Dan komen die ook gewoon werken.En wat nou als je collega's aansteekt? Dan zitten die ziek thuis. En dan?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan komen die ook gewoon werken.En wat nou als je collega's aansteekt? Dan zitten die ziek thuis. En dan?

Ze zijn al allemaal ziek. Of panisch van angst.En wat nou als je collega's aansteekt? Dan zitten die ziek thuis. En dan?
Ik heb gehoord dat verplegers dan gewoon op die afdelingen moeten/mogen werken, collegas van andere afdelingen die het krijgen gaan dan ook even exclusief over op de covid afdeling. Die afdelingen zijn hermetisch gescheiden middels quarantaine protocollen, scheidingswand, luchtdruk, etc. Gaat dan wel lijkt me.Als je het krijgt, week thuisblijven en dan kan je daarna weer aan het werk.
Ja mensen die daar liggen zal je idd niet aansteken, maar anderen toch wel?
Huh wat je moet toch gewoon uit je doppen kijken en kan daarmee elke situatie inschatten? Je moet zelfs bekende wegen alsnog op de huidige situatie inschatten, of rij jij koppig met 100 op een file in omdat je de weg kent en daar normaal altijd 100 kan rijden?Als je veel op onbekende wegen rijdt kan je daar niet altijd slim genoeg voor zijn.
Het geeft je een indicatie van wat er onder normale omstandigheden een veilige snelheid is.Huh wat je moet toch gewoon uit je doppen kijken en kan daarmee elke situatie inschatten? Je moet zelfs bekende wegen alsnog op de huidige situatie inschatten, of rij jij koppig met 100 op een file in omdat je de weg kent en daar normaal altijd 100 kan rijden?
En anders is onzekerheid over een situatie dus een reden om extra voorzichtig te doen.
Op onbekende wegen moet je ook niet als een mafkees rijden. Als motorrijder leer je dat gauw genoeg af.Als je veel op onbekende wegen rijdt kan je daar niet altijd slim genoeg voor zijn.
En vooral niet op je telefoon zitten tijdens het rijden, wat velen tegenwoordig wel doen. Ze zouden appende bestuurders rijontzeggingen moeten geven.Huh wat je moet toch gewoon uit je doppen kijken en kan daarmee elke situatie inschatten? Je moet zelfs bekende wegen alsnog op de huidige situatie inschatten, of rij jij koppig met 100 op een file in omdat je de weg kent en daar normaal altijd 100 kan rijden?
En anders is onzekerheid over een situatie dus een reden om extra voorzichtig te doen.
Klopt, dan is wel zo fijn om te weten dat op je op onbekende een snelweg harder kunt dan op een onbekend woonerf.Op onbekende wegen moet je ook niet als een mafkees rijden. Als motorrijder leer je dat gauw genoeg af.
Het was geen keuze. Maar ik ben dit werk helemaal zat, ga kijken of ik nog wat anders kan doen.Als je dat risico niet wil lopen moet je niet op een covid afdeling gaan werken lijkt me![]()
Ook weer heerlijk verwarrend dat er Covid op staat en de C van het streepje wat anders betekent. Long covid was ook al zo'n doordenker.
Nice! thx gap.
Ja. Het was duidelijker geweest als er twee C'tjes op stonden.Ook weer heerlijk verwarrend dat er Covid op staat en de C van het streepje wat anders betekent. Long covid was ook al zo'n doordenker.
En tipex als je volgend jaar geen zin meer hebt in schoonouders.
Als je ziek bent mag je werkgever nieteens vragen wat je hebt , laat staan opdracht geven om te komen werken. Hij is geen arts dus je had het hoog kunnen spelen , dat je bent gegaan is echt niet verplicht. Zelfs tegen de regels in, integendeel, bij wet verboden dat hij jou dat oplegt. Ik had het hoog gespeeld.Bij mijn vorige werkgever ging dat ook zo, in het begin van de corona pandemie werd het ongelofelijk druk bij dat bedrijf.
Dat bedrijf vervoert voornamelijk levensmiddelen en persoonlijke beschermingsmaterialen aan ziekenhuizen (jassen, mondkapjes etc.)
Als je aantoonbaar positief getest was op corona werd door het management alsnog geeist dat je kwam werken, alleen als je dusdanig veel koorts had dat je eigenlijk geen vrachtwagen kon besturen kon je thuisblijven. Waarna je letterlijk iedere ochtend gebeld werd totdat je enigszins kon staan om maar weer de wagen op te gaan.
Heb meerdere keren bij grote klanten de wagens van collega's van me staan lossen omdat zij de wagen niet uit konden/mochten omdat ze koorts + corona hadden.
Weet ik, maar in mijn ervaring in de logistiek doen ze daar helemaal niets mee.Als je ziek bent mag je werkgever nieteens vragen wat je hebt , laat staan opdracht geven om te komen werken. Hij is geen arts dus je had het hoog kunnen spelen , dat je bent gegaan is echt niet verplicht. Zelfs tegen de regels in, integendeel, bij wet verboden dat hij jou dat oplegt. Ik had het hoog gespeeld.
Dus als morgen de trend is dat men in een paarse string naar werk gaat doe je mee?
Misschien dat ik nog teveel jeugdige rebelsheid in mij heb, maar wanneer men links gaat krijg ik al meteen de neiging om rechts te gaan. (Of was het nou exteem rechts @Calyptus).
Leuk dat we in een samenleving wonen, maar dat wilt niet zeggen dat jij je hoeft te houden aan achterlijke shit. Op die manier waren we ook nooit onder het juk van religeuze achterlijkheid ontsnapt.
Ik vind het ook raar, maar de realiteit is wel dat er anders nog veel meer zorg afgeschaald zal moeten worden m.a.g. nog strengere maatregelen voor een nog langere tijd.
Lekker naar Zuid-Frankrijk om te gaan zwemmen in de Middelandse Zee in december.![]()
Dit zijn de plannen van het kabinet om corona op de lange termijn tegen te gaan | Panorama
Als het aan het kabinet ligt, zijn we nog lang niet van de coronamaatregelen af. De mondkapjesplicht, thuisonderwijs en ook lockdowns zullen de komende jaren waarschijnlijk niet verdwijnen.panorama.nl
Gezellig, kerst in juli!

Great reset😘![]()
Dit zijn de plannen van het kabinet om corona op de lange termijn tegen te gaan | Panorama
Als het aan het kabinet ligt, zijn we nog lang niet van de coronamaatregelen af. De mondkapjesplicht, thuisonderwijs en ook lockdowns zullen de komende jaren waarschijnlijk niet verdwijnen.panorama.nl
Gezellig, kerst in juli!