MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Jij denkt dat als we meer geld gaan betalen voor het 'eerlijk' verwerken van producten na gebruik, in de vorm van een CO2 belasting, dat er uiteindelijk minder troep naar Afrika zal gaan?

In mijn optiek is het gewoon een aflaat.
Als er nog evenveel troep naar Afrika gaat zal het allemaal nog steeds te goedkoop zijn. :trollface:

Is de opwarming van de aarde ook al onzin?

Is de angst voor het links extremisme trouwens zo groot dat we niets willen aanpassen aan onze consumptiemaatschappij.

Er wordt genoeg aangepast aan de consumptiemaatschappij. Ik snap je argument trouwens niet helemaal.
In mijn ogen niet voldoende.

Iets als de hele recyclingindustrie zit heel slecht in elkaar. Het klinkt leuk voor de consument en komt heel goed uit voor de bedrijven (ook mijn werkgever), maar of een product van gerecycled materiaal is gemaakt is minder van belang dan of het product te recyclen is en wat de levensduur van het product is.

Laatst bewerkt:
Ja. Het klimaat verandert, zoals het al miljarden jaren doet.. Je hebt warme en koude perioden (zie bijv. ijstijd).

Om te zeggen dat de aarde opwarmt door onze CO2 uitstoot is kant en klare onzin.
Het is in juli minstens 4 graden warmer dan toen ik in 1983 bij een cursus oceanografie van de opleiding tot zeebioloog, leerde over de opwarming op wereldniveau.

Het is in juli minstens 4 graden warmer dan toen ik in 1983 bij een cursus oceanografie van de opleiding tot zeebioloog, leerde over de opwarming op wereldniveau.
Welk aandeel van die opwarming is een gevolg van klimaatverandering en niet een normale fluctuatie op korte termijn? En welk aandeel van de klimaatverandering is aantoonbaar een gevolg van menselijke / industriële activiteiten?

Is de opwarming van de aarde ook al onzin?
Niet in mijn optiek. Maar dan nog kan ik me niet vinden in de Nederlandse aanpak. Waarom moet Nederland miljarden gaan uitgeven om voorloper te worden in CO2-reductie, als een Nederlandse halvering mondiaal gezien geen noemenswaardig effect heeft? Zou het niet beter zijn om diezelfde miljarden te steken in bijv. goed onderzoek naar duurzame technologie, die wel efficient is? We hebben tenslotte behoorlijk goede technische universiteit en met goede innovatie op dit gebied kun je wereldwijd een veel grotere impact maken. Bovendien zouden we er nog geld mee kunnen verdienen, ipv dat we allemaal moeten inleveren op onze levenskwaliteit.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #9.772
Het is in juli gemiddeld ook minstens 4 graden warmer dan in mei.

Kweetnie waar jij deze cursus gevolgd hebt, maar het is sinds 1983 in juli op wereldniveau (wat is dat überhaupt voor een term?) niet minstens 4 graden warmer.

• #9.773
Er was laatst nog een paniekbericht dat we binnenkort mogelijk nergens meer winterspelen zouden kunnen organiseren vanwege globalwarming, terwijl landen in Europa en Noord-Amerika dit seizoen een zeer strenge winter hebben gehad. De ijslaag op de noordpool is ook al een tijd aan het groeien.

Van die rebellion extinction mafklappers die allemaal depressief zijn omdat ze denken dat de wereld binnenkort ten einde gaat aan climate change, tenzij je nu een warmtepomp en Tesla model 3 koopt.

Het is gewoon een sekte. Beter kopiëren ze Peoples temple, dan zijn we binnenkort van deze achterlijkheid af.

Er was laatst nog een paniekbericht dat we binnenkort mogelijk nergens meer winterspelen zouden kunnen organiseren vanwege globalwarming, terwijl landen in Europa en Noord-Amerika dit seizoen een zeer strenge winter hebben gehad. De ijslaag op de noordpool is ook al een tijd aan het groeien.

Van die rebellion extinction mafklappers die allemaal depressief zijn omdat ze denken dat de wereld binnenkort ten einde gaat aan climate change, tenzij je nu een warmtepomp en Tesla model 3 koopt.

Het is gewoon een sekte. Beter kopiëren ze People's temple, dan zijn we binnenkort van deze achterlijkheid af.
Dit soort extreem angstzaaiend gedachtegoed (wat bij de corona-aanpak bij beide kanten aanwezig is) kan je haast niet meer gematigd kritisch zijn zonder gelijk is één van de extreem gepolariseerde hokjes geplaatst te worden.

• #9.775
Dit soort extreem angstzaaiend gedachtegoed (wat bij de corona-aanpak bij beide kanten aanwezig is) kan je haast niet meer gematigd kritisch zijn zonder gelijk is één van de extreem gepolariseerde hokjes geplaatst te worden.
Jup we leven in gepolariseerde tijden, met dank aan de media en de politiek. Er is geen grijs gebied meer. Alleen nog wit en mens van kleur uit Afrika.

Zo, het lijkt erop dat in één klap de coronacrisis voorbij is (deze letterlijke woorden worden gebruikt).

Ondertussen wordt er ook even een uitgebreid rapport opgesteld hoe we het met z’n allen gedaan hebben.

Wat denken jullie? Was de oefening geslaagd?

Zo, het lijkt erop dat in één klap de coronacrisis voorbij is (deze letterlijke woorden worden gebruikt).

Ondertussen wordt er ook even een uitgebreid rapport opgesteld hoe we het met z’n allen gedaan hebben.

Ik denk het niet.

• #9.779

De feedback zullen ze meenemen voor de volgende keer. :o

Ik denk het niet.
En wie is voorzitter van de onderzoeksraad?

Jeroen fucking Dijselbloem :roflol::roflol:
Wat een grap.

Jazeker geslaagd met vlag en wimpel in mei gaat onze Ernst Kuipers eerst nog ff een verdragje tekenen waardoor we bij de volgende pandemie nog minder mogen en kunnen

Alleen al raar dat je dit soort berichten op wazige sites moet lezen en niet gewoon op het NOS te zien krijgt.
Lijkt me toch redelijk relevant als dit mei daadwerkelijk op de planning staat.

Terug
Naar boven