XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Ik ken ook niemand.

Ik hou mij altijd aan alle regels die voor mij voordelig zijn

Ik ken ook niemand die zich altijd aan alle regels houdt.
Mijn broer. In de supermarkt en bij het tanken draagt hij ook nog eens handschoenen. Hij en zijn vrouw hebben geen sociaal netwerk en gaan nooit uit. Werkt thuis, zijn vrouw werkt in haar eentje, voor het waterschap in de polders. Maar waren wel allebei besmet laatst, mogelijk omdat ze een schoolgaand kind hebben.

Mensen worden er misschien (!!, dit is nog niet zeker) minder ziek van, maar omdat het extreem veel besmettelijker is (dat is wel zeker), worden er veel meer mensen tegelijk ziek. Omdat dat ziek worden exponentieel gaat, krijg je dan in de piek zoveel meer infecties, dat alsnog het totaal aantal ernstig zieke mensen (die dus naar het ziekenhuis of IC moeten) heel hoog is. Omdat het vaccin niet goed werkt tegen besmetting, waarschijnlijk wel helpt tegen ernstig ziek worden, krijg je straks een nog grotere golf van ongevaccineerde én gevaccineerden waarvan het vaccin niet goed genoeg werkt. Als die golf smal en hoog is - komen ze allemaal tegelijk en dart is ziekenhuiscapaciteit die er neit is.

We hebben grenzen aan zeikenhuisbedden en met name IC capaciteit. Meer dan 1300 mensen tegelijk opvangen gaat niet, mensen liggen gemiddeld 3 weken op de IC.

En dan heb je het bij een 2 miljoen mensen en 0,4% ernstig zieken over 4000 mensen op de IC, stel dat er nog een paar duizend (laten we de 70-30 ratio nemen)... zeg 2000 uit de gevaccineerde groep komen.... dan moeten die 6000 mensen niet allemaal binnen een maand of twee ernstig ziek worden. Als je ze allemaal netjes spreidt (wat niet kan) dan heb je zeker 3 volle maanden nodig met een volledig bezette IC. Dat lukt dus niet.

Dan zul je dus mensen letterlijk moeten laten stikken.

Boosters lijken iets te helpen, lockdowns helpen, nieuwe vaccins zijn onderweg, waarschijnlijk vanaf Maart beschikbaar.
Ja! Omicron verdubbeld iedere 2 of 3 dagen. Dus dan zitten we half januari op 180 miljoen besmette Nederlanders 😱😱😱😱
Dat kan de zorg nooit aan 😱😱😱

Als het straks minder belastend blijkt dan afgelopen griepseizoenen dan zijn wat mij betreft de maatregelen veel te zwaar geweest. (met een andere belasting die we later pas gaan merken.)
Jaaaaaa, maar dat komt dan omdat we nu al in lockdown zijn!

Mensen worden er misschien (!!, dit is nog niet zeker) minder ziek van, maar omdat het extreem veel besmettelijker is (dat is wel zeker), worden er veel meer mensen tegelijk ziek. Omdat dat ziek worden exponentieel gaat, krijg je dan in de piek zoveel meer infecties, dat alsnog het totaal aantal ernstig zieke mensen (die dus naar het ziekenhuis of IC moeten) heel hoog is. Omdat het vaccin niet goed werkt tegen besmetting, waarschijnlijk wel helpt tegen ernstig ziek worden, krijg je straks een nog grotere golf van ongevaccineerde én gevaccineerden waarvan het vaccin niet goed genoeg werkt. Als die golf smal en hoog is - komen ze allemaal tegelijk en dart is ziekenhuiscapaciteit die er neit is.

We hebben grenzen aan zeikenhuisbedden en met name IC capaciteit. Meer dan 1300 mensen tegelijk opvangen gaat niet, mensen liggen gemiddeld 3 weken op de IC.

En dan heb je het bij een 2 miljoen mensen en 0,4% ernstig zieken over 4000 mensen op de IC, stel dat er nog een paar duizend (laten we de 70-30 ratio nemen)... zeg 2000 uit de gevaccineerde groep komen.... dan moeten die 6000 mensen niet allemaal binnen een maand of twee ernstig ziek worden. Als je ze allemaal netjes spreidt (wat niet kan) dan heb je zeker 3 volle maanden nodig met een volledig bezette IC. Dat lukt dus niet.

Dan zul je dus mensen letterlijk moeten laten stikken.

Boosters lijken iets te helpen, lockdowns helpen, nieuwe vaccins zijn onderweg, waarschijnlijk vanaf Maart beschikbaar.
Zijn ondertussen de voorspellingsmodellen van het RIVM bekend? Kan ze zelf nog nergens vinden, maar ben een onhandige internetgebruiker.

Zijn ondertussen de voorspellingsmodellen van het RIVM bekend? Kan ze zelf nog nergens vinden, maar ben een onhandige internetgebruiker.
FG9DxyJXEAIUO13.jpeg

Deze?

Piek van de eerste golf was 1400

We hebben nu een strenge lockdown al vóór de kerstvakantie, dus nu gaat dat wel goedkomen op de ICs en gaat iedereen roepen dat het overtrokken en onnodig was.
Ja precies, dat bedoelde ik ook met dat vorige bericht.

"Ja maar in Afrika valt het mee omdat ze jong zijn."
Ik geloof niet dat de afweer van aidspatiënten zo lekker werkt. Maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.232
Valt me tegen dat je mij niet getagd hebt.
Ik dacht dat jij vast allang RTL gecontacteerd had :D.

Mijn broer. In de supermarkt en bij het tanken draagt hij ook nog eens handschoenen. Hij en zijn vrouw hebben geen sociaal netwerk en gaan nooit uit. Werkt thuis, zijn vrouw werkt in haar eentje, voor het waterschap in de polders. Maar waren wel allebei besmet laatst, mogelijk omdat ze een schoolgaand kind hebben.
Handschoenen beschermen niet tegen covid. Dragen ze ook een riem op de fiets?

Ja precies, dat bedoelde ik ook met dat vorige bericht.

"Ja maar in Afrika valt het mee omdat ze jong zijn."
Ik geloof niet dat de afweer van aidspatiënten zo lekker werkt. Maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen :o
De doodsoorzaak is dan ook aids i.p.v. COVID-19 :trollface:

Zit nu op dag 4 van me corona avontuur en voel me alweer stukken beter. Naast de standaard verkouden kwaaltjes (snotneus/hoesten/keelpijn/spierpijn/reuk en smaak weg) kwam de vermoeidheid echt als iets nieuws.

Eerste 2 dagen kon ik de trap op om vervolgens een halve dag weer te slapen, terwijl ik letterlijk nog voor het weekend maximaal kon sporten en dag later ineens smorgens die vermoeidheid kreeg. Heb geen onderliggende klachten en gewoon fit. Heb het gekregen via me nichtje via de kinderopvang.

Ben gevaccineerd me pfeizer in juli/aug.

Het is niet een “standaard” verkoudheidje. Je hebt wel klachten die gepaard gaan met een verkoudheid, maar de vermoeidheid is echt iets wat je kapot maakt.

Om het helemaal apart te maken, me vriendin is 39 weken zwanger, zit dus ook in quarantaine en heeft letterlijk nergens last van. Geen klachten niets. Ook negatief getest bij de ggd en dagelijks zelftest die ook negatief is. Heel vreemd.

• #8.238
Om het helemaal apart te maken, me vriendin is 39 weken zwanger, zit dus ook in quarantaine en heeft letterlijk nergens last van. Geen klachten niets. Ook negatief getest bij de ggd en dagelijks zelftest die ook negatief is. Heel vreemd.
Gevaccineerd?

Beter dat ze nergens last van heeft. Hopelijk blijft dat ook zo.

Gevaccineerd?

Beter dat ze nergens last van heeft. Hopelijk blijft dat ook zo.
Ja ook gevaccineerd zelfde periode als ik. Had zelf verwacht dat zij ook aan de beurt kwam, maar nu na dagen heeft ze nog nergens last van terwijl ze ook in contact kwam op hetzelfde moment als ik met ons nichtje die heel de familie dus besmet heeft. 😕

• #8.240
Ja ook gevaccineerd zelfde periode als ik. Had zelf verwacht dat zij ook aan de beurt kwam, maar nu na dagen heeft ze nog nergens last van terwijl ze ook in contact kwam op hetzelfde moment als ik met ons nichtje die heel de familie dus besmet heeft. 😕
Tja die vaccins werken blijkbaar niet zo goed als iedereen gehoopt had. Wel zuur die vermoeidheidsklachten. Ach ja kan je vast een beetje wennen aan het moe zijn.
:trollfacex:

Maar gevaccineerd tijdens de zwangerschap? Of ervoor?

Terug
Naar boven