MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

De zwarte lijn is de verwachting met het huidige beleid en komt eind april tot 1500. Het meest optimistische is de eerste grafiek, als de vaccinatie transmissies voorkomt loopt de roze lijn gelijk aan het plan van de zwarte lijn.

2250 met avondklok als het vaccin symptomen voorkomt maar transmissies niet. (middelste boven)

2250 zonder avondklok als het vaccin transmissies voorkomt. (links onder)

Tot 3500 zonder avondklok en het vaccin geen transmissies voorkomt . (middelste onder)

Waarom er grafieken voor geen vaccinatie staat weet ik niet we leven toch al in een realiteit met vaccinatie. Misschien heeft ie per ongelijk de grafieken van vorig jaar gepakt?
Juist, maar dat is dus het optimum binnen de 95% (denk ik) betrouwbaarheidsinterval. In meest optimistische geval is er gewoon een lichte daling, namelijk een lijn onderaan het roze vlak.

Juist, maar dat is dus het optimum binnen de 95% (denk ik) betrouwbaarheidsinterval. In meest optimistische geval is er gewoon een lichte daling, namelijk een lijn onderaan het roze vlak.
Ja je hebt gelijk zo bedoel ik het niet. Dat is inderdaad wat wij als wappies reeële mensen als optimistische mogelijkheid kunnen lezen.

Maar dat is niet wat er aan scenarios wordt gepresenteerd met een lijn en een onzekerheid die eigenlijk gewoon alle mogelijke waardes op de grafiek beslaat.

Ja je hebt gelijk zo bedoel ik het niet. Dat is inderdaad wat wij als wappies reeële mensen als optimistische mogelijkheid kunnen lezen.

Maar dat is niet wat er aan scenarios wordt gepresenteerd met een lijn en een onzekerheid die eigenlijk gewoon alle mogelijke waardes op de grafiek beslaat.
Waarschijnlijk kijken de politici er ook zo tegenaan dus zou het OMT de data anders moeten presenteren. Ipv alleen een harde zwarte lijn door het optimum zou men het langzaamaan lichter moeten maken naar boven en beneden of de zwarte lijn laten vervangen door een 85% en/ of 60% donkerdere betrouwbaarheidsinterval.

Of met 3 dimensies er zo’n curve overheen leggen in de tijd.
0507996F-48F2-4518-AF4D-126ED2E0ED5D.jpeg

Laatst bewerkt:
Tussen zondagochtend en maandagochtend zijn 5549 nieuwe coronagevallen geregistreerd. Dat is het hoogste aantal voor een maandag sinds 4 januari.

In de afgelopen zeven dagen kreeg het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) 38.884 meldingen van positieve tests. Dat zijn gemiddeld 5.555 nieuwe gevallen per dag. Dat is het hoogste gemiddelde sinds 18 januari.

Het aantal coronagevallen was wekenlang stabiel op gemiddeld ongeveer 4500 positieve tests. Maar dat gemiddelde stijgt nu voor de achtste dag op rij.

Minder kan ik er ook niet van maken.

Ik snap oprecht niet waarom je in hemelsnaam 10 minuten voor de eindtijd op deze manier ingrijpt, terwijl de demonstratie overduidelijk nog gewoon vredig is. Er is blijkbaar overlegd dat iedereen om 16:00 netjes weggaat, wacht dat dan even af en mocht dat niet gebeuren kun je alsnog (lichte) druk uitoefenen en heb je er tenminste grond voor, want de demonstratie is afgelopen en dan kun je ook meer medewerking van de demonstranten verwachten. Ieder weldenkend mens snapt dat zo'n hard optreden 10 minuten voor het eind resulteert in weerstand.

Alex uut Grunn denkt er het zijne van...

Morgenmiddag komt het RIVM weer met nieuwe weekcijfers. Zullen we die gewoon even afwachten in plaats van dit paniekvoetbal door de DBB-amateurvirologen met de dagkoersen?

Alex uut Grunn denkt er het zijne van...

Staat hij weer met zijn zonnebrilletje te schreeuwen en vloeken in het bijzijn van zijn dochtertje.

Ik snap niet dat je het deelt, zo'n klapmongool moet je boycotten ipv een podium geven. Een beetje de Nederlandse variant van die altijdgeslaagd nageboorte.

Terug
Naar boven