Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Lol daar krijg je sowieso gezeik mee als eigenaar.

Overigens krijg je hoe dan ook gezeik, wat je ook doet.

Verder allemaal leuk en aardig, maar spreek je dan als gymowner bvb ook met die ongevaccineerden af dat zij meebetalen aan een eventuele boete en gaan ze daarin mee? (ja ik weet dat die kans heel klein is maar je moet ‘t wel allemaal dichttimmeren van tevoren)

Uiteindelijk is die qr code checken het meest makkelijke en logische, naast dat t wettelijk verplicht is. Ik denk dat deze discussie binnen ontzettend veel bedrijven nu wordt gevoerd. Geheid wordt t vanaf vrijdag uitgebreid naar allerlei andere sectoren. Het zal onderaan de streep afhangen van de eigenaar wat het beleid wordt binnen een bedrijf. Ik kan me voorstellen dat het in sommige situaties extreem lastig is. Wat doe je als je een mkb hebt met zeg tien werknemers waarvan er zeven pertinent niet willen qr checken, en ze kunnen ook niet thuiswerken? Ga je dan maar gewoon failliet? Iedereen ontslaan? Oogje toeknijpen? Het zijn erg lastige beslissingen. Het is aan de andere kant ook een glijdende schaal natuurlijk. Als je nu niet op die qr bandwagon springt, wanneer dan nog wel?
Als ik even specifiek naar mijn gym kijk hebben ze nu meer schade door leden die hun abonnement opzeggen omdat ze elders zonder QR-code kunnen trainen. Maar het hangt natuurlijk ook al wat voor soort gym je hebt en wat het publiek is. In het geval van mijn gym waar het een beetje ons kent ons is zou ik het risico wel nemen.

Als ik even specifiek naar mijn gym kijk hebben ze nu meer schade door leden die hun abonnement opzeggen omdat ze elders zonder QR-code kunnen trainen. Maar het hangt natuurlijk ook al wat voor soort gym je hebt en wat het publiek is. In het geval van mijn gym waar het een beetje ons kent ons is zou ik het risico wel nemen.
Je hebt gewoon heel veel gyms die het zich niet kunnen permitteren. Mijn gym zei ook nog doe een test voor toegang 1 keer daarop kunnen we toch niet zien of je bent gevaxt of je een test hebt gedaan. Maar de boa s mogen idd niet de gym in om te controleren dus zo boeiend is het allemaal niet.

Knoops is toch wel een paar maatjes te groot voor Van Haga bij Jinek.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.385
Als het aantal besmettingen omlaag moet dan is dit waarschijnlijk wel de beste optie.

Ik ben trouwens goed voorbereid. :roflol:
C7A43F42-69A0-42E4-AB28-987A13815DBD.jpeg

Laatst bewerkt:
Heb jij een sportschool of een eigen bedrijf in een andere branche waar qr codes gecheckt moeten worden? Het is allemaal wel erg makkelijk praten vanaf de zijlijn. Uiteindelijk ben je als sportschooleigenaar gewoon hoofdelijk aansprakelijk
je hebt het tegen iemand die al meerdere zaken heeft gehad tegen de rijksoverheid( als ondernemer) , zo als het nu gaat kunnen de meeste sportscholen hun deuren volgend jaar toch wel sluiten. Naast mijn timmerbedrijf zit ik ook nog met geld in horeca zaken , dus wat nou met zijlijn ?

• #6.394
Na 2 jaar covid zit bijna niemand meer aan de zijlijn.

Laatst bewerkt:
  • #6.397
De afgelopen 2 jaar hebben mij financieel best hard geraakt. Heel veel maanden niet mijn beroep mogen uitoefenen. Mijn 3 vaste opdrachtgevers zijn failliet gegaan of hebben hun bedrijf verkocht.

Tijdens de lockdowns redelijk mijn fut, positiviteit en motivatie verloren. Geen werk, geen school, geen sport. Thuiszitten. Veel van m'n gains weg, fucking dik geworden. Fucking slap geworden, veel rugklachten. Fucking verzuurd geworden. Nergens meer zin in. Terwijl net daarvoor alles eindelijk bij elkaar kwam en ik echt aan het vlammen was. Eindelijk die doelen behalen.

Uiteindelijk werden de lockdowns opgeheven maar kon ik mij nergens toe zetten. Uiteindelijk mijzelf herpakt. Paar maanden geknalt en toen kwam weer een lockdown.

Sindsdien beetje aan lopen klooien. Ik kom maar niet in mijn ritme. Behalve de gym, afgelopen maanden kwam ik eindelijk in het ritme waar ik lang naar streefde. Gaf veel energie, bracht m'n mindset terug naar positiviteit. Maja, QR codes, ben nog niet naar de gym geweest. Binnenkort wordt werken waarschijnlijk ook weer lastig.

Ik merk het ook hier. Ik ben constant cynisch. Ondanks dat ik het van mij af probeer te gooien en ik veel tijd besteed aan mijn pas geboren zoon merk ik dat ik flink verzuurd ben. Op het forum kom ik waarschijnlijk over als een zware negatieve b*ch die overal cynisch op kankert. Heel negatief. Hebben jullie nog gelijk ook.

Kan je denken stel je niet aan en zet je erover heen, zou ik waarschijnlijk zelf ook zeggen. Maar als je dan net een jaar hebt waarbij daarnaast ook in de persoonlijke sfeer nog bepaalde dingen gebeuren, dierbaren heengaan, en familieleden flink worden getroffen (langere wachtttijden in de zorg met de gevolgen van dien), dan wordt het lastig om niet alles cynisch te bekijken. M'n pa ging net met pensioen maar al zijn dromen werden in duigen gegooid, aangezien hij niet meer kon reizen naar de landen waar hij zijn pensioen door wilde brengen. Keek er jarenlang naar uit. Lol hij mag niet eens meer sporten in zijn eigen land. 50 fucking dienstjaren van harde lichamelijke arbeid bij de KLM, weer of geen weer beuken op het platform (mechanic) en dan nog bijna ontslagen worden ook. Geen gouden handdruk, gelukkig nog een VVR. Maarja als je je laat vaccineren... f**k off. Het lijkt wel of men totaal niet beseft wat voor inbreuk er wordt gedaan op onze grondrechten.

Dus tja, ik heb geen gym, het merendeel niet, maar iedereen wordt geraakt door deze crisis. De één meer dan de ander. Menselijk leed is niet vergelijkbaar.
En in mijn ogen is dat vrijwel allemaal de schuld van kwaadwillend overheidsbeleid.

• #6.398
En ja, vrijwel alles heb ik zelf in handen gehad. Ik hoefde mijzelf niet kut te voelen, ik kon gewoon sporten, misschien niet de gym maar wel thuis of buiten. Dik worden is een keuze. Ik kon ook gewoon niet mezelf volproppen. Teveel drinken is ook een keuze. Waar een wil is is een weg. Eraan toegeven is je eigen zwakte en probleem. Klopt allemaal, eigen verantwoordelijkheid. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je geluk en je gezondheid.

Maar waarom de f**k laten we onze hele maatschappij dan wel ontwrichten door dikke bejaarde motherfuckers? Mensen die hun gezondheid zelf jarenlang te gronden hebben gericht. Die nu gaan janken dat de maatschappij zich voor hen moet aanpassen. f**k die shit. Ik ben er klaar mee. En dan nog horen van anderen, dat mensen zoals ik bijdragen aan het probleem, omdat ik zogenaamd niet de lasten van deze crisis voel? Ook nog omdat ik mij niet laat vaccineren? Dat ik zelfs daardoor de oorzaak ben van de crisis? Lol sterf. Sterf allemaal maar. Ik heb genoeg gehad en gegeven. Ik doe nergens meer aan mee. Ik ben er klaar mee. f**k jou met je QR-code en je mondkapje. Wie de f**k denk je wel niet dat je bent om mij hierop aan te spreken.

Makkelijk gezegd dan gedaan ja. Pre corona was m'n gym en eet ritme ook perfect. Nu heb ik het nog niet goed kunnen oppakken ongeacht ik gewoon weer naar de gym kan. Hele leef ritme is fucked up en kom er inderdaad ook niet echt in.

je hebt het tegen iemand die al meerdere zaken heeft gehad tegen de rijksoverheid( als ondernemer)
Oke. Ik ben wel benieuwd, hoe zijn die rechtszaken verlopen? Of lopen ze nog steeds?
, zo als het nu gaat kunnen de meeste sportscholen hun deuren volgend jaar toch wel sluiten.
Dat lijkt me nogal een bold statement.
Naast mijn timmerbedrijf zit ik ook nog met geld in horeca zaken , dus wat nou met zijlijn ?
Jij staat duidelijk niet aan de zijlijn :thumbup:. Rechtszaken voeren tegen de overheid is overigens een keuze waar ik zelf niet zo veel zin in heb.

Algemeen kunnen we denk ik wel stellen dat voor mensen die níét direct bepaalde (financiële) risico's lopen, het makkelijk is om van de zijlijn maar wat te roepen over bedrijven die zich wel of niet aan bepaalde maatregelen moeten houden. Welke keuze je als bedrijf ook maakt, je hebt er onder te lijden op het moment.

Terug
Naar boven