Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.101
Daarom dat die jongere bevolkingsgroep vaccinneren nu zo belangrijk is, die zijn nu de motor van de besmettingen ook al zijn ze zelf niet tot amper ziek. Haal je die virale lading daar omlaag, zit je met een pak minder besmettingen in bevolkingsgroepen die wel een hoger risico lopen.
Ik stel voor dat we deze groep zo snel mogelijk vaccineren met Janssen.

Van mij mag die 10 procent gewoon dood zodat de overige 90 procent gewoon weer kan gaan leven. Maar ik snap dat anderen daar anders over denken. Liever niet natuurlijk.

• #8.103
Van mij mag die 10 procent gewoon dood zodat de overige 90 procent gewoon weer kan gaan leven. Maar ik snap dat anderen daar anders over denken. Liever niet natuurlijk.
Dat gaan ze ook wel. Met of zonder covid. De gemiddelde levensverwachting voor covidpatiënten is praktisch hetzelfde als de normale levensverwachting.

I.t.t. daadwerkelijk gevaarlijke pathogenen.

• #8.104
Doen ze ook, met een veel hardere virale lading dat ze uitdragen en veel hogere kans op ernstig ziekteverloop, zelfs in relatief jongeren.
Ik heb soms het gevoel dat sommigen hier wel een harde virale lading krijgen van al die maatregelen.

Inb4 "ik heb je moeder laatst nog een harde virale lading gegeven".

Het probleem is dat dan het zorgsysteem in mekaar stuikt, wat een van de essentiële maatschappelijke systemen is. Wat er dan volgt is amper te voorspellen, maar een door polarisatie economische crash en een burgeroorlog die een pak meer gaat kosten dan "enkel 10% dood" zit zeker in de mogelijkheden.

Het probleem is dat dan het zorgsysteem in mekaar stuikt, wat een van de essentiële maatschappelijke systemen is. Wat er dan volgt is amper te voorspellen, maar een door polarisatie economische crash en een burgeroorlog die een pak meer gaat kosten dan "enkel 10% dood" zit zeker in de mogelijkheden.
Die krijg je alleen als je de covidpatienten blijft behandelen en daarbij voorrang geeft op overige kwalen. Als je covidpatienten gewoon niet behandeld of ze uit het ziekenhuis knikkert, zodra er iemand is met andere klachten, stroomt de zorg ook niet vol.

Mijn voorstel:
A) ongevaccineerden worden in principe wel opgenomen, maar als er iemand komt met non-covidklachten moeten ze plaats maken.
B) iedereen die ouder is dan de gemiddelde levensverwachting wordt niet opgenomen voor covidklachten.

Met A zorg je ervoor dat de IC niet vol komt te liggen. Met B haal je de belasting van de normale ziekenhuisbedden met +/- 60% dalen. Ergo de zorg is niet meer overbelast en het virus is geen probleem meer.

Het is natuurlijk wel hard voor de ouderen en de ongevaccineerden, maar je kunt geen hele samenleving laten gijzelen door de zwakkeren.

Die krijg je alleen als je de covidpatienten blijft behandelen en daarbij voorrang geeft op overige kwalen. Als je covidpatienten gewoon niet behandeld of ze uit het ziekenhuis knikkert, zodra er iemand is met andere klachten, stroomt de zorg ook niet vol.
Dat is zowel tegen het grondwettelijk gelijkheidsbeginsel als de Eed van Hippocrates. Tenzij je een totalitair regime gaat opstellen gaat dat dus niet werken(en zelfs dan nog).

Dat is zowel tegen het grondwettelijk gelijkheidsbeginsel als de Eed van Hippocrates. Tenzij je een totalitair regime gaat opstellen gaat dat dus niet werken(en zelfs dan nog).
De eed van Hippocrates kunnen we wel even aan de kant zetten. De Nederlandse rechter toetst niet aan de grondwet. Wat mij betreft good to go :) je zou het een natuurwet kunnen noemen dat de zwakke sterven aan ziekten. Daar moeten we weer eens aan wennen.

wat ik niet snap is dat de dagbesteding in deze harde lockdown gewoon nog doorgaat. lekker met allemaal bejaarden samen eten, kaarten, rummikubben etc. waarbij de anderhalve meter niet wordt gehanteerd want de meeste zien of horen slecht
die groep ( 70 plus) moet toch extra voorzichtig zijn ?
enerzijds is het makkelijk voor mij als mantelzorger en ik gun het ze ook echt dat uitje/de afleiding maar met mn gezonde boerenverstand kan ik er echt niet bij.

Dat `gewoon leven` (met grote groepen lam worden) is nou juist de oorzaak van de pandemie. De jeugd is zo ongelofelijk decadent tegenwoordig, het lijkt het oude Rome wel.

De eed van Hippocrates kunnen we wel even aan de kant zetten. De Nederlandse rechter toetst niet aan de grondwet. Wat mij betreft good to go :) je zou het een natuurwet kunnen noemen dat de zwakke sterven aan ziekten. Daar moeten we weer eens aan wennen.
Natuurwetten zijn descriptief, niet prescriptief. Heel belangrijk verschil. Moeten we helemaal niet aan wennen, we kunnen ze net tegengaan door technologie.
En jij of de overheid gaat niet bepalen om in de gezondheidszorg de eed van Hippocrates aan de kant te zetten. Dat gaan ze zelf beslissen, en gezien ze het recent hier in België nog in de praktijk gezet hebben door bij vaccinatie van risicopatienten ook niet-risicopatienten mee uit te nodigen, om ervoor te zorgen dat het medisch geheim gewaarborgd bleef, zie ik ze dat niet doen.

Dat `gewoon leven` (met grote groepen lam worden) is nou juist de oorzaak van de pandemie. De jeugd is zo ongelofelijk decadent tegenwoordig, het lijkt het oude Rome wel.
They [Young People] have exalted notions, because they have not been humbled by life or learned its necessary limitations; moreover, their hopeful disposition makes them think themselves equal to great things -- and that means having exalted notions. They would always rather do noble deeds than useful ones: Their lives are regulated more by moral feeling than by reasoning -- all their mistakes are in the direction of doing things excessively and vehemently. They overdo everything -- they love too much, hate too much, and the same with everything else. - Aristotle

Zeiken over de jeugd is van alle tijden. Het is gewoon een generatiekloof.

wat ik niet snap is dat de dagbesteding in deze harde lockdown gewoon nog doorgaat. lekker met allemaal bejaarden samen eten, kaarten, rummikubben etc. waarbij de anderhalve meter niet wordt gehanteerd want de meeste zien of horen slecht
enerzijds is het makkelijk voor mij als mantelzorger en ik gun het ze ook echt dat uitje/de afleiding maar met mn gezonde boerenverstand kan ik er echt niet bij.
Wat wil je dan? Dat mensen 'veilig' wegkwijnen in eenzaamheid?

op een moment zoals dit, is een lockdown voor de grootste risicogroep toch doeltreffender dan een volledige bevolking? economisch geeft dat minder schade, zowat iedereen is gevaccineerd dus laat de actieve bevolking lekker verder leven. bouwen we allemaal natuurlijke weerstand op. binnen een paar maand, wanneer de zon weer schijnt kunnen de oudjes weer buiten komen om brood naar de eendjes te gooien

Doen wat ze in de eerste lockdown in Lombardijen deden. Bejaarden met verzorging in lockdown (met zijn allen opsluiten). Is ook niet het meest leuke voor familie van het personeel. Maar dat deden er daar een aantal bejaardenhuizen op vrijwillige basis.

nee, maar de dagbesteding kan wel proberen dagbesteding aan te bieden waarbij wel de anderhalve meter wordt gehanteerd, bv met een bingo, tafels verder uit elkaar etc, evt iets kleinere groep dus 12 ipv 16 personen.
en iedereen een eigen dienblad met een bordje eten ipv gezamenlijke schalen, dat gebeurt nu niet
met een beetje creativiteit kan dat echt wel anders worden vorm gegeven.

ook doen ze geen qr check, je hoeft niet gevaccineerd te zijn voor dagbesteding, voorzorgsmaatregelen zoals temperatuur op voorhoofd checken en handen ontsmetten of mondkapjes dragen doen ze vanaf de zomer 2020 niet meer.

verder denk ik niet dat het helpt voor het maatschappelijke draagvlak. ik ben "jong"en gezond en mag niet zwemmen, niet naar de kapper moet thuis werken , etc maar mijn bejaarde moeder heeft ondertussen nog best een sociaal actief leven, die kan nog naar de bieb, naar de dagbesteding, zij ziet meer mensen in een week dan ik

Laatst bewerkt:
DUbbel

Laatst bewerkt:
They [Young People] have exalted notions, because they have not been humbled by life or learned its necessary limitations; moreover, their hopeful disposition makes them think themselves equal to great things -- and that means having exalted notions. They would always rather do noble deeds than useful ones: Their lives are regulated more by moral feeling than by reasoning -- all their mistakes are in the direction of doing things excessively and vehemently. They overdo everything -- they love too much, hate too much, and the same with everything else. - Aristotle
Zeiken over de jeugd is van alle tijden. Het is gewoon een generatiekloof.
Arie zag het nog veel te rooskleurig.

De dagbesteding is niet alleen voor de patient, maar ook voor een partner?

De invulling kan wellicht minder risicovol, datdanweerwel.

Terug
Naar boven