijn lichaam verwaarloost heeft onderaan komt te staan. Waarom zou een vadsige bejaarde met onderliggend lijden meer recht hebben op zorg dan een fitte 30er?

Dit rapport doet vermoeden dat we er alleen maar meer geld in zijn gaan pompen. Maar dit stamt uit 2017, dus als we daarna inderdaad minder geld in de zorg zijn gaan steken, dan is de situatie waar we nu in verkeren natuurlijk bijzonder goed logisch te verklaren.

fig1.png

Maar het is ook naïef om te denken dat we fluitend door deze crisis waren gefietst als we meer geld aan de zorg hadden besteed.

Maar het is ook naïef om te denken dat we fluitend door deze crisis waren gefietst als we meer geld aan de zorg hadden besteed.

Eens, het is zeker niet zaligmakend, maar had ons natuurlijk wel meer ruimte kunnen verschaffen inzake eventuele maatregelen. Het probleem is dat we vaak maar op 1 paard wedden en dan ook nog de verkeerde, structureel. Beetje risicospreiding zou niet misstaan daar in het kabinet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.169
Ik ook niet, vooral niet met de mensen die geen normaal leven meer kunnen leiden sinds he overal een QR-code voor nodig hebt. :grinny:
Met name al die mensen die nu alsnog een prikje halen omdat ze het niet meer trekken. Idd totaal geen medelijden mee :roflol:.

Het accepteren en er mee leren leven. Hoeveel gaan er jaarlijks dood aan kanker en hart en vaatziekten veroorzaakt door een ongezonde levensstijl? Waar blijven de draconische maatregelen? Is roken en alcohol al verboden?
Dat is zeker een goede optie, maar ja, hoe wil je ze laten sterven. Humaan op een IC of laat ze maar creperen en naar adem happen voor de zekerheid alvast op de gang van het crematorium?

Toen jullie vorig jaar niet naar de gyms mochten riepen jullie nog hard mee dat daar geen verspreiding plaatsvond, jonge mensen geen last op de zorg zijn sporten juist goed voor je is blablabla, maar nu zal het ondanks niet werkende vaccins ondanks een mogelijke influenza epidemie erbij en ondanks veel ziek en vermoeid zorg personeel echt liggen aan die laatste paar procent die niet gevaccineerd is. :roflol:

Vallen er ook echt voor. Weet je zeker dat het vaccin de hersens niet aantast? :o

Als er nu bodybuilders zijn in de omgeving Assen die geen qr code hebben en hierdoor in de problemen komen, stuur mij ff een bericht. Ik kan je misschien helpen. Heb een hele mooie home gym gemaakt het afgelopen jaar en tegen een vergoeding (ik moet het met chloor gaan schoonmaken en ben er uren aan kwijt) mag je gewoon komen sporten. Ik wil liever niet iedereen in mijn gym hebben, dus alleen als het echt niet anders kan mag je mij een bericht sturen.

Toen jullie vorig jaar niet naar de gyms mochten riepen jullie nog hard mee dat daar geen verspreiding plaatsvond, jonge mensen geen last op de zorg zijn sporten juist goed voor je is blablabla, maar nu zal het ondanks niet werkende vaccins ondanks een mogelijke influenza epidemie erbij en ondanks veel ziek en vermoeid zorg personeel echt liggen aan die laatste paar procent die niet gevaccineerd is. :roflol:

Vallen er ook echt voor. Weet je zeker dat het vaccin de hersens niet aantast? :o
Van alle besmettingen die ik heb gehoord was het allemaal gebeurt op de werkvloer, nu snap ik dat contant geld het virus kan overdragen maar dossiers facturen die je over en weer speelt naar elkaar ook, hetzelfde geldt voor scholen. Besmetting in de gym kan je idd niet uitsluiten.

Als er nu bodybuilders zijn in de omgeving Assen die geen qr code hebben en hierdoor in de problemen komen, stuur mij ff een bericht. Ik kan je misschien helpen. Heb een hele mooie home gym gemaakt het afgelopen jaar en tegen een vergoeding (ik moet het met chloor gaan schoonmaken en ben er uren aan kwijt) mag je gewoon komen sporten. Ik wil liever niet iedereen in mijn gym hebben, dus alleen als het echt niet anders kan mag je mij een bericht sturen.
Als velen een abonnement hebben bij hun huidige gym en deze niet willen annuleren dan betalen ze in feite toch dubbel? ik weet niet hoe groot de kans is dat er mensen zijn die denken van weg met dat abonnement ik duik deze home gym in. Vind het wel nobel van je en wens je succes.

Maar nu heb je toch maar een week aan het begin van de curve ingeschat? We moeten nog tot mei..
De cijfers zijn voor de gehele maand oktober.

Ik heb niet de benodigde kennis (en data) om dit te extrapoleren naar de toekomst. (Misschien heb ik dat al niet om überhaupt deze cijfers goed te interpreteren ;))

Mijn conclusie is misschien wat overtrokken, met 'volledig uit de brand', maar wat het wel laat zien is dat volledige vaccinatie een hele grote impact heeft op ziekenhuis- en IC-opnames.

De cijfers zijn voor de gehele maand oktober.

Ik heb niet de benodigde kennis (en data) om dit te extrapoleren naar de toekomst. (Misschien heb ik dat al niet om überhaupt deze cijfers goed te interpreteren ;))

Mijn conclusie is misschien wat overtrokken, met 'volledig uit de brand', maar wat het wel laat zien is dat volledige vaccinatie een hele grote impact heeft op ziekenhuis- en IC-opnames.
Ja heeft het ook zeker. Maar nu zullen ze 60+ers/iedereen alweer booster shots moeten geven anders komt een piek later in de winter toch weer ongeveer hetzelfde uit als vorig jaar. In elk geval wordt het nog veel erger dan het nu is, en zelfs zonder covid is bijna elke winter een probleem.

Zijn we hier al voor boosters bezig?

Ja heeft het ook zeker. Maar nu zullen ze 60+ers/iedereen alweer booster shots moeten geven anders komt een piek later in de winter toch weer ongeveer hetzelfde uit als vorig jaar. In elk geval wordt het nog veel erger dan het nu is, en zelfs zonder covid is bijna elke winter een probleem.

Zijn we hier al voor boosters bezig?
In december beginnen ze daarmee naar mijn beste weten.

Terug
Naar boven