AndroidHealthClinic

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Omdat je met 40k bruto momenteel een hypotheek krijgt voor een garage unit en 10 jaar geleden een woning/appartement.

Of je het goed hebt hangt niet meer af welke studie je hebt gedaan, maar in welk jaar je een huis hebt gekocht :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.942
Ik weet niet hoe ik zou moeten overleven zonder elektrische ramen in mijn auto :D.

Elke dag vlees is toch niet zo speciaal meer sinds de jaren 70? Al een halve eeuw.

Mwah, hoeveel zijn dat er nou?

Ja, maar die boomers zijn dus opgegroeid met het feit dat een stukje vlees voor speciale momenten was. Ik weet niet of geboren worden in 1950 het wel wint van geboren worden in 1985.

Valt toch wel mee. 30 jaar oude rijtjeshuizen gaan hier weg voor slechts 5 ton.

Is toch makkelijk te doen als single die modaal verdient.

Krijg je de hypotheek dan zit je voor een appel en een ei idd. Alleen krijg je die niet, wat een risico's lopen die banken toch he.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.945
Ja, maar die boomers zijn dus opgegroeid met het feit dat een stukje vlees voor speciale momenten was. Ik weet niet of geboren worden in 1950 het wel wint van geboren worden in 1985.
Geboren worden in 1970 lijkt mij het ideale.
Kind in de 70s
Tiener in de 80s.
Volgas 20er in de 90s met alle feesten.
Nog ff millenium knallen op je 30e en dan leuk huisje boompje beestje.

Kind in de 70s
Tiener in de 80s.
Grand Theft Auto Yes GIF by Rockstar Games

Kind in de 70s
Tiener in de 80s.

Maar dat weer de generatie niks, de verloren generatie die nooit werk zou gaan vinden...

Dat ben ik (1960) en mijn vader had alleen een heel klein pensioen uit zijn tijd als beroepsmilitair. We betaalden ook nog een hoge huur omdat de officier wiens adjudant mijn pa was geweest, een woning in een goede buurt in Scheveningen vlak bij zijn eigen luxe appartement kocht, waar wij konden wonen zodat mijn vader ook af en toe betaalde klusjes voor die man mocht doen.

Wij aten wel altijd vlees, in ieder geval elke keer dat we daar zin in hadden. We hadden als kinderen ook altijd fietsen, kano's en zeilbootjes en later brommers en motoren.

Kind in de 70s
Tiener in de 80s.

Hé, dat ben ik man! Spot on!

En ook: Ik had toen helemaal niets, maar ik was ontzeeeettend gelukkig!

Laatst bewerkt:
Vroeger draaide iedereen de dubbeltjes nog om. En bijna niemand ging toen naar een warm land, Italië of Spanje, dat begon toen pas.
Ik ben het met je eens. Maar draai het ook eens om: als je een milennial bent en een koophuis is niet meer realistisch, waarom zou je dan in godsnaam nog sparen? Dan kun je net zo goed extra luxe leven.

Ik speel overigens advocaat van de duivel. Ik ben ook zuinig opgevoed (godzijdank), maar sommige leeftijdsgenoten denken wel echt zo.

Jeugd van tegenwoordig zijn gewoon debielen die denken millionair te worden door voor 25€ bitcoin te kopen of een influancer te zijn en je kontje op insta te zetten.

Een 20 jarige die net nieuw op de arbeidsmarkt is zie die maar eens een week langs fysiek werk te laten doen waar zijn handjes vies van worden. Is al een hele prestatie als ie iedere dag stipt op tijd aankomt om 07.00, nog niet gepraat over wat het “nieuwe normaal” is, elke 2 jaar een nieuwe iphone van 1400€ En elk weekend een shirt of trui kopen van 100€, laat staan die afschuwelijke “mode” schoenen waar ze 1000€ Voor vragen

Mensen zijn gewoon gek geworden, maar niet te hard zeggen anders krijgen ze een burn out of gaan ze voor 6 jaar de ziektewet in.

Jeugd van tegenwoordig zijn gewoon debielen die denken millionair te worden door voor 25€ bitcoin te kopen of een influancer te zijn en je kontje op insta te zetten.

Een 20 jarige die net nieuw op de arbeidsmarkt is zie die maar eens een week langs fysiek werk te laten doen waar zijn handjes vies van worden. Is al een hele prestatie als ie iedere dag stipt op tijd aankomt om 07.00, nog niet gepraat over wat het “nieuwe normaal” is, elke 2 jaar een nieuwe iphone van 1400€ En elk weekend een shirt of trui kopen van 100€, laat staan die afschuwelijke “mode” schoenen waar ze 1000€ Voor vragen

Mensen zijn gewoon gek geworden, maar niet te hard zeggen anders krijgen ze een burn out of gaan ze voor 6 jaar de ziektewet in.
Ik vind een 30 jarige ook jeugd, maar verder helemaal met je eens.

Terug
Naar boven