- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In december beginnen ze daarmee naar mijn beste weten.

Naaldje van jou gepakt zekerKijkende naar de cijfers uit het buitenland kan dit weleens aan de late kant zijn. Mijn moeder van 70 heeft inmiddels haar 3e prik al gehad.Geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen eigenlijk![]()

Is dat omdat ze dwarsliggers zijn, of omdat het land volledig tegen de waarden van de Europese Unie ingaat en dus niet past binnen de EU? Deelname is vrijwillig. Als Polen commissies(tuchtraden) gaat instellen die ‘onafhankelijke’ rechters constant op de vingers gaat tikken als een uitspraak hun niet bevalt gaat er een hoop mis. Dat ze aangepakt worden is 100% terecht, en anders opdonderen uit de EU.Ook niet vreemd waarom dwarsliggers zoals Polen worden aangepakt.
Nog even wat rekenwerk. Op https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-COVID-19-patiënten-in-het-ziekenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde is te vinden dat, over de periode 1 oktober t/m 31 oktober 2021, het aandeel volledig gevaccineerden dat werd opgenomen in het ziekenhuis 44% (841) was, en het aandeel niet of deels gevaccineerd 56% (1085). Wanneer we kijken naar de IC in het bijzonder is dit respectievelijk 30 (105) en 70% (241).
Het percentage 18 jaar en ouder dat volledig gevaccineerd is, is 84,1% op het moment van schrijven. Dit is al een tijdje flink gestagneerd, dus we kunnen redelijkerwijs met het rekenen uitgaan van een vaccinatiegraad van ten minste 80% onder de volwassen bevolking voor de periode 1 t/m 31 oktober.
Stel dat dit niet 80% maar 100% was, en de demografie van de ongevaccineerden vergelijkbaar is met dat van de gevaccineerden, dan kun je uitrekenen wat het totaal aantal ziekenhuisopnames ongeveer zou zijn geweest. Het aandeel ongevaccineerden daalt dan vanzelfsprekend naar 0. Het aandeel gevaccineerden stijgt bijgevolg natuurlijk, want nu is iedereen gevaccineerd. Het stijgt dan met 20%-punt (van 80% naar 100%), ofwel een procentuele stijging van 25%. Je komt dan uit op een totaal aantal ziekenhuisopnames van ongeveer 1051 i.p.v. 1926 (-45%) en een totaal aantal IC-opnames van 131 i.p.v. 346 (-62%).
Misschien dat ook de bezetting van de ziekenhuizen op enig moment verhoudingsgewijs nóg lager zou zijn, omdat gevaccineerden wellicht ook een kortere ligtijd hebben dan ongevaccineerden. Ik heb hier geen gegevens over kunnen vinden.
Daarbovenop komt ook nog eens dat vaccinatie beschermt tegen besmet worden met het virus. Het gevolg hiervan is dus ook dat het virus zich minder snel kan repliceren onder de bevolking (lagere R-waarde) en dus de besmettingsincidentie met een 100% dekkingsgraad vaccinatie lager zou zijn, waardoor de ziekenhuisopnames nóg lager zouden zijn (deels is dit effect natuurlijk al meegenomen in het aantal opnames).
Bovendien ging ik hier uit van een demografie van ongevaccineerden die vergelijkbaar is met dat van de gevaccineerden. Dat klopt niet helemaal; het aandeel ongevaccineerde jongeren t.o.v. ongevaccineerde ouderen is verhoudingsgewijs groter dan het aandeel gevaccineerde jongeren t.o.v. gevaccineerde ouderen. Je zou dus kunnen stellen dat de risicoreductie wat kleiner is, en de procentuele stijging waar ik van uitging (25%) te hoog ingeschat is. Immers, deze groep heeft waarschijnlijk gemiddeld genomen toch een lagere kans op ziekenhuisopname dan de huidige groep die al gevaccineerd is.
Al met al, we zouden volledig uit de brand zijn als iedereen zich al had laten vaccineren.
Ah dus wii passen perfect binnen de EU.Is dat omdat ze dwarsliggers zijn, of omdat het land volledig tegen de waarden van de Europese Unie ingaat en dus niet past binnen de EU? Deelname is vrijwillig. Als Polen commissies(tuchtraden) gaat instellen die ‘onafhankelijke’ rechters constant op de vingers gaat tikken als een uitspraak hun niet bevalt gaat er een hoop mis. Dat ze aangepakt worden is 100% terecht, en anders opdonderen uit de EU.
Waarom zouden ze, ze zijn na 10 jaar eindelijk klaar met afschalen
.Ja maar hoeveel van die overige 99% is niet gevaccineerd?Er gaan ongeveer 3200 mensen dood per week, ongeveer 1% daarvan aan/met Corona.
![]()
Ik zeg het nog 1x en dan vind ik het mooi geweest om deel te hebben genomen aan deze al 310 pagina's durende nutteloze discussie.Waar mensen die zichzeld hebben verwaarloosd aan sterven.
Shit happens. Geen medelijden mee. Ik heb überhaupt geen medelijden met anderen.
het aandeel volledig gevaccineerden dat werd opgenomen in het ziekenhuis 44% (841) was, en het aandeel niet of deels gevaccineerd 56% (1085). Wanneer we kijken naar de IC in het bijzonder is dit respectievelijk 30 (105) en 70% (241).
Het percentage 18 jaar en ouder dat volledig gevaccineerd is, is 84,1% op het moment van schrijven.
Nee, zo duidelijk is dat helemaal niet. Je moet rekening houden met de effectieve vaccinatiegraad van wéér een maand eerder.IC opname gevaccineerden ging van 17% in september naar 30% in oktober. Op naar 50-60% in november?
Cijfers van CWZ in Nijmegen komen al op een 63,4% ic opname onder gevaccineerden.
In Vlaanderen is inmiddels 70% van alle ziekenhuisopnames dubbel gevaccineerd.
Door deze trend lijkt het duidelijk dat de vaccinatie met de maand flink afneemt qua bescherming, dus de conclusie dat we helemaal uit de brand zouden zijn met 100% vaccinatie lijkt me te optimistisch.
De laatste analyses laten zien dat de VEvaccineffectiviteit recent een fractie lager is (93% voor ziekenhuisopname en 96% voor ICintensive care-opname in de laatste 8 weken; 1 procentpunt lager dan over de hele periode juli-oktober) en er een kleine afname is van de vaccineffectiviteit naarmate het langer geleden is dat iemand gevaccineerd is.
Zelfs ik denk: “Pff kormt ie weer met zijn cijfertjes om zijn gelijk te halen.”Nee, zo duidelijk is dat helemaal niet. Je moet rekening houden met de effectieve vaccinatiegraad van wéér een maand eerder.
Volledige bescherming heb je na ongeveer 2 weken, en de tijd tussen besmetting en opname is ongeveer ook 2 weken. Er zit dus een maand vertraging tussen het volledige effect van vaccinatie en ziekenhuisopname.
Als je kijkt naar bijv. 1 augustus was het volledig aantal gevaccineerden 9.287.868. Vier weken later, op 29 augustus, was dit aantal gestegen tot 11.117.613. Er zit dus een verschil van ongeveer 1.8 miljoen volledig gevaccineerden tussen deze twee meetmomenten. Ik kan het aantal volwassen inwoners van Nederland niet precies vinden, maar het lijkt zo rond de 14.1 miljoen te liggen. Die 1.8 miljoen is dus ongeveer13% van de volwassen bevolking. Je zou dus met mijn eerdere rekensom kunnen stellen dat die 80% van nu 67% van toen zou zijn. Idealiter integreer je deze data i.p.v. dat je één moment in de tijd pakt, maar dat kost me teveel tijd om uit te rekenen en ik vermoed dat het verschil niet heel groot zal zijn. In elk geval is het niet nodig om mijn punt te maken.
Ik vind zo snel hier dat 16% (44) van de IC-opnames volledig gevaccineerd was, en 84% (238) deels of niet gevaccineerd: https://www.rivm.nl/nieuws/4-op-de-5-COVID-19-patiënten-op-de-IC-is-niet-gevaccineerd
Laten we het dus berekenen ervan uitgaande dat de vaccinatiegraad dus van 67% naar 80% steeg. Als het aandeel niet-gevaccineerden van 33% naar 20% daalt, is dat een 13%-punt daling, ofwel een daling van 39.4%. Die 238 zou dus 144 worden. En het aandeel gevaccineerden zou dan stijgen van 67 naar 80%, wat een stijging is van 13%-punt, ofwel van 19.4%. Dan wordt die 44 dus 53 IC-opnames. Een totaal van 197 IC-opnames, met een aandeel van 27% door gevaccineerden, en 73% door deels en niet-gevaccineerden. Komt heel dicht in de buurt van de 30/70-verdeling die nu wordt gezien, niet?
Nu is deze berekening niet helemaal zuiver, voornamelijk omdat ik de gegevens niet heb geïntegreerd, maar het is toch evident dat er een stijging is in het aandeel gevaccineerden onder de IC-opnames?
Ik kan me daarom dus ook voorstellen hoe het RIVM op een afname van slechts 1%-punt komt van vaccineffectiviteit.:

Maar is wel zoZelfs ik denk: “Pff kormt ie weer met zijn cijfertjes om zijn gelijk te halen.”![]()

Dat is voor de andere partij nog wel het meest irritante van alles.
Als alle ongevaccineerden hier mijn boek kopen, dan zie ik af van verdere irritante reacties in dit topic.Dat is voor de andere partij nog wel het meest irritante van alles.
Een beetje zoals met Yorick Bleijenberg.
Heb je nog genoeg Nederlandstalige boeken liggen?Als alle ongevaccineerden hier mijn boek kopen, dan zie ik af van verdere irritante reacties in dit topic.
Gelukkig is het uitgesproken en vind Hugo toegangstesten op een terras ook achterlijk.
Leugen na leugen. Als Hugo de Jonge Pinokkio was dan hadden we genoeg biomassa om Nederland de aankomende eeuw van energie te voorzien.
www.instagram.com
Volgens mij is dit niet ieder jaar, maar het komt regelmatig voor.Het is al jaren zo dat ziekenhuizen een opnamestop hebben tijdens een griepepidemie. Jij denkt dat er volgend jaar geen opnamestop is? Of denk jij dat die QR een opnamestop kan voorkomen?
Het is vooral de werkdruk en tekort aan personeel. Dat het salaris te laag is doordat de woonlasten te hoog is komt daar nog bij.De zorg is hier uitstekend, op het grootste probleem na (er zijn er meer, maar nu even niet relevant), waarbij er een enorme leegloop qua personeel is. Een groot personeelstekort, iets wat al jaren bestaat. Hoe je dat op zou kunnen lossen hoef ik je denk ik niet uit te leggen?
Dit klopt, maar is niet helemaal juist.Die verbetering in de luchtverversing in binnenruimten die is niet strenger geworden, maar juist soepeler, midden in de "pandemie". Ik hoef niet aan te geven wat er eigenlijk had moeten gebeuren toch? We fietsen ook op dit vlak lekker achteruit. Best knap eigenlijk, op zoveel fronten, maargoed.
Volgens mij is er op onderdelen, bv aantallen ic bedden, salarismatiging wel degelijk gesneden.De uitgaven aan de gezondheidszorg zijn alleen maar verder gestegen. Niet alleen in absolute getallen, maar ook geïndexeerd naar uitgave per inwoner en inflatie.
Volgens mij hebben ons omringende landen ondanks hun hogere ic capaciteit gelijke maatregelen.Maar het is ook naïef om te denken dat we fluitend door deze crisis waren gefietst als we meer geld aan de zorg hadden besteed.