MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

een verwende generatie, zouden ze het zelf beseffen, de 70 plussers?

economische groei gekend, betaalbare bouwgrond, steeds toenemende ecologische voetafdruk gekend zonder zorgen over het milieu, lekker rijden met echte autos (van die dikke bakken die bezine verslinden, niet van die faggy elektrische autootjes), ...

en nu op hun oude dag gaan we allemaal in lockdown zodat ze hoogstens paar jaar langer kunnen leven.

Als je aan de goede kant van de bevolking zit, dus met koophuis en vaste baan dan heb je nu denk ik ook niks te klagen. Je huis is de afgelopen 10 jaar 50% meer waard geworden, leasebak betaald door de baas en elk jaar 3 vakanties op bestemmingen die de eenmalige huwelijksreis van de boomer doet verbleken.

Die dikke bakken waren maar voor enkelen weggelegd, of het lekker rijden was in een lada met 50pk waar van je hoopte dat de dorpels nog een jaartje mee konden gaan betwijfel ik.
De hypotheekrente van 12% en je moest als man voor het hele gezin nog echt hard werken, de vrouw zat immers thuis.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.922
Als je aan de goede kant van de bevolking zit, dus met koophuis en vaste baan dan heb je nu denk ik ook niks te klagen. Je huis is de afgelopen 10 jaar 50% meer waard geworden, leasebak betaald door de baas en elk jaar 3 vakanties op bestemmingen die de eenmalige huwelijksreis van de boomer doet verbleken.

Die dikke bakken waren maar voor enkelen weggelegd, of het lekker rijden was in een lada met 50pk waar van je hoopte dat de dorpels nog een jaartje mee konden gaan betwijfel ik.
De hypotheekrente van 12% en je moest als man voor het hele gezin nog echt hard werken, de vrouw zat immers thuis.
Toen kon de vrouw nog thuis zitten en voor de kinderen zorgen. Tegenwoordig kom je er niet als 1 verdiener tenzij je 2x modaal verdient.

Je had geen facebook, twitter en al die andere bullshit. Het leven was een stuk relaxter. Nederland was een stuk rustiger.

Oja en er waren nog amper Marokkanen. Zoals Gerard Cox al zei, toen was geluk nog heel gewoon.

niemand heeft er een antwoord op... dus stel ik voor om gewoon verder te gaan met ons oude leven. wet van de sterkste vanaf nu :trollface:
Maar dan moet je de triage in de ziekenhuizen aanpassen als je ook nog mensen zonder corona wilt behandelen met intensieve zorg.

Maar dan moet je de triage in de ziekenhuizen aanpassen als je ook nog mensen zonder corona wilt behandelen met intensieve zorg.
En die triage mag niet gedaan worden door iemand die medicijnen of medisch diensten verkoopt.
Want dan blijven de zorgkosten stijgen en dat mag absoluut niet. Verder afschalen en schaven in de zorg, voor een gezonde maatschappij, waarmee we de toekomst in kunnen.

Toen kon de vrouw nog thuis zitten en voor de kinderen zorgen. Tegenwoordig kom je er niet als 1 verdiener tenzij je 2x modaal verdient.

Je had geen facebook, twitter en al die andere bullshit. Het leven was een stuk relaxter. Nederland was een stuk rustiger.

Oja en er waren nog amper Marokkanen. Zoals Gerard Cox al zei, toen was geluk nog heel gewoon.

En we hadden veel meer ic bedden :D

Er zijn altijd wel voor en nadelen te op te sommen. Voor mezelf sprekend heb ik, geboren midden jaren ´80 een geweldige jeugd gehad en ook alle luxe op zien komen. Net op tijd een koophuis kunnen kopen.
Soms kan ik mij zorgen maken om de toekomst met alle nieuwe regels die het mkb kapot kunnen maken maar daar pas je je vanzelf wel weer op aan gedurende de weg. En ja, ik vond de tijd ook leuker dan dat nu alles online gaat en je de deur nooit meer uit hoeft. Destijds riep mijn pa nog dat hun tijd veel leuker was op straat, terwijl ik aan het genieten was van de eerste nintendo en dit begon af te wisselen met de voetbaluren op het pleintje.

Als je nu een 18 jarige blanke man bent, geen rijke ouders hebt dan ziet de toekomst er vast en zeker heel anders uit. Triest, terwijl er overal werk zat is.

waarom moet iemand met corona voorrang krijgen? aanschuiven zoals een ander :wave:

FYI: ik trol maar wat. geen idee hoe de crisis aangepakt moet worden. de slimste koppen in de wereld weten het ook niet :roflol:

of het lekker rijden was in een lada met 50pk waar van je hoopte dat de dorpels nog een jaartje mee konden gaan betwijfel ik.
elke generatie heeft marginalen natuurlijk :dunno: denk dat globaal gezien de 70 plussers het heel goed hebben gehad

waarom moet iemand met corona voorrang krijgen? aanschuiven zoals een ander :wave:
Omdat de coronapatiënten die in aanmerking komen voor een ic-bed acuut geholpen moeten. Het is voor hun een keuze uit een ic-bed of de dood. Veel andere ernstig zieken leven een dag later ook nog wel als ze geen behandeling ondergaan waarvoor (stand-by) ic-bed nodig is.

Mijn huis verdiende bijna meer dan ik, afgelopen jaar.

Je kon toen op 1 salaris een huis kopen, de lage rentestand zorgt dat de prijzen harder kunnen stijgen.

Klopt, vraag me af of dit uit luxe was omdat het leven zo goedkoop was dat er geen dubbeltje hoefde te worden omgedraaid en die 3 zonvakanties per jaar al door de postbode bij elkaar verdient werden.
Of was het voor vrouwen toch nog wel lastig om te gaan werken, eenmaal getrouwd en 4 kinderen te verzorgen? Het is gewoon een andere tijd en niet zonder meer te vergelijken.

Het is denk ik wel oneerlijker geworden, ben je single en je verdient modaal dan zal je het zwaar hebben. Maar was er vroeger uberhaupt wel de keuze om als vrouw met 4 kinderen te gaan scheiden als je een ongelukkig huwelijk had?

Vroeger draaide iedereen de dubbeltjes nog om. En bijna niemand ging toen naar een warm land, Italië of Spanje, dat begon toen pas.

Een vrouw en kinderen onderhouden van een modaal inkomen is toch nog zwaarder?
9 vd 10 vrouwen werkt parttime en heeft dus ook een inkomen wat bijdraagt. Overigens hebben mensen geen keus tegenwoordig, indien de partner niet werkt heb je momenteel geen schijn van kans in life.

9 vd 10 vrouwen werkt parttime en heeft dus ook een inkomen wat bijdraagt. Overigens hebben mensen geen keus tegenwoordig, indien de partner niet werkt heb je momenteel geen schijn van kans in life.
Ja, maar daardoor denk ik dat het nog wel meevalt met de single met een modaal inkomen.

Vroeger draaide iedereen de dubbeltjes nog om. En bijna niemand ging toen naar een warm land, Italië of Spanje, dat begon toen pas.

Mensen staren blind op "ja toen kon je als postbode een gezin onderhouden, dus die tijd was het leven goedkoper!"

Toch was de luxe van elke dag een stuk vlees, vliegvakanties, wasmachines en auto's met elektrische ramen maar voor een klein deel van de bevolking weggelegd.
Nu loopt men te klagen als niet elke week een andere gadget gekocht kan worden welke gratis bezorgd moet worden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.940
Ik weet niet hoe ik zou moeten overleven zonder elektrische ramen in mijn auto :D.

Elke dag vlees is toch niet zo speciaal meer sinds de jaren 70? Al een halve eeuw.

Nu loopt men te klagen als niet elke week een andere gadget gekocht kan worden welke gratis bezorgd moet worden.
Mwah, hoeveel zijn dat er nou?

Terug
Naar boven