Ik ken ook niemand die zich altijd aan alle regels houdt.Ze doen het dan ook niet hoor. Of ken jij mensen die zich houden aan het advies? Of aan de 1,5m? Ik ken er toch maar weinig.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ken ook niemand die zich altijd aan alle regels houdt.Ze doen het dan ook niet hoor. Of ken jij mensen die zich houden aan het advies? Of aan de 1,5m? Ik ken er toch maar weinig.
Dezelfde?
Gebakken lucht?
Mijn broer. In de supermarkt en bij het tanken draagt hij ook nog eens handschoenen. Hij en zijn vrouw hebben geen sociaal netwerk en gaan nooit uit. Werkt thuis, zijn vrouw werkt in haar eentje, voor het waterschap in de polders. Maar waren wel allebei besmet laatst, mogelijk omdat ze een schoolgaand kind hebben.Ik ken ook niemand die zich altijd aan alle regels houdt.
Ja! Omicron verdubbeld iedere 2 of 3 dagen. Dus dan zitten we half januari op 180 miljoen besmette Nederlanders 😱😱😱😱Mensen worden er misschien (!!, dit is nog niet zeker) minder ziek van, maar omdat het extreem veel besmettelijker is (dat is wel zeker), worden er veel meer mensen tegelijk ziek. Omdat dat ziek worden exponentieel gaat, krijg je dan in de piek zoveel meer infecties, dat alsnog het totaal aantal ernstig zieke mensen (die dus naar het ziekenhuis of IC moeten) heel hoog is. Omdat het vaccin niet goed werkt tegen besmetting, waarschijnlijk wel helpt tegen ernstig ziek worden, krijg je straks een nog grotere golf van ongevaccineerde én gevaccineerden waarvan het vaccin niet goed genoeg werkt. Als die golf smal en hoog is - komen ze allemaal tegelijk en dart is ziekenhuiscapaciteit die er neit is.
We hebben grenzen aan zeikenhuisbedden en met name IC capaciteit. Meer dan 1300 mensen tegelijk opvangen gaat niet, mensen liggen gemiddeld 3 weken op de IC.
En dan heb je het bij een 2 miljoen mensen en 0,4% ernstig zieken over 4000 mensen op de IC, stel dat er nog een paar duizend (laten we de 70-30 ratio nemen)... zeg 2000 uit de gevaccineerde groep komen.... dan moeten die 6000 mensen niet allemaal binnen een maand of twee ernstig ziek worden. Als je ze allemaal netjes spreidt (wat niet kan) dan heb je zeker 3 volle maanden nodig met een volledig bezette IC. Dat lukt dus niet.
Dan zul je dus mensen letterlijk moeten laten stikken.
Boosters lijken iets te helpen, lockdowns helpen, nieuwe vaccins zijn onderweg, waarschijnlijk vanaf Maart beschikbaar.
Jaaaaaa, maar dat komt dan omdat we nu al in lockdown zijn!Als het straks minder belastend blijkt dan afgelopen griepseizoenen dan zijn wat mij betreft de maatregelen veel te zwaar geweest. (met een andere belasting die we later pas gaan merken.)
Zijn ondertussen de voorspellingsmodellen van het RIVM bekend? Kan ze zelf nog nergens vinden, maar ben een onhandige internetgebruiker.Mensen worden er misschien (!!, dit is nog niet zeker) minder ziek van, maar omdat het extreem veel besmettelijker is (dat is wel zeker), worden er veel meer mensen tegelijk ziek. Omdat dat ziek worden exponentieel gaat, krijg je dan in de piek zoveel meer infecties, dat alsnog het totaal aantal ernstig zieke mensen (die dus naar het ziekenhuis of IC moeten) heel hoog is. Omdat het vaccin niet goed werkt tegen besmetting, waarschijnlijk wel helpt tegen ernstig ziek worden, krijg je straks een nog grotere golf van ongevaccineerde én gevaccineerden waarvan het vaccin niet goed genoeg werkt. Als die golf smal en hoog is - komen ze allemaal tegelijk en dart is ziekenhuiscapaciteit die er neit is.
We hebben grenzen aan zeikenhuisbedden en met name IC capaciteit. Meer dan 1300 mensen tegelijk opvangen gaat niet, mensen liggen gemiddeld 3 weken op de IC.
En dan heb je het bij een 2 miljoen mensen en 0,4% ernstig zieken over 4000 mensen op de IC, stel dat er nog een paar duizend (laten we de 70-30 ratio nemen)... zeg 2000 uit de gevaccineerde groep komen.... dan moeten die 6000 mensen niet allemaal binnen een maand of twee ernstig ziek worden. Als je ze allemaal netjes spreidt (wat niet kan) dan heb je zeker 3 volle maanden nodig met een volledig bezette IC. Dat lukt dus niet.
Dan zul je dus mensen letterlijk moeten laten stikken.
Boosters lijken iets te helpen, lockdowns helpen, nieuwe vaccins zijn onderweg, waarschijnlijk vanaf Maart beschikbaar.
Zijn ondertussen de voorspellingsmodellen van het RIVM bekend? Kan ze zelf nog nergens vinden, maar ben een onhandige internetgebruiker.
We hebben nu een strenge lockdown al vóór de kerstvakantie, dus nu gaat dat wel goedkomen op de ICs en gaat iedereen roepen dat het overtrokken en onnodig was.
Ja precies, dat bedoelde ik ook met dat vorige bericht.We hebben nu een strenge lockdown al vóór de kerstvakantie, dus nu gaat dat wel goedkomen op de ICs en gaat iedereen roepen dat het overtrokken en onnodig was.

Ik dacht dat jij vast allang RTL gecontacteerd had
.Handschoenen beschermen niet tegen covid. Dragen ze ook een riem op de fiets?Mijn broer. In de supermarkt en bij het tanken draagt hij ook nog eens handschoenen. Hij en zijn vrouw hebben geen sociaal netwerk en gaan nooit uit. Werkt thuis, zijn vrouw werkt in haar eentje, voor het waterschap in de polders. Maar waren wel allebei besmet laatst, mogelijk omdat ze een schoolgaand kind hebben.
De doodsoorzaak is dan ook aids i.p.v. COVID-19Ja precies, dat bedoelde ik ook met dat vorige bericht.
"Ja maar in Afrika valt het mee omdat ze jong zijn."
Ik geloof niet dat de afweer van aidspatiënten zo lekker werkt. Maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen![]()

Je verwacht het niet, maar ik kijk bar weinig RTL.
Touché

Gevaccineerd?Om het helemaal apart te maken, me vriendin is 39 weken zwanger, zit dus ook in quarantaine en heeft letterlijk nergens last van. Geen klachten niets. Ook negatief getest bij de ggd en dagelijks zelftest die ook negatief is. Heel vreemd.
Ja ook gevaccineerd zelfde periode als ik. Had zelf verwacht dat zij ook aan de beurt kwam, maar nu na dagen heeft ze nog nergens last van terwijl ze ook in contact kwam op hetzelfde moment als ik met ons nichtje die heel de familie dus besmet heeft. 😕Gevaccineerd?
Beter dat ze nergens last van heeft. Hopelijk blijft dat ook zo.
Tja die vaccins werken blijkbaar niet zo goed als iedereen gehoopt had. Wel zuur die vermoeidheidsklachten. Ach ja kan je vast een beetje wennen aan het moe zijn.Ja ook gevaccineerd zelfde periode als ik. Had zelf verwacht dat zij ook aan de beurt kwam, maar nu na dagen heeft ze nog nergens last van terwijl ze ook in contact kwam op hetzelfde moment als ik met ons nichtje die heel de familie dus besmet heeft. 😕