MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Want, is België een onneembare muur voor het virus?

De cijfers van Portugal laten dus zien dat vaccineren minder helpt dan gedacht.

Al die krantenkoppen met hét bewijs voor de werking van de vaccins (en daarmee dus de beschuldiging naar ongevaccineerden) terwijl die de Hond al direct zei dat dit totaal geen steek houdt want in Frankrijk had je dezelfde grafiek met 80%.
Goh, het werkt tóch ietsje minder dan verwacht. En dan toch al deze bronnen welke er keer op keer naast zitten als de enige juiste aanhouden. Logisch als je de ogen sluit voor andere bronnen.

Mensen houden zich beter aan de maatregelen dan het beste scenario wat ze konden voorspellen, hulde aan ons.

Zo nu de lockdown nog even een maand of 3 doortrekken, dan hoeft er geen extra geld naar de zorg.
Ja, omdat de opgelegde maatregelen nog eerder ingingen dan het beste scenario.

Nietszeggend plaatje, we zitten al onder de voorspellingen

20211228_155138.png
Lol waar komen die voorspellingen vandaan? Doen ze gewoon steeds een ergere bovenop de fantasiepluim van de vorige golf en zeggen dan dat het deze keer echt gaat gebeuren terwijl eigenlijk de varianten milder worden en mensen beter beschermd zijn tegen ernstig ziekteverloop.

Lol waar komen die voorspellingen vandaan? Doen ze gewoon steeds een ergere bovenop de fantasiepluim van de vorige golf en zeggen dan dat het deze keer echt gaat gebeuren terwijl eigenlijk de varianten milder worden en mensen beter beschermd zijn tegen ernstig ziekteverloop.
RIVM voorspellingen. En Maarten van den Berg houdt het nu bij

Natte vinger werk, die blauwe loopt van 800 tot 2400, dat is een 300% spread, gewoon een gok dus.

-

Laatst bewerkt:
Ghehe, ik ben de afgelopen paar dagen dus in Tsjechië geweest. De maatregelen worden niet/nauwelijks nageleefd, dus dat is een verademing. Even leven alsof er geen corona is. Op papier is er overal 2G en een mondkapje verplicht, maar mijn QR is geen enkele keer gecheckt en naar schatting draagt slechts 1/3 een mondkapje. En eigenlijk alleen in drukke gebieden. In dorpen of minder drukke winkels/horeca draagt helemaal niemand zo'n ding. Zelfs het personeel niet. Tevens topdrukte van wintersporters nu men in Oostenrijk niet meer welkom is.

Heb net even de cijfers bekeken uit nieuwsgierigheid:
- vaccinatiegraad: slechts 61,9% volledig gevaccineerd en 20% heeft een booster.
- aantal positieve tests is in de afgelopen maand gedaald, maar dat kan er ook aan liggen dat het testen niet meer gratis is voor ongevaccineerden (wtf?)
- aantal sterfgevallen daalt in afgelopen maand.

Het weer is overigens typisch winters.

Vraag me af hoe het te verklaren is dat de cijfers dalen, als er nauwelijks boosters worden gezet, als de vaccinatiegraad überhaupt laag is en niemand de basismaatregelen naleeft.

Ghehe, ik ben de afgelopen paar dagen dus in Tsjechië geweest. De maatregelen worden niet/nauwelijks nageleefd, dus dat is een verademing. Even leven alsof er geen corona is. Op papier is er overal 2G en een mondkapje verplicht, maar mijn QR is geen enkele keer gecheckt en naar schatting draagt slechts 1/3 een mondkapje. En eigenlijk alleen in drukke gebieden. In dorpen of minder drukke winkels/horeca draagt helemaal niemand zo'n ding. Zelfs het personeel niet. Tevens topdrukte van wintersporters nu men in Oostenrijk niet meer welkom is.

Heb net even de cijfers bekeken uit nieuwsgierigheid:
- vaccinatiegraad: slechts 61,9% volledig gevaccineerd en 20% heeft een booster.
- aantal positieve tests is in de afgelopen maand gedaald, maar dat kan er ook aan liggen dat het testen niet meer gratis is voor ongevaccineerden (wtf?)
- aantal sterfgevallen daalt in afgelopen maand.

Het weer is overigens typisch winters.

Vraag me af hoe het te verklaren is dat de cijfers dalen, als er nauwelijks boosters worden gezet, als de vaccinatiegraad überhaupt laag is en niemand de basismaatregelen naleeft.
anywere the wind blowsssss :D

Terug
Naar boven