MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Dat is heel simpel, je vraagt niet of mensen voor afbraak van voorzieningen zijn, maar je vraagt of ze meer willen betalen, want de kosten lopen zo op. Bovendien is bezuinigen op de publieke sector altijd makkelijk om de begroting rond te krijgen.
Premie is dit jaar ook weer hoger, en ik heb letterlijk niemand gehoord die dat een probleem vind.

Sterker. Je maakt mij niet wijs dat het grootste gedeelte van Nederland liever dat corona gezeik heeft, dan een paar euro in de maand meer betalen.

Als ik Marijnissen mag geloven, is het niet zozeer de zorg die duur is, maar is de winstmarge iets van 20%
Maar dat is een andere discussie

Sommige maatregelen gaan wel erg ver. We waren van plan om in april naar Disneyland Parijs te gaan, mijn dochter is dan net 6 en zou met de huidige regels dan ook zo een mondkapje moeten dragen.
E0CEA64F-6CA0-4810-A719-A4F9B33AA5A5.jpeg

Ik ben er ook van overtuigd dat als we deze coronacrisis niet hadden gehad en we hadden een net zo uitgebreid zorgsysteem als 20 jaar geleden dat men het allemaal te duur zou vinden. Het kan namelijk toch veel efficiënter en goedkoper.
Komt ook omdat partijen allemaal hun ideologische plasje willen doen, niemand die kijkt naar wat logisch en/of efficiënt is. Bij Nieuwsuur worden soms zorgeconomen uitgenodigd en die zeggen dan hele zinnige dingen.

Bijvoorbeeld over het eigen risico: voor veel mensen stast al vast dat ze daar in de eerste maanden al doorheen gaan en dat ze dat moeilijk kunnen betalen. Je kan dat ook oplossen door met een percentage te gaan werken. Deze financiële prikkel heeft ook zorgmijding tot gevolg, wat uiteindelijk vaak meer kost.

Premie is dit jaar ook weer hoger, en ik heb letterlijk niemand gehoord die dat een probleem vind.

Sterker. Je maakt mij niet wijs dat het grootste gedeelte van Nederland liever dat corona gezeik heeft, dan een paar euro in de maand meer betalen.

Als ik Marijnissen mag geloven, is het niet zozeer de zorg die duur is, maar is de winstmarge iets van 20%
Maar dat is een andere discussie
Mensen zijn denk ik best bereid om een flink bedrag te betalen om iets tastbaars, zoals nu het corona gezeik te voorkomen. Maar we zijn niet bereid geld te betalen voor iets dat heel misschien de komende decennia gaat gebeuren, dat zien we dan wel weer.

Als het schip zinkende is vindt niemand de reddingboot een onnodige kostenpost.

Volgend mij is die 20% een uitzondering voor organisaties die zich richten op een luvratief deelaspect. Ik meen daar iets over te hebben gezien over de jeugd GGZ, organisaties richten zich goedkoper op lichte niet complexe gevallen, waardoor organisaties die zich ook op kinderen met meerdere en/of complexere problemen richten financieel niet meer uitkomen. Die laatsten bekostigen met de winst op de makkelijker gevallen de moeilijkere.

Echt bizar dat ongevaccineerden voorrang hebben in het ziekenhuis op kankerpatiënten. Laat die wappies lekker thuis uitzieken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.249
Sommige maatregelen gaan wel erg ver. We waren van plan om in april naar Disneyland Parijs te gaan, mijn dochter is dan net 6 en zou met de huidige regels dan ook zo een mondkapje moeten dragen.
E0CEA64F-6CA0-4810-A719-A4F9B33AA5A5.jpeg
Dat komt omdat mensen zoals jij hun kinderen niet laten vaccineren. Wat egoïstisch. Als ze ziek wordt verdient ze geen plek op de IC. :o

En dan te bedenken dat sommigen hier daadwerkelijk zo achterlijk denken.

Als je bewust er voor kiest om je niet te laten vaccineren en je wordt ziek waardoor je moet worden opgenomen terwijl er andere mensen kapot gaan door uitgestelde operaties sterf je idd maar lekker :)

Lekker lange zin nananana

• #7.251
Als je bewust er voor kiest om je niet te laten vaccineren en je wordt ziek waardoor je moet worden opgenomen terwijl er andere mensen kapot gaan door uitgestelde operaties sterf je idd maar lekker :)

Lekker lange zin nananana
Ah.
Dus als je bewust kiest te roken en je krijgt longkanker.

Als je bewust kiest te hard te rijden en verongelukt.

Als je bewust kiest om te voetballen en je hamstring scheurt.

Als je bewust kiest ongezonde troep te eten en kanker krijgt.

Als je bewust kiest onveilige seks te hebben en een soa krijgt.

Als je bewust kies AAS te gebruiken en ziek wordt..

Verlicht me met je wijsheid, vertel me meer.

Ah.

Zo zijn er ook zat mensen die zonder gekke dingen te doen kanker krijgen o.i.d dikke anus

Toch vind ik het wel opvallend. Bij veel mensen waarvan ik verwacht of had verwacht dat ze zich niet zouden laten vaccineren klopt mijn gedachte ook. Er is toch een correlatie tussen IQ en je niet laten vaccineren.

• #7.254
Zo zijn er ook zat mensen die zonder gekke dingen te doen kanker krijgen o.i.d dikke anus
Ja maar de mensen die wel gekke dingen doen kunnen gewoon lekker de kanker krijgen en sterven zonder hulp :o. Want zij hebben het aan zichzelf te danken.

Toch vind ik het wel opvallend. Bij veel mensen waarvan ik verwacht of had verwacht dat ze zich niet zouden laten vaccineren klopt mijn gedachte ook. Er is toch een correlatie tussen IQ en je niet laten vaccineren.
Ik heb wel met je te doen. Het lijkt mij verschrikkelijk zwaar om zo ontzettend veel beter te zijn dan iedereen waardoor je steeds op anderen neer moet kijken. Hoe houd je het vol?

Bij sommigen hier zit er zo'n irreëel anti-overheidssentiment in dat alles wat van die kant gecommuniceerd wordt het tegenovergestelde teweeg brengt. Of er nou meer mensen gevaccineerd moeten worden, risicogroepen, kinderen, mondkapjes wel/niet, boosterprikken, versoepelen, verstrengen, te vroeg, te laat, deze sector, die sector. Het zal altijd verkeerd zijn. Ik denk dat je die laatste 10-15% dus ook niet meer te pakken krijgt met de eeuwige oproep tot vaccinatie.

Dan moet je dus aan andere manieren gaan denken, als de overtuiging is dat je naar 90%+ moet. Alleen daar zijn allerlei praktische en ethische bezwaren tegen.

Ah.

In denk wel dat het langzaam aan tijd wordt dat mensen de consequenties van hun keuzes wat meer moeten dragen.

Ja maar de mensen die wel gekke dingen doen kunnen gewoon lekker de kanker krijgen en sterven zonder hulp :o. Want zij hebben het aan zichzelf te danken.

Ik heb wel met je te doen. Het lijkt mij verschrikkelijk zwaar om zo ontzettend veel beter te zijn dan iedereen waardoor je steeds op anderen neer moet kijken. Hoe houd je het vol?
Je mag me best pijpen?

• #7.258
Bij sommigen hier zit er zo'n irreëel anti-overheidssentiment in dat alles wat van die kant gecommuniceerd wordt het tegenovergestelde teweeg brengt. Of er nou meer mensen gevaccineerd moeten worden, risicogroepen, kinderen, mondkapjes wel/niet, boosterprikken, versoepelen, verstrengen, te vroeg, te laat, deze sector, die sector. Het zal altijd verkeerd zijn. Ik denk dat je die laatste 10-15% dus ook niet meer te pakken krijgt met de eeuwige oproep tot vaccinatie.

Dan moet je dus aan andere manieren gaan denken, als de overtuiging is dat je naar 90%+ moet. Alleen daar zijn allerlei praktische en ethische bezwaren tegen.
Dat noemt men gezond verstand.

Lol wie vertrouwt hier nou serieus nog de overheid? Ik snap dat je als kind nog naïef bent, maar een volwassene die de overheid vertrouwt is wel lastig serieus te nemen.

Dat noemt men gezond verstand.

Lol wie vertrouwt hier nou serieus nog de overheid? Ik snap dat je als kind nog naïef bent, maar een volwassene die de overheid vertrouwt is wel lastig serieus te nemen.
Dan moet je ook niet blijven zeuren dat de overheid de zorg heeft kapot bezuinigd. Dat zou te allen tijde gebeurd zijn en het zal nooit gerepareerd worden.

Terug
Naar boven