AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Dan hebben jullie de volgende ronde met strengere maatregelen helemaal aan jullie zelf te danken. :trollface:

Het toch wel de ernst van de ziekte, anders lagen de ziekenhuizen nu echt wel weer helemaal vol.
Want vorig jaar rond deze tijd lagen de ziekenhuizen ook vol? Let maar op als het dalijk droger en kouder wordt dan zie je ze ineens exponentieel vollopen.

Want vorig jaar rond deze tijd lagen de ziekenhuizen ook vol? Let maar op als het dalijk droger en kouder wordt dan zie je ze ineens exponentieel vollopen.
We hebben nu iets meer dagelijks nieuwe besmettingen per dag en toch een aanzienlijk lager aantal mensen met corona in het ziekenhuis liggen.

We hebben nu iets meer dagelijks nieuwe besmettingen per dag en toch een aanzienlijk lager aantal mensen met corona in het ziekenhuis liggen.

Vaccinatie macht frei.
Ben benieuwd hoe het gaat met de oversterfte in de verzorgings en bejaardentehuizen, aangezien zij het overgrote deel van de bezetting in de ziekenhuizen vertegenwoordigen inmiddels.

Ik denk dat groeps immuniteit daar ook een grote factor in speelt vergeet niet dat t killer virus nu al 2 seizoenen rondgaat.

Denk dat het heel lastig vergelijken is, maatregelen, cultuur, demografie, zorgsysteem enz. enz. Maar wat wel interessant is om erbij te pakken; de oversterfte in de genoemde landen, vanaf feb 2020 bijvoorbeeld..

1636172866320.png

En als we de landen met striktere dictatuur bekijken om ons heen:

1636173007489.png

Uit alleen deze data is het lastig conclusies trekken, maar ik gok dat over het komende winterseizoen de grafieken, in de landen met strenger geldende dictatoriaal regime, weer gelijksoortige pieken te zien zullen zijn. Het is jammer dat Noorwegen geen cijfers aanlevert, omdat geen Euro land.
Kan je de data van Portugal ook vinden, daar is de vaccinatiegraad het hoogst en schijnt men veel met mondkapjes rond te lopen, ook waar het niet verplicht is.

Ik denk dat groeps immuniteit daar ook een grote factor in speelt vergeet niet dat t killer virus nu al 2 seizoenen rondgaat.
Als je het niet wilt toeschrijven aan de vaccins zou het moeten betekenen dat een flink deel van de mensen die nu besmet raakt voor een tweede keer corona heeft.

Huh? Ik schrijf ook toch dus sluit niet iets uit hoor.
Natuurlijk heeft een doorlopen infectie een positief effect op de groepsimmuniteit, waarschijnlijk nog wel meer dan dan een vaccinatie alleen, maar zelfs als je daar een ruime schatting van maakt kom je niet boven de 20% uit.

Natuurlijk heeft een doorlopen infectie een positief effect op de groepsimmuniteit, waarschijnlijk nog wel meer dan dan een vaccinatie alleen, maar zelfs als je daar een ruime schatting van maakt kom je niet boven de 20% uit.
Hier geloof ik dus helemaal niets van, is veel hoger. Je zag het aan het testen tot toegang, ' besmettingen' gingen ineens sky high. Vergeet niet dat de meeste mensen, zoals ik, niet of nauwelijks symptomen ontwikkelen.

Terug
Naar boven