Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Hier geloof ik dus helemaal niets van, is veel hoger. Je zag het aan het testen tot toegang, ' besmettingen' gingen ineens sky high. Vergeet niet dat de meeste mensen, zoals ik, niet of nauwelijks symptomen ontwikkelen.
Het virus is pas 20 maanden op een serieus niveau aanwezig in Nederland, dan heb je het over 600 dagen. Als je uitgaat van gemiddeld 5000 besmettingen per dag (wat aanzienlijk meer is dan gemeten) kom je op 3 miljoen besmettingen uit en dat is 17%. Het officiële aantal besmettingen is nu een kleine 2,2 miljoen, verdubbel je dat, dan kom je op 25% uit.

ik vind de wil om te buigen voor de overheid maar laf , wat dat betreft zijn sportschool houders maar schapen . ze kunnen collectief afspraken maken om te weigeren en een proces uitlokken

Roflol

ik vind de wil om te buigen voor de overheid maar laf , wat dat betreft zijn sportschool houders maar schapen . ze kunnen collectief afspraken maken om te weigeren en een proces uitlokken
Heb jij een sportschool of een eigen bedrijf in een andere branche waar qr codes gecheckt moeten worden? Het is allemaal wel erg makkelijk praten vanaf de zijlijn. Uiteindelijk ben je als sportschooleigenaar gewoon hoofdelijk aansprakelijk

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.368
Heb jij een sportschool of een eigen bedrijf in een andere branche waar qr codes gecheckt moeten worden? Het is allemaal wel erg makkelijk praten vanaf de zijlijn. Uiteindelijk ben je als sportschooleigenaar gewoon hoofdelijk aansprakelijk
Je kan toch doen alsof je het checkt. Je hoeft niet het braafste jongetje van de klas te zijn en daadwerkelijk te controleren.

Doen alsof? Hoe precies?

Er zullen ook klanten zijn die willen dat je wel controleert. Niet iedereen is tegen die qr code.
Heel simpel, je houdt je telefoon boven de telefoon van de ander en doet alsof je een QR-code scant maar dit is niet daadwerkelijk zo. Zou ik denk ik doen als ik een eigen gym had met mensen die geen QR-code hebben en op een rustige manier met mij komen overleggen hierover. Je hebt ook van die wappies die van de daken schreeuwen op social media dat ze nergens aan meedoen. Die zou ik natuurlijk geen toegang verlenen dan.

Wie wilt scannen laat je scannen en bij de rest doe je alsof zoals @wovano zegt.
Ik denk dat er best veel ondernemers willen meedenken als je dit op een rustige manier bespreekt. Maar als je op social media eerst een bericht plaatst dat je je absoluut niet laat vaccineren of laat testen en vervolgens een bericht dat je aan het trainen bent in de sportschool, breng je de sportschool natuurlijk in de problemen.

Heel simpel, je houdt je telefoon boven de telefoon van de ander en doet alsof je een QR-code scant maar dit is niet daadwerkelijk zo. Zou ik denk ik doen als ik een eigen gym had met mensen die geen QR-code hebben en op een rustige manier met mij komen overleggen hierover. Je hebt ook van die wappies die van de daken schreeuwen op social media dat ze nergens aan meedoen. Die zou ik natuurlijk geen toegang verlenen dan.

Je neemt alsnog een risico als je dit doet.

Bijv: In de afgelopen maanden heb ik een aantal gymleden gesproken die mij vertelden dat ze niet gevaccineerd willen worden (geen wappies). Als ik ze deze week toch zou zien, terwijl ik voor die QR code ben, kan ik de eigenaar daar op aanspreken, of zelfs een melding maken dat de regels niet worden gehandhaafd. (Ik zou dit niet echt doen, maar er zijn altijd mensen die wel zo zijn)

En er zijn altijd sukkels die toch doorvertellen dat jij een oogje hebt dichtgeknepen. Met als risico dat mensen jou als wappie gaan zien. Ik denk dat het echt wel een moeilijkere keuze is dan gedacht.

Je neemt alsnog een risico als je dit doet.

Bijv: In de afgelopen maanden heb ik een aantal gymleden gesproken die mij vertelden dat ze niet gevaccineerd willen worden (geen wappies). Als ik ze deze week toch zou zien, terwijl ik voor die QR code ben, kan ik de eigenaar daar op aanspreken, of zelfs een melding maken dat de regels niet worden gehandhaafd. (Ik zou dit niet echt doen, maar er zijn altijd mensen die wel zo zijn)

En er zijn altijd sukkels die toch doorvertellen dat jij een oogje hebt dichtgeknepen. Met als risico dat mensen jou als wappie gaan zien. Ik denk dat het echt wel een moeilijkere keuze is dan gedacht.
En hoe precies willen ze dit gaan controleren dan? Volgens mij kan een boa o.i.d. niet zomaar jouw QR-code komen checken.

En hoe precies willen ze dit gaan controleren dan? Volgens mij kan een boa o.i.d. niet zomaar jouw QR-code komen checken.
Ik heb geen idee hoe handhaving werkt bij sportscholen. Dat is inderdaad niet goed te doen.

Alsnog denk ik dat de mogelijke geruchten en reputatieschade een grotere zorg zijn voor ondernemers

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.376
Je bedoelt de NSB'ers die bereidt zijn jouw bedrijf te snitchen en kapot te maken. Die zou ik überhaupt niet in mijn gym willen. Gewoon elke keer zeggen dat hun vinkje rood is. Doeeei.

Bij mij de gym, welke gerund wordt door anti-vaxxers, knijpen ze ook een oogje toe voor een aantal enkelingen zonder qr-code, die echter wel moeten doen alsof ze gescand worden vanwege mogelijke snitchers.
Zij meldden echter wel dat een BOA kan komen controleren binnen de gym, maar of dit daadwerkelijk zo is...?

Andere gym hier in de buurt hanteert een zgn. (wassen neus) healthcheck voor degenen zonder qr-code en scant helemaal geen qr-codes.
Healthcheck is enkel voor de bühne en om zo de vaccinwappies tevreden te stellen.
Zij zijn ook anti-vaxxers, maar hebben een jaartje terug wel veel geld geïnvesteerd in een luchtzuiveringssysteem.

Beide gyms zijn overigens al leden verloren door het nieuwe beleid.

Bij mij de gym, welke gerund wordt door anti-vaxxers, knijpen ze ook een oogje toe voor een aantal enkelingen zonder qr-code, die echter wel moeten doen alsof ze gescand worden vanwege mogelijke snitchers.
Zij meldden echter wel dat een BOA kan komen controleren binnen de gym, maar of dit daadwerkelijk zo is...?

Andere gym hier in de buurt hanteert een zgn. (wassen neus) healthcheck voor degenen zonder qr-code en scant helemaal geen qr-codes.
Healthcheck is enkel voor de bühne en om zo de vaccinwappies tevreden te stellen.
Zij zijn ook anti-vaxxers, maar hebben een jaartje terug wel veel geld geïnvesteerd in een luchtzuiveringssysteem.

Beide gyms zijn overigens al leden verloren door het nieuwe beleid.
In NL mag een BOA niet je QR code controleren, ze mogen alleen de bedrijven controleren of zij controleren op QR codes.

Lol daar krijg je sowieso gezeik mee als eigenaar.

Overigens krijg je hoe dan ook gezeik, wat je ook doet.

Verder allemaal leuk en aardig, maar spreek je dan als gymowner bvb ook met die ongevaccineerden af dat zij meebetalen aan een eventuele boete en gaan ze daarin mee? (ja ik weet dat die kans heel klein is maar je moet ‘t wel allemaal dichttimmeren van tevoren)

Uiteindelijk is die qr code checken het meest makkelijke en logische, naast dat t wettelijk verplicht is. Ik denk dat deze discussie binnen ontzettend veel bedrijven nu wordt gevoerd. Geheid wordt t vanaf vrijdag uitgebreid naar allerlei andere sectoren. Het zal onderaan de streep afhangen van de eigenaar wat het beleid wordt binnen een bedrijf. Ik kan me voorstellen dat het in sommige situaties extreem lastig is. Wat doe je als je een mkb hebt met zeg tien werknemers waarvan er zeven pertinent niet willen qr checken, en ze kunnen ook niet thuiswerken? Ga je dan maar gewoon failliet? Iedereen ontslaan? Oogje toeknijpen? Het zijn erg lastige beslissingen. Het is aan de andere kant ook een glijdende schaal natuurlijk. Als je nu niet op die qr bandwagon springt, wanneer dan nog wel?

Binnen mijn bedrijf weet ik van een aantal medewerkers dat zij niet gevaccineerd zijn en dat zal ik zeker blijven respecteren.
Binnen mijn (MKB)bedrijf komt er dus onder geen beding een qr-check.

Gevaccineerden die er problemen mee zouden hebben (wat ik niet verwacht) komen maar naar mij toe.

Terug
Naar boven