XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Het gaat niet om mij of wat ik zou doen, maar kijk op het forum en om je heen.

Hoeveel mensen waren heel erg tegen het vaccineren, maar om naar de sportschool te gaan, met vakantie of uitgaan (dansen met Jansen) ging iedereen braaf in de rij staan voor een prikje.

Waarom zou dat nu anders zijn?

Wat bedoel je met tegen vaccinatie zijn? Wat een zware lading, voor iemand die zelf liever niet de vaccinatie wilt nemen. Ben je dan tegen vaccinatie, een anti vaxxer? Denk dat er maar heel weinig mensen tegen vaccinatie zijn, de mensen waar het woord wappie ooit echt voor stond.

Dat je het liever niet neemt, betekent niet dat je geen eieren voor je geld kan kiezen zodra je keuzes moet maken en het worstje wordt voorgehouden.
Voor de een gaat dat makkelijker dan voor de ander.

Het zegt niks dat zodra 90% een vaccin heeft genomen deze 90% ook per definitie achter de gang van zaken staat en het vaccin ook vrijwillig genomen zou hebben.

Wat bedoel je met tegen vaccinatie zijn?
Iedereen die zogenaamd heel kritisch, principeel, bang voor, stoerdoenerij en om allerlei andere reden tegen een coronavaccin was en van al dat verzet bijster weinig overbleef.

Dat snapte je heus wel, maar blijkbaar had je dat nodig.

Iedereen die zogenaamd heel kritisch, principeel, bang voor, stoerdoenerij en om allerlei andere reden tegen een coronavaccin was en van al dat verzet bijster weinig overbleef.

Ik snap deze redenering ook niet helemaal, je neemt het mensen kwalijk dat ze voor essentiële zaken in het leven zich toch tegen hun zin in laten vaccineren? Als ze het niet tot het uiterste hun leven laten vergallen mogen ze er niet tegen zijn?

Ik vind het ook jammer dat niet iedereen hun principes tot in het absolute naleeft, maar moet er toch begrip voor hebben dat het niet altijd lukt of kan. Vooral ook omdat ik weet wat de gevolgen zijn van wel zo ver gaan en dat wens ik ze in deze ook niet toe.

Ik snap deze redenering ook niet helemaal, je neemt het mensen kwalijk dat ze voor essentiële zaken in het leven zich toch tegen hun zin in laten vaccineren? Als ze het niet tot het uiterste hun leven laten vergallen mogen ze er niet tegen zijn?
Ik zou niet weten voor welke essentiële zaken je een vaccinatie nodig zou hebben. Ik heb mijn CTB alleen maar nodig gehad voor de zwemles van mijn dochter en horeca bezoek. Dat is beide verre van essentieel.

Ik vind het ook jammer dat niet iedereen hun principes tot in het absolute naleeft, maar moet er toch begrip voor hebben dat het niet altijd lukt of kan. Vooral ook omdat ik weet wat de gevolgen zijn van wel zo ver gaan en dat wens ik ze in deze ook niet toe.
Mijn punt was dat, net als bij het vaccineren tegen corona, uiteindelijk mensen heel makkelijk zullen meelopen in een Sociaal Krediet Systeem, dat dit volledig los staat van wat ze er daarvoor over zeggen.

Mijn punt was dat, net als bij het vaccineren tegen corona, uiteindelijk mensen heel makkelijk zullen meelopen in een Sociaal Krediet Systeem, dat dit volledig los staat van wat ze er daarvoor over zeggen.
Nouja niet volledig los van, want er is een zekere dwang (om niet te spreken van andere emotionele manipulatie en bedrog) bij nodig. Maar velen zullen wel makkelijk overstag gaan ja. :sad:

FOMO is voor de meesten al genoeg om in de rij te staan voor het SKS.

Er missen overigens ook effectieve, realistische, middelen/wegen om het tegen te gaan/ontlopen. Als je ooit nog het land uit wilt/moet voor familiebezoek of werk of wat dan ook gaat het gewoon niet zonder...

Zelfs als je principieel op je zolderkamertje opgesloten zou willen blijven, eens je een keer zorg nodig hebt zul je er ook aan moeten of je nou wilt of niet.

Goh wat vriendelijk weer. Je maakt je punt zelf onduidelijk.

Kritiek op het vaccinbeleid wegzetten als stoerdoenerij en andere onzin omdat men het daarna toch heeft genomen.

Denk je dat iedereen die 100 op de snelweg rijdt het ook doet omdat ze het eens zijn met de stikstof maatregelen?
Als ik klimaatmaatregelen onzin vind mag ik dan nog wel zonnepanelen nemen als dit mij voordelen biedt? Het een sluit het ander niet uit.

Kritiek op het vaccinbeleid wegzetten als stoerdoenerij en andere onzin omdat men het daarna toch heeft genomen.
Je bent goed op zoek, ver(draai) maar lekker verder.

Het gaat er niet om wat iemands reden is of was en hoe ik daar over denk, mensen hebben allerlei redenen en rationalisaties en die kunnen uiteindelijk ook weer veranderen en dat is onderdeel van de menselijke natuur en dat is prima.
Denk je dat iedereen die 100 op de snelweg rijdt het ook doet omdat ze het eens zijn met de stikstof maatregelen?
Als ik klimaatmaatregelen onzin vind mag ik dan nog wel zonnepanelen nemen als dit mij voordelen biedt? Het een sluit het ander niet uit.
Slechte vergelijking, maar je raakt het punt: mensen doen uiteindelijk gewoon mee.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #9.918
Ik zou niet weten voor welke essentiële zaken je een vaccinatie nodig zou hebben. Ik heb mijn CTB alleen maar nodig gehad voor de zwemles van mijn dochter en horeca bezoek. Dat is beide verre van essentieel.
Mijn oom moest normaal geregeld voor werk naar Italië. Gaat niet zonder CTB.

Om maar een voorbeeld te noemen.

Hij heeft trouwens wel zijn rug rechtgehouden, al viel dat niet lekker op zijn werk.

Mijn oom moest normaal geregeld voor werk naar Italië. Gaat niet zonder CTB.

Om maar een voorbeeld te noemen.

Hij heeft trouwens wel zijn rug rechtgehouden, al viel dat niet lekker op zijn werk.
Ja en anders had hij pech. De een heeft wat meer geluk dan de ander (vanaf zijn geboorte).
Of vind jij dat je als Nederlander wat te vertellen moet hebben over de toelatingseisen van een ander land?

Ja en anders had hij pech. De een heeft wat meer geluk dan de ander (vanaf zijn geboorte).
Of vind jij dat je als Nederlander wat te vertellen moet hebben over de toelatingseisen van een ander land?
Dat EU verhaal werd ons toch oa verkocht met: dan kan je vrij reizen binnen de EU

Het gaat niet om mij of wat ik zou doen, maar kijk op het forum en om je heen.

Hoeveel mensen waren heel erg tegen het vaccineren, maar om naar de sportschool te gaan, met vakantie of uitgaan (dansen met Jansen) ging iedereen braaf in de rij staan voor een prikje.

Waarom zou dat nu anders zijn?
Wat anderen doen, en wat je zelfs van iets vindt, zijn twee verschillende dingen. Enne niet iedereen die tegen het ctb is, is tegen vaccineren an sich.

Terug
Naar boven