MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Afgelopen woensdag heb ik je dit al uitgelegd:

Wat is hier zo wappie aan dan? hahaha
Ja dat heb ik dus ook. Vriendin positief getest, en was licht grieperig. Heb mijzelf op basis daarvan ook laten testen, en ja dus ook positief. Maar meer dan een snotneus was het ook niet.
Op basis daarvan zie ik ook de noodzaak niet direct, voor mijzelf, om te prikken. Uit solidariteit naar anderen toe? Ja dat wil ik zeker overwegen, onder normale omstandigheden.

Echter spreekt het kabinet zichzelf zo voortdurend tegen dat ik er ernstig over twijfel. Zo zegt Hugo eerder, letterlijk, nog dat je eigenlijk niet meer dan 1 prik moet willen. Dit omdat de bijwerkingen hard zouden toenemen na meermaals prikken. Wat mogelijk het eigen systeem schade aanbrengt.

"Is het mogelijk? Ja, maar ik zou het echt niet willen". Aldus Hugo.

Mijn vriendin werkt daarnaast in de zorg, en daar merken ze op dat het aantal tia's de laatste tijd gigantisch is toegenomen, bij meermaals gevaccineerde personen. Weliswaar ouderen, maar toch...

En er zijn natuurlijk een hele rits meer van dat soort gekke dingen/tegenstrijdigheden, waardoor ik er ook niet direct happig op ben om maar te prikken. Nog maar eens te prikken, boostertje erbij en wie weet waar het stopt.
Als ik dan maar een wappie ben, prima hoor:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik dus ook. Vriendin positief getest, en was licht grieperig. Heb mijzelf op basis daarvan ook laten testen, en ja dus ook positief. Maar meer dan een snotneus was het ook niet.
Op basis daarvan zie ik ook de noodzaak niet direct, voor mijzelf, om te prikken. Uit solidariteit naar anderen toe? Ja dat wil ik zeker overwegen, onder normale omstandigheden
En precies om die reden liggen de ziekenhuizen vol met voornamelijk ongevaccineerden. Omdat ze dachten dat t wel mee zou vallen als ze het toch krijgen. De meesten hebben inderdaad dat geluk, maar helaas heel veel ook niet.

En precies om die reden liggen de ziekenhuizen vol met voornamelijk ongevaccineerden. Omdat ze dachten dat t wel mee zou vallen als ze het toch krijgen. De meesten hebben inderdaad dat geluk, maar helaas heel veel ook niet.
Lekker kort door de bocht natuurlijk. Maar dat viel te verwachten.

Lekker kort door de bocht natuurlijk. Maar dat viel te verwachten.
Jouw conclusie, over jouw ziekteverloop is kort door de bocht vanuit hindsight bias. Als jij 6 weken op de IC had gelegen had je gedacht had ik me maar laten vaccineren.

De totale populatie is wat groter dan jouw ervaring en die van je vriendin.

Ik vind dit ook vrij kort door de bocht:
Dat is natuurlijk lekker makkelijk; een stukje quoten en de nuance weglaten. Idd kort door de bocht.
Maar op dat moment was er nog geen vaccin voor mij, daar had ik wellicht mee moeten beginnen.
En na het doorlopen van de ziekte, en de tegenstrijdigheden om het vaccin heen, heb ik daar ook geen behoefte aan.

Het helpt natuurlijk ook niet mee dat het kabinet en het OMT het ene moment A zeggen, dan B, of toch maar A? Nee? C dan maar?

Diederik Gommers; "Want het heeft geen zin of je wel of niet gevaccineerd bent"
Hugo de Jonge; "Meermaals prikken? Ik denk dat die er vanzelf spijt van krijgen, de bijwerken nemen namelijk toe na elke prik. Ik denk niet dat iemand dat wil"

Noem me dan maar een wappie of kort door de bocht, maar dit soort dingen overtuigen mij, met al mijn "hindsight bias", momenteel niet.

Jouw conclusie, over jouw ziekteverloop is kort door de bocht vanuit hindsight bias. Als jij 6 weken op de IC had gelegen had je gedacht had ik me maar laten vaccineren.

Niet kort door de bocht of hindsight bias. Een weloverwogen beslissing. Dat kan of goed of slecht uitpakken. Op basis van de statistieken durfde ik dat risico wel te nemen. Overigens kwam ik toen, nogmaals, niet eens in aanmerking voor het vaccin. Dus tja.
Ik snap dat de rest van de populatie wat groter is dan ons twee, en dat maakt het lastiger. Maar het zou de rest van de populatie, ook de gevaccineerden, zich sieren om zich ook wat solidairder op te stellen.

Laatst bewerkt:

Hoe groot is die kans ook alweer, als je onder de 40 bent, en geen onderliggend lijden of obesitas hebt?

Jouw conclusie, over jouw ziekteverloop is kort door de bocht vanuit hindsight bias.
Jouw ervaring is dat ook, totaal niet representatief voor gemiddelde ongevaccineerde jongelui. En daar heb je ook wel wat eigen verantwoordelijkheid voor te nemen, voordat je anderen zo over hun keuzes kunt beoordelen.

Hoe groot is die kans ook alweer, als je onder de 40 bent, en geen onderliggend lijden of obesitas hebt?
Voor die persoon misschien niet, maar ik heb het niet over individuen maar de hele maatschappij samen. Niet vaccineren kan ook je het als gezonde -40er het uberhaupt sneller krijgen en dus weer verspreiden, ook naar mensen die mogelijk wel in de risicogroep zitten is ook hoger :shrug:
Jouw ervaring is dat ook, totaal niet representatief voor gemiddelde ongevaccineerde jongelui. En daar heb je ook wel wat eigen verantwoordelijkheid voor te nemen, voordat je anderen zo over hun keuzes kunt beoordelen.
Jullie hebben t allemaal over indoviduen, maar daar doel ik niet op :shrug:

Voor die persoon misschien niet, maar ik heb het niet over individuen maar de hele maatschappij samen. Niet vaccineren kan ook je het als gezonde -40er het uberhaupt sneller krijgen en dus weer verspreiden, ook naar mensen die mogelijk wel in de risicogroep zitten is ook hoger :shrug:

Jullie hebben t allemaal over indoviduen, maar daar doel ik niet op :shrug:
Je hebt ook gewoon een goed punt.

Als jij 6 weken op de IC had gelegen had je gedacht had ik me maar laten vaccineren.
💯. Die zogenaamde homofiele 'strijders' met hun grote waffel zijn de eerste die gaan schreeuwen als bitches om een vaccinatie als ze op de IC liggen.

Als het aan mij lag had ik alle ME'ers/politieagenten voorzien van gummiknuppels/wapenstokken met daaraan een aantal geprepareerde vaccinaties aan vastgetaped en ze helemaal de t*ring in laten slaan. Sommige mensen zij niet instaat om hun eigen keuzes te maken.

Terug
Naar boven